مجله

رژیم غذایی مناسب آقایان برای داشتن پوستی شاداب و جذاب!!

رژیم غذایی مناسب برای پوست آقایان

رژیم غذایی مناسب برای پوست آقایان

حفظ سلامت پوست هم برای خانمها و هم برای آقایان امری ضروری میباشد. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی با ما همراه باشید تا به شما همراهان گرامی بگوییم چه رژیم غذایی مناسب برای پوست آقایان میباشد؟ و آقایان برای داشتن پوست سالم چه نکاتی را باید رعایت کنند؟ پوست مردان نیز برای سالم بودن به مراقبت و تغذیه مناسب نیاز دارد. اگر فقط اصلاح و شستن صورت با صابون عادت روزمره شما بوده است، وقت آن است که رژیم غذایی مراقبت از پوست خود را تغییر دهید.

آیا می دانید؟

۳۳٪ از مردان اعتراف می کنند که حتی روزانه صورت خود را نمی شویند. و فقط ۵۹ درصد از مردان (۱۸ تا ۲۴ سال) احساس می کنند که باید از پوست خود مراقبت کنند.

مراقبت از پوست آقایان

مقدار زیادی ویتامین A دریافت کنید. 

رژیم غذایی مناسب برای پوست آقایان
رژیم غذایی مناسب برای پوست آقایان

ویتامین A یک ماده مغذی است که به سفت نگه داشتن پوست و بازسازی پوست کمک می کند. برخی از بهترین منابع برای ویتامین A محصولات لبنی کم چرب، هویج، غلات و غلات غنی شده و تخم مرغ هستند. 

آنتی اکسیدان ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

رژیم غذایی مناسب برای پوست آقایان
رژیم غذایی مناسب برای پوست آقایان

 آنتی اکسیدان ها به تقویت غشای سلولی کمک می کنند و از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کنند. آنها همچنین به بدن در بازسازی سلول های جدید کمک می کنند. این می تواند به داشتن پوستی سالم تر و شاداب تر منجر شود. برخی از بهترین منابع برای آنتی اکسیدان ها عبارتند از: 

  • انواع توت ها، به خصوص توت فرنگی، شاه توت و زغال اخته
  • آلو
  • چای سبز

اسیدهای چرب امگا ۳ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. 

رژیم غذایی مناسب برای پوست آقایان
رژیم غذایی مناسب برای پوست آقایان

امگا ۳ به سلول های پوست کمک می کند تا مواد زائد را فیلتر کرده و مواد مغذی را وارد بدن کند. آنها همچنین به سلول ها کمک می کنند آب را حفظ کنند، که منجر به پوستی مرطوب و قوی می شود. بهترین منابع برای امگا ۳ ماهی هایی مانند سالمون و ساردین، آجیل و روغن کانولا هستند. 

هیدراته بمانید.

 آب برای فعالیت های بی شماری در بدن ضروری است. برای پوست شما، سلول ها را هیدراته نگه می دارد. همچنین به شستشوی مواد زائد از پوست کمک می کند. علاوه بر این، وقتی هیدراته می‌شوید، به طور موثرتری عرق می‌کنید، که برای پاک کردن منافذ مفید است. مقدار توصیه شده آبی که باید روزانه بنوشید متفاوت است، اما استاندارد قدیمی ۸ لیوان را رعایت کنید. 

از شکر فرآوری شده خودداری کنید.

رژیم غذایی مناسب برای مراقبت از پوست آقایان

 مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از قند منجر به علائم پیری زودرس مانند چین و چروک و لکه های تیره می شود. برای کمک به محافظت از پوست در برابر پیری زودرس، غذاهای ناسالم و نوشابه ها را حذف کنید.

هر زمان که زیر نور آفتاب هستید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

اشعه ماوراء بنفش خورشید به سلول ها آسیب می رساند و می تواند منجر به چین و چروک و لکه های تیره روی پوست شما شود وقتی در معرض آفتاب هستید، همیشه باید از پوست خود با ضد آفتاب محافظت کنید. متخصصان پوست برای محافظت مناسب توصیه می کنند حداقل از SPF 30 استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که هر ۳ تا ۴ ساعت یکبار مجدداً استفاده کنید تا محافظت از پوست خود را حفظ کنید.

از سیگار کشیدن خودداری کنید.

 از جمله خطرات بی شمار سیگار کشیدن برای سلامتی آسیب های پوستی است. سیگار کشیدن رگ های خونی نزدیک به سطح پوست را باریک می کند، آن را از مواد مغذی ضروری خفه می کند و منجر به تجمع مواد زائد می شود. برای حفظ سلامت پوست، بهتر است به طور کلی از سیگار کشیدن خودداری کنید.

استرس را کاهش دهید.

 استرس می تواند منجر به جوش و سایر نواقص پوستی شود. شما باید تمام تلاش خود را برای کاهش سطح استرس خود نه تنها برای حفظ زیبایی پوست، بلکه برای سلامت کلی خود انجام دهید.

به اندازه کافی بخوابید.

مراقبت از پوست آقایان

بدن هنگام خواب خود را ترمیم می کند. این بدان معناست که هر آسیبی که پوست شما در طول روز تجربه میکند، یک شبه برطرف می شود.اگر به اندازه کافی نخوابید پوستتان ترمیم نمی شود. متعهد شوید که تا آنجا که ممکن است ۸ ساعت کامل بخوابید. با گذشت زمان، این امر باعث می شود پوستی سالم تر و جوان تر داشته باشید.

به طور منظم ورزش کنید.

ورزش فواید سلامتی زیادی برای پوست شما دارد. افزایش گردش خون، خون بیشتری را به پوست شما می‌آورد، که مواد مغذی را فیلتر می‌کند و سموم را دفع می‌کند. عرق کردن منافذ را نیز پاک می کند. خود را به انجام فعالیت بدنی متعهد کنید تا پوست خود را به خوبی هیدراته و تغذیه کنید. 

  • اما به یاد داشته باشید که بعد از ورزش صورت خود را بشویید. عرق همچنین می تواند کثیفی ها و باکتری ها را به دام بیندازد، بنابراین برای حفظ سلامت پوست خود باید همه آن ها را از بین ببرید.
  • به پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی برای شستشوی عمیق صورت خود میتوانید از فیس براش سیلیکونی فوراور استفاده نمایید.

منبع: wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *