مجله

برای درمان ریزش مو، چه خاکی تو سرمون بریزیم؟!

خاک رس برای درمان ریزش مو

اگر این مقاله را باز کرده اید تا بدانید برای درمان ریزش مو و تقویت مو چه خاکی بر سر بریزید؛ پاسخ بسیار مختصر و مفید است؛ خاک رس! بله استفاده از خاک رس سبب تقویت مو و کنترل ریزش مو می شود. اما نه هر نوع خاک رسی. به این منظور باید از خاک رس بنتونیت یا همان خاک رس سبز استفاده کنید. در ادامه با سایت سلامتی و زیبایی همراه باشید تا اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

خاک بنتونیت چیست؟

خاک رس برای درمان ریزش مو

خاک رس بنتونیت (مونتموریلونیت) یک ماده گل مانند است که از خاکستر آتشفشانی به دست می آید. گاهی اوقات در صنعت مراقبت شخصی به عنوان ماسک صورت استفاده می شود. خاک رس بنتونیت همچنین می تواند برای مو به عنوان یک راه طبیعی برای افزایش رطوبت، تقویت مو و حذف سموم استفاده شود.

خاک رس برای درمان ریزش مو چگونه استفاده می شود؟

گفته می شود که خاک رس بنتونیت دارای خواص درمانی گوناگونی برای داخل و خارج بدن است. از لحاظ تاریخی، خاک رس در طب باستان، درمانی برای خلاص شدن از مشکلات گوارشی، نیش حشرات، خشکی پوست و موارد دیگر استفاده شده است.

هنگامی که برای مو استفاده می شود، تصور می شود که خاک رس بنتونیت می تواند رطوبت عمیقی ایجاد کند. این می تواند برای مو های شما بسیار مفید تر باشد اگر:

خاک رس برای درمان ریزش مو
  • پست سر شما خشک باشد
  • موهای شما خشک و آسیب دیده باشد
  • مو های شما وز باشد
  • آسیب حرارتی به مو های خود زده باشید
  • موهای کدری داشته باشید

جدا از اثرات مرطوب کنندگی، خاک رس بنتونیت ممکن است خاک و روغن اضافی را نیز از بین ببرد. می توانید ماسک را به عنوان یک شامپو و نرم کننده در یک جا در نظر بگیرید.

تا به امروز، مطالعات علمی کمی برای حمایت از مزایای خاک رس بنتونیت برای مو وجود دارد. یک بررسی منتشر شده در مجله ایرانی سلامت عمومی؛ نشان داد که خاک رس بنتونیت می تواند به رشد سریعتر و نرمتر پشم گوسفند کمک کند.

دستور تهیه ماسک مو

تغییرات جزئی در دستور العمل های خانگی برای ماسک موی بنتونیت وجود دارد، اما اکثر دستور العمل ها دارای سه ماده اصلی هستند:

  • خاک رس
  • آب
  • سرکه سیب

ماسک خود را در خانه با مقدار مساوی خاک رس و آب و همچنین نصف قسمت سرکه سیب درست کنید. برای یک بار استفاده، ممکن است دستور زیر را کافی بدانید:

  • ۱ فنجان خاک رس
  • ۱ فنجان آب
  • ۱/۲ فنجان سرکه سیب

شما می توانید یک مقدار بیشتر به یکباره درست کنید تا مقدار بیشتری از ماسک در دست داشته باشید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید.

یک نکته مهم

خاک رس بنتونیت برای فعال شدن و جذب سموم برای دفع به آب نیاز دارد. به علاوه، آب خاک رس را کمی ملایم تر می کند تا راحت تر روی موهای شما اعمال شود. اگر خاک رس خیلی غلیظ است، می توانید کمی آب اضافه کنید تا به قوام مورد نظر برسید. برای بهترین نتیجه، از آب گرم – نه داغ – استفاده کنید.

با این حال، یک ماسک موی موثر ممکن است بیش از آب و خاک رس نیاز داشته باشد. اینجاست که سرکه سیب مفید می شود. این ماده غذایی روزانه ممکن است به متعادل کردن اسیدیته موهای شما کمک کند و منجر به درخشندگی بهتر و سلامت کلی شود.

چگونه ماسک را روی موهای خود قرار دهید

مانند یک ماسک برای صورت شما، ماسک موی خاک رس بنتونیت فقط برای چند بار در هفته استفاده می شود. می توانید حداقل یک بار در هفته از آن استفاده کنید. اگر موهای شما بیش از حد خشک و شکننده است، ممکن است نیاز به استفاده بیشتر از آن داشته باشید.

هنگامی که مواد لازم برای ماسک مو را به دست آوردید، آن ها را به خوبی با هم مخلوط کنید تا غلظت مورد نظر به دست آید. ماسک باید غلیظ باشد اما همچنان به اندازه کافی آبکی باشد تا به طور یکنواخت روی موهای شما اعمال شود. مطمئن شوید که پوست سر خود را تا انتهای موهایتان بپوشانید.

خاک رس برای درمان ریزش مو

می توانید به جای شامپو و نرم کننده روزانه خود از ماسک بنتونیت استفاده کنید. ماسک را هر بار ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که محصول فرصتی برای نفوذ کامل به مو و پوست سر شما داشته است تا حداکثر فواید را ارائه دهد.

اگر از ماسک مو باقی مانده است، آن را در ظرف درب بسته نگهداری کنید تا برای دفعه بعد قابل استفاده باشد.

آیا عوارضی دارد؟

عوارض جانبی گزارش شده از خاک رس بنتونیت عمدتاً وجود ندارد. با این حال، مطالعات انسانی بیشتری در مورد اثرات بنتونیت بر روی پوست و مو برای رد این موارد باید انجام شود.

برای ایمن بودن، می توانید قبل از استفاده مقدار کمی از خاک رس را روی پوست خود آزمایش کنید. مخلوط را روی قسمت کوچکی از پوست خود بمالید و یک روز صبر کنید تا ببینید آیا عوارض جانبی رخ می دهد یا خیر. اگر خارش، قرمزی یا بثورات ایجاد نشد، به احتمال زیاد شما به آن حساسیت ندارید و می توانید از آن استفاده کنید.

در صورت بروز عوارض جانبی، استفاده از ماسک را قطع کنید. اگر پوست سر حساسی دارید بیشتر احتیاط کنید.

همچنین مهم است که بدانید نتایج شما ممکن است هر بار کمی متفاوت باشد. مجله International Geology ReviewTrusted Source توضیح می دهد که این به تغییرات در ذخایر معدنی بنتونیت مربوط می شود.

خلاصه مطلب

در حالی که تحقیقات علمی برای کاربردهای آن بر روی مو وجود ندارد، خاک رس بنتونیت قرن ها به عنوان یک درمان طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است.

اگر موهای خشک و کدری دارید و می خواهید از محصول طبیعی تری استفاده کنید، می توانید خاک رس را امتحان کنید. اگر خاک رس بنتونیت برای موهای شما مفید نیست و یا علاقه ای به استفاده از آن ندارید؛ می توانید درمان خود را با سایر مواد گیاهی و ارگانیک آغاز کنید. از جمله محلول های گیاهی رشد مو.

محلول رشد مو بایوفول
محلول رشد مو بایوفول

یکی از بهترین درمان ها برای ریزش مو و تقویت مو، استفاده از سرم رشد مو است. به این منظور می توانید از سرم ضد ریزش و تقویت کننده مو سی بایوفول کانادا استفاده کنید. این محلول رشد مو، سبب قطع ریزش مو، رویش مجدد مو، تقویت مو و افزایش براقی و ضخامت مو می شود.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن
شرکت ساسانیان پارسیان کهن
ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان، یک شرکت معتبر بازرگانی میباشد که تنها نماینده انحصاری واردات محصولات تخصصی قطع ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا در ایران و خاورمیانه است.

منبع: www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *