مجله

فواید ماساژ برای کاهش وزن و لاغری

فواید ماساژ لاغری

فواید ماساژ لاغری

آیا ده ها رژیم و تکنیک کاهش وزن را امتحان کرده اید اما هیچ چیزی نتایج مورد انتظار شما را نشان نداده است؟ دراین مقاله از سایت سلامتی و زیبایی فواید ماساژ برای کاهش وزن، لاغری ، چربی سوزی موضعی و درمان سلولیت را که می تواند به شما کمک کند تا سریعا به اندام دلخواه خود برسید آورده ایم. اضافه وزن هرگز به نفع شما نخواهد بود. عوارض سلامتی زیادی با چاقی همراه است، از جمله دیابت، بیماری های کلیوی، فشار خون بالا، بیماری کبد چرب، بیماری های قلبی، سکته مغزی و غیره. حفظ وزن در محدوده طبیعی برای یک زندگی سالم ضروری است. راه های زیادی برای انجام آن وجود دارد؛ داروها، ورزش، رژیم غذایی و ماساژ.

رژیم گرفتن می تواند خیلی سخت باشد.تصور کنید غذای مورد علاقه خود را جلوی چشمان خود دارید و در مقابل خوردن آن باید مقاومت می کنید. ایده خوبی به نظر نمی رسد. داروهایی برای کاهش وزن وجود دارد، اما اثرات نامطلوبی با آنها همراه است.

روش کاهش وزن با ماساژ

ماساژ کاهش وزن و چربی سوزی موضعی، فواید ماساژ لاغری و درمان سلولیت

کاهش وزن با ماساژ می تواند یک راه عالی برای کمک به شما برای مقابله با چاقی و اضافه وزن باشد. ماساژ بدن شما را به هزار روش درمان می کند. تحقیقات هنوز در مورد اثرات درمانی ماساژ برای کاهش وزن ادامه دارد. ماساژ همچنین به خلاص شدن از شر چربی های اضافی، چربی سوزی موضعی و کاهش سلولیت و بهبود هضم کمک می کند. این یک راه موثر برای افراد چاق برای کاهش وزن است.

مطالعات نشان می دهد که ترکیب ماساژ درمانی با ورزش نتایج شگفت انگیزی را به همراه دارد. در ادامه بخوانید تا بدانید ماساژ چگونه وزن را کاهش می دهد.

برای ماساژ لاغری میتوانید از کرم لاغر کننده استفاده نمایید.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی برای بهره مندی از فواید ماساژ لاغری ، استفاده از ژل لاغر کننده هات چیلی میباشد.

ژل لاغر کننده هات چیلی

ژل لاغری هات چیلی
کرم لاغر کننده هات چیلی

ژل چربی سوز و ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از کرم لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

نهایتا پس از کاهش سایز با ژل لاغری و چربی سوز فوری هات چیلی بدن شما فرم زیبا و بی نقصی نیز به خود می گیرد.

 برای درمان فوری سلولیت های بدن می توان از ژل چربی سوز فوری و ضد سلولیت هات چیلی نیز استفاده کرد.

فواید ماساژ لاغری

ماساژ گردش خون را بهبود می بخشد

جریان خون ضعیف منجر به تجمع متابولیت های زائد در بدن می شود که با افزایش وزن همراه است. ماساژ برای کاهش وزن و برای بهبود گردش خون شناخته شده است. یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی مکمل و جایگزین نشان می دهد که ماساژ جریان خون را افزایش می دهد. در مجموع ۲۸ شرکت کننده بودند که ده دقیقه ماساژ در ناحیه ساق پا دریافت کردند.

افزایش دما وجود داشت که نشان دهنده بهبود جریان خون بود. این می تواند به دلیل فشار وارد شده به برخی از مناطق باشد که خون را در ناحیه ماساژ حرکت می دهد. افزایش جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به اندام های بدن می رساند و تمام متابولیت های سمی را از طریق کلیه به عنوان ادرار از بدن خارج می کند. به این ترتیب افزایش دفع مواد زائد از تجمع آنها در بدن جلوگیری می کند و در نتیجه احتمال افزایش وزن را کاهش می دهد.

فواید ماساژ لاغری، تون عضلانی را بهبود می بخشد

بسیاری از تمرینات به کاهش وزن کلی یا چربی سوزی موضعی شما کمک می کنند، اما عضلات دردناک عملکرد شما را در حین ورزش کاهش می دهند. ماساژ درد عضلات را تسکین می دهد. این به شما امکان می دهد در حین ورزش عملکرد بهتری داشته باشید و کالری بیشتری بسوزانید و کاهش وزن خود را افزایش دهید. بافت های شما را دستکاری می کند.

به طور عمده با بهبود اکسیژن رسانی از طریق افزایش جریان خون، تون عضلانی را بهبود می بخشد. همچنین به شل شدن عضلات سفت کمک می کند و در نتیجه درد عضلات را کاهش می دهد. مطالعه ای که در مجله فیزیوتراپی منتشر شده است نشان می دهد که ماساژ درمانی تون عضلانی، سفتی عضلات و انقباض را بهبود می بخشد. ماساژ درمانی ترکیبی و تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست به ۲۰ فرد سالم داده شد. نتایج اثربخشی ماساژ را در بهبود تون عضلانی تأیید کرد.

درمان سلولیت از فواید ماساژ لاغری

ماساژ کاهش وزن، فواید ماساژ لاغری و درمان سلولیت

ماساژ همچنین برای درمان سلولیت و بهبود ظاهر سلولیت با کشش پوست شناخته شده است. سلولیت وضعیتی است که در آن گوشت توده‌ای روی ران و باسن ایجاد می‌شود. این چربی زیر پوستی است. سلولیت زمانی ایجاد می شود که غذای حاوی چربی زیاد مصرف کنید. در سلول های چربی رسوب می کند و آنها را منبسط می کند که منجر به افزایش وزن می شود. اگر ماساژ روی نواحی هدف سلولیت اعمال شود، چربی را می شکند و ظاهر آن را کاهش می دهد که وزن شما را کاهش می دهد و شما را لاغرتر نشان می دهد. طبق مقاله ای که در مجله بین المللی درماتولوژی زنان منتشر شده است، ماساژ ممکن است باعث درمان سلولیت شده و سلولیت را کاهش دهد و در نتیجه باعث کاهش وزن شود.

ماساژ از بین بردن استرس

چندین نوع تحقیقات نشان می دهد که افزایش سطح استرس با افزایش وزن مرتبط است. ممکن است به دلیل افزایش اشتها یا واکنش های احساسی باشد. مقاله ای که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد نشان می دهد که افزایش سطح اضطراب و استرس با چاقی مرتبط است که باعث افزایش وزن می شود.

ماساژ برای کاهش وزن به شما کمک می کند تا وزن افزایش یافته ای را که با سطح استرس بالا مرتبط است مدیریت کنید. ماساژ برای تقویت آرامش شناخته شده است. این کار را به چندین روش انجام می دهد. دوپامین و سروتونین را در بدن تولید می کند که باعث ایجاد احساس شادی می شود. همچنین سطح کورتیزولی که در پاسخ به استرس تولید می شود را کاهش می دهد. مقاله ای که در مجله بین المللی علوم اعصاب منتشر شده است، کاهش استرس پس از ماساژ درمانی را تایید می کند. به طور متوسط، حدود ۳۱ درصد کاهش در سطح کورتیزول، ۲۸ درصد افزایش در سطح سروتونین و ۳۱ درصد افزایش در سطح دوپامین گزارش شده است.

ماساژ باعث افزایش متابولیسم می شود

ماساژ کاهش وزن و چربی سوزی موضعی، فواید ماساژ لاغری و درمان سلولیت

متابولیسم آهسته فقط چند کالری می سوزاند، به این معنی که چربی بیشتری در بدن شما ذخیره می شود و در نتیجه وزن اضافه می شود. از سوی دیگر، افزایش متابولیسم به معنای افزایش مصرف انرژی توسط بدن شما است که به شما کمک می کند مقداری کالری اضافی بسوزانید.

ماساژ باعث بهبود گردش خون می شود. افزایش جریان خون منجر به افزایش تبادل مواد (مواد مغذی) و اکسیژن بین سلول‌های خون و بافت‌های بدن می‌شود و در نتیجه متابولیسم را افزایش می‌دهد. به ماهیچه ها اجازه می دهد کالری بیشتری بسوزانند. با انجام ماساژ می توانید غذای مورد علاقه خود را بدون نگرانی از افزایش وزن بخورید. مطالعه ای که در مجله اطفال منتشر شده است از این واقعیت حمایت می کند که ماساژ رسوب چربی را کاهش می دهد. ۲۲ نوزاد (۱۲ پسر و ده دختر) ماساژ یا مراقبت کنترلی دریافت کردند. به این نتیجه رسیدند که ماساژ رسوب چربی در نوزادان پسر را محدود می کند.

فواید ماساژ لاغری، سموم را از بدن شما دفع می کند

چربی سوزی موضعی
چربی سوزی موضعی

تجمع سموم به دلیل گردش خون ضعیف با افزایش وزن همراه است. سموم ممکن است بر هورمون هایی مانند انسولین و کورتیزول که در متابولیسم نقش دارند تأثیر بگذارد. آنها همچنین می توانند با آسیب رساندن به آنزیم های میتوکندری به توانایی بدن شما در سوزاندن چربی آسیب برسانند و در نتیجه وزن بدن را افزایش دهند. آنها می توانند ریتم شبانه روزی را تغییر دهند و بار کار کبد را افزایش دهند. همه این عوامل منجر به افزایش وزن می شود. ماساژ با استفاده از حرکات افلوراژ و پتریساژ گردش خون را بهبود می بخشد که به کاهش سطح سموم بدن شما کمک می کند. کاهش سطح سموم منجر به کاهش وزن و چربی سوزی بدن می شود. کالج بهداشت و علم اقیانوس آرام اثربخشی ماساژ را در حذف سموم تأیید می کند.

دامنه انعطاف پذیری را افزایش می دهد

حرکات محدود کننده و انعطاف پذیری کمتر منجر به کاهش عملکرد در حین ورزش، محدود کردن مصرف کالری و نتایج کاهش وزن می شود. می تواند به دلایل زیادی باشد.

یکی از دلایل آن سفتی عضلات است. اما ماساژ در اینجا مشکل شما را نیز حل می کند. ماساژ درد عضلانی را کاهش می دهد و به بدن کمک می کند تا از شر مواد زائد خلاص شود. بافت های نرم بدن را دستکاری می کند و دمای بدن را افزایش می دهد.

تورم را کاهش می دهد و به شکستن چسبندگی کمک می کند. بافت های بدن را کشیده و تنش را از بین می برد و در نتیجه دامنه حرکت و انعطاف پذیری را افزایش می دهد. افزایش انعطاف پذیری عضلات به شما امکان می دهد ورزش های بهتری انجام دهید که با کاهش وزن و چربی سوزی همراه است. یک مقاله منتشر شده در مجله علم فیزیوتراپی تایید می کند که ماساژ در افزایش دامنه حرکتی مفید است. این مطالعه شامل ۲۳۷ شرکت کننده بود که ماساژ درمانی دریافت کردند. یافته ها حاکی از بهبود دامنه حرکت شانه، به ویژه ابداکشن و خم شدن شانه است.

ماساژ هضم را بهبود می بخشد

هضم غذا مهمترین عامل در حفظ وزن است. هضم ضعیف غذای شما را به درستی تجزیه نمی کند و منجر به رسوب اجزای غذایی که به درستی هضم نشده اند در بدن می شود که می تواند باعث افزایش وزن شود.

همچنین هضم ضعیف غذا می تواند به دلیل افزایش سطح استرس باشد. ماساژ تحریک سمپاتیک را کاهش می دهد و تحریک پاراسمپاتیک را تقویت می کند که باعث استراحت و وضعیت هضم می شود. علاوه بر این، ماساژ روی شکم باعث افزایش گردش خون در معده می‌شود، که اسید آزاد می‌کند که باعث تجزیه غذا می‌شود.

ماساژ همچنین باعث تحریک پریستالسیس می شود که غذا را به سمت پایین در بدن به سمت روده هل می دهد. طبق مقاله ای که در مجله مراقبت های ویژه منتشر شده است، ماساژ عملکرد دستگاه گوارش را در افراد بهبود می بخشد. این مطالعه شامل ۶۰ شرکت کننده بستری در ICU بود. حجم باقیمانده معده شرکت کنندگان پس از مداخله و یک ساعت ماساژ درمانی به مدت سه روز اندازه گیری شد. نتایج نشان داد حجم باقیمانده معده پس از مداخله کمتر از قبل است که نتیجه می‌گیرد ماساژ شکم هضم را بهبود می‌بخشد. ماساژ همچنین وضعیت اسهال، نفخ، سوزش سر دل و یبوست را بهبود می بخشد.

فواید ماساژ لاغری، سطح کورتیزول را کاهش می دهد

کورتیزول معمولاً در هنگام استرس در بدن تولید می شود. اما تولید بیش از حد آن می تواند بر بدن تأثیر منفی بگذارد. اشتها را افزایش می دهد که منجر به پرخوری می شود. با رسوب چربی در ناحیه شکم همراه است. افزایش اشتها و رسوب چربی هر دو با افزایش وزن مرتبط هستند. ماساژ روشی موثر برای کاهش چربی دور شکم است. سطح کورتیزول را کاهش می دهد. مقاله ای که در مجله علوم اعصاب منتشر شده است نشان می دهد که ماساژ باعث کاهش سطح کورتیزول در بدن می شود. کاهش سطح کورتیزول، به نوبه خود، اشتها را کاهش می دهد، تجمع چربی و استرس را کاهش می دهد، که به کاهش وزن و چربی سوزی شما کمک می کند.

منبع: spa-mobile.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *