مجله

روش استفاده از عسل برای کاهش وزن

کاهش وزن با عسل

کاهش وزن با عسل


نوشیدن عسل و آب گرم برای کاهش وزن و چربی سوزی راه مطمئنی برای داشتن اندامی لاغرتر است. آنتی اکسیدان های موجود در عسل به دفع سموم کمک می کند و خواص ضد باکتریایی آن از بدن در برابر عفونت ها محافظت می کند. می توانید این مخلوط را اول صبح بنوشید. همچنین می توانید آن را با آب لیمو افزایش دهید یا عسل را به فنجان چای سبز خود اضافه کنید تا وزن کم کنید. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی همراه ما باشید تا با روش استفاده از فواید عسل برای کاهش وزن آشنا شوید.

منشا شهد مورد استفاده در ساخت عسل، طعم آن را تعیین می کند. به عنوان مثال، عسل اکالیپتوس طعم منتول ملایمی دارد، عسل گندم سیاه تند و بسیار تند است و عسل نمدار خوش طعم و چوبی است.

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی توصیه سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی برای کاهش وزن و چربی سوزی فوری میباشد.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل لاغری هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

نهایتا پس از کاهش سایز با کرم لاغری و چربی سوز فوری هات چیلی بدن شما فرم زیبا و بی نقصی نیز به خود می گیرد.

در ادامه بخوانید تا بدانید آب گرم و عسل چگونه به کاهش وزن و چربی سوزی کمک می کند و در مورد فواید آنها بیشتر بدانید.

نحوه استفاده از عسل برای کاهش وزن

۱٫ عسل و لیمو برای کاهش وزن

مخلوط کردن لیمو و عسل یک نوشیدنی سم زدایی موثر و آسان برای کاهش وزن و چربی سوزی ایجاد می کند.

چربی سوزی و کاهش وزن با عسل

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو
  • ۳۰۰ میلی لیتر آب
  • زنجبیل رنده شده (اختیاری)
  • نمک سیاه (به سلیقه)

نحوه تهیه:

  1. آب را در تابه گرم کنید، اما آن را به جوش نیاورید.
  2. اگر آب را بیش از حد گرم کردید، آن را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.
  3. عسل ارگانیک، لیمو، زنجبیل رنده شده و نمک سیاه را با هم مخلوط کنید.
  4. نوشیدنی سم زدایی شما آماده سرو است.

فواید عسل برای کاهش وزن

مطالعه ای که توسط دانشگاه ایالتی سن دیگو بر روی موش ها انجام شد نشان داد که عسل میتواند افزایش وزن و چاقی را کاهش داده و باعث چربی سوزی و لاغری فوری شود.

لیمو همچنین در سم زدایی بدن برای کمک به کاهش وزن و چربی سوزی موثر است. یک مطالعه روی رژیم غذایی سم زدایی لیمو نتایج مثبتی را در کمک به کاهش وزن و بهبود مقاومت به انسولین در زنان پیش از یائسگی نشان داد. با این حال، این نتایج را نمی توان به عموم مردم تعمیم داد.

۲٫ شیر با عسل برای کاهش وزن

اگر عاشق شیر هستید، می توانید آن را با یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک برای کاهش وزن و چربی سوزی میل کنید.

چربی سوزی و کاهش وزن با عسل

مواد مورد نیاز:

  • یک لیوان شیر
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک

نحوه تهیه:

  1. شیر را بجوشانید سپس بگذارید تا دمای ولرم خنک شود.
  2. می توانید آن را با برگ بو و هل بجوشانید تا طعم آن بهتر شود.
  3. عسل را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

فواید عسل برای کاهش وزن

یک فنجان شیر کامل حاوی ۷٫۶۹ گرم پروتئین است. مصرف پروتئین باعث افزایش متابولیسم، افزایش سیری، کاهش چربی شکم و کاهش فشار خون می شود. افزودن عسل به آن می تواند این روند را تسریع کند.

۳٫ عسل با آب گرم برای کاهش وزن و چربی سوزی

چربی سوزی و کاهش وزن با عسل

حتی می توانید عسل را با آب گرم برای کاهش وزن میل کنید.

مواد مورد نیاز:

  • یک لیوان آب ولرم
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک

نحوه تهیه:

  1. یک لیوان آب را گرم کنید و آن را با دمای ولرم گرم کنید.
  2. یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک را مخلوط کرده و در حالی که هنوز گرم است بنوشید.

فواید عسل برای کاهش وزن

یک مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات بالینی و تشخیصی نشان داد که نوشیدن آب بیشتر باعث افزایش ترموژنز می شود که وزن بدن و شاخص توده بدنی را کاهش می دهد و ترکیب بدن افراد دارای اضافه وزن را بهبود می بخشد. 

۴٫ چای سبز با عسل

اگر عاشق چای هستید اما نگران افزایش وزن هستید، چای سبز نوشیدنی سالمی است که می توانید از آن لذت ببرید.

مواد لازم:

  • ۱ چای سبز کیسه ای
  • ۱ قاشق چایخوری عسل ارگانیک
  • یک فنجان آب

نحوه تهیه:

  1. یک فنجان آب بجوشانید.
  2. چای کیسه ای را به مدت ۱-۲ دقیقه در آب قرار دهید.
  3. هنگامی که چای به دمای اتاق خنک شد، یک قاشق چای خوری عسل را با آن مخلوط کنید.

اگر فکر می کنید محلول خیلی ملایم است، برای طعم بیشتر، چوب های زنجبیل و علف لیمو را اضافه کنید. علاوه بر این، از گیاهان و ادویه ها می توان برای افزایش طعم چای سبز استفاده کرد.

فواید عسل برای کاهش وزن

بسیاری از مطالعات به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن چای سبز می تواند به کاهش وزن و چربی سوزی بدن کمک کند در صورتی که با این عادت سازگار باشید. افزودن عسل به آن متابولیسم را بیشتر می کند و کاهش وزن را تسریع می کند.

۵٫ دارچین و عسل برای کاهش وزن و چربی سوزی

این یک راه طبیعی و موثر برای شروع سفر کاهش وزن شماست.

مواد لازم:

  • ۱/۲ فنجان آب
  • ۱ عدد چوب دارچین
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل

نحوه تهیه:

  1. آب را بجوشانید.
  2. چوب دارچین را در قوری بریزید و آب جوش را داخل آن بریزید.
  3. اجازه دهید آب حدود ۱۰ دقیقه خیس بخورد.
  4. چوب دارچین را دور بریزید و عسل را در آب مخلوط کنید.
  5. گرم بنوشید.

فواید برای کاهش وزن

مطالعه ای که در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد نشان داد که مکمل دارچین به  کاهش توده چربی کمک می کند و بنابراین یک مکمل موثر برای کاهش وزن و چربی سوزی است.

اگر هنوز نمی‌دانید عسل چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش بعدی بروید.

فواید عسل برای کاهش وزن

  1. عسل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که به افزایش انرژی و تقویت ایمنی کمک می کند. این می تواند به شما کمک کند فعال بمانید و بیشتر ورزش کنید.
  2. عسل به افزایش متابولیسم کمک می کند که باعث سوزاندن بیشتر چربی می شود. مطالعه ای که روی موش ها انجام شد نشان داد که عسل ممکن است به کاهش افزایش وزن و چاقی کمک کند.
  3. گفته می شود که عسل به دلیل داشتن فروکتوز بالا دارای شاخص گلیسمی پایینی است. مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به دیابت انجام شد نشان داد که مصرف طبیعی عسل منجر به کاهش وزن وچربی سوزی بدن آنها می شود . با این حال، محققان به افراد مبتلا به دیابت توصیه کردند که هنگام مصرف عسل احتیاط کنند زیرا می تواند باعث افزایش قابل توجه سطح هموگلوبین A(1C) شود.
  4. مطالعه دیگری که روی موش‌هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می‌کردند انجام شد، نشان داد که عسل مالزیایی می‌تواند افزایش وزن را کاهش داده و چاقی را کنترل کند و متابولیسم چربی را تنظیم کند.
  5. عسل به عنوان یک پری بیوتیک عمل می کند که دستگاه گوارش شما را پاک می کند و مواد زائد سمی را از بدن دفع می کند.

مصرف عسل همچنین درصد چربی را در موش‌ها کاهش می‌دهد. بنابراین، ممکن است به پیشگیری از بیماری های مرتبط با سندرم متابولیک مانند چاقی، دیابت و فشار خون کمک کند.

همانطور که می بینید، عسل می تواند به شما در مدیریت وزن کمک کند. در اینجا چند راه برای گنجاندن عسل در رژیم غذایی شما آورده شده است.

راه های دیگر استفاده از عسل

همانطور که گفتیم می توان عسل را به آب گرم اضافه کرد تا به کاهش وزن و چربی سوزی کمک کند. با این حال، در اینجا چند روش دیگر برای استفاده از عسل وجود دارد:

  1. یک سیب را برش بزنید و در عسل فرو کنید.
  2. اگر می خواهید قبل از رفتن به بیرون از خانه یک غذای سریع بخورید، یک سیب را برش دهید. سپس چند قاشق غذاخوری عسل و کمی پودر دارچین روی برش ها بپاشید.
  3. گرانولا و عسل به عنوان یک گزینه صبحانه سالم یا میان وعده عصر استفاده می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ماست را با چند قاشق عسل، چند قاشق آبلیمو و نصف فنجان گرانولا مخلوط کنید. این گزینه صبحانه مغذی و سرشار از فیبر است.

عسل با آب گرم برای کاهش وزن و افزایش متابولیسم موثر است. اما در عین حال، هنگام استفاده از آن باید به نکات احتیاطی نیز توجه داشته باشید.

موارد احتیاط

  • اگر چه عسل به عنوان یک عامل ضد دیابت در نظر گرفته می شود و در مقایسه با قند، کنترل قند خون بهتری دارد، اما اگر سطح گلوکز شما در نوسان است، استفاده از آن با احتیاط کلیدی است.
  • عسل کالری بالایی دارد. این می تواند بر مقدار تغذیه ای که ارائه می کند غلبه کند. بنابراین، مقدار عسلی را که به آب گرم اضافه می‌کنید به دقت اندازه بگیرید تا میزان کالری آن تنظیم شود.

عسل یکی از بهترین جایگزین ها برای شکر سفره برای شیرین کردن وعده های غذایی شما بدون استفاده از کالری های خالی است. عسل علاوه بر اینکه منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است، دارای خواص مفید مختلفی نیز می باشد. برای استفاده بیشتر از فواید آن، می توانید هر روز صبح با معده خالی عسل و آب گرم برای کاهش وزن و چربی سوزی بنوشید. علاوه بر این، می‌توانید عسل را به یک وعده غذایی گرانولا و ماست یا تکه‌های سیب ساده در آن آغشته کنید تا یک خوراکی سریع به آن بخورید. شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد عسل می تواند متابولیسم را بهبود بخشد و کاهش وزن را با مصرف متعادل تسهیل کند.

همراهان گرامی برای پیشگیری از کوچک شدن سینه، افتادگی و شل شدن سینه بعد از کاهش وزن و چربی سوزی، توصیه سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا میباشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

کرم حجم دهنده سینه ، دارای فرمولاسیونی کاملا منحصر به فرد و ارگانیک با ترکیبات کاملاً گیاهی حاوی روغن سویا ، ویتامین A و ویتامین E، کلاژن و الاستین میباشد.

این کرم سفت کننده، فرم دهنده و افزایش سایز سینه میبلین غنی شده با ترکیبات فوق العاده موثر برای بافت آسیب دیده سینه می باشد.

این ترکیبات پروتئینی جذب بافت های آسیب دیده سینه شده و نهایتا قسمت های تحلیل رفته این موضع را بازسازی می کند.

ترکیبات الاستین و کلاژن موجود در کرم میبلین باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن می شود.

کرم حجم دهنده سینه میبلین ، با ترکیباتی منحصر به فرد و کاملا ارگانیک روی بافت آدیپوز سینه تأثیر گذاشته و باعث افزایش حجم سینه می شود .

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، یکی از محصولات معتبر در سراسر جهان میباشد که تأییدیه بهداشت جهانی FDA بر روی محصول به صورت برجسته درج شده است .

سوالات متداول

آیا می توانم در شب آب گرم با عسل بنوشم؟

بله، همان اثر کالری سوزی صبح را دارد. با این حال، برخی از اصول آیورودا توصیه می کنند که از عسل به هیچ شکل گرم شده استفاده نکنید.

آیا عسل در آب سرد باعث افزایش وزن می شود؟

خیر. در دم کرده آب سرد می توانید به جای شکر از عسل استفاده کنید. با این حال، هنوز کالری بالایی دارد و مصرف بیش از حد نوشیدنی های شیرین شده با عسل ممکن است به مرور زمان منجر به افزایش وزن شود.

آیا عسل برای پوست مفید است؟

بله. عسل دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است و برای پوست مفید است. همچنین به به حداقل رساندن ظاهر اسکارها و علائم کمک می کند.

تاریخ مصرف عسل تموم میشه؟

عسل خالص و دست نخورده در صورت نگهداری صحیح تاریخ مصرف آن منقضی نمی شود و فاسد نمی شود. ممکن است در دماهای سرد متبلور شود. اما اگر کپک قابل مشاهده ای داشته باشد یا بوی دیگری داشته باشد، باید آلوده بوده باشد و نباید بیشتر از آن استفاده کرد.

عسل خام بهتر است؟

بله، عسل خام دارای حداکثر فواید تغذیه ای است زیرا پاستوریزاسیون ممکن است ترکیب را تغییر دهد.

آیا باید عسل را در یخچال قرار دهم؟

خیر، بهتر است در دمای اتاق نگهداری شود تا انجماد از بین برود.

منبع: stylecraze.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *