مجله

درمان ریزش مو با روغن ماهی

درمان ریزش مو با روغن ماهی

روغن ماهی یک مکمل رایج بدون نسخه است که به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان ریزش مو و تقویت رشد مجدد مو مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی با چگونگی تاثیر روغن ماهی برای جلوگیری از ریزش مو و فواید آن بر سلامت بدن همراه ما باشید :

درمان ریزش مو با روغن ماهی

روغن ماهی چیست؟ درمان ریزش مو با روغن ماهی :

روغن ماهی نوعی روغن است که با استفاده از بافت طبیعی ماهی تولید می شود. این روغن سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. هنگامی که به طور منظم استفاده شود، می تواند پوست سر را تسکین دهد، تحریک را کاهش دهد، رشد مو را تقویت کند و با شوره سر مبارزه کند.

درمان ریزش مو با روغن ماهی

روغن ماهی چگونه استخراج می شود؟

روغن ماهی از بافت ماهی های چرب مانند ماهی خال مخالی، آنچوی، قزل آلا، سالمون و غیره به دست می آید. این روغن کاربردهای درمانی و آرایشی زیادی دارد. استخراج آن از طریق روش‌های مختلفی مانند استفاده از سیالات فوق بحرانی، پرس مرطوب، استخراج با استفاده از حلال‌ها یا سیلوی ماهی با استفاده از آنزیم‌ها انجام می‌شود. رایج ترین روش استخراج، پرس مرطوب است که در چهار مرحله پخت، پرس، تخلیه و سانتریفیوژ انجام می شود.

فواید روغن ماهی برای سلامت بدن :

بهبود سکته مغزی :

مصرف روغن ماهی می تواند در دوران نقاهت پس از سکته مفید باشد. بازماندگان سکته مغزی می توانند از ویژگی های تقویت کننده مغزو اسیدهای چرب امگا ۳ بهره مند شوند. روغن ماهی همچنین خطر سکته ترومبوتیک را کاهش می دهد.

سلامت قلب :

روغن ماهی منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ است. امگا ۳ به به کاهش سطح تری گلیسیرید کمک می کند و در نتیجه خطر سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می دهد. همچنین اعتقاد بر این است که روغن ماهی باعث سرکوب ضربان قلب نامنظم می شود و در نتیجه به سلامت قلب کمک می کند.

فواید روغن ماهی برای بدن

بهبود خلق و خو :

خلق و خو و شناخت توسط یک ماده شیمیایی به نام سروتونین که در مغز ترشح می شود کنترل می شود. مصرف منظم روغن ماهی باعث ترشح سروتونین می شود. بنابراین انتشار بی وقفه سروتونین به بهبود رفتار اجتماعی و بهبود خلق و خوی کمک می کند. در نتیجه، مصرف روغن ماهی به طور منظم به عملکرد بهتر سروتونین با کاهش التهاب مغز و تسهیل آزادسازی آن کمک می کند. بهبود عملکرد مغز همچنین به شناخت سریعتر و فرآیند تصمیم گیری کمک می کند.

تقویت حافظه :

اسیدهای چرب امگا ۳ یک بلوک ساختمانی ضروری برای ساختارها و غشاهای سلولی مغز می‌سازند. در نتیجه، آنها برای عملکرد بهینه مغز حیاتی هستند. علاوه بر این، اسیدهای امگا ۳ نیز برای عملکرد کافی سلول های عصبی ضروری هستند.

ایمنی بدن :

با مصرف منظم اسیدهای چرب امگا ۳ تعداد و فعالیت سلول های مبارزه کننده با بیماری به نام سلول های ب افزایش می یابد. این کاربه عملکرد ضد التهابی به ایجاد ایمنی قوی تر بدن کمک می کند.

مقابله با اثر آلودگی هوا :

اسیدهای چرب امگا ۳ به دلیل توانایی آنها در کاهش و جلوگیری از التهاب می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو بر روی اندام ها که به دلیل آلودگی و سایر عوامل محیطی ایجاد می شود، کمک کند.

سلامت چشم :

روغن ماهی در صورت مصرف منظم به دلیل قابلیت حفظ رطوبت اسیدهای چرب امگا ۳ برای جلوگیری از خشکی چشم مفید است.

کنترل وزن :

مصرف روغن ماهی اشتها را کاهش می دهد، در نتیجه ذخیره چربی بدن نیز کاهش می یابد.

فواید روغن ماهی برای مو :

رشد مو را تحریک می کند :

ماهی خال مخالی یک ماهی چرب و سرشار از مواد مغذی است. تکثیر سلول‌های پاپیلای پوستی را افزایش می دهد و در نتیجه باعث تقویت رشد مو می شود. روغن ماهی فاز آناژن رشد فولیکول مو را طولانی می کند و طول عمر ساقه مو را افزایش می دهد.

جلوگیری از ریزش مو
سلامت پوست سر را بهبود می بخشد :

روغن ماهی خاصیت ضد باکتریایی دارد. این روغن باعث تمیز نگه داشتن پوست سر و بهبود سلامت مو و پوست سرمی شود. همچنین به محافظت از پوست در برابر پیری و درماتیت کمک می کند. وباعث بهبود زخم نیزمی شود.

فواید درمان ریزش مو،رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش مو با روغن ماهی
جلوگیری از ریزش مو
اهمیت روغن ماهی در سلامت مو :

روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب غیراشباع امگا ۳ است که باعث کاهش درماتیت آتوپیک و استرس اکسیداتیو می شود. این نشان می دهد که روغن ماهی ریزش مو ناشی از استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. امگا ۳ با افزایش تراکم مو و کاهش فاز تلوژن رشد مو به کاهش ریزش مو کمک می کند. چربی های سالم امگا ۳ نیز از پوسته پوسته شدن و خشکی پوست سر جلوگیری می کنند.

فواید درمان ریزش مو،رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش مو با روغن ماهی
فواید روغن ماهی برای بدن

اگر به دنبال راهی برای درمان قطعی و فوری  ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان هستید سایت سلامتی و زیبایی شامپوضد ریزش مو و رشد مجدد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا را به شما پیشنهاد میکند. ترکیبات این شامپو کاملا ارگانیک بوده و فاقد ترکیبات شیمیایی می باشد. از ریزش مو جلوگیری میکند و باعث  رشد مجدد مو می شود.

ما شامپوضد ریزش مو و رشد مجدد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا :
شامپو ضدریزش مو و رشد مجدد مو ایج دیفنس کانادا
شامپو ضدریزش مو و رشد مجدد مو ایج دیفنس کانادا

شامپو ضدریزش مو و رشد مجدد موایج دیفنس بایوفول کانادا به عنوان بهترین شامپو رشد مو، پرپشت کننده موهای ضعیف، نازک و کم حجم بوده و ضخامت تارهای نازک موهایتان را بالا می برد.

این شامپوضد ریزش مو فاقد پارابن و سیلیکون می باشد. شامپو ضدریزش گیاهی و ارگانیک، ضدشوره و ضد پیری بایوفول دارای ترکیبات مؤثر ارگانیک بوده و به عنوان شامپو ضد شوره مو سر هم می توان از آن استفاده کرد.
همچنین به خاطر دارا بودن ترکیبات پروتئین کراتین ارگانیک نیز به عنوان شامپو کراتینه ارگانیک مو کاربرد دارد.

ریزش مو را کاهش می دهد :

همچنین امگا ۳ باعث مهار۵ آلفا ردوکتاز می شود که هورمونی را تولید می کند که باعث ریزش مو می شود. اسیدهای چرب همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند که به کاهش ریزش مو و بهبود سلامت مو از نظر استحکام و حجم مو کمک می کنند.

فواید درمان ریزش مو،رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش مو با روغن ماهی
چگونه از روغن ماهی برای رشد مو استفاده کنیم ؟
ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید :

ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که به بهبود سلامت مو کمک می کند، ماهی های توصیه شده شامل ماهی خال مخالی، شاه ماهی، ماهی قزل آلا، ساردین، ماهی تن آلباکور و قزل آلای دریاچه است. سعی کنید روغن ماهی را به دستور العمل ها و اسموتی های خود اضافه کنید.

فواید درمان ریزش مو،رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش مو با روغن ماهی
فواید روغن ماهی برای سلامت مو
مکمل های روغن ماهی مصرف کنید :

همچنین می توانید کپسول یا قرص های روغن ماهی را استفاده کنید.

فواید درمان ریزش مو،رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش مو با روغن ماهی
فواید روغن ماهی برای سلامت مو
از ماسک مو با روغن ماهی استفاده کنید :

روغن ماهی به دلیل بوی قوی آن اغلب به صورت موضعی استفاده نمی شود. اما شواهد حکایتی حاکی از آن است که استفاده از ترکیبی از روغن زیتون و روغن ماهی به موهای شما تغذیه و رطوبت رسانی می کند.

فواید درمان ریزش مو،رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش مو با روغن ماهی
فواید روغن ماهی برای سلامت مو

منبع : www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *