مجله

اگر مصرف ماینوکسیدیل را قطع کنیم چه اتفاقی می افتد؟

اگر ماینوکسیدیل را ترک کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

این یکی از متداول‌ترین سوالاتی است که مصرف کنندگان ماینوکسیدیل می‌پرسند: «اگر ماینوکسیدیل را ترک کنم چه اتفاقی می‌افتد؟» قبل از شروع بحث در مورد عوارض جانبی، اجازه دهید در مورد برخی از حقایق اساسی در مورد درمان ریزش مو با آن و نحوه عملکرد آن صحبت کنیم.

ماینوکسیدیل چیست؟ اگر ماینوکسیدیل را ترک کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر ماینوکسیدیل را ترک کنم چه اتفاقی می‌افتد؟درمان ریزش مو با ماینوکسیدیل و نحوه عملکرد آن
نحوه عملکرد ماینوکسیدیل

هنگامی که ماینوکسیدیل برای اولین بار ساخته شد، برای درمان فشار خون بالا استفاده شد. بیمارانی که از ماینوکسیدیل استفاده می کردند متوجه رشد موهای غیر ضروری در بدن خود شدند. این امر پزشکان صادر کننده را شگفت زده کرد و هدف جدیدی از ماینوکسیدیل کشف شد.

کشف ماینوکسیدیل برای درمان ریزش مو؛ انقلاب جدیدی در درمان ریزش مو به وجود آورد. پس از این کشف بود که متخصصان پوست شروع به استفاده و پیشنهاد آن به بیماران مبتلا به ریزش مو کردند.

ثبت شده است که ماینوکسیدیل با کمک به حرکت جریان خون به سمت فولیکول مو عمل می کند. این کار فولیکول مو را تغذیه می کند و باعث بزرگ شدن آن می شود که در نهایت رشد موهای جدید را تحریک می کند.

امروزه، ماینوکسیدیل یکی از دو داروی پرمصرف است که توسط سازمان غذا و دارو برای ایجاد رشد مو در ناحیه (های) محل استفاده تأیید شده است.

ماینوکسیدیل چگونه کار می کند؟

اگر ماینوکسیدیل را ترک کنم چه اتفاقی می‌افتد؟درمان ریزش مو با ماینوکسیدیل و نحوه عملکرد آن
اگر مصرف ماینوکسیدیل را ترک کنم چه اتفاقی می‌افتد و عوارض آن چیست؟

حتی پس از چندین دهه مطالعه و استفاده، جزئیات دقیق نحوه عملکرد ماینوکسیدیل مشخص نیست. تعدادی نظریه در مورد عملکرد ماینوکسیدیل وجود دارد، اما مکانیسم دقیق آن هنوز شناخته نشده است. اکثر متخصصان پوست معتقدند که ماینوکسیدیل جریان خون را در پوست سر افزایش می دهد، همانطور که در بالا ذکر کردیم.

زمانی که ریشه‌های فولیکول مو شروع به دریافت مقداری خون می‌کنند، باعث می‌شود که اندازه پیاز رشد کند و موهای جدید تحریک شوند.

ماینوکسیدیل همچنین به حفظ موهای موجود شما کمک می کند. بیمارانی که ریزش اولیه مو را تجربه می کنند می توانند از غلظت کم ماینوکسیدیل برای درمان این مشکل کمک کنند.

هنگامی که متوجه شدید که موهایتان نازک شده یا ریزش مو شروع شده است، توصیه می شود فوراً از درمان استفاده کنید. با گذشت زمان با وقوع ریزش مو، انتظار می رود که طی ۸ تا ۱۰ سال کاملاً کچل شوید.

گاهی اوقات ماینوکسیدیل در اولین تلاش مؤثر نیست، اما اگر قبلاً شروع به نشان دادن نتیجه کرده باشد، قطعاً دوباره نتیجه خواهد داد.

ماینوکسیدیل در اکثر مواقع پس از ۴ تا ۶ ماه استفاده مناسب نتایج خود را نشان می دهد زیرا فولیکول مو برای رشد مجدد مو به زمان نیاز دارد. همچنین اگر پس از اولین بار مصرف دوز، دچار ریزش مو شوید، جای نگرانی نیست. در واقع، این نشانه ای است که درمان به درستی کار می کند.

آمار ماینوکسیدیل

درمان ریزش مو با ماینوکسیدیل و نحوه عملکرد آن
چگونه مصرف ماینوکسیدیل را قطع کنیم؟ نحوه عملکرد ماینوکسیدیل چگونه است؟

ماینوکسیدیل به ۴۴ میلیون نفر در غلبه بر طاسی الگو کمک کرده است. دو مطالعه به طور خاص وجود دارد که برای بررسی نتیجه ماینوکسیدیل انجام شده است.

هر دو مطالعه نشان می دهد که ماینوکسیدیل به مبتلایان به ریزش مو کمک می کند تا بر طاسی غلبه کنند و ضخامت مو را بهبود بخشند.

  • ۷۵ درصد از مردان ضخامت موی بهتری داشتند.
  • ۵۵ درصد از مردان موفق به تحریک رشد موهای جدید شدند.
  • این بررسی ها به وضوح نشان می دهد که ماینوکسیدیل در درمان طاسی الگوی مو موثر است.

بریم سر اصل مطلب! عوارض ماینوکسیدیل!

اگر مصرف ماینوکسیدیل را ترک کنم چه اتفاقی می‌افتد و عوارض آن چیست؟

بعد از قطع مصرف ماینوکسیدیل چه اتفاقی می افتد…
اکثر مردم بر این باورند که پس از ترک ماینوکسیدیل، ریزش مو دوباره شروع می شود. در حالی که این مورد برای اکثر افراد است، اما بستگی به نوع ریزش موی شما دارد که هنگام شروع استفاده از ماینوکسیدیل با آن مواجه بودید.

فرض کنید با سرطان یا کمبود مواد مغذی سر و کار داشتید و استفاده از ماینوکسیدیل را برای غلبه بر نوع خاصی از ریزش مو شروع کردید، اگر درمان شما کامل شد یا بر کمبودهایی که داشتید غلبه کردید، باعث شروع مجدد ریزش مو نمی شود.

از سوی دیگر، اگر طاسی با الگوی مردانه، طاسی با الگوی زنانه یا آلوپسی آندروژنتیک باعث استفاده از ماینوکسیدیل شود، دوباره علائم ریزش مو را تجربه خواهید کرد.

قبل از ادامه، یادآوری سریع این است که ماینوکسیدیل طاسی را درمان نمی کند. به سادگی موهای نازک را ضخیم تر می کند، موهای کوچک را بزرگتر می کند و موهای ضعیف را سالم تر می کند.

ماینوکسیدیل تا آخر عمر ریزش مو را درمان نمی کند. این نیاز به استفاده مداوم دارد و یک معامله مادام العمر است.

اگر مصرف ماینوکسیدیل متوقف شود، در اکثر موارد ریزش موی بیمار از همان جایی که متوقف شده است دوباره شروع می شود. پس از ۳-۴ ماه، روند ریزش مو ادامه می یابد.

بنابراین، اگر از ماینوکسیدیل برای درمان ریزش مو پس از کمبود تغذیه یا درمان هر بیماری دیگری استفاده می‌کردید، پس از قطع مصرف هیچ ریزش مویی نخواهید داشت، اما اگر طاسی الگو داشتید، ریزش مو دوباره شروع می‌شود.

چگونه پس از ترک ماینوکسیدیل ریزش مو را متوقف کنیم؟

چگونه مصرف ماینوکسیدیل را قطع کنیم؟

سلامت مو توسط ۳ عامل تعیین می شود. ژنتیک، سبک زندگی و محیط

اغلب گفته می شود که سبک زندگی ماشه تفنگی را می کشد که ژنتیک بارگذاری می کند.

یک سبک زندگی سالم همیشه کلید بهبود سلامت مو است. خوردن سبزیجات سالم، فیبردار، پروتئین و ویتامین ها راهی برای داشتن زندگی سالم تر است. غذاهای ناسالم هرگز انتخاب خوبی برای حفظ سلامتی مطلوب نبوده اند.

برای اینکه در آینده تحت تاثیر ریزش مو قرار نگیرید، یا برای کند کردن روند پس از ترک ماینوکسیدیل، پوست سر باید به درستی ماساژ داده شود.

ماساژ پوست سر با استفاده از روغن‌های ضروری طبیعی خالص باعث جریان یافتن خون در پوست سر می‌شود. برای این کار می توانید از سرم مو ضد ریزش و رویش مجدد مو استفاده کنید.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما، استفاده از سرم مو بایوفول کانادا است.

ویال درمان ریزش مو شوک biofol
اگر ماینوکسیدیل را ترک کنم چه اتفاقی می‌افتد و عوارض آن چیست؟

اگر طی مدتی از ماینوکسیدیل استفاده کرده اید و هم اکنون به دنبال روشی برای ترک مصرف آن بدون ریزش مو هستید، این یک انتخای عالی خواهد بود. محلول مو بایوفول می تواند علاوه بر قطع ریزش مو های شما سبب رویش مجدد موها بدون وابستگی به مصرف محلول نیز یشود!

ریشه های فولیکول مو، باعث رشد مو می شود.

استفاده از روغن های ضروری موجود در بازار ممکن است به کنترل ریزش مو پس از ماینوکسیدیل کمک کند.

نکته ای که باید در مورد آن شفاف باشیم این است که اگر سعی کنید نتایج به دست آمده با استفاده از ماینوکسیدیل موضعی را با هر داروی موضعی دیگری تکرار کنید، نتیجه مشابهی نخواهید داشت. درمان موضعی ماینوکسیدیل بهترین روش برای غلبه بر ریزش مو نیست! روش های بسیار بهتر و بدون وابستگی نیز وجود دارد که به آن اشاره کردیم.

منبع: regrowthclub.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *