مجله

چرا باسنم صاف است؟چگونه به آن فرم بدهم؟

راهکار هایی برای گرد کردن باسن

راهکار هایی برای گرد کردن باسن

باسن صاف و تخت ناشی از عوامل متعددی از جمله ژنتیک و افزایش سن است. ژن های شما، شکل کلی باسن شما را تعیین می کنند. خانم‌های جوان‌تر در سال‌های جوانی، چربی را در باسن و پایین تنه ی خود ذخیره می‌کنند و باعث می‌شود ظاهری پرتر داشته باشند. تغییرات هورمونی در طول فرآیند پیری رخ می دهد که ذخیره چربی را از باسن و پایین تنه، به قسمت های دیگر از جمله شکم منتقل می کند. نتیجه می تواند یک باسن صاف باشد که لباس در آن خوش فرم نمی ایستد. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی ابتدا به دلایل تختی باسن و سپس معرفی راهکار هایی جهت بزرگ کردن، فرم دهی و گرد کردن باسن خواهیم پرداخت.

تغییرات باسن

باسن صاف
باسن تخت

باسن شما از سه گروه عضلانی تشکیل شده است. گلوتئوس ماکسیموس، گلوتئوس مدیوس و گلوتئوس مینیموس که مجموع این سه عضله، باسن نامیده می شود. این ماهیچه ها به استخوان لگن شما متصل می شوند. شکل لگن شما شکل کلی باسن شما را تعیین می کند. لگن پهن تر باعث می شود باسن شما پهن تر شود. یک لگن بلند باسن شما را بد فرم جلوه خواهد داد.

چربیِ زیر پوست، که چربی زیر پوستی نامیده می شود نیز یک عامل حیاتی است. زنان به دلیل سطح استروژن بالا، درصد بیشتری از چربی بدن نسبت به مردان دارند. این هورمون باعث می‌شود که زنان در سال‌های باروری چربی‌ها را در باسن و ران‌ها جمع‌آوری کنند. گودی کمر شما نیز بر شکل باسن شما تأثیر می گذارد گودی کمر بیشتر باعث می شود که باسن شما بزرگ تر به نظر برسد.

هشدار وضعیت بدن

باسن صاف
باسن تخت

به آینه نگاهی بیندازید تا ببینید چگونه ایستاده اید. اگر شانه‌های خود را خم کرده‌اید و صاف نمی‌ایستید، از وضعیت درست استفاده نمی‌کنید، که می‌تواند به صافی باسن منجر شود. زنانی که وضعیت بدنی مناسبی دارند، باسن گرد تری دارند زیرا انحنای طبیعی در قسمت پایین کمر شما، باسن را بزرگتر می کند. برای بررسی وضعیت بدن خود، صاف بایستید و پشت خود را به دیوار و شانه های خود را به سمت پایین و عقب ببرید و در عین حال مطمئن شوید که کمر شما انحنای طبیعی دارد. قسمت کوچک پشت شما نباید به دیوار برخورد کند. شما نمی خواهید استخوان دنبالچه شما جمع شده به نظر برسد.

عضلات گلوتئال خود را زنده نگه دارید

باسن صاف
راهکار هایی برای گرد کردن باسن تخت

ژنتیک و پیری، ممکن است باسن شما را صاف کند. یائسگی باعث کاهش سطح استروژن می شود که میزان چربی ذخیره شده در باسن را کاهش می دهد. عضله سازی شکل قابل توجهی به پشت بدن شما می بخشد. عضلات باسن خود را با تمرینات خاصی هدف قرار دهید.

پیاده روی، مخصوصاً در سربالایی، عضلات باسن شما را تحت تأثیر قرار می دهد و ماهیچه هایی را که باعث می شود باسن شما درست به نظر برسد، گرد می کند.

اگر به تپه‌ها دسترسی ندارید، در طول پیاده‌روی خود مکث کنید. و در ست‌های ۱۰ تایی، لانژهای رو به جلو را اضافه کنید. به جلو بروید و زانوی عقب خود را روی زمین پایین بیاورید. در حالی که پای جلوی خود را در زاویه ۹۰ درجه نگه دارید بدون اینکه اجازه دهید زانو کشیده شود. ۳۰ دقیقه پیاده روی، پنج بار در هفته با ۲۰ حرکت لانژ روی هر پا را هدف گذاری کنید.

اسکوات بزنید

باسن صاف

چندین ست از ۱۰ تا ۱۵ اسکوات نیز برای باسن شما معجزه می کند.

بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. زانوهای خود را خم کنید در حالی که پشت خود را صاف نگه می دارید. گویی می خواهید روی صندلی بنشینید و سپس بایستید و پشت خود را بفشارید. از امتداد زانوهایتان روی انگشتان پا جلوگیری کنید. بلند کردن پاهای عقب نیز در سفت کردن کف پا موثر است. بایستید و دستان خود را روی باسن خود قرار دهید و یک پا را مستقیماً پشت سر خود دراز کنید تا حدود شش اینچ از زمین فاصله بگیرد. روی هر پا سه ست ۱۰ تایی را هدف بگیرید.

بخوانید: با ورزش های نشستنی و بی زحمت به باسنت فرم بده!

هوشمندانه غذا بخورید

بزرگ کردن و فرم دهی
بزرگ کردن و فرم دهی باسن

اگر وزن بدنتان نرمال است، کالری کافی برای حفظ وزن فعلی خود مصرف کنید. در غیر این صورت، ۵۰۰ کالری در روز کاهش دهید تا وزن خود را کاهش دهید و در عین حال ورزش را افزایش دهید تا به وزن ایده آل خود برسید. زنان برای داشتن توزیع مناسب چربی در باسن به وزن سالم نیاز دارند. چربی بیش از حد فقط استحکام و شکلی را که برای ایجاد آن از طریق تمرینات باسن سخت کار می کنید کاهش می دهد. اگر وزن بدن شما کم است، افزایش کالری مصرفی باعث افزایش وزن کلی شما می شود و ممکن است به پر کردن باسن صاف کمک کند. اگرچه ژنتیک بر الگوی توزیع وزن در بدن شما تأثیر می گذارد. می توانید از طریق ورزش ماهیچه ها را شکل دهید اما نمی توانید چربی را شکل دهید.

کرم حجم دهنده سینه و باسن میبلین

بزرگ کردن و فرم دهی
بزرگ کردن و فرم دهی باسن

اگر کوچکی یا بد فرمی باسن شما ژنتیکی باشد؛ ورزش، رژیم و سایر روش های دیگر برای شما چندان تاثیر گذار نخواهد بود. تنها روش درمانی برای شما عمل جراحی پروتز باسن خواهد بود. اما همانطور که می دانید، علاوه بر سختی و درد بسیار زیاد آن، عمل جراحی عوارض بسیار زیاد و جبران ناپذیری را برای شما به همراه خواهد داشت.

+پس راه چاره چیست؟

-استفاده از کرم حجم دهنده و لیفت کننده سینه و باسن میبلین آمریکا.

بزرگ کردن و فرم دهی باسن
بزرگ کردن و فرم دهی باسن

این کرم حجم دهنده، هر گونه شلی، کوچکی، افتادگی، عدم تقارن و… را در سینه و باسن شما درمان خواهد کرد.

این کرم فاقد هورمون بوده و کاملا گیاهی است و در آن عناصر شیمیایی به کار نرفته است.

کرم میبلین آمریکا ، یکی از محصولات معتبر در سراسر جهان میباشد که تأییدیه بهداشت جهانی FDA بر روی محصول به صورت برجسته درج شده است.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، با فرمولاسیونی کاملا منحصر به فرد و ارگانیک با ترکیبات کاملاً گیاهی؛ حاوی روغن سویا، ویتامین A و ویتامین E، کلاژن و الاستین ، جذب بافت های آسیب دیده سینه شده و نهایتا قسمت های تحلیل رفته این موضع را بازسازی می کند.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن


شرکت ساسانیان
 ، تنها نماینده رسمی واردات محصولات آرایشی بهداشتی میبلین آمریکا در ایران و امارات متحده عربی میباشد.

منبع: ivehealthy.chron.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *