مجله

علائم کشش روی سینه ها: علل، درمان، پیشگیری و عوامل خطر

علل علائم کشش روی سینه ها، پیشگیری و درمان علائم کشش روی سینه ها

علل علائم کشش روی سینه ها، پیشگیری و درمان علائم کشش روی سینه ها

ترک‌های پوستی فقط در برخی از قسمت‌های بدن ممکن است رخ دهند، اما چیزی که اکثر زنان را آزار می‌دهد، ترک‌های پوستی روی سینه‌ها است. علائم روی سینه یک پدیده رایج است. اکثر زنان آنها را دریافت می کنند. این علائم بی ضرر هستند و ممکن است پس از مدتی محو شوند. با این حال، دلایل مختلفی منجر به ایجاد علائم کششی روی سینه ها می شود. ترک‌های پوستی می‌توانند به طور طبیعی در طول زمان محو شوند و درمان‌های خانگی می‌توانند به پیشگیری از علائم کشش روی سینه ها کمک کنند. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع علل علائم کشش روی سینه ها، پیشگیری و درمان علائم کشش روی سینه ها ترک های پوستی روی سینه و سایر موارد مرتبط را توضیح داده ایم.

زنان معمولاً به دلیل بلوغ، بارداری، داروها، ژنتیک یا شرایط پزشکی دچار کشیدگی روی سینه‌ها می‌شوند. می توان از درمان های پزشکی مانند لیزر درمانی، تزریق کلاژن یا لایه برداری اسید برای لایه برداری لایه بالایی پوست و افزایش تولید کلاژن استفاده کرد. اگر به دنبال درمان های طبیعی هستید، می توانید لایه برداری را با استفاده از مواد طبیعی مانند روغن نارگیل یا روغن بادام انجام دهید تا خطر ایجاد ترک های پوستی را کاهش دهید. به غیر از این، نوشیدن مقدار زیادی آب و ماساژ ناحیه آسیب دیده با مرطوب کننده باعث کاهش علائم کشش روی سینه شما می شود.

علائم کشش روی سینه: چه شکلی هستند؟

علل علائم کشش روی سینه ها، پیشگیری و درمان علائم کشش روی سینه ها
علل علائم کشش روی سینه ها، پیشگیری و درمان علائم کشش روی سینه ها

ایجاد علائم کشش روی سینه برای زنان بسیار رایج است. اگر سینه های خود را از نزدیک بررسی کنید، ممکن است خطوط یا رگه های بلند و نازکی پیدا کنید. این علائم کششی یا striae distensae هستند.

معمولاً وقتی برای اولین بار ظاهر می شوند، مایل به قرمز، ارغوانی یا صورتی به نظر می رسند. این علائم کشش اولیه هستند و استریا روبرا ​​نامیده می شوند. با پیر شدن علائم کشش، سفید شدن خطوط را خواهید دید. این علائم کششی قدیمی هستند و استریا آلبا نامیده می شوند.

اگر علائم کشش در دوران بارداری به آن‌ها مبتلا شوید، استریا گراویداروم نامیده می‌شوند. در دوران بارداری، به غیر از شکم، ممکن است علائم کششی روی سینه‌ها، ران‌ها و باسن نیز ایجاد شود.

بزرگ کردن سینه بدون تیغ جراحی و بدون عوارض با کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میسر می باشد.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای بزرگ کردن سینه بدون جراحی

کرم بزرگ کننده سینه با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

از دیگر ویژگی خاص و منحصر به فرد این لوسیون حجم دهنده سینه، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

عوامل متعددی مسئول ایجاد ترک های پوستی روی سینه ها و سایر قسمت های بدن هستند.

چه چیزی باعث ایجاد کشیدگی روی سینه می شود؟

عواملی که ممکن است باعث ایجاد علائم کششی شوند عبارتند از:

۱٫ بلوغ

نوجوانان پس از رسیدن به بلوغ تغییرات هورمونی را در بدن خود تجربه می کنند. تغییرات هورمونی باعث تغییرات فیزیکی نیز می شود. در دوران بلوغ، دختران ممکن است رشد سریع بافت سینه خود را تجربه کنند. همانطور که سینه ها رشد می کنند، پوست کشیده می شود که ممکن است باعث ایجاد علائم کششی روی سینه ها شود.

۲٫ بارداری

این شایع ترین علت ظاهر شدن علائم کشش در قسمت های مختلف بدن از جمله سینه ها است. علائم کشش معمولاً از سه ماهه سوم شروع می شود. همانطور که کودک رشد می کند، افزایش سطح استروژن منجر به رشد مجاری شیر و سینه ها می شود که ممکن است باعث کشیدگی شود.

۳٫ افزایش یا کاهش وزن

افزایش ناگهانی وزن نیز می تواند باعث ایجاد علائم کشیدگی روی سینه شود. از آنجایی که سینه ها دارای بافت چربی هستند، افزایش وزن می تواند منجر به افزایش سایز سینه شود. این باعث کشیدگی پوست می شود و ممکن است آثاری از خود به جای بگذارد.

جسی آنتونی، وبلاگ نویس، تجربه خود را در پستی در مورد مبارزه اش با ترک های پوستی به اشتراک گذاشت. او می‌گوید: «بعد از کاهش وزن ۴۰ پوندی، ترک‌های پوستی من بیشتر به جای زخم تبدیل شدند و تقریباً ۲۵ درصد کل بدنم را پوشانده بودند. در این مرحله، ناامنی من بیشتر شد. من قطعاً می‌خواستم از شر آن ترک‌های آزاردهنده خلاص شوم. اولین گزینه من یک عمل زیبایی بود، اما حدود ۲۵۰۰ دلار هزینه داشت، که با وجود ناامیدی که در آن زمان داشتم، نمی‌توانستم آن را بپردازم. گزینه دوم این بود که داروهای خانگی طبیعی را امتحان کنید. در حالی که برخی از آنها پس از استفاده از آن برای حدود یک سال و شش ماه کار کردند، برخی از آنها این کار را نکردند .

۴٫ کاشت سینه و جراحی

جراحی بزرگ کردن سینه همچنین ممکن است باعث ایجاد علائم کششی شود. این جراحی ها برای افزایش سایز سینه با گذاشتن ایمپلنت انجام می شود. قرار دادن ایمپلنت‌های جدید و تغییر موقعیت سینه‌ها می‌تواند باعث کشیدگی پوست و در نتیجه ترک‌های پوستی شود.

مقاله پیشنهادی سایت سلامتی و زیبایی: آیا می توانید از شرعلائم کشش روی باسن (ترک های پوستی باسن) خلاص شوید؟

۵٫ تغذیه با شیر مادر

شیردهی می‌تواند باعث تغییر اندازه و شکل سینه‌ها شود که ممکن است به ایجاد علائم کشیدگی کمک کند. این علائم به دلیل انبساط بافت پستان و پوست برای سازگاری با غدد پستانی در حال رشد و تولید شیر ایجاد می شوند. پس از زایمان، به خصوص اگر سینه‌ها نسبتاً سریع به اندازه قبل از بارداری خود برگردند، ممکن است پوست برای جمع شدن به عقب مشکل داشته باشد و منجر به ایجاد علائم کشیدگی شود. در حالی که شیردهی به طور مستقیم باعث ایجاد علائم کشش نمی شود، نوسانات در اندازه سینه و تغییرات بعدی می تواند یک عامل موثر باشد.

علل علائم کشش روی سینه ها، پیشگیری و درمان علائم کشش روی سینه ها

۶٫ رشد عضلانی

علائم کشش روی سینه‌ها می‌تواند در دوره‌های رشد سریع عضلانی یا افزایش وزن رخ دهد. هنگامی که عضلات زیرین رشد می کنند، پوست پوشاننده آنها کشیده می شود. اگر کشش خیلی سریع اتفاق بیفتد، رشته‌های کلاژن و الاستین در پوست پاره می‌شوند و منجر به ایجاد علائم کشش می‌شوند.

۷٫ سابقه خانوادگی

ژن های شما همچنین می توانند شما را مستعد ایجاد علائم کشش کنند. اگر والدین شما ترک‌های پوستی دارند، ممکن است شما نیز به آنها مبتلا شوید.

۸٫ شرایط بهداشتی

شرایط بهداشتی زمینه ای ممکن است پوست شما را در برابر علائم کشش آسیب پذیر کند. اگر شرایطی مانند سندرم مارفان، سندرم کوشینگ و سایر بیماری های خود ایمنی دارید، ممکن است علائم کشش ایجاد کنید. اغلب، پزشکان کورتیکواستروئیدها را برای درمان تجویز می کنند. استفاده از کورتیکواستروئیدها همچنین ممکن است خطر ابتلا به ترک های پوستی را افزایش دهد.

علائم کشش اولیه به خوبی به درمان پاسخ می دهند. این به این دلیل است که آنها تازه هستند و رگ های خونی درست در زیر لایه پوست باعث رشد کلاژن می شوند که بهبود ظاهر آنها را آسان تر می کند. بنابراین، اگر علائم کشیدگی ایجاد شده است، درمان را در اسرع وقت شروع کنید.

protip_iconآیا میدانستید؟ گاهی اوقات، حتی قرص های ضد بارداری یا داروهای ضد بارداری خوراکی می توانند باعث تغییراتی در سطح هورمون شوند و منجر به ایجاد علائم کشش روی سینه شما شوند.

گزینه های درمان و پیشگیری برای ترک های پوستی روی سینه ها

علل علائم کشش روی سینه ها، پیشگیری و درمان علائم کشش روی سینه ها
علل علائم کشش روی سینه ها، پیشگیری و درمان علائم کشش روی سینه ها

شما نمی توانید با حفظ رطوبت، نرمی و کشسانی پوست همیشه به طور موثر از علائم کشش جلوگیری کنید. این همچنین از بدتر شدن آنها جلوگیری نمی کند یا به بهبودی اولیه کمک نمی کند.

هنگامی که علائم کشش سفید / بالغ شدند، تقریباً شبیه یک اسکار در زیر پوست هستند که خون رسانی بسیار کمی دارد و توانایی ترمیم بسیار کمی دارد. روش های درمان بالینی برای بهبود ظاهر آنها پس از توسعه مورد نیاز است. در اینجا چند راه برای پیشگیری و درمان ترک های پوستی روی سینه وجود دارد.

اگر قصد کاهش وزن فوری اما بدون داشتن رژیم لاغری و ورزش را دارید توصیه ما به شما استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای کاهش وزن بدون رژیم لاغری

ژل لاغری و کاهش سایز هات چیلی
کرم لاغری و ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی را می توان بدون ورزش در منزل و هنگام کار و انجام فعالیت های روزانه استفاده کرد.

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

این کرم لاغری دارای ترکیبات چربی سوز قوی از جمله کافئین، کاتچین، ال کارنتین و عصاره ی فلفل قرمز بدون ایجاد حساسیت می باشد.

نکات پیشگیری

۱٫ علائم کشش را ماساژ دهید

ماساژ با مرطوب کننده ها و نرم کننده ها کمک زیادی می کند. ماساژ دادن این ناحیه به بهبود گردش خون و کاهش علائم کشش کمک می کند. یک مطالعه نشان داد که ۱۵ دقیقه ماساژ با روغن بادام تلخ به جلوگیری از علائم کشش بارداری یا استریا گراویداروم کمک کرد.

۲٫ پوست خود را هیدراته نگه دارید

هیدراته ماندن راه دیگری برای جلوگیری از ترک های پوستی است. علاوه بر مرطوب کردن موضعی، پوست شما نیز باید از درون مرطوب بماند. پوست خشک نمی تواند به درستی کشیده شود و این باعث ایجاد علائم کشش می شود. هیدراته ماندن همچنین عملکرد کلی اندام های شما را بهبود می بخشد.

۳٫ به طور مرتب لایه برداری کنید

اگرچه مشخص نیست که لایه برداری می تواند به کاهش علائم کشش کمک کند یا خیر، اما می تواند به حفظ سلامت پوست کمک کند. لایه برداری منظم برای خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست ضروری است. این همچنین پوست را نرم می کند و ممکن است به پیشگیری از کشیدگی پوست کمک کند.

مقاله پیشنهادی سایت سلامتی و زیبایی: بزرگ کردن سینه یک هفته ای با بهترین روش های طبیعی!!

می توانید مواد زیر را برای ماساژ و مرطوب کردن پوست خود امتحان کنید:

  • روغن بادام تلخ (توجه: این یک روغن ضروری است، بنابراین قبل از استفاده ۲ تا ۳ قطره از این روغن را با هر روغن حاملی مخلوط کنید.)
  • روغن بادام
  • کره شیا
  • کره کاکائو
  • روغن نارگیل
  • روغن آرگان
  • موم زنبور عسل

این مواد با حفظ رطوبت پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست عمل می کنند . این امر احتمال ایجاد ترک های شدید را کاهش می دهد. مرطوب کردن مناسب می تواند به کاهش علائم کشش کمک کند.

اگر درمان‌های خانگی روی ترک‌های پوستی مؤثر نبودند، ممکن است مجبور شوید درمان پزشکی را انتخاب کنید. در چنین مواردی بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید. این به این دلیل است که درمان به نوع پوست و شدت بیماری شما بستگی دارد.

protip_iconهمچنین می‌توانید با محصولات حاوی Centella asiatica (که به عنوان علف ببر نیز شناخته می‌شود) ماساژ دهید، زیرا می‌توانند به بازیابی انعطاف‌پذیری و استحکام پوست کمک کنند.
یک متخصص پوست بهترین فردی است که تصمیم می گیرد کدام نوع درمان ممکن است برای شما مفید باشد و آیا به چندین درمان نیاز دارید یا خیر. معمولاً پزشک ممکن است گزینه های درمانی زیر را توصیه کند.

درمان پزشکی

علل علائم کشش روی سینه ها، پیشگیری و درمان علائم کشش روی سینه ها
علل علائم کشش روی سینه ها، پیشگیری و درمان علائم کشش روی سینه ها
  1. لیزر درمانی : لیزر راهی ایمن برای بهبود ظاهر ترک‌های پوستی است. این به بازیابی فیبرهای الاستین آسیب دیده کمک می کند و تولید کلاژن را بهبود می بخشد.
  2. لایه برداری اسیدی: اینها همچنین یکی از گزینه های درمانی محبوب برای ترک های پوستی هستند . لایه برداری اسیدی برای لایه برداری لایه بالایی پوست شما استفاده می شود تا آن را صاف کند.
  3. میکرودرم ابریژن: این فرآیند با ترکیبی از سایر درمان‌های موضعی مانند ترتینوئین موضعی و PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) به خوبی کار می‌کند . این روش کمتر تهاجمی است و در مقایسه با درم ابریژن به حداقل زمان استراحت نیاز دارد.
  4. تزریق کلاژن: این یک گزینه درمانی محبوب برای بهبود ظاهر اسکار، علائم کشش، چین و چروک و خطوط ریز است. این عمل زیبایی با تزریق کلاژن درست زیر پوست شما انجام می شود.
  5. فرکانس رادیویی: این تکنیک همچنین از انرژی گرمایی برای تحریک تولید کلاژن برای درمان ترک‌های پوستی استفاده می‌کند و کاملاً مؤثر است.
  6. پمادهای موضعی: پزشک همچنین ممکن است پمادهای موضعی حاوی نرم کننده ها و اسیدها مانند کرم ها یا ژل های مبتنی بر کلاژن، کرم های حاوی اسید هیالورونیک، اسید اسکوربیک، اسید گلیکولیک و اسید رتینوئیک و غیره را تجویز کند.
  7. درمان جراحی: کشیدگی پستان ناشی از مشکلات افزایش وزن ممکن است نیاز به جراحی زیبایی برای اصلاح ظاهر داشته باشد. روش های جراحی مانند کوچک کردن سینه یا بلند کردن سینه کمک می کند تا شکل و استحکام بهتری داشته باشد و در عین حال علائم کشش را به حداقل می رساند.

در حالی که روش های پیشگیری و درمان پزشکی مناسب بسیار مهم هستند، شما همچنین باید سالم بمانید. از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید، ورزش کنید و از پوست خود مراقبت کنید.

برای داشتن برنزه ای یکدست با ماندگاریه طولانی توصیه ما به شما استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

خرید بهترین برنزه کننده با ماندگاریه ۴ ماهه
برنزه کننده فلورسان

برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد.

اسپری برنزه کننده فلورسان، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و مناسب برای انواع پوست حتی پوست های حساس می باشد.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است.

لوسیون سولار فلورسان غنی شده با آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، آمینو اسید ها و ترکیبات مرطوب کننده قوی جهت جوانسازی پوست می باشد.

علل علائم کشش روی سینه ها، پیشگیری و درمان علائم کشش روی سینه ها

پاسخ به سوالات متداول

آیا نپوشیدن سوتین باعث ایجاد کشیدگی می شود؟

استفاده نکردن از سینه بند برای مدت طولانی ممکن است باعث ایجاد علائم کشش شود زیرا ممکن است بافت های سینه بدون حمایت مناسب کشیده و آویزان شوند.

علائم کشش روی سینه چقدر شایع است؟

ترک‌های پوستی روی سینه‌ها بسیار رایج هستند، زیرا یک پاسخ فیزیولوژیکی طبیعی به کشش پوست است.

چگونه علائم کشش روی سینه را پنهان کنیم؟

برای پنهان کردن علائم کشش روی سینه ها می توانید از آرایش یا برنزه کننده استفاده کنید. پوشیدن لباس هایی با پوشش بیشتر نیز می تواند به پنهان کردن علائم کشش کمک کند.

سخن پایانی
  • انواع مختلفی از ترک‌های پوستی وجود دارند که از نظر اندازه و رنگ متفاوت هستند و می‌توانند روی سینه‌های شما ظاهر شوند.
  • علائم کشش ناشی از بلوغ، بارداری، کاهش یا افزایش بیش از حد وزن، جراحی‌ها، سابقه خانوادگی و برخی شرایط سلامتی است.
  • شما نمی توانید از علائم کشش جلوگیری کنید، اما می توانید جلوی برجسته شدن آنها را بگیرید.
  • نکات پیشگیری و درمان‌های پزشکی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش ترک‌های پوستی امتحان کنید.

زنان معمولاً به دلیل بلوغ، بارداری، داروها، ژنتیک یا شرایط پزشکی دچار کشیدگی روی سینه‌ها می‌شوند. می توان از درمان های پزشکی مانند لیزر درمانی، تزریق کلاژن یا لایه برداری اسید برای لایه برداری لایه بالایی پوست و افزایش تولید کلاژن استفاده کرد. اگر به دنبال درمان های طبیعی هستید، می توانید لایه برداری را با استفاده از مواد طبیعی مانند روغن نارگیل یا روغن بادام انجام دهید تا خطر ایجاد ترک های پوستی را کاهش دهید. به غیر از این، نوشیدن مقدار زیادی آب و ماساژ ناحیه آسیب دیده با مرطوب کننده باعث کاهش علائم کشش روی سینه شما می شود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *