مجله

فواید روغن علف لیمو برای مو و بدن

فواید روغن علف لیمو برای مو و بدن

روغن علف لیمو:

روغن علف لیمو نوعی اسانس است که از برگ های علف لیمو با فرآیند تقطیر با بخار آب به دست می آید. این روغن قوام نازکی دارد. هنگامی که روغن علف لیمو به صورت موضعی روی موها و پوست سر مالیده می شود، باعث تقویت رشد مجدد مو و درمان ریزش مو میشود، در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی با فواید روغن علف لیمو برای رشد مو و سلامت بدن همراه ما باشید .

فواید روغن علف لیمو برای مو و بدن

فواید روغن علف لیمو برای مو :

رشد مو :

علف لیمو به رشد موی سالم کمک می کند. این یک گزینه عالی برای افرادی است که می خواهند روشی بدون مواد شیمیایی برای رشد موهای خود داشته باشند. علف لیمو فولیکول های موجود مو را تقویت می کند. این تقویت کننده به مبارزه با ریزش مو کمک می کند و باعث ضخیم شدن موها می شود. از آنجایی که علف لیمو منبع غنی آهن است، به درمان کمبود آهن که باعث ریزش مو می شود نیز کمک می کند.

فواید روغن علف لیمو برای مو و بدن

نحوه استفاده برای رشد مو :

ابتدا روغن علف لیمو را با روغن بادام مخلوط کرده و مستقیماً به ریشه مو و پوست سر خود بمالید. سپس اجازه دهید علف لیمو پوست سر را تمیز کند و کثیفی را از فولیکول های مو پاک کند. این پاکسازی باعث تقویت رشد مجدد موها می شود.

پاکسازی پوست سر :

لیموترش توانایی های پاک کنندگی زیادی دارد. هم ضد قارچ و هم ضد باکتری است. به همین دلیل روغن لیمو به درمان مشکلات باکتریایی کمک می کند.

چگونه روغن علف لیمو پوست سر را تمیز می کند؟

بدن شما مومی به نام سبوم تولید می کند. این موم برای محافظت از پوست شما در برابر عوامل محرک محیطی ساخته شده است. هنگامی که سبوم بیش از حد روی پوست سر جمع می شود، می تواند منافذ روی پوست سر شما را مسدود کند. انسداد منافذ منجر به کاهش خون رسانی به فولیکول های مو می شود. به دلیل کاهش خون به فولیکول ها، آنها نمی توانند رشد کنند. اگر فولیکول قبلا رشد کرده باشد، کاهش خون می تواند باعث مرگ فولیکول شود. این باعث ریزش مو می شود.

فواید روغن علف لیمو برای مو و بدن

درمان شوره سر :

یکی از دلایل شوره سر، قارچی مخمر مانند به نام مالاسزیا است. این قارچ از روغن های موجود در پوست سر انسان تغذیه می کند. وقتی از علف لیمو برای پاکسازی پوست سر استفاده می شود، روغن و منبع غذایی قارچ را از بین می برد. از دیگر دلایل شوره سر می توان به عفونت های قارچی و باکتریایی اشاره کرد. علف لیمو دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی متعددی است که عفونت ها را از بین می برد و میزان شوره تولید شده را کاهش می دهد.

درمان شپش سر:

علف لیمو علیرغم اثربخشی آن در برابر شپش، شپش را از بین نمی برد. به جای کشتن شپش، خاصیت دفع شپش را دارد. هنگامی که روی پوست سر فرد آلوده مالیده می شود، باعث عقب نشینی شپش از پوست سر می شود. روغن علف لیمو را به پوست سر بمالید تا از ورود مجدد شپش به پوست سر جلوگیری کرده و آن را دفع کنید.

درمان ریزش مو :

هنگامی که پوست سر از سبوم اشباع می شود، منافذ پوست مسدود می شود. منافذ مسدود شده میزان جریان خون به فولیکول مو را کاهش می دهد. بدون جریان خون کافی، فولیکول مو از بین می رود و این کار سبب ریزش مو می شود. روغن علف لیمو باعث درمان ریزش مو و پاکسازی و درمان موهای آسیب دیده نیز می شود.

تقویت رشد مو با روغن علف لیمو

موهای سالم تر و درخشان تر :

افزودن علف لیمو باعث رشد موهای سالم می شود و در نتیجه موها درخشان تر می شود. روغن علف لیمو حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که باعث ترمیم موهای آسیب دیده می شود.

فواید روغن علف لیمو برای مو و بدن
رشد مجدد مو با روغن علف لیمو

درمان خارش سر :

روغن علف لیمو خارش را کاهش می دهد. خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آن پوست سر را از عفونت هایی که باعث خشکی پوست و خارش می شود پاک می کند. همچنین روغن علف لیمو را با روغن حامل مخلوط کرده و چند قطره را مستقیماً روی پوست سر بریزید. بلافاصله شروع به پاکسازی پوست سر شما از قارچ ها، باکتری ها و آلودگی های ناخواسته می کند که باعث کاهش خارش پوست سر می شود.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی برای درمان ریزش مو و رشد مجدد مو به شما همراهان گرامی استفاده از شامپو ضدریزش مو و رشد مو ایج دیفنس کانادا است :

شامپو ضدریزش مو و رشد مو ایج دیفنس کانادا :

شامپو ضد ریزش مو و رشد مو ایج دیفنس کانادا

این شامپو به عنوان بهترین شامپو رشد مو، پرپشت کننده مو های ضعیف، نازک و کم حجم بوده
و ضخامت تارهای نازک موهایتان را بالا می برد. شامپو رشد مو بایوفول فاقد ترکیبات حساسیت زا می باشد به همین منظور تمامی افراد با هر نوع بیماری و هر نوع الگوی ریزش مو می توانند جهت درمان ریزش و رشد موها از آن استفاده کنند.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان پارسیان کهن
ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان، یک شرکت معتبر بازرگانی میباشد که تنها نماینده انحصاری واردات محصولات تخصصی قطع ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا در ایران و خاورمیانه است.

فواید روغن لیمو برای بدن :

فواید روغن علف لیمو برای مو و بدن
تقویت رشد مو با روغن علف لیمو

درمان سردرد :

روغن علف لیمو یک راه عالی برای تسکین درد سردرد است. علف لیمو حاوی ترکیبی به نام اوژنول است. اوژنول شبیه آسپرین است که التهاب را کاهش می دهد و باعث تسکین می شود. اوژنول همچنین می تواند از جمع شدن پلاکت های خون جلوگیری کند و جریان خون کافی را فراهم کند. همچنین سروتونین ترشح می‌کند، هورمونی که پیام‌ها را بین سلول‌های عصبی مغز به اعصاب سراسر بدن منتقل می‌کند.

درد عضلانی:

 روغن علف لیمو گردش خون را بهبود می بخشد و از این رو در درمان گرفتگی عضلات، رگ به رگ شدن بسیار موثر است.

فواید روغن علف لیمو برای مو و بدن

درد مفاصل:

 روغن بادرنجبویه خاصیت ضدالتهابی دارد و به همین دلیل بر مفاصل ملتهب اثر تسکین دهنده دارد و به تسکین درد کمک می کند.

فواید روغن علف لیمو برای مو و بدن

سوء هاضمه:

 روغن بادرنجبویه به عنوان تسکین دهنده بیماری های معده شناخته شده است. ۲ تا ۳ قطره روغن علف لیمو را با روغن نارگیل مخلوط کنید و برای تسکین آن را روی ناحیه شکم خود بمالید.

فواید روغن علف لیمو برای مو و بدن
التیام زخم ها:

 روغن علف لیمو دارای خواص ضد عفونی کننده و قابض است که به بهبود سریع زخم کمک می کند. ۲ قطره روغن علف لیمو را با روغن زرد چوبه مخلوط کرده و روزانه دو بار روی زخم بمالید.

دئودورانت طبیعی:

بوی خنک کننده روغن بادرنجبویه به رفع بوی بدن کمک می کند و خاصیت ضد باکتریایی آن به از بین بردن باکتری های مسئول بوی بدن کمک می کند.

فواید روغن علف لیمو برای مو و بدن

منبع : www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *