مجله

دلایل افتادگی باسن و درمان آن

افتادگی باسن

با بالا رفتن سن یا گذر از برخی رویدادهای زندگی، بدن ما، ناگزیر تغییراتی را تجربه می کند. متأسفانه، این تغییر اغلب منفی است و منجر به تلاش افراد برای یافتن راه حل می شود. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی به دلایل و علت افتاده شدن باسن و سپس به روش های لیفت باسن جهت درمان و رفع افتادگی و خوش فرم کردن آن خواهیم پرداخت.

افتادگی باسن

افتادگی باسن

افتادگی باسن شرایطی است که میتواند همه را درگیر کند. اما در خانم ها شایع تر است. ماهیت بدن یک زن به این معنی است که در مقایسه با مردان به طور طبیعی چربی بیشتری در اطراف باسن ذخیره می کند.

افتاده شدن باسن باعث می شود زنان اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. با این حال، این چیزی نیست که زنان مجبور به تحمل آن باشند. برای جلوگیری از افتادگی باسن می توان اقدامات متعددی انجام داد. زمانی که این وضعیت از قبل مشخص شده باشد، گزینه هایی مانند جراحی لیفت باسن و همچنین جایگزین های غیر جراحی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.

چه چیزی باعث افتادگی باسن می شود؟

افتادگی باسن
دلایل افتادگی باسن و رفع آن

افتاده شدن باسن می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. به طور کلی، این به عضلات گلوتئال که عضلات بزرگ باسن شما هستند مرتبط است. این عضلات قوی هستند و به ظاهر سفت و کشیده باسن می‌افزایند. افتاده شدن باسن به دلایل زیر ایجاد می شود:

افزایش سن:

افتادگی باسن

با افزایش سن، ماهیچه های گلوتئال به طور طبیعی بخشی از قدرت و فرم خود را از دست می دهند. این به این معنی است که باسن ظاهر محکمی را که قبلا داشته از دست می دهد.

بخوانید: راههای پیشگیری از افتادگی سینه و درمان آن

ورزش نکردن و رژیم غذایی نامناسب:

افتادگی باسن
دلایل افتادگی باسن و رفع آن

سبک زندگی که با ورزش کم و رژیم غذایی ضعیف همراه باشد، می تواند به افتادگی باسن کمک کند. ورزش می تواند به تقویت عضلات گلوتئال و سوزاندن کالری کمک کند. در صورت ضعف عضلات، سلول های چربی اضافی بین عضلات گلوتئال و پوست قرار می گیرند. این می تواند منجر به کشیدگی پوست شود. ظاهر پوست اضافی می تواند باعث شود باسن به نظر آویزان بیاید.

بی حرکت نشستن برای مدت طولانی:

افتاده شدن باسن
علت افتادگی باسن

برخی از مشاغل هستند که در آن نشستن اجتناب ناپذیر است. متأسفانه، مشاغلی که شما را در حالت نشسته نگه می دارند ممکن است افتادگی باسن را بدتر کنند. این به این دلیل است که باعث تجمع سلول های چربی اضافی در اطراف باسن می شود و باعث افتادگی آنها می شود.

کاهش وزن چشمگیر:

افتاده شدن باسن
رفع افتادگی باسن

کاهش وزن می تواند به افتاده شدن باسن کمک کند. سلول های چربی اضافی باعث کشیدگی پوست می شوند. وقتی وزن کم می کنیم، پوست باید به حالت قبلی برگردد. با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و در عوض به حالت قبل بر نمی گردد. این عمل به افتادگی باسن می افزاید.

گزینه های جراحی برای درمان افتاده شدن باسن چیست؟

افتاده شدن باسن
علت افتادگی باسن

جراحی جهت درمان افتادگی باسن در زنان بیشتر رایج است. این جراحی که به لیفت باسن معروف است، تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و بین یک تا دو ساعت طول می کشد. اما ناگفته نماند که این عمل، علاوه بر دردسر های بسیار زیاد خود، عوارض بسیاری هم دارد.

آیا رژیم غذایی و سبک زندگی به افتادگی باسن مرتبط است؟

افتاده شدن باسن
رفع افتادگی باسن

با توجه به اینکه افتاده شدن باسن ارتباط عمده ای با عضلات ضعیف گلوتئال دارد، ارتباط واضحی بین سبک زندگی و افتادگی باسن وجود دارد. البته افزایش سن و برخی عوامل ژنتیکی نیز در این امر نقش دارند، اما اقداماتی وجود دارد که می توان برای تقویت عضلات گلوتئال و حداقل به تاخیر انداختن افتادگی آن انجام داد. از نظر رژیم غذایی، این به تنهایی هیچ مشکلی را برطرف نمی کند اما می تواند نقش مهمی ایفا کند. اجتناب از غذاهای فرآوری شده، قندهای افزوده شده و کالری بیش از حد یک امر مسلم است. ورزش های توصیه شده برای لیفت باسن عبارتند از:

  • اسکات
  • بلند کردن ساق پا در حالت خوابیده
  • پل
  • لانگز

این تمرینات با هدف قرار دادن عضلات گلوتئال کار می کنند. آنها همچنین عضلات کمر و بالای ساق را تقویت می کنند.

گزینه های غیر جراحی برای باسن افتاده

برای کسانی که احساس می کنند برای جراحی افتادگی باسن آمادگی ندارند و از عوارض آن آگاهی دارند، گزینه غیر جراحی وجود دارد که باید در نظر بگیرند. این گزینه؛ استفاده از کرم حجم دهنده و لیفت کننده سینه و باسن میبلین است.

کرم حجم دهنده سینه و باسن میبلین

روشی عالی برای اصلاح فرم، تغییر سایز، لیفت و بزرگ کردن باسن

کرم حجم دهنده میبلین
رفع افتادگی باسن

کرم حجم دهنده و سفت کننده سینه و باسن میبلین درمان کوچکی،شلی و افتادگی سینه و باسن حتی به صورت ارثی و ژنتیکی می باشد.

کرم حجم دهنده باسن فاقد هورمون بوده و کاملا گیاهی است و در آن عناصر شیمیایی به کار نرفته است. در نتیجه هیچ گونه عوارضی برای شما به همراه نخواهد داشت.

کرم میبلین آمریکا، یکی از محصولات معتبر در سراسر جهان میباشد که تأییدیه بهداشت جهانی FDA بر روی محصول به صورت برجسته درج شده است .

شرکت ساسانیان پارسیان کهن

کرم حجم دهنده میبلین
کرم حجم دهنده میبلین


شرکت ساسانیان
 ، تنها نماینده رسمی واردات محصولات آرایشی بهداشتی میبلین آمریکا در ایران و امارات متحده عربی میباشد.

منبع: www.cadoganclinic.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *