مجله

روغن مار و فواید شگفت انگیزش برای مو

روغن مار برای درمان ریزش مو

استفاده از روغن مار برای درمان ریزش مو و حتی فواید آن برای رشد مجدد مو را همه شنیده ایم اما آیا می دانید چگونه ار آن مصرف کنید؟ ما در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی قصد داریم طریقه مصرف روغن مار و همچنین نحوه به دست آوردن آن را به شما آموزش دهیم. در ابتدا بیایید به این موضوع بپردازیم که اصلا روغن مار چیست و طرز تهیه آن چگونه است؟

روغن مار چیست؟ طرز تهیه آن چگونه است؟

روغن مار برای درمان ریزش مو
روغن مار برای رشد مو

جهت تهیه روغن مار ابتدا پوست مار را از بدنش جدا نموده و سپس پوست آن را تحت حرارت قرار می‌دهند. در اثر حرارت روغنی که در زیر پوست و انتهای دم مار وجود دارد، از گوشت و پوست مار استخراج خواهد شد. معمولاً این ماده از چربی مار آبی چینی تهیه می شود. لازم به ذکر است که انواع روغن های دیگری نیز وجود دارند مانند روغن : مار بوآ، مار دریایی و گونه های ديگر.

چربی به دست آمده فراوری شده و به شکل روغن غلیظی در آمده و آماده مصرف می گردد. از فواید این ماده دارا بودن سطح بالایی از نوعی اسید چرب امگا ۳ به نام ایکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) است. این آمینواسید خواص زیادی براي سلامتی انسان داراست. خرید و فروش این ماده بیشتر از کشورهایی مانند : چین، ویتنام و تایلند انجام می شود.

خواص روغن مار اصل بسیار زیاد بوده و تأثير و قدرت شفابخشی شگفت آوری دارد. اما متأسفانه ۹۰ درصد روغن مار های بازار اصل نبوده و تقلبی است. طرز و نحوه مصرف روغن مار اصل این‌گونه است که می توان آن را به صورت موضعی براي درمان برخی از بیماری ها بکار گرفت. شگفت آور تر این است که هرچه مار خطرناک تر باشد روغن آن براي درمان و سلامتی بخشیدن، مؤثرتر است.

فواید و کاربرد روغن مار در سلامتی انسان و درمان ریزش مو چیست؟

روغن مار برای درمان ریزش مو
روغن مار برای رشد مو

برخلاف مار که موجودی خطرناک است و عده زیادی از آن واهمه دارند، روغن آن بسیار مفید بوده و به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند.

درمان درد و ورم مفاصل، تقویت کننده رشد مو، درمان پا درد، تسکین درد، درمان اضطراب و استرس، تقویت کننده مژه و ابرو، تقویت ساقه و ریشه مو، نرم کننده و درخشان کننده موی سر، تقویت رشد ریش و سبیل آقایان، جلوگیری و درمان موخوره، جلوگیری و درمان شوره سر، درمان ریزش مو، درمان بیماری نقرس، درمان کوفتگی بدن، سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، حافظت از سلامت قلب، کاهش سوزش در پوست، درمان بیماری های قلبی و عروقی، جلوگیری و درمان زوال عقل، کاهش دهنده کلسترول بد، مفید برای بعد از جراحی، جلوگیری از سکته قلبی و مغزی، جلوگیری از حساسیت های پوستی، مرطوب کننده پوست، درمان ترک های پوستی، جلوگیری از آلزایمر، درمان فشار خون بالا، درمان پوکی استخوان، درمان اگزما، درمان زخم و جراحات.

اینها تنها مقداری از فواید روغن مار برای بدن شما هستند!

چه افرادی می توانند از روغن مار استفاده کنند؟

روغن مار برای درمان ریزش مو
روغن مار چیست؟

روغن مار یک محصول بی نظیر و یک راه حل عالی برای جلوگیری از ریزش مو شناخته شده است. حال سوال این است که چه کسی می تواند از روغن مار استفاده کند:

  • افرادی که دوستدار موهای بلند و سالمی هستند.
  • روغن مار به رشد مو در مدت زمان کوتاه کمک می کند.
  • به عنوان یک محلول ضد ریزش عمل می کند.
  • ویتامین های موجود در روغن مار باعث تغذیه، مراقبت و تقویت می شود.
  • موهای ضعیف، ژولیده و شکننده را حجیم و زنده می کند و باعث مرطوب شدن پوست سر می شود. اگر موهای شما حالت خشک و شکننده دارند، حتما باید برای یکبار که شده روغن مار برای مو را امتحان کنید.
  • موهایی که بر اثر شرایط آب و هوایی، گرد و غبار و آلودگی کدر شده اند را احیا می کند.
  • روغن مار برای مو و پوست سر همتا ندارد و از ایجاد عفونت های قارچی و مضر در سر جلوگیری و آنها را از بین می برد.
  • برای لکه های پوستی اعم از اگزما، حساسیت و …
  • رشد سریع ناخن ها و جلوگیری از شکنندگی آنها
  • برای درمان بسیاری از بیماری های درونی

کاربرد روغن مار در تقویت مو چیست

روغن مار برای درمان ریزش مو
روغن مار برای درمان ریزش مو

همان‌طور که قبلاً ذکر شده بود، در صورت کاربرد روغن مار اصل با درجه خلوص بالا و طرز و نحوه مصرف درست آن، می توان از خواص درمانی بیشمارش بهره برد. از جمله فواید روغن مار می توان به فواید مؤثر آن براي پرپشت کردن موها اشاره نمود. درواقع رمز پرپشت بودن موهای زنان هندی می تواند استفاده از خواص روغن مار باشد.

درواقع این ماده فولیکول های مو را تغذیه نموده و باعث سلامت مو و پوست سر شده و از ریزش موها جلوگیری به عمل می آورد. این ماده درمانی برای ریزش موها بوده و اگر قصد تقویت موهای خود را داشته و به موهایی زیبا، بلند و پرپشت علاقه‌مند هستید، استفاده از این روغن توصیه می شود. از دیگر خواص این ماده تقویت مژه، ابرو، ریش و سبیل بوده و یکی از بهترین روغن های طبيعي براي تحریک پیاز مو به می باشد.

در ادامه به طور مفصل تری به فواید روغن مار برای مو می پردازیم:

فواید روغن مار برای مو

روغن مار برای درمان ریزش مو
طریقه مصرف روغن مار
  • راهی برای داشتن موهای سالم
  • مو را مرطوب می کند
  • از شکستگی مو جلوگیری می کند
  • به درخشندگی مو کمک می کند
  • سلامت پوست سر را بهبود می بخشد
  • از گره خوردن مو جلوگیری می کند
  • به رشد مو کمک می کند
  • یک سرم ضد ریزش است.
  • پسوریازیس را درمان می کند
  • التهاب پوست را از بین می برد
ترکیبات مفید در روغن مار
طریقه مصرف روغن مار
  • ویتامین E
  • مواد معدني
  • كلسيم
  • فسفر
  • پتاسیم
  • منيزيم
  • آهن
  • و…
قیمت روغن مار
روغن مار برای درمان ریزش مو

این روغن در اندازه و قیمت های متفاوت در بازار به فروش می رسد.

در واقع قیمت روغن مار اصل زیاد بوده و این ماده یکی از گران قیمت ترین روغن ها بشمار می آید. قیمت روغن مار تا حد زیادی به کیفیت و اصل بودن آن بستگی دارد. معمولاً این ماده از کشور هایی مانند هند و تایلند و چین به کشورمان ایران وارد می شوند و قیمت های بالایی نیز دارند. این ماده تحت عنوان برند های مختلفی به فروش رفته و در دسترس عموم قرار می گیرد. بنابراین با وجود شرکت های تجاری مختلف و کشورهای تولید کننده، این ماده می تواند قیمت های متفاوتی هم داشته باشد.

باید توجه نمود که حتماً روغن را از فروشگاه ها و مراکز معتبر خریداری نمود زیرا نمونه های تقلبی این روغن در بازار فراوان بوده و بنابراین باید با توجه و دقت بیشتر نمونه اصلی آن را تهیه نمود.

چگونه از خواص روغن مار برای مو استفاده کنیم؟
طریقه مصرف روغن مار

برای اینکه از روغن مار در خصوص تقویت موهایتان استفاده کنید، باید نوک انگشتان خود را به این روغن آغشته کنید و سپس به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه کف سر و ریشه موهای خود را با آن ماساژ دهید. سپس بعد از سه الی چهار ساعت موهای خود را بشویید و زمانی که موها خشک شدند مجددا کمی روغن مار را به ساقه موهای خود بزنید و آن را چرب کنید.

با انجام این کار به صورت مداوم می توانید موهای خود را تقویت کنید و موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید.

طرز استفاده از روغن مار برای ابرو چگونه است؟

برای استفاده از روغن مار در خصوص پرپشت شدن ابرو باید در ابتدا ابروهای خود را با آب بشویید و سپس مقداری روغن مار را با استفاده از گوش پاک کن به ابروهای خود بزنید. در این خصوص اگر احساس کردید که روغن مار بیش از اندازه غلیظ است می توانید کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید و سپس از روغن مار بر روی ابروهای خود استفاده نمایید.

در ادامه پس ازاینکه به مدت سه ساعت از چرب شدن ابرو ها و آغشته شدن آنها به روغن مار گذشت ابروهای خود را بشویید و مجددا کمی روغن بر روی ابروهای خود بزنید.

عوارض روغن مار

همانطور که گفته شد روغن مار یک روغن بسیار مفید و ارزشمند است که فواید سلامتی بسیار زیادی دارد اما در کنار این فواید گاهی اوقات استفاده نامناسب از این روغن می تواند عوارض جانبی به دنبال داشته باشد. عوارض جانبی روغن مار اغلب به دلیل حساسیت و واکنش های آلرژیک و یا مصرف بیش از اندازه و یا به دلیل استفاده از روغن تقلبی ایجاد می شود.

این عوارض شامل حالت تهوع، التهابات پوستی، احساس خارش شدید در تمامی قسمت های بدن است و در موارد شدید حتی می تواند موجب تشنج شود. بنابراین بهتر است قبل از مصرف این روغن تست حساسیت را انجام داده و همچنین روغن مار را از منابع معتبر خریداری کنید.

واکنش‌های حساسیتی به روغن مار
روغن مار برای درمان ریزش مو

برخی افراد به روغن مار حساسیت دارند که باعث ناراحتی گوارشی، تهوع، استفراغ، نفخ و درد در آن‌ها می‌شود. اگر این نوع حساسیت‌ها یا هر حساسیت‌های دیگر مانند تورم گلو یا لب‌ها، تنگی نفس، گرفتگی قفسه سینه را تجربه کردید، مصرف این روغن را قطع کنید.

در صورتی که به روغن مار حساسیت دارید، می توانید از جایگزین های گیاهی و ارگانیک آن استفاده کنید. به طور مثال می توانید از یک شامپو ضد ریزش مو استفاده کنید. به این منظور استفاده از شامپو رشد مو بایوفول استفاده کنید.

منبع: en.wikipedia.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *