مجله

چه مقدار ریزش مو هنگام حمام کردن طبیعی است؟

پیشگیری از ریزش مو در حمام

پیشگیری از ریزش مو در حمام

درک این موضوع که یک توده مو در بالای لوله حمام شما نشسته است، می تواند نگران کننده باشد. ریزش مو درهنگام دوش گرفتن یک اتفاق رایج است و در واقع نباید نگران آن باشید. با این حال، اگر به نظر می‌رسد که موهای شما بیش از حد از دست می‌رود و گلوله‌های موی بین انگشتان شما به حالت عادی تبدیل شده‌اند، ممکن است زمان آن رسیده که به موهای خود توجه بیشتری داشته باشید واز شامپو ضد ریزش مو استفاده کنید یا با پزشک خود مشورت کنید. به خواندن این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی ادامه دهید تا بدانید چقدر ریزش مو در حمام طبیعی است و نکات مراقبتی برای درمان و قطع ریزش مو و پیشگیری از ریزش مو در حمام را بیابید.

ریزش مو چقدر طبیعی است؟


پیشگیری از ریزش مو در حمام

با توجه به کلینیک کلیولند ، هر فرد به طور متوسط ​​روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می دهد که بستگی به طول و ضخامت موهای شما دارد. کسانی که موهای بلند یا ضخیم دارند ریزش بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تار مو در روز را دارند. بیشتر ریزش ها معمولاً در حمام اتفاق می افتد، کلینیک کلیولند همچنین نشان می دهد که وقتی موهای خود را بعد از حمام شانه می کنید، ریزش موی بیشتری تجربه می شود.

چه چیزی می تواند باعث ریزش بیش از حد مو شود؟

طبق کلینیک کلیولند، مهم است بدانید که ریزش مو یک مرحله طبیعی از چرخه زندگی موهای شما است. با این اوصاف، اگر متوجه شدید که ریزش مو در حمام بیش از حد شده است، چند دلیل وجود دارد که بهتر است به خاطر بسپارید. 

دلایل احتمالی ریزش موی مزمن شامل استرس، تغییرات هورمونی، کاهش وزن یا رژیم غذایی و دارو است.

از آنجایی که بیماری‌های مختلف نیز می‌توانند یک عامل باشند، برای کمک به یافتن علت ریزش مو به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما همچنین می تواند به شما در مدیریت آن کمک کند.

ریزش بیش از حد مو در مقابل ریزش مو: تفاوت چیست؟

پیشگیری از ریزش مو در حمام
پیشگیری از ریزش مو در حمام

در حالی که اشتباه گرفتن ریزش مو و ریزش بیش از حد مو معمول است، تفاوت‌های کلیدی وجود دارد. طبق آکادمی پوست آمریکا ، ریزش بیش از حد مو معمولا زمانی اتفاق می افتد که موهای شما بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز می ریزد. این می تواند بین شش تا نه ماه دوام بیاورد و سپس موهای شما باید پری طبیعی خود را به دست آورند. این ممکن است پس از یک رویداد استرس زا، مانند زایمان یا بهبودی از یک بیماری رخ دهد.

از سوی دیگر، ریزش مو، با نام مستعار آناژن افلوویوم، زمانی است که چیزی مانع از رشد موهای شما می شود. ریزش مو دلایل زیادی دارد که شامل ریزش مو ارثی، استفاده از محصولات مراقبت از موی خشن ، داروها و مدل موهای پرتنش می شود. اگر مطمئن نیستید که ریزش مو یا ریزش بیش از حد مو را تجربه می کنید، متخصص پوست می تواند به تمایز بین این دو کمک کند.

چه زمانی باید نگران باشید؟

چه مقدار ریزش مو در حمام طبیعی است؟

کلینیک کلیولند خاطرنشان می‌کند که اگر مدت‌ها پس از شستشوی روتین خود به ریزش ادامه دهید، ممکن است با مشکل شدیدتری دست و پنجه نرم میکنید. پیدا کردن موهای ریخته شده روی لباس شما نیز نشانه این است که ممکن است یک مشکل اساسی وجود داشته باشد.

۵ نکته برای کمک به کاهش ریزش مو در حمام

این پنج نکته را که توسط کلینیک کلیولند ارائه شده است، در نظر بگیرید.

۱٫ از شامپو ضد ریزش مو استفاده کنید

وقتي كه در حمام موهاي‌تان را مي‌شوييد و متوجه ريزش زياد موها مي‌شويد،شايد اولين چيزي كه به ذهن‌تان خطور مي‌كندعوض كردن شامپو‌هاي‌ تان باشد و وقتي از حمام خارج مي‌شويد و موهاي‌ تان را خشك كرده و شانه مي‌زنيد و

باز هم شاهد ريزش شديد آنها هستيد، مصمم مي‌شويد كه شامپوي‌تان را عوض كنيد.در این لحظه اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند این است که شامپویی که باعث قطع ریزش موها بشود کدام شامپو است ؟ قطعا استفاده از شامپوهایی که دارای ترکیباتی طبیعی و گیاهی باشند برای سلامت مو بسیار مفید خواهند بود .

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی:

محصولات تخصصی ضد ریزش و رشد مجدد مو بایوفول رتبه یک کانادا را در لاین تخصصی ترمیم و قطع ریزش مو را دارا می باشند.

شامپو ضد ریزش مو بایوفل کانادا
شامپو ضد ریزش مو بایوفل کانادا

یک امتیاز بسیار مهمی که شامپو ضد ریزش فوری و رشد مجدد مو گیاهی بایوفول داراست خاصیت رشد مجدد مو آن است یعنی تنها قطع ریزش مو مهم نیست بلکه رشد مجدد مو نیز بسیار حائز اهمیت است.

این محصول را به جرات می توان بهترین شامپو ضد ریزش مو معرفی کرد زیرا با قطع درمان، ریزش مو برگشت پذیر نبوده و از بهترین ترکیبات ارگانیک و گیاهی بهره مند شده است.

۲٫ از یک شانه با دندان گشاد استفاده کنید

یکی از بزرگ‌ترین عواملی که باعث ریزش مو در حمام میشود، استفاده از ابزارهای نادرست گره‌زدایی است. سعی کنید موهایتان را با یک شانه دندانه پهن باز کنید و از انتها شروع کنید و به سمت ریشه بروید. همچنین استفاده از یک ماسک مو ترمیم کننده میتواند بسیار مفید باشد.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی:

شامپو ضد ریزش مو بایوفل کانادا
شامپو ضد ریزش مو بایوفل کانادا

ماسک مو بایوفول کانادا، ماسکی درمان کننده و دو منظوره جهت ترمیم و بازسازی فولیکول (ریشه) مو و کوتیکول (ساقه) مو می باشد ماسک ضد ریزش مو بایوفول جهت قطع کامل ریزش مو قابل استفاده به کف سر بوده و جهت درمان نازکی و ضعیفی تارهای مو قابل استفاده بر روی ساقه مو نیز می باشد. ماسک ایج دیفنس بایوفول کانادا خشکی مو را از بین می برد. لطافت و طراوت مو را احیاء می کند.

۳٫ از استفاده کش های لاستیکی مو خودداری کنید

کش های لاستیکی مو ممکن است برای روتین آرایش مو ضروری باشند، اما طبق گفته کلینیک کلیولند، این کش ها می توانند منجر به ریزش مو شوند. کش ها می توانند موهای شما را محکم بگیرند و به مرور زمان باعث ریزش مو شوند. وسایل را عوض کنید و از کش های مویی استفاده کنید که روی تارهای شما ملایم است، مانند آنهایی که از ابریشم یا پنبه ساخته شده اند.

۴٫ استفاده از فوم ضد ریزش مو

 طبق گفته کلینیک کلیولند، استفاده از گرمای بیش از حد روی موها می تواند باعث شکستگی و در نهایت منجر به ریزش مو شود. بنابراین، تا آنجا که ممکن است از اتوی مو و سشوار کمتر استفاده کنید و برای حالت دادن و صاف کردن موهای خود از فوم ضد ریزش مو بعد از حمام استفاده کنید.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی:

 برای مواقعی که قصد استفاده از ابزارهای حرارتی خود را دارید، همیشه با استفاده از محافظ حرارتی کار را شروع کنید. 

موس ضد ریزش مو بایوفل کانادا
موس ضد ریزش مو بایوفل کانادا

ما فوم ضد ریزش مو بایوفل کانادا را توصیه میکنیم که موخوره را درمان میکند و از موهای شما در برابر آسیب حرارت محافظت می کند.

۵٫ از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

محافظت از پوست در برابر نور خورشید یک امر ضروری است، اما نباید موهای خود را از معادله خارج کنید. کلینیک کلیولند خاطرنشان می کند که قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند به موهای شما آسیب برساند و منجر به ریزش موهای شما شود، همانطور که استفاده از گرمای بیش از حد می تواند به موهای شما آسیب برساند. 

منبع: lorealparisusa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *