مجله

درمان سلولیت در خانه با قهوه

درمان سلولیت با قهوه

سلولیت چیست؟ سلولیت ناشی از چیست؟ راه های درمان سلولیت چیست؟ اگر به دنبال روشی راحت، آسان و خانگی برای رفع و درمان سلولیت هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از اسکراب قهوه است. پس با این مقاله جذاب از سایت سلامتی و زیبایی همراه ما باشید:

سلولیت چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد؟

سلولیت یکی از دغدغه های اصلی زیبایی بسیاری از خانم ها است. خلاص شدن از شر آن دشوار است و اغلب منجر به کاهش عزت نفس می شود. دانستن علت ایجاد سلولیت ممکن است به خلاص شدن از شر آن کمک کند.

سلولیت زمانی رخ می دهد که پوست روی نواحی خاصی از چربی توسط نوارهای بافت همبند به سمت بافت های عمیق تر کشیده شود. این یک سطح ناهموار ایجاد می کند.

سلولیت به دلیل توزیع متفاوت چربی، ماهیچه و بافت همبند، زنان را بیشتر از مردان تحت تأثیر قرار می دهد.

سلولیت معمولا در این موارد دیده می شود:  باسن، ران، شکم، سینه ها

چه چیزی باعث سلولیت می شود؟

درمان سلولیت با قهوه
درمان سلولیت با قهوه

سلولیت به دلیل تجمع چربی در زیر پوست ایجاد می شود. برخی از زنان بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به آن هستند. میزان سلولیت شما و میزان قابل توجه بودن آن می تواند بر اساس ژن، درصد چربی بدن و سن شما باشد. ضخامت پوست شما نیز بر ظاهر سلولیت تاثیر می گذارد. افراد با هر نوع بدن و وزنی ممکن است دچار سلولیت شوند.

توزیع چربی در زنان بیشتر از مردان قابل مشاهده است. فیبرهای کلاژن بین پوست و عضله، چربی زیرین را به چند لایه جدا می کند. سلولیت با افزایش سن بیشتر نمایان می شود و پوست نازک تر می شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. این باعث می شود که بافت های همبند موج دار زیر آن نمایان شود.

سلولیت ممکن است ناشی از:

  • هورمون ها
  • ژنتیک
  • رژیم غذایی ضعیف
  • افزایش وزن
  • عدم فعالیت
  • بارداری
  • و سموم انبارشده باشد.
درمان سلولیت با قهوه
سلولیت چیست؟

روش های پزشکی برای کاهش سلولیت:

درمان های موضعی ممکن است به کاهش سلولیت کمک کند، اما اثرات آن ممکن است طولانی مدت نباشد. برای حفظ نتایج باید روزانه محصول را اعمال کنید. گفته می شود کرم ها باعث سفت شدن پوست می شوند که باعث می شود پوست صاف تر و محکم تر به نظر برسد. آنها همچنین رطوبت را اضافه می کنند که می تواند ظاهر سلولیت را کاهش دهد.

کرم ها می توانند سلولیت را کاهش و حتی گاهی اوقات درمان کنند. در صورتی که کرم ضد سلولیت شما مرغوب نباشد، ممکن است درمان شما دائمی نباشد چرا که سلول های چربی هنوز در زیر پوست وجود دارند. یک ماده رایج در کرم های موضعی سلولیت کافئین است. کافئین جریان خون را در این ناحیه افزایش می دهد و به عنوان یک ادرار آور عمل می کند. این می تواند محتوای آب چربی را تغییر دهد که ظاهر سلولیت را کاهش می دهد.

اسکراب قهوه: درمان طبیعی ضد سلولیت برای بدن

درمان خانگی سلولیت

استفاده از تفاله قهوه به عنوان لایه بردار، روشی محبوب برای حذف سلول های مرده، تشویق رشد سلول های جدید و سفت کردن پوست است. می توانید تفاله قهوه را به تنهایی استفاده کنید یا با روغن نارگیل، روغن زیتون یا شکر مخلوط کنید. به آرامی ترکیب را برای چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

همچنین می توانید سعی کنید قبل از شستشوی آن، مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید

تفاله قهوه ممکن است برآمدگی را کاهش دهد، گردش خون را تحریک کند و جریان لنفاوی را تقویت کند. با این حال، هیچ تحقیق علمی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.

ویژگی های قهوه برای رفع سلولیت:
درمان سلولیت با قهوه
  • سلول های مرده پوست را از بین می برد، ناخالصی های پوست را از بین می برد و به اجزای فعال اسکراب اجازه می دهد به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کنند.
  • گردش خون را تحریک می کند و رگ های خونی را گشاد می کند و جریان خون را بهبود می بخشد و به مبارزه با احتباس مایعات و تشکیل سلولیت کمک می کند.
  • به تخلیه مایعات برای مقابله با احتباس آب کمک می کند وآب اضافی پوست را از بین می برد و آن را سفت می کند و گودی سلولیت را به وضوح کاهش می دهد. 
  • دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند و پوست را صاف نگه می دارد.
  • متابولیسم را دوباره بیدار می کند، از تشکیل موهای زیر پوستی جلوگیری می کند.
طرز تهیه اسکراب قهوه در خانه:
درمان خانگی سلولیت

تهیه لایه بردار قهوه آسان است. به سادگی مواد را هم بزنید و در ظرف تمیزی مخلوط کنید تا کرمی صاف و یکدست به دست آورید.

مواد تشکیل دهنده اسکراب قهوه:

  • ۴ قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده. از طرف دیگر، می توانید اسپرسو را با موکا تهیه کنید و از تفاله قهوه استفاده کنید، اما در این حالت خامه را نمی توان برای مدت طولانی نگه داشت، زیرا ممکن است به دلیل آب موجود در تفاله ها گندیده شود.
  • ۲قاشق غذاخوری شکر،
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون،
  • یک قاشق چایخوری دارچین.
درمان سلولیت با قهوه

نحوه صحیح استفاده  از اسکراب قهوه ضد سلولیت:

کرم را بلافاصله بعد از حمام، زمانی که پوست هنوز مرطوب است، بمالید.

مطمئن شوید که دست‌هایتان خشک است یا از یک قاشق چای‌خوری برای برداشتن کرم استفاده کنید تا از ورود آب به ظرف جلوگیری کنید. لایه بردار را روی پوست پخش کنید و به آرامی با حرکت دایره ای آن را بمالید. چند دقیقه صبر کنید تا کافئین زمان لازم برای اثرگذاری داشته باشد سپس با آب فراوان بشویید.

چند بار باید از آن استفاده کنید؟
درمان خانگی سلولیت

متخصصان پوست توصیه می کنند حداقل یک بار در هفته از اسکراب های بدن استفاده کنید.

اسکراب قهوه برای سلولیت باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرد تا نتایج سریع‌تر حاصل شود. استفاده از آنها در هر بار دوش گرفتن بی خطر است.

نتایج چه مدت ماندگاری دارند؟

اثرات اسکراب قهوه برای سلولیت موقتی است. ناحیه تحت درمان پس از هر بار شستشو صاف تر و سفت تر به نظر می رسد، اما با توقف استفاده از محصول به حالت قبلی خود باز می گردد. استفاده مکرر از اسکراب قهوه همراه با ورزش منظم و یک رژیم غذایی متعادل می تواند به شما در کنترل سلولیت کمک کند.

لاغر کننده،سفت کننده و چربی سوز موضعی بدن هات چیلی تایوان ژل لاغری فوری بدن
ژل لاغری سریع بدن هات چیلی لاغری فوری و بدون بازگشت

شما میتوانید با روشی بسیار آسان تر و بدون هیچ گونه عوارضی سلولیت موجود بر روی بدن خود را از بین ببرید. با استفاده از ژل لاغری موضعی هات چیلی، بدون نیاز به هیچ گونه رژیم غذایی و ورزش میتوانید برای همیشه سلولیت را در هر نقطه از بدن خود درمان کنید. قابل توجه است که این کرم لاغری کاملا گیاهی و ارگانیک بوده و هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت.

منبع: www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *