مجله

آیا نشستن زیاد باعث تغییر فرم باسن میشود؟

علت تخت شدن باسن

به طور کل باید گفت بله! یکی از علت های تخت شدن باسن، نشستن زیاد است که ممکن است باعث تغییر فرم باسن و در واقع پهن شدن باسن شما شود. هر روزه کار کردن در یک شغل اداری یا داشتن یک سبک زندگی تکراری و به طور کلی بی تحرکی می تواند روی شکل باسن شما تأثیر بگذارد و این فقط یکی از عوارض زیاد نشستن است. پس از گذراندن زمان زیادی برای نشستن در طول سال‌ها، برخی از افراد متوجه می‌شوند که باسن‌ هایشان کمتر گرد و «مرتب» به نظر می‌رسد. با این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی همراه باشید تا از عوارض بی تحرکی و زیاد نشستن و تغییر فرم باسن تا روش های گرد و خوش فرم کردن باسن را مورد بررسی قرار دهیم.

در حالی که عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر این شکل صاف تأثیر بگذارد، ضعف عضلانی یک مقصر رایج است. نشستن زیاد هر روزه می تواند منجر به ضعف عضله گلوتئال و حتی سفت شدن خم کننده های ران شود. که ترکیبی از آنها “سندرم باسن خفته” نامیده می شود.

پیشگیری

علت تخت شدن باسن
عوارض زیاد نشستن و بی تحرکی

در حالی که ممکن است مجبور باشید یا ترجیح دهید بیشتر روز بنشینید، سعی کنید هر چند وقت یکبار بلند شوید و استراحت کنید تا عضلات گلوتئال خود را فعال کنید.

انجام منظم تمرینات پایین تنه مانند اسکات و لانژ میتواند به شما کمک کند. با بهبود وضعیت عضلانی خود، می توانید برای بازیابی باسن پر و خوش فرم، تلاش کنید.

بخوانید: چه چیزی باعث بی حسی باسن من می شود و چگونه آن را درمان کنم؟

عوامل تشدید کننده

علت تخت شدن باسن
علت تغییر فرم و تخت شدن باسن

با افزایش سن، باسن نیز می تواند حجم چربی خود را از دست بدهد. و سپس شروع به افتادگی بافت باسن کند. مردان و زنانی که از طریق ورزش نتوانسته اند باسن خود را تقویت کنند، ممکن است کاندیدای خوبی برای انتقال چربی بدن باشند. تحقیقات جدید دانشگاه تل‌آویو نشان می‌دهد که نشستن بیش از حد می‌تواند باعث بزرگ‌ شدن باسن شما شود.

نشستن باسن را بزرگ می کند؟

علت تخت شدن باسن و روش های گرد کردن باسن
عوارض زیاد نشستن و بی تحرکی

محققان به این نتیجه رسیدند که فشار وارده بر باسن و باسن ناشی از نشستن یا دراز کشیدن بیش از حد می تواند باعث ایجاد چربی قابل توجهی در آن نواحی شود.

پروفسور آمیت گفن از دانشگاه تل آویو می گوید: چاقی چیزی بیش از عدم تعادل کالری است.

بنابراین کاهش وزن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

محققان چگونه به این موضوع پی بردند؟

عوارض زیاد نشستن و بی تحرکی
علت تغییر فرم و تخت شدن باسن

آنها تصاویر MRI از عضلات افراد فلج شده در اثر آسیب نخاعی را بررسی کردند و متوجه شدند که چربی در نقاطی که بیشترین فشار را از نشستن یا دراز کشیدن وارد می کند، تجمع یافته است.

در مرحله بعد، محققان سعی کردند فرآیند را در آزمایشگاه تقلید کنند، سلول های چربی را در مدت زمان طولانی کشیده و تحت فشار قرار دهند.

پس از دو هفته، آن‌ها چربی مایع تولید شده توسط سلول‌ها را اندازه‌گیری کردند و دریافتند که آنها تقریباً ۵۰ درصد بیشتر از سلول‌های چربی تولید می‌کنند که شکسته و کشیده نمی‌شوند.

گفن می‌گوید سلول‌ها به محیط خود واکنش نشان می‌دهند و وقتی سلول‌های چربی فشرده می‌شوند، تری گلیسیرید (شکل اصلی چربی ذخیره شده در بدن) بیشتر و با سرعت بالا تری تولید می‌کنند.

پس آیا باید نشستن را متوقف کنم؟

عوارض زیاد نشستن و بی تحرکی
گرد کردن باسن

شاید عاقلانه باشد که هر از چند گاهی از روی میز یا مبل بلند شوید.

لارا صلاحی در ABC News می‌گوید: حتی کسانی که خوب غذا می‌خورند و ورزش می‌کنند، می‌توانند از عواقب باسن و دور کمر بزرگ‌ رنج ببرند، اگر برای مدت طولانی‌تری بنشینند.

بیلز گفت که عضلات اطراف باسن یکی از سخت‌ترین ماهیچه‌هایی است که می‌توان روی آن کار کرد و رشد کرد. او پیشنهاد کرد که ایستادن یکی از راه‌های جلوگیری از صاف شدن باسن است. بنابراین اولین خط دفاع ایستادن بیشتر است.

توصیه برای کارمندان

عوارض زیاد نشستن و بی تحرکی
علت تخت شدن باسن

به افرادی که شغل پشت میزی دارند، توصیه می شود که یک میز ایستاده تهیه کنند یا در هر ساعت کار پنج دقیقه پیاده روی کنند. ایستادن برای باسن شما مفید است. چرا که ماهیچه‌های باسن را فعال می‌کند و می‌تواند ورزش کردن را بسیار آسان‌تر کند.

“ایستادن به جای نشستن باعث افزایش اکستنشن لگن می شود و راه رفتن و خم شدن را بهبود می بخشد.”

تمرینات روزانه برای پیشگیری از تخت شدن باسن

عوارض زیاد نشستن و بی تحرکی
گرد کردن باسن

اولین تمرینی که باید انجام دهید، چمباتمه زدن است که عمدتا برای فعال کردن آن عضلات انجام می شود.

اسکوات، ورزش استاندارد طلایی برای فعال سازی باسن است. اسکات می تواند عضلات باسن شما را بزرگتر کند، این همان چیزی است که بیشتر مردم می خواهند داشته باشند.

غیر از اسکات، حرکت لانژ نیز مفید است. همچنین از آنجایی که با فعال سازی عضلات سرینی مرتبط است، کارهای بسیار خوبی انجام می دهد.

انتظار معجزه نداشته باشید!

گرد کردن باسن
علت تخت شدن باسن

مردم نباید فوراً انتظار نتیجه را داشته باشند زیرا توانایی عضله سازی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. هر فردی به ورزش واکنش متفاوتی نشان می دهد، بنابراین به آن زمان بدهید.

نشستن زیاد نه تنها روی باسن بلکه کل بدن را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. نشستن واقعا می تواند توده عضلانی را کاهش دهد و وضعیت بد بدن افراد را تقویت کند. نشستن جریان خون و توده عضلانی را کاهش می دهد و بدن را در وضعیت نامناسبی قرار می دهد. افرادی که زیاد می نشینند مستعد چاقی، فشار خون بالا، کمردرد و گردن درد و عملکرد ضعیف اندام های حیاتی هستند. این افراد همچنین در معرض خطر بیشتری برای سکته مغزی، حملات قلبی، فتق دیسک و افسردگی هستند.

شیب لگن خلفی

گرد کردن باسن
گرد کردن باسن

نشستن، شیب لگن خلفی را افزایش می دهد، عضلات پشت و ساختارهای لیگامانی اطراف ستون فقرات را در حالت کشش قرار می دهد و بی ثباتی ایجاد می کند. خم شدن نیز فشار بیشتری به ریه ها می آورد. درباره آن فکر کنید: اگر به جلو خم شده اید، ریه های شما به هم می ریزند و باید برای انبساط بیشتر تلاش کنید. وضعیت بدنی خوب مهم است.

نتیجه نهایی

گرد کردن باسن
علت تخت شدن باسن

یک حوله کوچک یا بالشتک محکم زیر نیمه پشتی صندلی خود قرار دهید. پیاده روی، ورزش بسیار خوبی برای از بین بردن اثرات نشستن زیاد است. به جای رانندگی یا مترو رفتن، از پیاده روی برای رفتن به محل کار و برگشتن از آن را در نظر بگیرید. انجام تمرینات قدرتی و کاردیو ۴ بار در هفته به خوبی انجام خواهد شد.

فردی که زیاد می نشیند احتمال بیشتری دارد که زیاد تر بنشیند! زیرا ایستادن و حرکت کردن برایش دردناک است. بیلز اشاره کرد، این یک مارپیچ رو به پایین است. با نشستن زیاد ممکن است باعث ایجاد لگن نامتعادل در خود شوید. این خود باعث عدم تقارن در کل بدن می شود.

منابع: dailypedia.net

theweek.com

tummytuckrichmond.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *