مجله

آیا دوچرخه سواری باعث پهن شدن یا تغییر فرم باسن میشود؟

تاثیر دوچرخه سواری بر فرم باسن

دوچرخه سواری بر فرم باسن تاثیرگذار است؟

جواب مشخص است! دوچرخه سواری باسن بزرگ تری به شما نمی دهد و به تنهایی باعث خوش فرم کردن باسن شما نمیشود. اما ممکن است به دلیل فواید قلبی و عضله سازی دوچرخه سواری، باسن خوش فرم تری به شما بدهد و باعث تقویت عضلات باسن شما شود و این تنها تاثیر دوچرخه سواری بر فرم باسن شما است. دوچرخه سواری روی پاها و عضلات باسن شما کار می کند، به خصوص زمانی که در حال کوهنوردی با دوچرخه هستید و به طور کامل میتوان آن را از جمله ورزش های خوش فرم کننده باسن دانست.

اما به اندازه کافی دوام نمی آورد یا مقاومت کافی برای ساخت عضلات بزرگ ایجاد نمی کند. به طور کلی، فعالیت های قلبی مانند دوچرخه سواری در سوزاندن چربی اطراف عضلات باسن شما بهتر از بزرگتر کردن باسن شما است. با این حال، اگر به طور منظم با سرعت و مقاومت چالش برانگیز دوچرخه سواری کنید، احتمالاً یک تاش قوی تری خواهید دید. با این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی همراه باشید تا به طور کامل به تاثیر دوچرخه سواری بر فرم باسن بپردازیم.

آیا دوچرخه سواری باسن شما را لاغر می کند؟

فواید ورزش دوچرخه سواری
فواید ورزش دوچرخه سواری برای تقویت عضلات باسن

در حالی که دوچرخه سواری، پایین تنه شما را تحت تاثیر قرار می دهد، کاهش سایز باسن به ریختن چربی اضافی اطراف باسن بستگی دارد. برای تمرینات چربی سوزی، می توانید سواری های طولانی مدت با شدت کم یا فواصل با شدت بالا انجام دهید. کاهش وزن در تمام نواحی بدن شما از جمله باسن شما اتفاق می افتد.

آیا دوچرخه سواری سایز ران را افزایش می دهد؟

فواید ورزش دوچرخه سواری برای خوش فرم کردن باسن
خوش فرم کردن و تقویت عضلات باس

در بیشتر موارد، دوچرخه سواری ران ها را بزرگتر نمی کند. این به این دلیل است که دوچرخه‌سواری یک ورزش قلبی است که معمولاً برای اکثر افراد بدنی لاغر به همراه دارد. مانند دویدن، دوچرخه سواری برای سوزاندن چربی و کالری و در عین حال تقویت عضلات کار می کند، اما دوچرخه سواری برای بزرگتر کردن ران ها طراحی نشده است.

فواید سلامتی ورزش دوچرخه سواری:

فواید ورزش دوچرخه سواری برای خوش فرم کردن باسن
خوش فرم کردن و تقویت عضلات باسن
  • درد کمتر لگن
  • قوی شدن زانو
  • قوی شدن مچ پا

دستورالعمل های فعالیت بدنی برای آمریکایی ها انجام ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته تمرینات هوازی با شدت متوسط ​​را توصیه می کند و دوچرخه سواری دقیقاً در این دسته قرار می گیرد.

تمرین با شدت بالا دوچرخه سواری اغلب به عنوان نوعی تمرین استقامتی با شدت بالا دیده می شود. به خصوص اگر در یک کلاس دوچرخه سواری داخل سالن شرکت می کنید یا در فضای باز در زمین های تپه ای دوچرخه سواری می کنید.

به گفته ACE Fitness، دوچرخه سواری در فواصل زمانی بالا و پایین، کارآمدترین نوع ورزش هوازی از نظر چربی سوزی و سرعت بخشیدن به متابولیسم است. در حالی که ماهیچه‌های شما باید در طول دوچرخه سواری سخت‌تر کار کنند، تفاوتی که مشاهده می‌کنید از نظر کاهش چربی به جای افزایش عضلات خواهد بود.

آیا عضله بیشتری به دست می آورید؟

خوش فرم کردن باسن
خوش فرم کردن باسن

عضله زمانی ساخته می شود که استرس کافی روی آن عضله وارد شود. مانند وزنه برداری. استرس ماهیچه را پاره می کند و با ترمیم عضله، قوی تر و بزرگتر می شود. متأسفانه، دوچرخه سواری بار کافی بر روی عضلات باسن شما وارد نمی کند تا باعث هیپرتروفی یا رشد عضلات شود. در واقع، ورزش بیش از حد می‌تواند با کند کردن ریکاوری و سوزاندن کالری‌هایی که بدن شما برای عضله‌سازی نیاز دارد، مانع از افزایش عضلات شود.

آیا دوچرخه سواری کمر شما را کوچکتر می کند؟

فواید ورزش دوچرخه سواری و تاثیر دوچرخه سواری بر فرم باسن

دوچرخه سواری یک تمرین عالی برای اضافه کردن به رژیم تناسب اندام شماست. این یک ورزش بسیار موثر است که می تواند به کاهش چربی شکم و رسیدن سریعتر به اهداف کاهش وزن کمک کند.

استراحت کنید

تقویت عضلات باسن
ورزش های خوش فرم کننده باسن

انتشارات سلامت هاروارد می گوید که معمولاً توصیه می شود بین جلسات تمرین قدرتی یک یا دو روز استراحت کنید زیرا ماهیچه ها باید ریکاوری کنند. با این حال، ریکاوری از تمرینات هوازی با شدت بالا مانند دوچرخه سواری نیز ضروری است. ماهیچه های باسن شما با دوچرخه سواری قوی تر و خوش فرم تر می شوند. اما برای ریکاوری و آماده شدن برای دوچرخه سواری بعدی باید زمان استراحت در نظر گرفته شود.

یک روز را در بین دوچرخه سواری های شدید برای استراحت عضلات خود اختصاص دهید. همچنین، انواع دوچرخه سواری های خود را با هم مخلوط کنید. یک روز یک مسیر مسطح را انتخاب کنید و دفعه بعد از زمین های ناهموار و تپه ای برای دوچرخه سواری استفاده کنید.

آیا دوچرخه سواری به کاهش وزن در ناحیه کمر و ران کمک می کند؟

تقویت عضلات باسن
فواید ورزش دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یک ورزش هوازی است که برای کاهش چربی در هر قسمت از بدن خود باید انجام دهید. ورزش هوازی کالری زیادی می سوزاند و کلید کاهش وزن این است که کالری بیشتری نسبت به آنچه مصرف می کنید بسوزانید. شما نمی توانید تمریناتی را انجام دهید که ناحیه خاصی مانند کمر و ران را هدف قرار می دهد. در عوض، شما باید تمرینات افزایش ضربان قلب مانند دوچرخه سواری را انجام دهید که کالری فراوانی می سوزاند و کل توده بدن شما را کاهش می دهد. دوچرخه سواری به شما کمک می کند تا از شر چربی های اضافی خلاص شوید، اما تنها در ترکیب با یک رژیم غذایی سالم.

چه ورزش هایی برای باسن مضر است؟

بدترین تمرینات برای درد لگن، راه رفتن در زمین ناهموار یا پیاده روی، فعالیت های پرتحرک مانند دویدن یا پریدن با سرعت و بلند کردن وزنه های سنگین است.

چرا بعد از دوچرخه سواری باسنم درد می کند؟

تقویت عضلات باسن
ورزش های خوش فرم کننده باسن

دلیل اینکه ممکن است احساس درد کنید این است که وقتی دوچرخه سواری می کنید باسن شما هرگز تکان خاصی نمیخورد. هنگامی که ساق پا در همان صفحه بالا و پایین می‌رود، آنها در یک موقعیت ثابت می‌مانند، اما آنقدر صاف یا چرخش نمی‌کنند که مفصل ران باز شود.

تاثیرات و فواید کلی ورزش دوچرخه سواری بر بدن:

تقویت عضلات باسن
تقویت عضلات باسن

۱٫رشد عضلات پایین تنه

۲٫ تغییر شکل پا و افزایش قدرت

۳٫ افزایش مقاومت بدن

۴٫ افزایش قدرت مغز

۵٫ افزایش قدرت بازوها

۶٫ صاف شدن شکم

یک نکته طلائی: اگر افتادگی، بد فرمی و صافی باسن شما به دلیل بارداری و شیردهی است، شاید دوچرخه سواری برای شما ورزش مناسبی نباشد. اگه به دنبال فرم دهی باسن خود هستید، پیاده روی یک جایگزین عالی برای شما است.

منابع: www.livestrong.com

www.livestrong.com

bicycle2work.com

bikehike.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *