مجله

فواید روغن سیاه دانه برای بدن

فواید روغن سیاه دانه برای بدن

روغن سیاه دانه چیست؟

سیاه دانه ها به نام های زیره سیاه، زیره سیاه، سیاه دانه و دانه پیاز سیاه نیز شناخته می شوند. روغن سیاه دانه حاوی تیموکینون منبع معتبر که یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که خواص کاهش دهنده تومور را دارد. افراد می توانند روغن سیاه دانه را به صورت کپسول مصرف کنند یا آن را به صورت موضعی برای پوست استفاده کنند که این کار باعث چربی سوزی و لاغری موصعی می شود. همچنین روغن سیاه دانه فواید بسیاری برای بدن و کاهش وزن دارد.

در این مقاله با معرفی بهترین ژل لاغری همراه ما باشید.

فواید روغن سیاه دانه برای بدن

فواید روغن سیاه دانه برای پوست :

روغن سیاه دانه با کمک به رفع علائم بیماری های پوستی مانند اگزما، آکنه یا پسوریازیس، منبع قابل اعتمادی می باشد.

روغن سیاه دانه همچنین موها را آبرسانی می کند، باعث نرمیط پوست و به عنوان یک مرطوب کننده نیزعمل می کند.

لاغری موضعی با روغن سیاه دانه

فواید روغن سیاه دانه برای سلامت بدن :

کاهش وزن :

مکمل سیاه دانه به کاهش شاخص توده بدنی و لاغری موضعی دور کمر نیز کمک می کند. همچنین باعث کاهش وزن بدن و مقاومت به انسولین نیز می شود.

چربی سوزی با روغن سیاه دانه

التیام زخم :

روغن سیاه دانه روند بهبود زخم را تسریع می کند. همچنین به خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی تیموکینون نیز مرتبط می باشد، علاوه بر این، کلاژن سازی را نیز افزایش می دهد.

سرطان :

تیموکینون موجود در روغن سیاه دانه می تواند بر مرگ برنامه ریزی شده سلولی در انواع مختلفی از سلول های سرطانی تأثیر بگذارد. اینها شامل سرطان مغز، لوسمی و سلول های سرطان سینه است.

عملکرد کبد و کلیه :

خواص آنتی اکسیدانی روغن سیاه دانه می تواند اثر محافظتی بر روی کبد و کلیه ها داشته باشد. تیموکینون سطح استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد، که عدم تعادل رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن است. استرس اکسیداتیو باعث درمان انواع مشکلات کبدی مانند بیماری کبد الکلی، سیروز، آسیب کبدی ناشی از تیلنول، هپاتیت و غیره می شود. همچنین با مشکلات کلیوی مانند بیماری مزمن کلیوی و سمیت کلیه مرتبط است.

لاغری موضعی با روغن سیاه دانه

مشکلات گوارشی :

خواص ضد التهابی روغن سیاه دانه همچنین به کاهش علائمی مانند سوء هاضمه، حالت تهوع، اتساع شکم، نفخ، استفراغ، اسهال یا یبوست کمک می کند.

لاغری موضعی با روغن سیاه دانه

فشار خون :

فشار خون بالا، سطح کلسترول بالا و تری گلیسیرید بالا همگی عوامل خطر قابل توجهی برای بیماری قلبی و شرایط مرتبط هستند که استفاده از روغن سیاه دانه باعث کاهش این بیماری ها می شود.

آسم:

 آسم یک بیماری مزمن ریوی است که شامل التهاب راه های هوایی و مشکل در تنفس می شود. روغن سیاه دانه با کاهش التهاب و شل کردن عضلات کنترل کننده تنفس به درمان آسم کمک می کند.

ارزش غذایی:

یکی از واضح ترین فواید سیاه دانه به عنوان منبع خوبی از مواد مغذی و اسیدهای چرب سالم است. بدن از چنین مواد مغذی برای رشد و ترمیم سلول ها و عملکردهای مختلف بدن استفاده می کند همچنین مصرف روغن سیاه دانه همراه با رژیم غذایی کم کالری در کاهش وزن موثرتر از خوردن یک رژیم کم کالری به تنهایی است.

دیابت :

روغن سیاه دانه خواص ضد دیابتی دارد و سطح قند خون را بهبود می بخشد. این روغن به کاهش گلوکز خون، هموگلوبین و مقاومت به انسولین فرد نیز کمک می کند.

برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ روغن سیاه دانه به شکل کپسول تأثیر مثبتی بر کنترل سطح قند خون دارد. روغن سیاه دانه به طور موثر به کاهش وزن کمک می کند. همچنین منجر به کاهش شاخص توده بدنی و سطح کلسترول می شود. این نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت می توانند به طور موثر از روغن سیاه دانه برای کمک به کاهش وزن، ثابت نگه داشتن قند خون و کاهش خطر بیماری قلبی استفاده کنند.

ناباروری :

روغن سیاه دانه حرکت اسپرم را بهبود می بخشد و تعداد اسپرم و حجم منی را افزایش می دهد. همچنین عنصر کلیدی تیموکینون می‌تواند به افزایش کیفیت، تحرک، زنده ماندن و تعداد سلول‌های اسپرم کمک کند.

آنتی اکسیدان ها:

 آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که از تشکیل رادیکال های آزاد و آسیب احتمالی به سلول های ما جلوگیری می کنند. روغن سیاه دانه از ترکیبی به نام تیموکینون است که دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است.

سلامت مغز :

قدرت مبارزه با التهاب تیموکینون التهاب عصبی را کاهش می دهد. التهاب عصبی نقش مهمی در ایجاد بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون دارد که استفاده از سیاه دانه باعث درمان این بیماری ها می شود.

رشد مو را تحریک می کند :

روغن سیاه‌دانه به دلیل مقادیر قابل ‌توجهی پروتئین و اسیدهای چرب، رشد مو و گردش خون را تقویت می کند و باعث رشد مجدد مو و درمان ریزش مو می شود.

فواید روغن سیاه دانه برای بدن

عوارض و خطرات روغن سیاه دانه:

  • حالت تهوع
  •      نفخ
  •      یک احساس سوزش
  •      سوء هاضمه
  •      قند خون پایین
فواید روغن سیاه دانه برای بدن

روغن سیاه دانه می تواند باعث ایجاد بثورات آلرژیک شدید در برخی افراد شود. بنابراین، بسیار مهم است که ابتدا آن را روی یک قسمت کوچک از پوست آزمایش کنید تا مطمئن شوید که واکنشی ایجاد نمی کند. مردم همچنین باید مراقب باشند که روغن را از چشم ها، سوراخ های بینی و سایر قسمت های حساس بدن دور نگه دارند.

علاوه بر این، تیموکینون ممکن است آنزیم‌های خاصی را که متابولیسم دارو هستند مهار کند، به این معنی که فرد باید از مصرف روغن در حین مصرف دارویی که ممکن است در نتیجه تأثیرگذار باشد، اجتناب کند.

آیا روغن سیاه دانه می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

روغن سیاه دانه با افزایش متابولیسم به کاهش وزن کمک می کنند. ویتامین ب موجود در این روغن متابولیسم انرژی بدن را افزایش می دهد و به افزایش چربی سوزی غیرفعال کمک می کند در نتیجه کمبود کالری ایجاد می کند و منجر به کاهش وزن تدریجی می شود.

فواید روغن سیاه دانه برای بدن
چربی سوزی با روغن سیاه دانه
محبوب ترین روش های مصرف روغن سیاه دانه برای کاهش وزن :

مخلوط کردن یک قاشق چای خوری روغن با ماست یا مخلوط کردن آن در یک سس سالاد خانگی

افزودن روغن سیاه دانه به شیر/آب پرتقال در صبح

فواید روغن سیاه دانه برای بدن
ژل لاغری هات چیلی :
ژل لاغری فوری بدن
ژل لاغری شکم و پهلو و چربی سوز

یکی دیگر از راه های راحت و آسان برای کاهش وزن و چربی سوزی موضعی استفاده از ژل لاغری هات چیلی است.

این ژل لاغری کاملا گیاهی و ارگانیک می باشد به همین دلیل فاقد هرگونه ترکیبات شیمیایی و عوارض برای لاغری موضعی است.

همچنین به دلیل دارا بودن ویتامین ها و کلاژن از شل شدگی و افتادگی پوست جلوگیری می کند.

منبع : www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *