مجله

معجزه درمان ریزش مو و رویش مجدد مو با نخود فرنگی

نحوه مصرف نخود سبز برای مو

نحوه مصرف نخود سبز برای مو

درمان ریزش مو با نخود فرنگی مانند یک معجزه عمل می کند؛ عصاره جوانه نخود علاوه بر قطع ریزش مو، سبب رویش مجدد مو نیز میشود، جهت اطلاع از نحوه مصرف نخود سبز برای کنترل ریزش و رشد مو، در ادامه با سایت سلامتی و زیبایی همراه باشید.

عصاره جوانه نخود به شدت ژن های FGF7 و noggin را که دو محرک مهم برای فاز جدید رشد مو هستند، تنظیم می کند.

در یک مطالعه ضد ریزش مو، تاثیر نخود فرنگی بر افزایش رشد مو را بررسی کرده و صحت این موضوع را اثبات کردند.

 فولیکول موی انسان ساختار پیچیده ای است که از غلاف ریشه خارجی، غلاف ریشه داخلی، ساقه مو، برآمدگی و غده چربی تشکیل شده است. قسمت متورم و پایینی فولیکول مو را پیاز مو می نامند. در آنجا، کراتینوسیت های ماتریکسی با تکثیر بالا، ساقه موی کراتینه شده را تولید می کنند. ماتریکس اکتودرم ناحیه ای از سلول های مزانشیمی به نام پاپیلای پوستی را در بر می گیرد.

این منطقه، مواد مغذی را به پیاز مو منتقل می کند و نقش مهمی در چرخه رشد مو دارد. پس از تولید فولیکول های مو در جنین زایی، فولیکول ها تحت یک رشد چرخه ای قرار می گیرند.

چرخه رشد مو از سه مرحله آناژن، کاتاژن و تلوژن تشکیل شده است.

نحوه مصرف نخود سبز برای مو
نحوه مصرف نخود سبز برای مو
  • آناژن مرحله رشد است که حدود سه تا پنج سال طول می کشد.
  • پس از آن کاتاژن، مرحله انفولشن، به دنبال دارد که چند هفته طول می کشد.
  • چرخه با مرحله تلوژن، یک دوره استراحت تا ۴ ماه، پایان می یابد.

سلول های پاپیلای پوستی سیگنال هایی تولید می کنند که فعالیت کراتینوسیت ها را در ماتریکس فولیکولی تنظیم می کند. این کراتینوسیت ها در پایان فاز آناژن تکثیر را متوقف می کنند و در مرحله کاتاژن دچار آپوپتوز می شوند. شروع یک فاز رشد جدید و در نتیجه طول فاز آناژن با آزادسازی فاکتورهای رشد از سلول های پاپیلای پوستی تعریف می شود.

سلول های پیش ساز کراتینوسیت ساکن مجاور شروع به تکثیر و تولید فولیکول موی جدید می کنند. فولیکول های مو به طور مستقل منجر به رشد، استراحت و ریزش مو به طور همزمان می شود. تراکم و تعداد کل موهای سر تغییر نمی کند. نسبت موهای تلوژن به طور معمول ۱۰% تا ۱۵% است.

ریزش مو، با کاهش یکنواخت تراکم مو مشخص می شود. تلوژن افلوویوم یک ریزش موی منتشر در هنگام استرس با رشد زودرس فولیکول های کاتاژن و تلوژن و خاتمه زودرس فولیکول های آناژن است.

عوامل محرک ریزش مو شامل:

نحوه مصرف نخود سبز برای مو
رشد مو با عصاره جوانه نخود فرنگی
  • استرس فیزیولوژیکی یا احساسی
  • عدم تعادل هورمونی
  • کمبودهای تغذیه ای
  • و…

مواد و روش ها

نحوه مصرف نخود سبز برای مو

این مطالعه با ۲۲ داوطلب، نیمی زن و نیمی مرد، بین ۴۶ تا ۶۱ سال انجام شد. ده داوطلب از محصولات پوست سر با عصاره های A و B ؛ و ۱۲ داوطلب از محصولات با عصاره های C و D استفاده کردند.

درمان با محصولات و استخراج پیاز مو در دو محل آزمایش در پشت سر انجام شد. این محصولات دو بار در روز به مدت دو هفته اعمال شد. قبل از اولین کاربرد محصول، ۱۰ تار مو از هر محل آزمایش کنده شد و با هم ترکیب شد. در پایان مطالعه، ۲۰ تار مو از هر محل آزمایش کنده شد. پیازهای مو استخراج شده به طول حدود ۱ سانتی متر بریده و در دمای ۸۰- درجه سانتی گراد نگهداری شدند. بیان نشانگرهای انتخاب شده با استفاده از روش RT-qPCR بر روی mRNA استخراج شده از استخرهای مختلف مو تجزیه و تحلیل شد. تجزیه و تحلیل بیان ژن در دو نسخه (n=2) با استفاده از یک آرایه PCR اختصاصی حاوی ۳۲ ژن هدف (شامل دو ژن خانه دار) که به دلیل اهمیت آنها در فیزیولوژی مو انتخاب شده بودند، انجام شد. PCR ها با سیستم LightCycler (Roche Molecular System Inc) انجام شد.

مطالعه ضد ریزش مو با آنالیز فتوتریکوگرام

رشد مو با عصاره جوانه نخود فرنگی

این مطالعه با ۱۷ زن و ۳ مرد، بین ۲۱ تا ۳۷ سال انجام شد. این محصول، ژلی حاوی ۴ درصد عصاره A، دو بار در روز به مدت ۱۲ هفته روی پوست سر استفاده شد. افراد انتخاب شده افزایش ریزش مو را با ۲۰% موی تلوژن برای مردان و ۱۵% موی تلوژن برای زنان و با تراکم موی حداقل ۱۵۰ مو در سانتی متر مربع نشان دادند. برای انجام فتوتریکوگرام، بلافاصله پس از تراشیدن ناحیه ۱ سانتی‌متر مربعی پوست سر، یک تصویر در D0 ایجاد شد. یک تصویر دیگر در D2 به دست آمد. برنامه کاربردی محصول در D3 شروع شد. در پایان مطالعه فوتوتریکوگرام دیگری انجام شد.

تاثیر عصاره جوانه نخود بر رشد مو

نحوه مصرف نخود سبز برای رویش مجدد مو با نخود فرنگی

یک عصاره جوانه نخود، با ۴ درصد فرموله شده در یک پایه ژل، بر روی بیست نفر، عمدتاً زن، آزمایش شد. محصول مورد آزمایش بر روی ناحیه مشخصی از پوست سر، دو بار در روز، طی سه ماه اعمال شد. قبل و بعد از درمان، فوتوتریکوگرام برای تجزیه و تحلیل رشد مو انجام شد.

برای انجام فتوتریکوگرام، ناحیه مشخصی از پوست سر را تراشیده و سپس از آن عکسبرداری می شود. تعداد نقاط کوچک با کل فولیکول های مو مطابقت دارد. دو روز بعد، برای بررسی میزان فولیکول های مو در مرحله رشد (آناژن مو) از ناحیه تراشیده شده دوباره عکس گرفته می شود. درمان پوست سر با عصاره جوانه نخود به وضوح تراکم موهای تلوژن را کاهش داد (-۲۸٫۳٪) و تراکم موهای آناژن (+۷٫۹٪) را افزایش داد. در نتیجه، ضریب رشد مو که به عنوان نسبت آناژن به موی تلوژن تعریف می شود، از ۴ به ۷٫۲ افزایش یافت. 

افزایش اندکی ریزش مو در ابتدای مطالعه (حدود ۲۰٪ موی تلوژن) افراد را می توان با یک درمان سه ماهه با عصاره جوانه نخود (حدود ۱۲٪ موی تلوژن در پایان مطالعه) عادی کرد. در پایان مطالعه، از داوطلبان خواسته شد تا اثربخشی درمان را در یک پرسشنامه ارزیابی کنند. 95% از داوطلبان متوجه کاهش جزئی تا شدید ریزش مو و بهبود جزئی تا قوی در وضعیت عمومی مو شدند.

 85 درصد از داوطلبان متوجه رشد مجدد موهای خود شدند.

جوانه نخود به عنوان منبعی غنی از متابولیت های ثانویه است
رویش مجدد مو با عصاره جوانه نخود فرنگی

بسیاری از مزایای سلامتی به حبوبات، از جمله نخود سبز، نسبت داده می شود. حبوبات متعلق به خانواده fabaceae هستند و بنابراین غنی از ایزوفلاون ها هستند که یک دسته از متابولیت های ثانویه پلی فنلی گیاهی هستند. متابولیت های ثانویه ترکیبات گیاهی هستند که برای فرآیندهای متابولیک اولیه مانند رشد و تولید مثل مورد نیاز نیستند. نقش متابولیت های ثانویه در گیاهان محافظت از آنها در برابر بیماری، آسیب، عوامل بیماری زا، خشکسالی، شوری، اشعه ماوراء بنفش شدید و آلاینده ها است.

بسیاری از این فیتوکمیکال ها برای اعمال اثرات مفید بر سلامت انسان یا نقش فعال در بهبود بیماری شناخته شده اند. به عنوان مثال، ایزوفلاون ها به عنوان فیتواستروژن عمل می کنند یا فعالیت آنتی اکسیدانی دارند. جوانه ها شاخه های جوانی هستند که از جوانه زدن بذرها رشد می کنند. از آنجایی که شاخه های یک گیاه به ویژه آسیب پذیر هستند، متابولیت های ثانویه در این مرحله بسیار فراوان هستند. جوانه هایی که چند روز از عمرشان می گذرد دارای بالاترین غلظت مواد مغذی سالم در هر کالری نسبت به هر غذا می باشد. غلظت بالای ایزوفلاون ها در جوانه نخود ممکن است مسئول تأثیر مثبت بر رشد مو باشد.

عصاره نخود سبز از کجا پیدا کنیم؟
شامپو ضد ریزش و رشد مو گیاهی بایوفول کانادا
شامپو ضد ریزش و رشد مو گیاهی بایوفول کانادا

عصاره نخود سبز را می توانید در محصولات بهداشتی معتبر و گیاهی پیدا کنید. اگر به دنبال درمان ریزش مو و کمک به رویش مو از طریق عصاره نخود فرنگی هستید، پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما استفاده از شامپو ضد ریزش و رویش مجدد مو بایوفول کانادا است.

این شامپو سرشار از عناصر مفید نخود فرنگی برای رویش مو است. در ادامه به برخی ویژگی های این شامپو میپردازیم:

  • درمان قطعی و فوری ریزش مو
  • رویش مجدد مو
  • کاملا گیاهی
  • کنترل چربی سر
  • افزایش ضخامت مو
  • بدون محدودیت سنی و جنسی
  • درمان شوره سر
  • محصول کشور کانادا
شرکت ساسانیان پارسیان کهن
شرکت ساسانیان پارسیان کهن
ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان، یک شرکت معتبر بازرگانی میباشد که تنها نماینده انحصاری واردات محصولات تخصصی قطع ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا در ایران و خاورمیانه است.

منبع: www.personalcaremagazine.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *