مجله

چگونه از ریزش مو در تابستان جلوگیری کنیم؟

ریزش مو در تابستان

گرمای تابستان در حال افزایش است، اما خطوط برنزه روش دست ها، صورت و بدن؛ تنها عارضه این فصل نیستند. در حالی که استرس را در تعطیلات تابستانی از دست می دهید، ممکن است متوجه شوید که موهایتان بیشتر از حد معمول می ریزد. ریزش مو در تابستان یکی از موانع رایج بسیاری از مردم در گرم ترین ماه های سال است. علت ریزش مو در تابستان چیست؟ چگونه می توان ریزش مو فصلی را کنترل و درمان کرد؟

دکتر بیل کول، بنیانگذار Key Cellular Nutrition و خالق برنامه شتاب دهنده ترمیم موی سلولی ، می گوید: «برای بسیاری از افراد، بیشتر فولیکول های موی آنها به طور طبیعی در طول تابستان در فاز استراحت هستند که به آن تلوژن افلوویوم می گویند . تلوژن افلوویوم موقتی است و گاهی اوقات می تواند در اثر یک تجربه استرس زا ایجاد شود.

به گفته کول، گرمای شدید در ماه‌های جولای و آگوست می‌تواند منجر به ۱۰ درصد بیشتر فولیکول‌های مو در حالت استراحت و در نتیجه ریزش شود. کول می‌گوید: «اثرات خشک‌کننده قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کلر، آب نمک و غیره را به آن اضافه کنید. این یک دستور العمل برای ریزش موی بیشتر در طول تابستان است.

چگونه از ریزش مو در تابستان جلوگیری کنیم؟

ریزش مو در تابستان
علت ریزش مو در تابستان

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا ، از دست دادن ۵۰ تا ۱۰۰ فولیکول مو در روز، یک مقدار طبیعی ریزش است. در حالی که ریزش مورد انتظار است، برخی تغییرات در شیوه زندگی می تواند به جلوگیری از ترشح تلوژن کمک کند. اگر میزان ریزش مو شما بیشتر از ۱۰۰ تار مو در روز است، باید به فکر درمان آن باشید.

برای علت اصلی به پزشک مراجعه کنید

ریزش مو در تابستان
علت ریزش مو در تابستان

در حالی که ریزش مو بخشی معمولی از چرخه مو است، ریزش بیش از حد یا ریزش موی قابل توجه می تواند نشانه ای از یک مشکل بزرگتر باشد. اگر شاهد ریزش توده‌های مو، لکه‌های طاسی یا لکه‌های کلی هستید، باید به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید.

کریستن استرلینگ، پرستار متخصص پوست و رئیس Tennessee Telederm ، توصیه می‌کند: «اگرچه ریزش مو در زنان جوان غیرمعمول نیست، اما قطعاً نمی‌توان آن را به تنهایی و بدون تشخیص درست درمان کرد.» ریزش موی زودرس در زنان می تواند ناشی از انواع تغییرات هورمونی طبیعی، شرایط التهابی یا خودایمنی پوست سر، یا سایر شرایط پزشکی سیستمیک باشد.

دکتر یاسمین آخونجی، متخصص غدد دارای گواهی هیئت مدیره در Paloma Health، دریافت که ریزش مو شایع ترین شکایتی است که از بیماران می بیند. «مدت زمانی ریزش موی شما مهم است. آوردن شرح حال در قرار ملاقات با پزشک مفید است.

آخونجی توصیه می کند هنگام در میان گذاشتن شرح حال خود با پزشک، به سؤالات زیر توجه کنید:

علت ریزش مو در تابستان
  • چه چیزی باعث آن شما شده است؟
  • آیا ثابت بوده یا در حال پیشرفت است؟
  • آیا کم شدن مو سرتاسر است یا در یک نقطه خاص؟
  • آیا موهایتان را رنگ می کنید، می بافید یا زیاد دم اسبی می بندید؟
  • علائم دیگر شما چیست؟
  • آیا داروهای خاصی مصرف می کنید؟
  • رژیم غذایی شما چگونه است؟
  • آیا اخیراً رویدادهای مهم زندگی را پشت سر گذاشته اید – مانند یائسگی یا بیماری؟

بر سلامت کلی خود تمرکز کنید

درمان و کنترل ریزش مو فصلی

کول هنگام ایجاد پایه ای برای موهای سالم، به بیماران توصیه می کند که به رژیم غذایی و سلامت کلی خود توجه زیادی داشته باشند. خوردن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و اجتناب از قندها و چربی های ناسالم می تواند شروعی باشد.

چشم‌ها، موها، ناخن‌ها و دندان‌های ما عموماً انعکاسی یا آینه‌ای برای سلامت کلی ما هستند. کول توضیح می دهد که هر چه ما سالم تر باشیم، آنها سالم تر ظاهر می شوند. “رژیم غذایی سالم همراه با خواب خوب، ورزش منظم، هوای تازه، تابش نور خورشید روی پوست در معرض نور و کاهش سطح استرس سنگ بنای زندگی سالم و موهای سالم را تشکیل می دهد.”

دکتر Zachary Okhah، بنیانگذار و جراح ارشد در PH-1 Miami ، توصیه می کند که غذاهای کامل حاوی روی (مانند اسفناج یا عدس) را به رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا روی “به رشد مو کمک می کند” و “غدد چربی فولیکول های مو را به درستی کار می کند.”

توصیه می شود به صورت سر خود دارو مصرف نکنید
درمان و کنترل ریزش مو فصلی

هنگام استفاده از مکمل حاوی روی، مهم است که اطمینان حاصل کنید که مولتی ویتامین اضافی مصرف نمی کنید که می تواند باعث مصرف بیش از حد این ماده معدنی شود. اوخا می‌گوید: «مصرف بیش از حد مکمل‌ها نیز می‌تواند به کم شدن مو کمک کند.» او به کاربران توصیه می‌کند هنگام شروع یک مکمل جدید با پزشک خود صحبت کنند.

کول همچنین توصیه می‌کند از BPA و فتالات‌ها، مواد شیمیایی موجود در پلاستیک‌ها دوری کنید، که او آن‌ها را «مشکلات بدنام هورمونی» می‌نامد. موسسه ملی علوم بهداشت محیط نکاتی مانند انتخاب ظروف شیشه ای، چینی یا فولادی ضد زنگ برای مایعات داغ و اجتناب از گرم کردن غذا در ظروف پلی کربنات پلاستیکی در مایکروویو را ارائه می دهد.

محصول درمانی مو
ویال درمان ریزش مو شوک biofol
تونیک ضد ریزش مو شوک

همانطور که گفته شد، بسیاری از افراد در تابستان دچار این عارضه شدید می شوند. که این می تواند به دلیل گرمای زیاد، تعریق بیش از حد، خشکی هوا و یا موارد دیگر باشد. ممکن است به نظر بیاید این ریزش مو کاملا طبیعی بوده و نیاز به درمان ندارد.

اما در صورتی که به دنبال روشی برای درمان و کنترل آن هستید، پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما، استفاده از تونیک ضد ریزش است. محلول ضد ریزش شوک بایوفول کانادا، محصولی فوق العاده برای کنترل ریزش مو و افزایش سرعت رشد مو های شماست. این محلول ضد ریزش به صورت موضعی روی کف سر ماساژ داده می شود.

در ادامه نگاهی به خصوصیات این تونیک ضد ریزش می اندازیم:
  • درمان و کنترل آن
  • رویش مجدد مو
  • افزایش ضخامت مو
  • افزایش سرعت رشد مو
  • کاملا گیاهی و ارگانیک
  • محافطت از مو در برابر عوامل تخریب کننده خارجی از جمله سشوار، اتو مو، خورشید و…
  • بدون نیاز به استفاده مادام العنر
  • محصول کشور کانادا
  • و…
شرکت ساسانیان پارسیان کهن
شرکت ساسانیان پارسیان کهن
ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان، یک شرکت معتبر بازرگانی میباشد که تنها نماینده انحصاری واردات محصولات تخصصی قطع ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا در ایران و خاورمیانه است.

منبع: www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *