مجله

فواید شگفت انگیز رژیم غذایی شیر و موز

رژیم غذایی موز و شیر

رژیم غذایی موز و شیر

 چه بخواهید چربی کم کنید یا عضله بدون چربی به دست آورید، افزودن موز و شیر به رژیم غذایی می تواند کمک کننده باشد. مصرف موز با شیر فواید زیادی دارد. این مخلوط مملو از پتاسیم، فیبر غذایی، کلسیم و پروتئین است. مصرف میلک شیک موز یک راه عالی برای سیر نگه داشتن خود است. پروتئین غنی شیر همچنین استخوان های شما را تقویت می کند. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی به بررسی افزایش وزن یا کاهش وزن با رژیم غذایی موز و شیر خواهیم پرداخت. برای دانستن همه چیز در مورد رژیم غذایی موز و شیر به خواندن این مقاله ادامه دهید.

در این مقاله

  • 11 فواید رژیم غذایی موز و شیر
  • فواید ترکیبی موز و شیر
  • چگونه رژیم موز و شیر به افزایش وزن کمک می کند 
  • چگونه رژیم موز و شیر باعث کاهش وزن می شود
  • نمودار رژیم غذایی نمونه شیر و موز برای کاهش وزن
  • این نمودار رژیم غذایی چگونه کار می کند
  • نکاتی برای اینکه رژیم موز و شیر برای شما مفید باشد
  • برخی از نکات احتیاط
  • اینفوگرافیک: موز و شیر: 7 دلیل برای داشتن آنها
  • سوالات متداول

11 فایده رژیم غذایی موز و شیر

رژیم غذایی موز و شیر

فواید موز 

  • موز سرشار از ویتامین، فیبر غذایی و مواد معدنی است. به ویژه سرشار از پتاسیم است (حدود 358 میلی گرم در یک موز)، که برای عملکرد طبیعی بدن حیاتی است.
  • آنها همچنین حاوی فیبر (2.6 گرم در یک موز) هستند که به بدن کمک می کند تا از شر سموم انباشته شده خلاص شود.
  • نشاسته موجود در موز به کاهش اندازه وعده غذایی، بهبود متابولیسم گلوکز و کاهش وزن و لاغر شدن بدن کمک می کند.
  • مهمتر از همه، موز خوشمزه است و مصرف آن آسان است.

موز فاقد چربی، سدیم و کلسترول است.

فواید شیر

رژیم غذایی موز و شیر
  • شیر یک عنصر اساسی در رژیم غذایی روزانه ما است. سرشار از کلسیم و پروتئین است که به تقویت استخوان ها و ماهیچه ها کمک می کند.
  • جدا از حفظ استحکام استخوان، کلسیم به سیگنال دهی سلولی، تعادل هورمون پاراتیروئید و تنظیم عملکرد پروتئین نیز کمک می کند.
  • شیر پر چرب به کاهش چاقی مرکزی و کاهش وزن کمک می کند.
  • شیر همچنین به کاهش فشار خون، تنظیم تولید انسولین و حذف گونه‌های فعال اکسیژن (ROS) کمک می‌کند.
  • شیر به بهبود سرعت متابولیسم کمک می کند.

شیر حاوی 80 درصد کازئین و 20 درصد پروتئین آب پنیر است و هر دو پروتئین با کیفیتی هستند که حاوی اسیدهای آمینه ضروری هستند. پروتئین آب پنیر به ویژه برای رشد و حفظ عضلات مفید است.

فواید ترکیبی موز و شیر

  • موز و شیر با هم دوزهای کافی پروتئین، ویتامین، فیبر غذایی و مواد معدنی را به بدن می‌رسانند.
  • شما می توانید میلک شیک موز را به عنوان یک نوشیدنی بعد از تمرین بنوشید . بادام خرد شده و پودر کاکائو را به میلک شیک موز خود اضافه کنید تا یک نوشیدنی سرشار از فیبر و پروتئین داشته باشید.
  • می توانید از رژیم موز و شیر برای افزایش وزن یا کاهش وزن استفاده کنید. در زیر نحوه پیروی از رژیم غذایی موز و شیر برای هر دو بحث شده است.

چگونه رژیم موز و شیر به افزایش وزن کمک می کند؟


برای افزایش وزن، باید کالری دریافتی خود را افزایش دهید. موز و شیر تمام مواد مغذی مورد نیاز برای افزایش وزن را فراهم می‌کنند – پروتئین برای ساخت ماهیچه‌های بدون چربی، کربوهیدرات برای انرژی، و کلسیم و فسفر برای استخوان‌های قوی‌تر.

همچنین برای سنتز ویتامین D به نور خورشید نیاز دارید که به جذب کلسیم و فسفر کمک می کند. نمودار تغذیه زیر مشخص می کند که چرا موز و شیر ترکیب خوبی برای افزایش وزن هستند.

تغذیه1 عدد موز رسیده1 فنجان شیر کاملترکیب شده 
کالری108 کالری149 کالری257 کالری
پروتئین1.3 گرم7.69 گرم8.99 گرم
کربوهیدرات ها27 گرم11 گرم36 گرم
فیبر رژیمی3 گرم03 گرم
چربی0.33 گرم7.93 گرم8.26 گرم
کلسیم5 میلی گرم276 میلی گرم281 میلی گرم
فسفر22 میلی گرم84 میلی گرم106 میلی گرم

دو بار در روز دو لیوان میلک شیک موز مصرف کنید (برای تهیه آن از یک موز بزرگ و یک فنجان شیر کامل استفاده کنید). در کنار میلک شیک موز، این غذاهای پرکالری را برای افزایش وزن مصرف کنید. برای ساخت ماهیچه های لاغر و تقویت استخوان های خود از یک جدول رژیم غذایی سالم پیروی کنید . همچنین می توانید با پزشک خود مشورت کنید و مکمل های افزایش وزن مصرف کنید.

اگر رژیم موز و شیر برای افزایش وزن مفید است، چگونه می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ در بخش بعدی بدانید.

چگونه رژیم موز و شیر باعث کاهش وزن می شود؟

رژیم غذایی موز و شیر برای کاهش وزن توسط دکتر جورج هاروپ در سال 1934 برای افراد مبتلا به دیابت ایجاد شد. شما باید این رژیم را به مدت 3 روز دنبال کنید . زمانی که این رژیم را دنبال می کنید، فقط می توانید 2 تا 3 موز و 2 تا 3 فنجان شیر پرچرب را 3 بار در روز مصرف کنید. شما باید کل کالری دریافتی خود را به 1000 کالری در روز محدود کنید . به یاد داشته باشید، این یک رژیم غذایی مد روز است و برای کاهش وزن طولانی مدت نیست .

برای کاهش وزن وو لاغر شدن، مصرف شیر پرچرب را توصیه می کنیم. تحقیقات ثابت می کند که شیر پرچرب بهتر از شیر کم چرب به کاهش وزن و لاغر شدن کمک می کند. 

در کنار موز و شیر، سایر غذاهای غنی از پروتئین و فیبر را مصرف کنید که به شما کمک می کند بدون ایجاد احساس گرسنگی، چربی را سریع از بین ببرید. آب کافی بنوشید تا خود را هیدراته نگه دارید و سموم را دفع کنید.

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی برای کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی میباشد.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل لاغری هات چیلی

کرم لاغری هات چیلی، محصول کشور تایوان بوده و و با داشتن ترکیباتی کاملا گیاهی و قوی از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین شروع به چربیسوزی موضعی میکند.

ژل لاغری هات چیلی، بدون ایجاد حساسیت از طریق منافذ باز پوست به عمق چربیها نفوذ کرده و در نتیجه منجر به چربیسوزی موضعی میشود.

جلوگیری از افتادگی بافت پس از کاهش وزن با ژل لاغر کننده هات چیلی

کرم لاغری موضعی هات چیلی، با داشتن ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین از افتادگی پوست پس از کاهش وزن موضعی، پیشگیری کرده و در نتیجه به اندام شما پس از کاهش وزن فرم زیبایی میدهد.

رفع سلولیت با ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری موضعی بدن هات چیلی با داشتن ترکیباتی که به آن اشاره شد چون کافئین، کاتچین و الکارنتین، چربیهای موضعی را از بین برده و از این نظر کرم ضد سلولیت بوده و برای درمان سلولیت های بدن قابل استفاده میباشد.

در اینجا یک نمونه نمودار رژیم غذایی موز و شیر آمده است:

نمودار رژیم غذایی نمونه شیر و موز برای کاهش وزن

وعده های غذاییچی بخورم
صبح زود (6:00 الی 7:30 صبح)1 فنجان آب با 2 قاشق چایخوری دانه شنبلیله که یک شب خیس شده است
صبحانه (7:00 الی 8:30 صبح)1 فنجان شیر پرچرب + 1 موز
اواسط صبح (10:00 الی 11:00 صبح)1 فنجان چای سبز + 2 عدد بادام
ناهار (12:30 الی 13:30)1 فنجان شیر پرچرب + 1 موز
میان وعده عصر (4:00 الی 4:30 بعد از ظهر)1 فنجان آب میوه تازه فشرده + 1 موز
شام (7:00 الی 19:30)یک فنجان کوچک سبزیجات سرخ شده یا کبابی + 3 اونس ماهی کبابی / ½ فنجان قارچ سرخ شده + 1 فنجان شیر گرم قبل از خواب

این نمودار رژیم غذایی چگونه عمل میکند؟

دانه های شنبلیله به بهبود متابولیسم گلوکز کمک می کنند. آب بدن شما را هیدراته می کند و تجمع سموم را کاهش می دهد. چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به حذف رادیکال های آزاد اکسیژن و افزایش گرمازایی کمک می کند. بادام سرشار از چربی های سالم است که به کاهش کلسترول کمک می کند.

برای ناهار، یک موز و یک فنجان شیر بخورید تا کالری شما کم باشد. آب تازه فشرده ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر رژیمی را برای بدن شما فراهم می کند.

اگر نوشیدن آب نارگیل را انتخاب کنید، الکترولیت های طبیعی بدن شما را تامین می کند و شما را هیدراته نگه می دارد.

برای شام یک فنجان کوچک سبزیجات تفت داده شده همراه با موز و شیر میل کنید تا زود گرسنه نشوید و به هوس غذای آخر شب خود تسلیم شوید.

در اینجا چند نکته دیگر برای اینکه رژیم موز و شیر برای شما مفید باشد آورده شده است.

نکاتی برای اینکه رژیم موز و شیر برای شما مفید است

رژیم غذایی موز و شیر

اگر می خواهید با رژیم موز و شیر لاغر شوید، باید چند ورزش سبک نیز انجام دهید. وزنه برداری را انتخاب نکنید زیرا در رژیم غذایی بسیار کم کالری خواهید بود. می توانید یوگا و مدیتیشن انجام دهید.از شکر تصفیه شده، نوشیدنی های گازدار، غذاها و نوشیدنی های بسته بندی شده، غذاهای سرخ شده و تنقلات ناسالم خودداری کنید.می‌توانید اسموتی موز و شیر درست کنید و دانه‌های چیا، دانه‌های کتان آسیاب شده ، آجیل، پودر پروتئین، پودر کاکائو یا شربت شکلات را اضافه کنید (اگر می‌خواهید وزن اضافه کنید).حداقل 3 لیتر آب در روز بنوشید.

  • 7-8 ساعت بخوابید.
  • استرس را با نگرانی زیاد در مورد وزن خود دور نگه دارید.
  • در صورت احساس ضعف فورا این رژیم را قطع کنید و برای مشاوره بیشتر با پزشک مشورت کنید.
  • برای حفظ وزن و تناسب اندام و فعال ماندن از یک رژیم غذایی سالم و ورزش پیروی کنید.

کاهش و افزایش وزن، معمولا باعث شل شدن سینه، افتادگی سینه و یا کوچک شدن بافت سینه ها میشود، سایت سلامتی و زیبایی، کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا را به شما مخاطبین محترم توصیه میکند.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

کرم حجم دهنده سینه میبلین

کرم حجم دهنده سینه و باسن، دارای فرمولاسیونی کاملا منحصر به فرد و ارگانیک با ترکیبات کاملاً گیاهی حاوی روغن سویا ، ویتامین A و ویتامین E، کلاژن و الاستین میباشد.

کرم سفت کننده، فرم دهنده و افزایش سایز سینه و باسن میبلین غنی شده با ترکیبات فوق العاده موثر برای بافت آسیب دیده سینه می باشد.

این ترکیبات پروتئینی موجود در حجم دهنده جذب بافت های آسیب دیده سینه شده و نهایتا قسمت های تحلیل رفته این موضع را بازسازی می کند.

ترکیبات الاستین و کلاژن موجود در کرم حجم دهنده میبلین باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن می شود.

کرم حجم دهنده سینه میبلین ، با ترکیباتی منحصر به فرد و کاملا ارگانیک روی بافت آدیپوز سینه تأثیر گذاشته و باعث افزایش حجم سینه می شود .

کرم میبلین آمریکا، یکی از محصولات معتبر در سراسر جهان میباشد که تأییدیه بهداشت جهانی FDA بر روی محصول به صورت برجسته درج شده است .

برخی از نکات احتیاط

اگر می خواهید از رژیم موز و شیر برای کاهش وزن و لاغر شدن در شرایط اضطراری استفاده کنید، این نکات را در نظر داشته باشید:

  • در ابتدا، ممکن است فرد کمی احساس ضعف کند زیرا کالری دریافتی در طول این رژیم به شدت کاهش می یابد. کنترل این ضعف خیلی سخت نیست، اما اگر سخت شد، می توانید یک وعده غذایی مناسب در روز مصرف کنید.
  • زنان در زمان قاعدگی نباید از رژیم غذایی شیر موز پیروی کنند. این رژیم فاقد مواد معدنی مانند آهن، روی، مس و برخی ویتامین ها است که در این دوره بسیار مهم هستند. اما اگر رعایت رژیم غذایی در این مدت ضروری است، حتما از مکمل های ویتامین و مواد معدنی استفاده کنید.
  • برنامه رژیم غذایی شیر موز نباید بیش از 3 روز دنبال شود زیرا برخی از عناصر حیاتی مورد نیاز بدن در آن وجود ندارد. پیروی از این رژیم به مدت 3 روز می تواند به شما کمک کند تا حدود 2 کیلوگرم وزن کم کنید. اگر می خواهید وزن بیشتری کم کنید، قبل از انجام یک دور دیگر از این برنامه غذایی، حدود یک هفته فاصله بیندازید.

رژیم غذایی موز و شیر

رژیم غذایی موز و شیر

مصرف موز با شیر به طرق مختلف برای سلامتی شما مفید است و راهی ایده آل برای افزایش وزن یا کاهش وزن و لاغر شدن است. این ترکیبی قوی از پروتئین، پتاسیم، کلسیم، فیبر و فسفر و همچنین سرشار از کالری است. در حالی که پروتئین به ساخت ماهیچه های بدون چربی کمک می کند، پتاسیم و فسفر باعث تقویت استخوان های شما می شود. با کمال تعجب، می توانید با پیروی از رژیم غذایی موز و شیر پرچرب به تنهایی به مدت سه روز، وزن خود را به طور موقت کاهش دهید. با این حال، این یک رژیم غذایی مد روز است. انجام برخی تمرینات سبک، مدیتیشن یا یوگا در حین رژیم کاهش وزن بسیار مهم است و از نوشیدنی های شیرین، گازدار و بسته بندی شده و غذاهای ناسالم اجتناب کنید. قبل از شروع این رژیم با پزشک خود مشورت کنید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا می توانید یک موز بخورید و شیر بنوشید؟

بله کاملا! می‌توانید آن‌ها را جداگانه مصرف کنید یا با ترکیب آن‌ها یک لیوان میلک شیک خوشمزه بنوشید.

آیا موز و شیر باعث افزایش وزن می شوند؟

موز و شیر به افزایش وزن کمک می کنند. مطمئن شوید که دو لیوان میلک شیک موز و سایر غذاهای افزایش وزن مصرف می کنید.

آیا موز و شیر ترکیبی برای سلامتی هستند؟

بله، موز و شیر برای سلامتی مفید هستند.

اگر به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید، از مصرف شیر خودداری کنید. بهتر است قبل از شروع رژیم موز و شیر با پزشک خود صحبت کنید.

آیا می توانیم شیک موز را در شب بنوشیم؟

بهتر است از مصرف شیک موز یا موز در شب خودداری کنید. ممکن است سرما بخورید. با این حال، اگر مستعد ابتلا به سرماخوردگی نیستید، میتوانید در شب، شیک موز مصرف کنید.

آیا خوردن موز و شیر با هم عوارضی دارد؟

موز و شیر ناسازگار هستند و مصرف آنها با هم ممکن است بر هضم تأثیر بگذارد و اختلالات تنفسی مانند سینوس، سرماخوردگی و سرفه را تشدید کند.

آیا خوردن موز با شیر باعث افزایش قد می شود؟

هم موز و هم شیر حاوی مواد مغذی ضروری هستند که ممکن است باعث رشد و نمو مناسب در کودکان شود. با این حال، قد و رشد نیز به ژنتیک و عوامل دیگر بستگی دارد.

آیا می توانم موز را با شیر قبل از تمرین بخورم؟

بله، موز و شیر یا اسموتی موز غذای خوبی برای قبل از تمرین هستند، زیرا به راحتی هضم می شوند و پتاسیم موجود در موز از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند.

آیا موز و شیر برای رشد مو مفید هستند؟

موز و شیر سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و فیبر هستند که مو را تغذیه کرده و فولیکول‌ها را تقویت می‌کنند. با این حال، هیچ مطالعه ای ارتباط بین موز، شیر و رشد مو را نشان نمی دهد.

آیا موز و شیر برای افراد مسن مفید است؟

بله. پتاسیم موجود در موز ممکن است به تنظیم فشار خون کمک کند و کلسیم موجود در شیر باعث تقویت استخوان ها می شود.

منبع: stylecraze.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *