مجله

انواع ماساژ لاغری برای کاهش وزن

انواع ماساژ کاهش وزن

انواع ماساژ کاهش وزن

اضافه وزن می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. ماساژ برای کاهش وزن یک روش موثر برای حفظ وزن در محدوده طبیعی است. ماساژ لاغری، جریان خون و متابولیسم را بهبود بخشیده و باعث درمان سلولیت میشود. همچنین ماساژ برای افزایش دفع مواد سمی از بدن شناخته شده است. همه این اثرات درمانی به نوعی در کاهش وزن و چربی سوزی موضعی بدن نقش دارند. اما به یاد داشته باشید، ماساژ چربی سوزی موضعی، در کنار ورزش مؤثر میباشد. بنابراین اگر برای کاهش وزن فقط به ماساژ متکی هستید، باید انتظار خود را کمی پایین نگه دارید. دراین مقاله با سایت سلامتی و زیبایی همراه باشید تا با انواع ماساژ کاهش وزن و لاغری آشنا شوید.

مزیت ماساژهای لاغری

  • باعث ایجاد احساس آرامش بالا در فرد می شود.
  • تقویت و افزایش سوخت و ساز در بدن با ماساژلاغری بهبود پیدا می کند.
  • در موضع مورد نظر گرفتگی را برطرف می سازد.
  • میزان گردش خون بدن را افزایش می دهد.
  • به کاهش درد در ناحیه درمان  کمک می کند( در کاهش دردهای مربوط به کمر و زانو بسیار موثر بوده ماساژ علاوه بر تسکین درد به چربی سوزی موضعی نیز کمک شایان می کند )

فواید ماساژ برای کاهش وزن و لاغری را اینجا بخوانید.

انواع ماساژ برای چربی سوزی موضعی

ماساژ پهلو و شکم( چربی سوزی موضعی)

انواع ماساژ کاهش وزن و درمان سلولیت و چربی سوزی موضعی

در این نوع ماساژ لاغری پس از دراز کشیدن فرد به صورت طاق باز(به پشت) باید بخوابد.ابتدا دست های خود را چرب کنید و با استفاده از کف دست و سر انگشتان (حرکت سراندن) از پهلو ها به سمت ناف حرکت میکنیم. این حرکت را برای ۴ تا ۵ دقیقه در جهات مختلف انجام دهید.

انواع ماساژ کاهش وزن، ماساژ بازو

یکی از محل های تجمع چربی در بانوان بازو است. برای از بین بردن و کم کردن چربی های این ناحیه از ماساژ دورانی همراه با کرم لاغر کننده میتوان بهره برد. این ماساژ به نوبت به مدت ۳ تا ۵ دقیقه برای هر کدام از دست ها انجام میشود.

ماساژ ران ها

این ماساژ به این صورت است که فرد باید به پهلو دراز بکشد و با دست چرب شده با کرم لاغری از بالای ران (پایین تر از مفصل لگن) به طرف پایین (تا زانو) ماساژ می دهیم، سپس این حرکت را برای پای دیگر تکرار میکنیم. زمان ماساژ برای هر پا بین ۳ تا ۵ دقیقه است. این حرکت به ویژه برای درمان سلولیت های ناحیه ران بسیار مفید است.

استفاده از کرم لاغر کننده بدن، در هنگام ماساژ کاهش وزن میتواند تأثیر ماساژ لاغری را بیشتر کند. پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی استفاده از ژل لاغر کننده هات چیلی میباشد.

ژل لاغر کننده هات چیلی

ژل لاغر کننده هات چیلی
ژل لاغر کننده هات چیلی

ترکیبات به کار رفته در این محصول منحصر به فرد بوده و عملکرد آن را متمایز از سایر محصولات مشابه می نماید.
با فرمولاسیونی بسیار مدرن و قوی برای تمامی اندام های بدن ‏کاملا سنستیو و بدون ایجاد حساسیت می باشد .

ژل لاغری سریع بدن و چربی سوز موضعی و فوری هات چیلی با عملکردی قوی و فوری کمک به کاهش سایز به صورت موضعی می کند.

کرم لاغری هات چیلی درمان سلولیت بوده و کاهش سایز فوری را به همراه دارد.

ژل هات چیلی لاغر کننده،سفت کننده و کاهش سایز موضعی بدن غنی شده با کلاژن و الاستین و اسید هیالورونیک میباشد.

در نتیجه ژل کاهش سایز و فرم دهنده هات چیلی سفت کننده بدن و ژل فرم دهنده بدن پس از کاهش سایز و کاهش وزن نیز میباشد و کمک می کند تا پس از لاغری پوست بدن شل و افتاده نشود.

کرم لاغر کننده هات چیلی دارای الاستین، کلاژن و اسید هیالورونیک برای حفظ طراوت و جوانسازی پوست همزمان با چربی سوزی می باشد.

انواع ماساژ کاهش وزن

ماساژ سوئدی برای کاهش وزن

انواع ماساژ کاهش وزن و درمان سلولیت

یک مطالعه نشان می دهد که ماساژ سوئدی، تأثیرعمیق اثرات کاهش وزن در بیماران چاق دارد. مطالعه دیگری که در نیویورک تایمز منتشر شده است نشان می دهد که ماساژ عمیق و سبک سوئدی در کاهش سطح کورتیزول نقش دارد که در کاهش وزن و چربی سوزی مفید است.

ماساژ سوئدی از ضربات ورز دادن طولانی یا ضربه زدن بر روی لایه بالایی ماهیچه استفاده می کند. ماساژدرمانگر شما ممکن است بر روی نواحی خاص مورد توجه تمرکز کند. همچنین می توانید انتظار داشته باشید که یک ماساژ کامل بدن داشته باشید. 

ماساژ سوئدی ممکن است عضلات سفت شما را شل کند. پایانه های عصبی شما را تحریک می کند و جریان خون را بهبود می بخشد. همچنین تخلیه لنفاوی شما را بهبود می بخشد. همه این مکانیسم ها در مجموع کاهش وزن شما را افزایش می دهند.

انواع ماساژ کاهش وزن، ماساژ درناژ لنفاوی دستی 

مقاله ای که در مجله آکادمی اروپایی پوست و ونیرولوژی منتشر شده است، اثربخشی ماساژ تخلیه لنفاوی دستی را برای کاهش وزن با کاهش مقادیر چربی منطقه ای بیماران مبتلا به سلولیت تایید می کند. در مجموع ۶۰ شرکت کننده در این مطالعه شرکت داشتند. 20 نفر ماساژ مکانیکی، ۲۰ نفر ماساژ تخلیه لنفاوی و ۲۰ نفر دیگر دستکاری بافت همبند دریافت کردند. ضخامت ران در شرکت کنندگانی که ماساژ درناژ لنفاوی دریافت کرده بودند به میزان ۳٫۰۳ میلی متر کاهش یافت.

مایع لنفاوی بخشی از سیستم لنفاوی است که به بدن در دفع مواد سمی در بدن کمک می کند. اگر به دلیل هر مشکلی دچار لنف ادم شده اید، می توانید برای ماساژ تخلیه لنفاوی دستی اقدام کنید. این به حرکت لنف در بدن شما کمک می کند و با استفاده از حرکات سبک و موزون، مواد سمی و متابولیک را از بین می برد.

ماساژ منظم لنفاوی سیستم لنفاوی شما را سالم نگه می‌دارد، که با سرعت متابولیسم بالا همراه است. افزایش سرعت متابولیسم به معنای سوزاندن چربی بالا در دقیقه است. 

ماساژ شکم برای کاهش وزن

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که ماساژ شکم برای کاهش وزن و چربی سوزی موضعی موثر است. یبوست، نفخ و اسهال را درمان می کند. با شل کردن عضلات صاف به درمان یبوست کمک می کند. و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

یک مطالعه منتشر شده در Complementary Therapies in Clinical Practice نشان می دهد که ماساژ شکم عملکرد گوارشی بیماران مبتلا به لوله های داخل تراشه را بهبود می بخشد. 70 بیمار ICU با لوله های داخل تراشه در این مطالعه شرکت کردند. آنها یا ماساژ شکم یا مراقبت های معمولی دریافت کردند. دور شکم و حجم باقیمانده معده در بیمارانی که ماساژ دریافت کردند کاهش یافت.


ماساژ با خلاء برای کاهش وزن و درمان سلولیت

درمان سلولیت و چربی سوزی موضعی

ماساژ وکیوم راهی برای درمان سلولیت است. با استفاده از دستگاه مکانیکی که قرار است مکش پوست را بالا ببرد انجام می شود. مکش باعث چین خوردگی پوست و افزایش جریان خون در سطح پوست می شود. این فرآیند همچنین تخلیه لنفاوی را افزایش می دهد و مواد سمی را از بدن خارج می کند. سطوح نامنظم پوست را صاف می کند، تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند. این ماساژ لاغری سیستم ایمنی را تقویت می کند و به بافت های عمیق اجازه می دهد تا آرام شوند. 

یک مطالعه منتشر شده در طب مکمل مبتنی بر شواهد نشان می دهد که ۶۰ دقیقه ماساژ ویبره در هفته باعث کاهش سلولیت و درمان سلولیت میشود.

این ماساژ بر اساس سیستم طب سنتی چین است. جلسه ماساژ ۴۵ دقیقه طول می کشد.

Udvarthanam، یک ماساژ آیورودا

این یک ماساژ آیورودا محبوب برای کاهش وزن و چربی سوزی است. این ماساژ باعث تجزیه چربی در بدن ما می شود. به این ماساژ، ماساژ اسکراب و تریم نیز می گویند. همانطور که از نام آن پیداست، از پودر گیاهی استفاده می کند. این یک ماساژ بافت عمیق است. گردش خون را بهبود می بخشد، ماهیچه ها را تقویت می کند و با سفتی بدن مبارزه می کند. 

به طور عمده دو نوع ماساژ udvarthanam وجود دارد.

  • رکشا: در این نوع ماساژ فقط از پودر گیاهی خشک استفاده می شود و چربی زیر پوست را کاهش داده و باعث درمان سلولیت میشود.
  • سنگاد: این نوع ماساژ با استفاده از پودرها و روغن های خشک انجام می شود. برای افرادی با پوست حساس مناسب است.

انواع ماساژ کاهش وزن، ماساژ آروماتراپی

انواع ماساژ کاهش وزن و چربی سوزی موضعی

تحقیقات منتشر شده نشان می دهد که یک ساعت رایحه درمانی با برخی روغن ها وزن شکم و دور کمر را کاهش می دهد. 

همانطور که از نام آن پیداست، رایحه درمانی نوعی ماساژ است که شامل مالیدن روغن های ضروری روی پوست است. روغن های آروماتراپی بیشتر از عصاره گل ها، برگ ها، میوه ها، دانه ها و پوست درخت به دست می آیند. 

ماساژ آروماتراپی استرس و اضطراب را کاهش می دهد. همچنین خواب و حرکت عضلات را بهبود می بخشد. با کاهش اشتها همراه است. باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان سردرد و میگرن می شود.

سوالات متداول:

آیا ماساژ درمانی به تنهایی برای کاهش وزن، چربی سوزی و درمان سلولیت کافی است؟

ماساژ با تحریک دستگاه گوارش، یعنی تحریک پریستالسیس و تولید اسید معده، هضم را بهبود می بخشد. همچنین باعث چربی سوزی می شود. اما شما آنقدر خوش شانس نیستید که فقط با ماساژ برای کاهش وزن به نتایج دلخواه خود برسید. 

اگرچه ماساژ به کاهش وزن کمک می کند، اما اثرات آن قوی نیست. ماساژ یک درمان مکمل است و باید همراه با هر درمان دیگری انجام شود. با توجه به ماساژ درمانی آمریکایی، ماساژ به روش‌های مختلف از جمله بهبود استقامت و عملکرد ورزشی، ورزش را تعریف می‌کند. بنابراین، ماساژ با ورزش منظم ممکن است راهی برای کنترل وزن شما باشد. 

منبع: spa-mobile.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *