مجله

از تمام مزیت های پیاده روی تا تأثیر آن بر فرم باسن!

فواید پیاده روی

چه چیزی را در راه رفتن دوست ندارید؟ انجام آن آسان است و روی مفاصل تاثیر مثبت میگذارد. همچنین میدانیم که با پیاده روی باعث خوش فرم شدن و لیفت باسن و حتی باعث چربیسوزی در بدن خود میشویم. پس در آن شکی نیست که پیاده روی برای شما خوب است. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی به مزیت ها و فواید پیاده روی، تاثیر آن بر بدن و همچنین تاثیر آن بر شکل، لیفت و خوش فرم کردن باسن میپردازیم.

مزایای پیاده روی:

فواید پیاده روی و خوش فرم کردن باسن
تاثیر پیاده روی بر بدن

مطالعه دانشگاه تنسی نشان داد که زنانی که پیاده روی میکنند نسبت به زنانی که پیاده روی نمیکنند چربی بدنشان کمتر است. همچنین خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد، زیرا فشار روی قلب را کاهش می دهد. پیاده روی علاوه بر اینکه یک ورزش هوازی آسان است، از بسیاری جهات دیگر برای شما مفید است.

جهت بررسی برخی از فواید پیاده روی و در نهایت تاثیر آن بر فرم باسن، در ادامه با ما همراه باشید.

بهبود گردش خون

فواید پیاده روی و خوش فرم کردن باسن
فواید پیاده روی

پیاده روی از بیماری قلبی جلوگیری می کند، ضربان قلب را بالا می برد، فشار خون را کاهش می دهد و قلب را تقویت می کند. زنان یائسه که فقط یک تا دو مایل در روز پیاده روی می کنند می توانند فشار خون خود را در عرض ۲۴ هفته نزدیک به ۱۱ امتیاز کاهش دهند. به گفته محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد در بوستون، زنانی که ۳۰ دقیقه در روز پیاده روی می کنند، می توانند خطر سکته مغزی را تا ۲۰ درصد و در صورت افزایش سرعت تا ۴۰ درصد کاهش دهند.

تقویت استخوان ها

فواید پیاده روی و خوش فرم کردن باسن

به گفته مایکل آ. شوارتز پیاده روی می تواند از دست دادن توده استخوانی را برای افراد مبتلا به پوکی استخوان متوقف کند. در واقع، یک مطالعه روی زنان یائسه نشان داد که ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز خطر شکستگی لگن را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد.

از زندگی طولانی تری لذت ببرید

فواید پیاده روی و خوش فرم کردن باسن

تحقیقات نشان می دهد افرادی که در دهه پنجاه سالگی و شصت سالگی، به طور منظم ورزش می کنند، نسبت به همتایان خود که پیاده روی نمی کنند ۳۵ درصد کمتر در معرض خطر مرگ در هشت سال آینده هستند. این عدد برای افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند تا ۴۵ درصد کمتر است.

روحیه خود را شاد کنید

تاثیر پیاده روی بر بدن و خوش فرم کردن باسن

پیاده روی باعث ترشح اندورفین،مسکن طبیعی، در بدن می شود که یکی از فواید احساسی ورزش است. مطالعه ای در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در لانگ بیچ نشان داد که هرچه افراد در طول روز قدم های بیشتری بردارند، خلق و خوی آنها بهتر می شود.

کاهش وزن

تاثیر پیاده روی بر بدن
چربیسوزی با پیاده روی

یک پیاده روی سریع ۳۰ دقیقه ای ۲۰۰ کالری می سوزاند. با گذشت زمان، کالری سوزانده شده می تواند منجر به کاهش وزن شود. در نتیجه با پیاده روی میتوانید موجب چربیسوزی در بدن خود شوید.

تقویت عضلات

تاثیر پیاده روی بر بدن

پیاده روی، ماهیچه های پا و شکم شما را تقویت می کند. حتی اگر هنگام راه رفتن آنها را منقبض کنید، عضلات بازو را تقویت می کند. این باعث افزایش دامنه حرکتی شما می شود که فشار و وزن را از مفاصل به عضلات باسن و منتقل می کند.

بهبود خواب

تاثیر پیاده روی بر بدن
فواید پیاده روی

مطالعات نشان داده است که زنان ۵۰ تا ۷۵ ساله که یک ساعت پیاده روی صبحگاهی داشته اند، نسبت به زنانی که پیاده روی نمی کردند، احتمال بیشتری برای تسکین بی خوابی داشتند.

حمایت از مفاصل

تاثیر پیاده روی بر بدن

اکثر غضروف های مفصلی، خون رسانی مستقیم ندارند. تغذیه خود را از مایع مفصلی دریافت می کند که در حین حرکت در گردش است. حرکت و فشردگی ناشی از راه رفتن غضروف را “فشرده” می کند و اکسیژن و مواد مغذی را وارد ناحیه می کند.

تنفس خود را بهبود بخشید

هنگام راه رفتن، سرعت تنفس شما افزایش می‌یابد که باعث می‌شود اکسیژن سریع‌تر در جریان خون حرکت کند. و به حذف مواد زائد و بهبود سطح انرژی و توانایی شما کمک کند.

کاهش سرعت زوال ذهنی

فواید پیاده روی

مطالعه روی ۶۰۰۰ زن ۶۵ ساله و بالاتر که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو انجام شد. نشان داده شد که کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن و ورود به دوره یائسگی، در افرادی که بیشتر راه می‌رفتند کمتر بود. زنانی که ۲٫۵ مایل در روز پیاده روی می کردند، ۱۷ درصد کاهش حافظه داشتند. در مقابل ۲۵ درصد زنانی که کمتر از نیم مایل در هفته پیاده روی می کردند کاهش حافظه داشتند.

کاهش خطر آلزایمر

مطالعه‌ای در سیستم بهداشتی دانشگاه ویرجینیا در شارلوتسویل نشان داد که مردان بین ۷۱ تا ۹۳ سال که بیش از یک چهارم مایل در روز پیاده‌روی می‌کردند، نیمی از موارد ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر را نسبت به افرادی که کمتر پیاده‌روی می‌کردند، داشتند.

کارهای بیشتری را برای مدت طولانی تری انجام دهید

فواید پیاده روی

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله مدیریت نتایج بالینی منتشر شده است، پیاده‌روی هوازی و برنامه‌های تمرین مقاومتی ممکن است بروز ناتوانی در فعالیت‌های روزمره زندگی را برای افرادی که بالای ۶۵ سال سن دارند و OA علامتی دارند را کاهش دهد.

خوش فرم کردن باسن

خوش فرم کردن و لیفت باسن

علاوه بر تمامی مزیت های پیاده روی که در موارد بالا به آن اشاره شد؛ پیاده روی با تاثیر بر عضلات باسن، باعث حجم دهی باسن، فرم دهی و لیفت بافت باسن شده و از افتادگی و خفتگی عضلات باسن در سنین بالاتر پیشگیری می کند.

منبع: www.arthritis.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *