مجله

لایه برداری پوست کف سر در خانه.عجیب اما واجب!

اسکراب پوست سر

اسکراب های پوست سر ممکن است آزاردهنده به نظر برسند، اما آرایشگران به آنها قسم می خورند!

همانطور که پوست صورت یا بدن خود را لایه برداری می کنید، اسکراب های پوست کف سر به حذف سلول های مرده پوست، تجمع محصولات و از بین بردن چربی اضافی که اغلب در پوست سر شما محبوس می شود، کمک می کنند. مارک دبولت، یکی از بنیانگذاران سالن مارک رایان، توضیح می دهد: “ما اهمیت درمان پوست سرمان را به اندازه اهمیت پوست صورت مهم می دانیم.” من معتقدم که این نیز نشان دهنده موفقیت بزرگ در بخش مراقبت از پوست در سال های اخیر است. بسیاری از اسکراب های پوست سر حاوی موادی از مراقبت پوست (مانند اسید سالیسیلیک یا AHA ها) هستند که قادرند به سرعت باعث پاکسازی پوست سر شوند. در یک کلمه مراقبت از پوست یعنی: لایه برداری، لایه برداری، لایه برداری.

اما قبل از خرید محصول، این موضوع را بدانید که می توانید یک اسکراب پوست سر را در خانه درست کنید. در ادامه، با این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی همراه باشید.

چرا اسکراب های پوست سر بسیار محبوب هستند؟

Debolt توضیح می‌دهد: «سال‌هاست که آرایشگران به مشتریان خود آموزش می‌دهند که کمتر شامپو بزنند و به پودرهای مو و شامپوهای خشک اشاره می‌کنند تا میزان آسیب حرارتی را که به موهایمان وارد می‌کنیم کاهش دهند.» شامپو زدن کمتر به معنای تجمع بیشتر سلول های مرده روی پوست سر است که می تواند در رشد مو اختلال ایجاد کند.

چگونه متوجه شوید که به اسکراب پوست سر نیاز دارید؟

اسکراب و لایه برداری پوست سر
از بین بردن چربی سر

مزیت استفاده از اسکراب پوست سر این است که با از بین بردن عرق، شوره سر و هر باقیمانده دیگری که می تواند روی پوست سر شما بماند و از رشد مو جلوگیری کند، پوست سر را پاکسازی می کند.

فیتزپاتریک توضیح می دهد: «چند نشانه وجود دارد که بدانید چه زمانی باید استفاده از اسکراب را شروع کنید. اگر پوست سرتان پوسته پوسته شده است، استفاده از اسکراب به لایه برداری پوست اضافی کمک می کند. اگر چربی اضافی دارید، یک اسکراب به از بین بردن چربی باقی مانده روی پوست سر کمک می کند.

نحوه استفاده از اسکراب پوست سر

فیتزپاتریک توضیح می‌دهد: «من پیشنهاد می‌کنم از اسکراب سر حدود یک بار در هفته بسته به میزان چربی یا تجمعی که روی پوست سرتان وارد می‌کنید، استفاده کنید. “یک شامپو گیاهی برای شستشوی باقی مانده اسکراب ضروری است.”

از طرف دیگر، اسکراب های سر برای همه مناسب نیست. کلیولند به اشتراک می‌گذارد: «من می‌توانم بگویم که آنها برای هرکسی که پوست سر بیش از حد چرب دارند، مفید است. از سوی دیگر، اگر در حال حاضر پوست سر نسبتاً سالمی دارید و از یک اسکراب خیلی قوی استفاده می کنید، در واقع می توانید در جایی که مشکلی وجود نداشته، مشکل ایجاد کنید.

اسکراب و لایه برداری پوست سر
از بین بردن چربی سر و پاکسازی پوست سر
به طور سنتی، اسکراب های پوست سر باید درست قبل از شامپو زدن استفاده شود. به عنوان مثال، طبق گفته مورتون، روال شما این گونه میتواند باشد:

اول: از اسکراب پوست سر مورد علاقه خود استفاده کنید.

دوم: مانند همیشه موهای خود را شامپو کنید.

سوم: ماسک مو گیاهی را اعمال کنید.

اگر موهای خشکی دارید، از ماسک مو مخصوص موهای خشک استفاده کنید.

آیا همه انواع مو می توانند از اسکراب پوست سر استفاده کنند؟

متأسفانه، طبق گفته برگامی، اکثر اسکراب‌های پوست سر حاوی سدیم (نمک) به عنوان یک ماده پایه هستند که به خوبی برای هر نوع مویی کار نمی‌کند. او توضیح می‌دهد: «این معمولاً برای حذف هرگونه تجمع و چربی از پوست سر طراحی شده است، که می‌تواند برای خانم‌های 4C مشکل‌ساز باشد». «[اما] این بدان معنا نیست که خانم‌های 4C از استفاده از آن معاف هستند، انواع موی حالت دار فقط به موادی نیاز دارند که ملایم‌تر و بر پایه رطوبت باشند که به موها نرمی می‌بخشد.»
توصیه او؟ پیشنهاد می‌کنم به دنبال یک اسکراب پوست سر باشید که حاوی نمک کمتری باشد و بیشتر بر پایه قند باشد. اگرچه نمک ناخالصی ها را از بین می برد، اما شکر رطوبتی را فراهم می کند که به نرم شدن پوست سر کمک می کند.

اسکراب و لایه برداری پوست سر
پاکسازی و لایه برداری پوست و کف سر
Debolt همچنین طرفدار استفاده کردن ماسک مو پس از درمان است.

او توضیح می دهد: «از آنجایی که این محصولات می توانند خشک شوند، مهم است که موها را بعد از آن مرطوب کنید. ماسک موی مرطوب کننده را استفاده کنید تا طول و انتهای موها را تغذیه کنید.

به گفته کلیولند، نوع موی شما نباید به تنهایی نقش در انتخاب اسکراب سر داشته باشد. او توضیح می دهد: “شرایط پوست سر شما باید مهمترین ارزیابی در هنگام انتخاب نوع اسکراب باشد.” اگر پوست سر حساسی دارید، همچنان می توانید از اسکراب استفاده کنید. با این حال، شما فقط باید مواد طبیعی تر و ملایم تر را انتخاب کنید.

سوفیا امانوئل، عضو هیئت بررسی زیبایی و تندرستی Byrdie، توصیه می‌کند اگر پوست سر حساسی دارید، از اسکراب‌های بدون مواد لایه‌بردار ساینده (مانند نمک یا شکر) استفاده کنید. او می گوید: «آنها حساسیت را افزایش خواهند داد. اگر پوست سر حساس هیچ خراشیدگی ندارد، از ماسک سر مبتنی بر کرم استفاده کنید که خاصیت لایه برداری دارد اما روی پوست ملایم است.

تفاوت بین یک شامپو لایه بردار و یک اسکراب پوست سر چیست؟

از بین بردن چربی
مراقبت های پوست سر

اسکراب های پوست سر و شامپوهای لایه بردار به دو دسته مختلف تقسیم می شوند. فیتزپاتریک توضیح می دهد: “اسکراب سر بر لایه برداری پوست سر و ایجاد یک پایه سالم تمرکز دارد، در حالی که یک شامپولایه بردار روی تمیز کردن عمیق مو تمرکز می کند.”

Debolt توضیح می‌دهد که اساساً اسکراب‌های پوست سر نسخه قوی‌تری از یک شامپو شیمیایی لایه بردار هستند. او توضیح می دهد: “بزرگترین تفاوت این است که اسکراب های پوست سر با مواد مراقبت از پوست کف سر طراحی شده اند و به طور خاص سلامت پوست سر را افزایش می دهند.”

اسکراب های پوست سر برای تحریک پوست سر عالی هستند، اما مطمئن شوید که بیش از حد از آن استفاده نکنید زیرا این کار باعث درد و حساس شدن پوست سر می شود. ساییدن بیش از حد می تواند آسیب بیشتری نسبت به فایده داشته باشد. برگامی ادامه می دهد: به یاد داشته باشید، پوست سر سالم موی سالم تولید می کند. هیچ یک از این محصولات نباید روزانه استفاده شوند. من این محصولات را بیش از دو بار در هفته پیشنهاد نمی کنم. برای کسانی که پوست سرشان حساس‌تر است، یک بار در ماه از اسکراب مو استفاده کنند.»

در رابطه با اسکراب پوست بیشتر بدانید: معرفی بهترین ماسک های خانگی برای لایه برداری پوست

چگونه یک اسکراب سر خانگی بسازیم؟

اسکراب روغن نارگیل و عسل

از بین بردن چربی سر
لایه برداری کف سر

عناصر:

  • 1/4 فنجان روغن نارگیل [توجه: برای داشتن بافت موهای ظریف، روغن بادام شیرین یا جوجوبا را جایگزین کنید]
  • شکر 3/4 پیمانه
  • 5-6 قطره روغن نعناع
  • 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب [توجه: اگر به شوره سر، درماتیت سبورئیک، پسوریازیس مبتلا هستید، از سرکه سیب با احتیاط استفاده کنید زیرا به دلیل خاصیت اسیدی می تواند باعث خارش پوست سر شود.]
  • 1 قاشق غذاخوری عسل مانوکا

مورتون توضیح می دهد که چرا این ترکیب برنده اوست. او توضیح می دهد: “اول، شکر به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند – من شکر را به نمک ترجیح می دهم زیرا بافت آن نرم تر است.” یک روغن ضروری، مانند نعناع ، پوست سر را آرام می کند. در مرحله بعد، ACV (سرکه سیب) به دلیل خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی به حفظ تعادل pH پوست کمک می کند. در نهایت، افزودن عسل مانوکا به تسکین پوست سر کمک می کند و در عین حال شوره سر، اگزما و پسوریازیس را به حداقل می رساند.

اسکراب آووکادو و نمک دریایی هیمالیا

از بین بردن چربی سر
لایه برداری کف سر

عناصر:

  • 1 قاشق غذاخوری نمک هیمالیا یا دریا
  • 1 قاشق چایخوری شکر خام برای لایه بردار
  • یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو برای رطوبت
  • 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل برای رطوبت

او توضیح می‌دهد: «به طور کلی، با ماسک‌های خانگی، مولکول‌های مواد خام به قدری بزرگ هستند که اغلب به تارهای مو نفوذ نمی‌کنند تا حداکثر مزایا را داشته باشند. اما، هنگام ساخت ماسک‌های خانگی، به دنبال مواد لایه‌بردار و مغذی باشید.»

اسکراب شکر قهوه ای آووکادو و درخت چای

لایه برداری و پاکسازی پوست و کف سر

عناصر:

  • شکر قهوه ای 1/2 قاشق چایخوری
  • 1 قاشق چایخوری روغن آووکادو
  • 2 قطره روغن درخت چای

او توضیح می‌دهد: «برای موهای فر، می‌توانید روغن مو را با آن مخلوط کنید.» به عنوان یک درمان روغن مو فوق العاده عمل می کند و برای گنجاندن آن در ماسک موی مورد علاقه شما عالی است. او خاطرنشان می کند که اگر شامپوی فعلی شما از قبل حاوی روغن درخت چای است، از مصرف آن صرف نظر کنید.

سخن نهایی

فیتزپاتریک می‌گوید: «محصولات زیادی وجود دارد که سلامت پوست سر را تقویت می‌کند و نیازهای خاصی را هدف قرار می‌دهد. درست مانند پوست بدن و صورت، پوست سر شما ممکن است نیازهای خاصی داشته باشد که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. تحقیقات آسانی انجام دهید و پیدا کنید که چه درمانی برای شما بهتر است زیرا موهای سالم از پوست سر شروع می شود.

سوالات متداول

لایه برداری وپاکسازی پوست و کف سر
  • هر چند وقت یکبار باید از اسکراب سر استفاده کنم؟

اینکه هر چند وقت یکبار از اسکراب پوست سر استفاده می کنید به نوع موی شما، مقدار محصولی که روزانه استفاده می کنید و میزان سلول های مرده پوست سر بستگی دارد. به طور کلی، استفاده از اسکراب سر یک بار در هفته برای شما بی خطر است.

  • چگونه از اسکراب پوست سر استفاده کنم؟

موهای خود را خیس کنید، به چند قسمت تقسیم کنید (اگر موهای پرپشتی دارید) و اسکراب را در انگشتان خود بگیرید. با انگشتان خود، اسکراب را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید. مطمئن شوید که موهای خود را کاملا آبکشی می کنید.

منبع: www.byrdie.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *