مجله

مراقبت از پوست آقایان با راهکارهایی ساده

روشهای مراقبت از پوست آقایان

روشهای مراقبت از پوست آقایان

مردان اغلب احساس می کنند که نیازی به مراقبت از پوست خود مانند زنان ندارند. شما باید یک برنامه روتین ایجاد کنید تا پوست خود را تا حد ممکن سالم نگه دارید. تنها با چند تغییر در سبک زندگی مانند شستشوی پوست، استفاده از مرطوب کننده پوست می توانید متوجه بهبود چشمگیر پوست خود شوید. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی به بررسی روشهای مراقبت از پوست آقایان، برای داشتن پوست سالم خواهیم پرداخت.

در ادامه با ما همراه باشید.

گام اول: شناسایی نوع پوست برای مراقبت از پوست آقایان

متأسفانه اکثر آقایان با نوع پوست خود آشنایی ندارند؛ اگر بخواهیم صادقانه بگوییم بسیاری از آن‌ها حتی نمی‌دانند که پوست انواع متفاوتی دارد! اما شناختن نوع پوست، اولین قدم برای مراقبت از پوست آقایان است؛ وقتی نوع پوست خود را بشناسید به‌راحتی می‌توانید از محصولات مراقبتی مطابق با نوع پوست خود استفاده کنید. انواع پوست عبارت‌اند از:

  • پوست طبیعی: پوست طبیعی در بیشتر زمان‌ها چرب نیست و به‌راحتی تحریک یا خشک نمی‌شود. پوست طبیعی به‌ندرت با مشکلاتی همچون آکنه روبه‌رو می‌شود.
  • پوست چرب: پوست چرب در حالت عادی روغنی و درخشان است و معمولاً از مشکلات پوستی مثل آکنه رنج می‌برد.
  • پوست خشک و حساس: پوست خشک به‌راحتی تحریک می‌شود و اغلب سفت یا خشک است.
  • پوست مختلط: اگر یک خط فرضی T شکل(نوار افقی پیشانی و نوار عمودی تا نوک بینی) را روی صورت در نظر بگیرید، افراد داری پوست مختلط در ناحیه T شکل پوستشان چرب و مابقی صورتشان خصوصاً روی گونه‌ها پوستی خشک و حساس دارند.

شستشوی صحیح صورت

روشهای مراقبت از پوست آقایان
روشهای مراقبت از پوست آقایان

پوست خود را با آب گرم بشویید. آب گرم منافذ پوست شما را باز می کند و به پاک کننده کمک می کند تا کف کند و تمیزی خوبی به شما بدهد.

  • مطمئن شوید که آب گرم است. اگر هوا خیلی سرد باشد منافذ بسته می شوند و نمی توانید آنها را تمیز کنید. اگر هوا خیلی گرم باشد پوست شما تحریک می شود.
  • آب را با دستان خود روی صورت بکشید. استفاده از حوله به دلیل اصطکاک ناشی از مالش، پوست شما را تحریک می کند.

پاک کننده صورت مناسب را انتخاب کنید. 

شستشوی صحیح پوست

شما یک پاک کننده ملایم بدون الکل و هر گونه مواد شیمیایی خشن دیگر می خواهید. اینها می توانند به جای تمیز کردن و شستشوی پوست ، پوست شما را بیشتر تحریک کنند. به خاطر داشته باشید که آن را به جای لیف با دستان خود روی صورت بمالید.

  • ممکن است شناسایی نوع پوستتان مفید باشد تا به شما در انتخاب نوع پاک کننده صورت مناسب برای پوستتان کمک کند.
  • برای شستشوی پوست از یک پاک کننده صورت مایع استفاده کنید. صابون های نواری بیشتر از صابون های مایع پوست را خشک می کنند. اگر پوست شما به طور طبیعی چرب است، ممکن است مشکلی نداشته باشد، اما اگر پوست خشکی دارید، احتمالاً صابون‌های نواری باعث تحریک می‌شوند. اگر بعد از شستشو متوجه سفت شدن پوست یا خارش پوست خود شدید، سعی کنید از یک پاک کننده مایع استفاده کنید. 
  • اگر از آکنه رنج می برید، به دنبال پاک کننده ای با اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا بنزیل پراکسید باشید. این مواد به شما تمیزی عمیق‌تری می‌دهند و به عنوان قابض عمل می‌کنند که باکتری‌های آکنه‌زا را از بین می‌برند

سایت سلامتی و زیبایی برای شستشوی صورت و بدن استفاده

از پکیج درمان جوش و جای جوش اصلی ژاپن (مخصوص صورت و بدن) PELIKAN را به شما همراهان گرامی توصیه میکند.

پکیج درمان جوش و جای جوش اصلی ژاپن (مخصوص صورت و بدن) PELIKAN

پکیج شامل شامپو بدن شیر و شامپو بدن عسل و صابون شستشوی صورت میباشد. که استفاده از صابون صورت و استفاده ی همزمان از دو شامپو باعث برطرف شدن انواع جوش و آکنه، جوش های سر سیاه و زیرپوستی و لایه برداری آن موجب برطرف شدن جای جوش ها می شود.

پوست خود را لایه برداری کنید. 

روشهای مراقبت از پوست آقایان
روشهای مراقبت از پوست آقایان

اگر پوست شما بسیار کثیف بود یا اخیراً به شدت عرق کرده اید، ممکن است به تمیز کردن عمیق تری نیاز داشته باشید. لایه برداری پوست مرده، کثیفی را از بین می برد و لایه های جدید براق زیر آن آشکار می شود.لایه برداری را انتخاب کنید که فاقد الکل باشد. 

  • اکثر افراد صورت خود را لایه برداری می کنند، شما همچنین می توانید آرنج و زانوهای خود را لایه برداری کنید تا به نرمی پوست خود کمک کنید.

با آب ولرم بشویید و با حوله خشک کنید.

 پس از تمیز کردن، آبکشی کنید تا آلودگی و باکتری از منافذ شما خارج شود. سپس به آرامی صورت خود را با حوله بکشید تا خشک شود. حوله را روی صورت خود نکشید. این کار پوست شما را تحریک می کند.

یک مرطوب کننده بزنید.

روشهای مراقبت از پوست آقایان
روشهای مراقبت از پوست آقایان

شستن صورت، روغن های ضروری را که از پوست شما محافظت می کند، از بین می برد. برای حفظ سلامت صورت خود، هر بار که آن را می شویید از مرطوب کننده استفاده کنید.

  • برای پوست های خشک از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای پوست معمولی از لوسیون استفاده کنید. برای پوست های چرب از ژل استفاده کنید. 


صورت خود را فقط دو بار در روز بشویید. 

استفاده از مرطوب کننده پوست

شستشوی زیاد صورت روغن ها را از بین می برد و باعث تحریک پوست می شود. برای حفظ سلامت پوست خود بیش از دو بار در روز نیازی به شستشو ندارید.و حتما از مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

  • با این حال، اگر به تازگی ورزش کرده اید و به شدت عرق کرده اید،و نیاز به شستشوی عمیق پوست دارید می توانید بیشتر بشویید.
  • انواع مختلفی از مرطوب کننده های صورت وجود دارد. سعی کنید برندی را انتخاب کنید که دارای فرمولاسیون ویژه برای مردان باشد.

اصلاح صحیح صورت

یک ژیلت با یک یا دو تیغ انتخاب کنید. 

روشهای مراقبت از پوست آقایان
روشهای مراقبت از پوست آقایان

اگر مستعد موهای زیر پوستی هستید، ژیلت چند تیغه می تواند مشکل را بدتر کند. این تیغ ​​ها باعث تحریک پوست می شوند.

  • تیغ های یکبار مصرف را دور بیندازید یا هر پنج تا هفت بار اصلاح تیغه های ریش تراش خود را عوض کنید.

قبل از شروع اصلاح پوست خود را خیس کنید. 

همیشه قبل از اصلاح صورت، پوست خود را خیس کنید. این به مرطوب شدن پوست و نرم شدن موها کمک می کند که اصلاح را آسان تر می کند. می توانید آب گرم را روی صورت خود بپاشید، یا یک حوله شستشو را با آب گرم خیس کنید و سپس آن را به دور صورت و گردن خود بپیچید تا به آماده سازی پوست شما کمک کند.

از کرم موبر استفاده کنید.

روشهای مراقبت از پوست آقایان
روشهای مراقبت از پوست آقایان

 کرم موبر مانعی بین پوست شما و تیغ ایجاد می کند، بنابراین می تواند به جلوگیری از خراشیدگی پوست کمک کند. کرم موبر با اسید گلیکولیک یا اسید سالیسیلیک را برای جلوگیری از رشد موهای درونی انتخاب کنید. این دو ماده باعث لایه برداری پوست می شوند و از خراشیدگی با تیغ جلوگیری می کنند. آنها همچنین باکتری های ایجاد کننده جوش را از بین می برند.

در جهت رشد موهای خود اصلاح کنید.

 در برابر موهای خود اصلاح نکنید. در جهت رشد موها، صورت خود اصلاح کنید.

  • هنگام اصلاح در اطراف آکنه احتیاط کنید. سعی نکنید آکنه خود را از بین ببرید. فقط روی آن را به آرامی اصلاح کنید یا سعی کنید از یک تیغ برقی برای کوتاه کردن موهای صورت در این نواحی استفاده کنید.

منبع : wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *