مجله

درمان ریزش مو با قهوه

قهوه به عنوان یکی از نوشیدنی های مورد علاقه مردم جهان است و روزانه مورد استفاده بسیاری از مردم قرار می گیرد. قهوه علاوه بر نوشیدنی محبوب مردم جهان فواید بسیاری برای بدن دارد. خواص ماسک قهوه برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو و درمان آن حائز اهمیت است.

قهوه :

قهوه سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های زیادی است. کافئین موجود در قهوه توانایی تحریک و تقویت رشد مو، کاهش ریزش مو و ضخیم تر و بلندتر کردن موها را دارد.

درمان ریزش مو با قهوه
فواید قهوه

روغن قهوه چیست و خاصیت درمان آن برای ریزش مو چگونه است؟

روغن قهوه سرشار از فیتواسترول است و هنگامی که در پوست سر ماساژ داده شود می تواند به تقویت گردش خون کمک کند.

هورمون دی اچ تی یا دی هیدروتستوسترون در بدن فولیکول های مو را ضعیف می کند و باعث کاهش تولید مو می شود و سپس منجر به ریزش مو می شود. قهوه به طور مستقیم سلول های فولیکول های مو را با آزاد کردن ای تی پی فعال می کند. ای تی پی

مولکولی است که انرژی را بین سلول ها منتقل می کند. همچنین می تواند با دی اچ تی مبارزه کند، بنابراین ریزش مو را کاهش داده و موهای شما را قوی تر می کند.

درمان ریزش مو با قهوه
درمان ریزش مو با قهوه

آیا کافئین برای همه موها موثر است؟

فولیکول‌های موی زنان درک بیشتری از کافئین و در نتیجه اثرات بهتری بر رشد مو نشان دادند. این می تواند تا حدی به دلیل سطوح پایین تر آندروژن ها در زنان باشد که تأثیر مثبت بر افزایش طول فولیکول مو می گذارد و باعث گسترش آناژن نیز می شود.

فواید قهوه برای مو :

به بازیابی رشد موکمک می کند :

استفاده از قهوه برای مو، به تحریک فولیکول های مو کمک می کند و رشد مو را سرعت می بخشد. کافئین همچنین گردش خون را در پوست سر شما بهبود می بخشد، که به نوبه خود اجازه می دهد تا مواد مغذی به طور موثرتری به پوست سر شما برسد. این  عمل باعث رشد سریع و سالم مو می شود.

موها را نرم و براق می کند :

آنتی اکسیدان های موجود در فلاونوئیدها نه تنها مانند یک نرم کننده طبیعی مو عمل می کنند، بلکه به رشد مو کمک می کنند و باعث می شوند موها نرم و لطیف شوند.

درمان ریزش مو با قهوه
درمان ریزش مو با قهوه

مانند یک رنگ طبیعی عمل می کند :

رنگ تیره قهوه موها را لکه دار می کند و رنگی بر روی موهای سفید یا خاکستری شما ایجاد می کند.

پوست سر شما را سم زدایی می کند :

استفاده از قهوه برای مو به عنوان اسکراب به سم زدایی پوست سر و پاکسازی کامل آن کمک می کند. این کار مانع از تجمع چربی اضافی  بر روی پوست سرمی شود و همچنین باعث سلامت پوست سر می شود.

جلوگیری از ریزش مو:

طاسی با الگوی مردانه یک بیماری شایع در مردان است که در آن به دلیل ضعف فولیکول های مو شروع به ریزش می کنند. به تدریج، چرخه رشد مو تحت تأثیر قرار می گیرد و منجر به طاسی کامل می شود. پودر قهوه برای مو حاوی کافئین است که به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند، زیرا فولیکول های مو را تحریک می کند و باعث رشد قوی تر می شود.

فواید قهوه
درمان ریزش مو با قهوه

بهبود بافت مو:

قهوه مو را از درون تقویت می کند و کیفیت و بافت کلی آن را بهبود می بخشد. کافئین هنگامی که مستقیماً روی موها اعمال می شود توسط فولیکول ها جذب می شود و بلافاصله موها را نرم تر و درخشان تر می کند.

گردش خون پوست سر را بهبود می بخشد:

روغن قهوه که یک محرک عالی برای پوست و مو است، به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می کند و باعث می شود موهای شما سریعتر و سالم تر رشد کنند.

گره موها را باز می کند :

اسپری قهوه تازه دم کرده روی موهایتان گره گشایی می کند. یکی از فواید قهوه برای مو این است که به نرم شدن ساقه مو کمک می کند. این امر باعث می شود گره موهای شما به آسانی و بدون آسیب باز شود.

درمان ریزش مو با قهوه
انواع ماسک قهوه برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو :

 ماسک قهوه، روغن بادام و نارگیل برای افزایش رشد مو :

از این نوع ماسک قهوه، برای پوست سر بسیار خشک استفاده می‌شود. با ترکیب قهوه، روغن بادام و روغن نارگیل یک ماسک فوق العاده تهیه خواهید کرد و در کوتاهترین زمان ممکن شاهد افزایش رشد موها خواهید بود.

ماسک قهوه، روغن نارگیل و ویتامین E

از خواص قهوه برای مو که بگذریم، ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که با رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو مبارزه می‌کند و باعث داشتن پوست سر سالم و شاداب می‌شود.

ماسک قهوه و روغن نارگیل :

پودر قهوه دم کرده با روغن نارگیل به افزایش گردش خون در پوست سر و تحریک رشد مو کمک می کند. روغن نارگیل رطوبت پوست سر و کافئین موجود در قهوه از ریزش مو جلوگیری می کند.

فواید قهوه

ماسک قهوه، عسل و روغن زیتون :

این ماسک هیدراته شدن مو را تضمین می کند زیرا زیتون و عسل هر دو خاصیت مرطوب کنندگی دارند. همچنین اگر موهای خشکی دارید می توانید از این ترکیب به عنوان نرم کننده استفاده کنید.

درمان ریزش مو با قهوه

ماسک قهوه، لیمو و ماست :

ماست حالت دهنده عمیقی به موهای شما می دهد، موخوره را از بین می برد و کوتیکول های مو را صاف می کند. لیمو و قهوه پوست سر را تمیز و لایه برداری می کند و در نتیجه باعث نرمی و سالم شدن موها می شود.

ماسک قهوه و زرده تخم مرغ :

زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین ها، آهن، سدیم و لکتین است که همگی به ترمیم موهای آسیب دیده ناشی از عوامل خارجی کمک می کنند. همچنین چربی پوست را تنظیم می کند و به ترمیم موهای شکننده و کدر کمک می کند.

ماسک قهوه برای رشد مو و درمان ریزش مو با قهوه
درست کردن ماسک موی قهوه، لیمو و دارچین :
ماسک قهوه برای رشد مو و درمان ریزش مو با قهوه

قهوه به عنوان رنگ دهنده طبیعی مو  برای پوشاندن موهای خاکستری استفاده شود. افزودن دارچین به آن باعث تحریک پوست سر می شود و به رشد مو کمک می کند.

اسکراب پوست سر قهوه و شکر :

هم قهوه آسیاب شده و هم پودر قند به عنوان لایه بردار طبیعی عالی عمل می کنند. هنگامی که به عنوان اسکراب پوست سر استفاده می شود، این ترکیب می تواند به تحریک فولیکول های مو و افزایش رشد مو کمک کند.

ماسک موی قهوه و مایونز :

مایونز به درخشندگی موهای کدر کمک می کند، ساختار مو را بهبود می بخشد و باعث ترمیم موخوره می شود.

درمان ریزش مو با قهوه و ماسک قهوه برای رشد مو
ماسک موی عسل و قهوه : 

تخم مرغ به عنوان نرم کننده طبیعی مو عمل می کند، موهای کدر و شکننده را درمان می کند و آسیب را ترمیم می کند. همچنین پوست سر چرب و مشکلات مربوط به آن را درمان می کند. سرشار از ویتامین ها، آهن و سدیم است که دارای مواد مغذی فراوانی است که برای رشد مو ضروری است. لکتین به ترمیم موهای آسیب دیده ناشی از رنگ ها و رنگ های مکرر کمک می کند.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا:
شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد ایج دیفنس بایوفول کانادا شامپو رشد مو
شامپو ضد ریزش مو و شامپو رشد مجدد ایج دیفنس بایوفول کانادا

اگر به دنبال راهی برای درمان قطعی و فوری  ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان هستید ما شامپوضدریزش مو و رشد مجدد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا را به شما پیشنهاد میکنیم. ترکیبات این شامپو کاملا ارگانیک بوده و فاقد ترکیبات شیمیایی می باشد. به همین دلیل از ریزش مو جلوگیری میکند و باعث  رشد مجدد مو، ضخیم شدن تارهای نازک، ترمیم ساقه های نازک و ضعیف، ترمیم غشا آسیب دیده پوست سر و  کاهش شوره سر میشود.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن
شرکت ساسانیان پارسیان کهن
ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان، یک شرکت معتبر بازرگانی میباشد که تنها نماینده انحصاری واردات محصولات تخصصی قطع ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا در ایران و خاورمیانه است.

منبع : www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *