مجله

درباره درمان ریزش مو و رشد مو با کورتون چه می دانید؟

کورتون یا استروئید چیست؟ مزایا ، معایب و عوارض استفاده از کورتون برای درمان ریزش مو و رشد مو

فهرست مطالب

کورتون یا استروئید چیست؟ مزایا، معایب و عوارض استفاده از کورتون برای درمان ریزش مو و رشد مو

وقتی صحبت از ریزش مو به میان می آید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: آیا تزریق کورتون برای درمان ریزش مو و ریزش موی هورمونی موثر است؟ پاسخ کمی پیچیده است. به طور خلاصه، بله، مزایا استفاده از کورتون این است که می تواند این شرایط را کنترل کند. لیکن معایب استفاده از کورتون برای رشد مو نیز بسیار مهم است و لازم است در خصوص آن آگاهی کامل را داشته باشید . در این مقاله فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی به بررسی موضوع کورتون یا استروئید چیست؟ مزایا ، معایب و عوارض استفاده از کورتون برای درمان ریزش مو و رشد مو  می پردازد. همراه ما باشید.

کورتون یا استروئید چیست؟ مزایا ، معایب و عوارض استفاده از کورتون برای درمان ریزش مو و رشد مو
کورتون یا استروئید چیست؟ مزایا ، معایب و عوارض استفاده از کورتون برای درمان ریزش مو و رشد مو

مقدمه

 شرایط خاصی مانند آلوپسی آره آتا (ریزش مو ناشی از بیماری خودایمنی) را می توان با کورتون کنترل کرد.

آلوپسی آره آتا گسترده ممکن است بیشتر از موهای سر شما نیز طول بکشد. ممکن است موهای بدن شما را از بین ببرد یا باعث ریزش مو در جای دیگری شود.

تزریق کورتون ممکن است همان چیزی باشد که سیستم ایمنی بدن شما شروع به خراب شدن کرده و به فولیکول های موی شما حمله می کند که گویی جسم خارجی هستند.

کورتیکواستروئیدها یا کورتون چیست؟

درک استروئیدها ممکن است کمی پیچیده باشد، بنابراین بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. در دنیای پزشکی، دو دسته عمده از استروئیدها وجود دارد: استروئیدهای آنابولیک و کورتیکواستروئیدها. هر دوی اینها را می توان برای درمان بیماری ها، اختلالات و انواع بیماری ها، بسته به نیاز شما، استفاده کرد.

استروئیدهای آنابولیک اساساً جایگزینی برای تستوسترون هستند و عمدتاً برای مدیریت سطح هورمون های آندروژن استفاده می شوند. این هورمون‌ها اهداف زیادی دارند، اما در مورد ما، مهم‌ترین کاری که آندروژن‌ها انجام می‌دهند این است که روی موهای شما تأثیر می‌گذارند، به‌ ویژه وقتی صحبت از طاسی با الگوی مردانه و ریزش موی زنانه می‌ شود، که به نام آلوپسی آندروژنیک نیز شناخته می‌شود.

آیا کورتون ها و استروئید ها می توانند ریزش مو را درمان کنند؟

کتابخانه ملی پزشکی اشاره می کند که برخی از مزایای غیرقابل برچسب برخی استروئید ها ممکن است در واقع شامل افزایش رشد مو در کاهش التهاب باشد.

با این حال، تعداد افرادی که این کمک می کند بسیار اندک است – واقعاً به دلیل این واقعیت است که تنها حدود دو درصد از جمعیت در معرض خطر ریزش موی آلوپسی آره آتا هستند.

در روی دیگر سکه، برخی از فهرست‌های FDA برای کورتیکواستروئیدها خطری برای فولیکول‌های موی شما در اثر استفاده مشترک دارند. نازک شدن پوست سر یکی از عوارض جانبی بالقوه پردنیزون است، و در حالی که این یک عارضه جانبی رایج نیست، استفاده از پردنیزون و سایر کورتیکواستروئیدها را در مورد ایمنی مو یک منطقه خاکستری می کند.

آیا تزریق کورتون و استروئید برای ریزش مو موثر است؟

داروهای استروئیدی می توانند طیف وسیعی از فواید را برای سلامتی و تندرستی ما فراهم کنند، مانند کمک به درمان بیماری ها و شرایط التهابی. اما آیا تزریق کورتیکواستروئید برای ریزش مو موثر است؟ و اگر ریزش مو هورمونی باشد چه؟

این روش می تواند به کاهش التهاب در مفاصل یا پوست سر کمک کند، اما وقتی نوبت به ریزش مو و نیازهای فردی شما می رسد، خیلی به شما و سلامت شما بستگی دارد.

کورتون یا استروئید چیست؟ مزایا، معایب و عوارض استفاده از کورتون برای درمان ریزش مو و رشد مو

تزریق استروئید برای ریزش مو

تزریق استروئید به عنوان درمانی برای بهبود برخی از اشکال ریزش مو استفاده می شود. این درمان برای ریزش مو که زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن شروع به مبارزه با فولیکول‌های مو کند، کار می‌کند. سیستم ایمنی به طور معمول باید با عفونت ها مبارزه کند. با این حال در برخی از اختلالات ریزش مو، سیستم ایمنی با فولیکول مو مبارزه می کند که باعث ریزش مو می شود. استروئیدها می توانند مانع از آسیب رساندن سیستم ایمنی به فولیکول های مو شوند.

پایان ریزش مو ، رشد مجدد مو ، زیبایی و زندگی دوباره مو تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش مو بایوفول کانادا
شامپو ضد ریزش مو بایوفول کانادا

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای و یک درمان کننده قطعی برای ریزش مو و همچنین رشد مجدد مو می باشد .

درمان هر نوع الگوی ریزش مو در زنان و مردان بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل به راحتی محقق می شود.

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، یعنی زندگی بخشیدن به مو

تزریق کورتون داخل ضایعه چیست؟

در این شرایط  داروی استروئیدی مستقیماً به پوستی که ریزش مو وجود دارد تزریق می شود. این به منظور حفظ اثرات کورتون در ناحیه مورد نیاز و کاهش احتمال ایجاد عوارض جانبی در نقاط دیگر بدن از جذب استروئید ها است.

تزریق کورتون همچنین می تواند با تزریق در دوزهای بزرگتر به عضله یا داخل وریدی انجام شود تا اثر دارو در سراسر بدن گردش کند.

آیا کورتیزون می تواند به ریزش مو کمک کند؟

داروهای کورتیکواستروئیدی برای درمان افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا، لیکن پلانوپیلاریس و لوپوس اریتماتوز دیسکوئید استفاده می شود. این سرکوب‌کننده‌های سیستم ایمنی می‌توانند با اثرات یک بیماری خودایمنی مقابله کنند و به مو اجازه رشد دهند.

آیا مصرف استروئیدها می تواند باعث ریزش موهای شما شود؟

مصرف کورتون و استروئید می تواند تولید DHT را بیشتر افزایش دهد که منجر به ریزش مو می شود. خبر خوب این است که اگر مصرف استروئیدها را متوقف کنید، ممکن است ریزش موهای شما در نهایت متوقف شود. اما در برخی دیگر، ریزش مو ممکن است حتی پس از قطع مصرف استروئیدها ادامه یابد. در این افراد ژن ها نقش مهمی دارند.

آیا بعد از تزریق کورتیزون موها دوباره رشد خواهند کرد؟

تزریق کورتیکواستروئید

این رایج ترین درمان برای آلوپسی آره آتا است. پزشک شما از یک سوزن کوچک برای تزریق کورتیکواستروئیدها به تکه های لخت پوست شما استفاده می کند. متخصص پوست هر ۴ تا ۶ هفته یکبار به شما تزریق می کند. ممکن است در عرض ۴ هفته شاهد رشد مجدد مو باشید.

کورتون یا استروئید چیست؟ مزایا ، معایب و عوارض استفاده از کورتون برای درمان ریزش مو و رشد مو
کورتون یا استروئید چیست؟ مزایا ، معایب و عوارض استفاده از کورتون برای درمان ریزش مو و رشد مو

کدام شرایط ریزش مو می تواند به تزریق کورتون کمک کند؟

تزریق استروئید برای اشکال زیر از ریزش مو استفاده می شود

آلوپسی پوست سر که کمتر از ۵۰ درصد از ناحیه پوست سر درگیر است.

آلوپسی آره آتا ابرو – آلوپسی ریش

گلسنگ پلانو پیلاریس

آلوپسی فیبروز پیشانی

لوپوس دیسکوئید

فولیکولیت د کالوان

بیشتر بخوانید : انواع مختلف آلوپسی را بشناسید (ریزش مو)

یک محصول با چندین کارایی بی نظیر برای درخشش و درمان مو

ماسک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر نرمی و لطافت مو مشکل ریزش موهای شما را پایان می دهد.

ماسک ضد ریزش مو بایوفول کانادا

ماسک مو ضد ریزش ایج دیفنس بایوفل بصورت کاملا قطعی باعث درمان ریزش ، رشد مجدد ، استحکام مو، نرمی و خوش حالتی موهای شما می شود.

ترکیباتی کاملا ارگانیک بدون استفاده درصدی از مواد شیمیایی و مهم از تر همه ماینوکسیدیل از ویژگی های بارز ماسک ضد ریزش مو گیاهی بایوفل می باشد .

خرید بهترین ماسک ضد ریزش مو ، زیباترین و با ارزش ترین هدیه از طرف شما به موهایتان است.

تزریق استروئید و کورتون برای کدام شرایط ریزش مو استفاده نمی شود؟

این تزریق ها برای ریزش مو با الگوی مردانه یا زنانه، تلوژن افلوویوم، آلوپسی کششی پیشرفته و سایر شرایط ریزش مو که در بالا ذکر نشده اند، کارایی ندارند.

فواید تزریق استروئید یا کورتون در آلوپسی آره آتا چیست؟

هنگامی که این روش برای آلوپسی آره آتا استفاده می شود، می تواند به رشد مجدد کمک کند. از سال ۱۹۵۸ از تزریق استروئید برای آلوپسی آره آتا استفاده می شود.

مطالعات دهه ۱۹۷۰ نشان داد که رشد مجدد مو در ۷۱ درصد از افراد مبتلا به آلوپسی آرئاتا مشاهده شد که هر ۲ هفته به مدت ۳ بار تحت درمان قرار گرفتند.

درک این نکته بسیار مهم است که تزریق کورتون یا استروئید آلوپسی آره آتا را درمان نمی کند، اما به طور موقت یا دائم یک پچ را برطرف می کند. ماهیت آلوپسی این است که می تواند در همان لکه یا در یک ناحیه جدید در زمان بعدی عود کند و به نظر نمی رسد تزریق استروئید مانع از آن شود.

در حالی که تزریق استروئید به بخش بزرگی از بیماران کمک می کند، به همه کمک نمی کند و نمی توان نتیجه آن را تضمین کرد.

کورتون یا استروئید چیست؟ مزایا، معایب و عوارض استفاده از کورتون برای درمان ریزش مو و رشد مو

فواید تزریق استروئید برای سایر شرایط ریزش مو چیست؟

تزریق کورتون برای کنترل التهاب در لیکن پلانو پیلاریس، آلوپسی فیبروز فرونتال و لوپوس دیسکوئید استفاده می شود. در این شرایط، تزریق استروئید می تواند پیشرفت بیماری را کاهش دهد و معمولاً در ارتباط با سایر داروها – اعم از کرم ها یا قرص ها – تجویز می شود.

عوارض تزریق کورتون چیست؟

آکنه

 لکه‌های آکنه و فولیکولیت (پوستول) ممکن است در ناحیه‌ای که با تزریق استروئید درمان می‌شود ایجاد شود.

جذب در بقیه بدن

 این احتمال وجود دارد که مقدار کمی از استروئید تزریق شده به پوست به بقیه بدن برسد. اگر یک منطقه بزرگ نیاز به درمان داشته باشد، این می تواند مقدار قابل توجهی باشد. در این موارد ممکن است عوارض جانبی مانند دیابت، فشار خون بالا، نازک شدن استخوان، اختلال در چرخه قاعدگی و کاهش موقت سیستم ایمنی رخ دهد. این مقدار در دوزهای معمول مورد نیاز برای ریزش مو بسیار کم است.

بسیاری از این عوارض جانبی را می توان با استفاده از غلظت کمتری از محلول استروئیدی و پخش آن به طور یکنواخت در منطقه با تزریق های متعدد با حجم های کوچک، با استفاده از یک سرنگ بسیار ظریف کاهش داد. این روش تزریق میکرو قطرات استروئید در تجربه من احتمال این عارضه جانبی را به کمتر از ۵٪ کاهش می دهد.

لازم نیست چندین محصول مختلف با کارایی های مختلف را برای درمان موهایتان داشته باشید .

یک سرم ضد ریزش مو پلاسنتا می تواند جای تمامی آن محصولات را در قفسه های شما پر کند .

سرم ضد ریزش مو و ترمیم کننده مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا
سرم ضد ریزش مو و ترمیم کننده مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

درمانی قطعی برای قطع ریزش و همچنین رشد مجدد مو در زنان و مردان با استفاده از سرم ضد ریزش مو گیاهی  بایوفل

سرم ترمیم کننده پلاسنتا محصولی کاملا تخصصی برای مو بر پایه مواد طبیعی و ارگانیک است. استفاده از این محصول بسیار راحت و بعد از حمام و بدون نیاز به آبکشی است.

با خرید سرم ضد ریزش پلاسنتا با ارزش ترین هدیه را برای موهای خود انتخاب کرده اید.

نازک شدن پوست

تزریق استروئید می تواند پوست و چربی زیر پوست را نازک کند و شاید مهم ترین نگرانی باشد. این می تواند باعث شود که پوست رنگ پریده تر و چروکیده تر به نظر برسد و پوست شروع به نشان دادن رگ های نخی کند. اگر چربی نازک شود، ممکن است فرورفتگی ظاهر شود. هر گونه تورفتگی معمولاً موقتی است و با گذشت زمان بهبود می یابد.

اختلال رنگدانه. به ندرت، ممکن است رنگدانه در محل تزریق استروئید از بین برود. گاهی اوقات هیپرپیگمانتاسیون نیز دیده می شود.

چند جلسه درمان لازم است؟

درمان هر ۴ هفته یکبار تا ۶ ماه انجام می شود.

برخی از افراد تنها به یک یا دو درمان نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر به ۶ درمان کامل نیاز دارند. میانگین تعداد درمان ها ۳ تا ۴ است. اگر نتیجه ای نداشته باشد، درمان بیش از ۶ درمان تمدید نمی شود.

درمان های مبتنی بر کورتون می تواند هر چهار تا شش هفته یکبار انجام شود و ممکن است در یک یا دو ماه شاهد رشد مجدد مو باشید. اگر موهای شما رشد نمی کند، یا اگر نمی توانید سوزن ها را تحمل کنید، متخصص پوست ممکن است کورتیکواستروئید را برای ۸ تا ۱۰ هفته از راه دهان تجویز کند. اگر بعد از شش ماه اثر قابل مشاهده ای نداشت، این درمان باید متوقف شود.

کورتیکواستروئیدهای موضعی و تزریقی دارای عوارض جانبی هستند، از جمله تحریک پوست سر که ممکن است منجر به بثورات پوستی، نازک شدن پوست روی سر و قرمزی یا پف کردن صورت شود. داروهای کورتیکواستروئیدی که از طریق خوراکی مصرف می شوند ممکن است سیستم ایمنی بدن را در مبارزه با عفونت باکتریایی یا ویروسی کمتر کند.

کورتون یا استروئید چیست؟ مزایا ، معایب و عوارض استفاده از کورتون برای درمان ریزش مو و رشد مو
کورتون یا استروئید چیست؟ مزایا ، معایب و عوارض استفاده از کورتون برای درمان ریزش مو و رشد مو
چه زمانی باید تزریق کورتون انجام شود؟

اعتقاد بر این است که تزریق استروئید احتمالاً در ماه اول پس از ایجاد لکه ای از آلوپسی آره آتا بیشترین سود را خواهد داشت. همچنین ممکن است با کنترل زودهنگام التهاب، سیستم ایمنی ضعیف شود و ممکن است تکه‌هایی از ریزش مو در جای دیگری در پوست سر ایجاد نشود، اگرچه این به طور قطعی ثابت نشده است.

تزریق کورتون و استروئید چگونه انجام می شود؟

ابتدا پوست با یک پاک کننده ضد عفونی کننده تمیز می شود.

درمان با استفاده از روش میکرو قطره انجام می شود. در این تکنیک از سوزن بسیار ظریف برای نصب قطره کوچک در چندین محل با در یک ناحیه استفاده می شود تا دوز دارو به طور یکنواخت پخش شود و احتمال عوارض جانبی کاهش یابد. درمان بیش از ۵ تا ۱۰ دقیقه طول نمی کشد. یک ابرو ممکن است به ۶ تا ۸ تزریق نیاز داشته باشد. یک تکه ریزش مو به ابعاد ۵×۵ سانتی متر ممکن است به ۱۰ تا ۱۵ تزریق کوچک نیاز داشته باشد. ناراحتی بسیار جزئی در زمان تزریق وجود دارد که عمر کوتاهی دارد. بیهوشی لازم نیست.

خونریزی نقطه ریز در برخی از نقاط تزریق دیده می شود. از شما می‌خواهیم تا روز بعد که شامپو کردن، اصلاح کردن در موضع تزریق شده خودداری کنید .

سردرد و درد خفیف ممکن است، اما در صورت لزوم، معمولاً در یک یا دو ساعت با مصرف مسکن برطرف می‌شود.

آیا شما اهل ورزشگاه هستید؟ آیا برای بدنسازی به طور منظم استروئید مصرف می کنید؟

ریزش مو یکی از عوارض جانبی رایج استروئیدها است. در اینجا علم پشت آن است –

دلیل اینکه استروئیدها یکی از علل شایع ریزش مو هستند به دلیل مکانیسمی است که منجر به طاسی با الگوی مردانه می شود.

طاسی با الگوی مردانه (MPB) نوعی ریزش مو است که مسئول اکثریت قریب به اتفاق ریزش مو در مردان است. این وضعیت با یک الگوی معمولی از عقب رفتن خط مو در شقیقه ها و نازک شدن مو در تاج مشخص می شود. حتی در برخی موارد می تواند به طاسی جزئی یا کامل نیز برسد.

طاسی الگوی مردانه عمدتاً به دلیل تولید بیش از حد هورمون مردانه  (دی هیدروتستوسترون) ایجاد می شود. DHT به فولیکول‌های مو می‌چسبد و به مرور زمان باعث تحلیل رفتن فولیکول مو می‌شود و در نتیجه موهای ضعیف‌تر یا نازک‌تر تولید می‌شود. در نهایت، فولیکول‌های موی شما دیگر تولید موهای جدید را متوقف می‌کنند، یعنی زمانی که طاسی روی سر شما ظاهر می‌شود.

پس وقتی استروئید مصرف می کنید چه اتفاقی می افتد؟

استروئیدها هم می توانند طاسی با الگوی مردانه را تسریع کنند و هم در افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به این بیماری نیستند باعث ایجاد آن شوند. اگر مستعد طاسی با الگوی مردانه هستید، بدن شما در حال حاضر سطوح بالاتری از DHT دارد. مصرف استروئیدها می تواند تولید DHT را بیشتر افزایش دهد که منجر به ریزش مو می شود.

خبر خوب این است که اگر مصرف استروئیدها را متوقف کنید، ممکن است ریزش موهای شما در نهایت متوقف شود. اما در برخی دیگر، ریزش مو ممکن است حتی پس از قطع مصرف استروئیدها ادامه یابد. در این افراد ژن ها نقش مهمی دارند. عامل ژنتیکی که آنها از هر یک از والدین یا هر دو به ارث برده اند همراه با استروئیدها کمک زیادی به ریزش مو می کند.

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشت این است که گاهی پزشکان استروئیدهای آنابولیک را برای کمک به افراد مبتلا به انواع خاصی از کم خونی و مردانی که به تنهایی تستوسترون کافی تولید نمی کنند، تجویز می کنند. پزشکان همچنین استروئیدها را برای درمان برخی شرایط پزشکی مانند آسم، آلرژی، ناباروری، اگزما، پسوریازیس و مولتیپل اسکلروزیس تجویز می کنند. هنگامی که چنین داروها در دوزهای متوسط مصرف می شوند، معمولاً عوارض جانبی زیادی ایجاد نمی کنند. اما اگر مشکوک هستید که در نتیجه استفاده از استروئیدها دچار ریزش مو شده اید، موضوع را به پزشک خود بگویید و استفاده از آن را متوقف کنید.

کورتون یا استروئید چیست؟ مزایا ، معایب و عوارض استفاده از کورتون برای درمان ریزش مو و رشد مو
کورتون یا استروئید چیست؟ مزایا ، معایب و عوارض استفاده از کورتون برای درمان ریزش مو و رشد مو
سخن پایانی

علاوه بر ریزش مو، افزایش سطح DHT همچنین می‌تواند عوارض جانبی مانند عدم تعادل در سطح تستوسترون، کاهش میل جنسی، تفاوت در اندازه بیضه‌ها، رشد سینه‌ها در مردان، نوسانات خلقی، آکنه و ناباروری را ایجاد کند.

بنابراین، اگر قبلاً به دلیل مصرف استروئیدها دچار ریزش مو شده اید – استفاده از آنها را متوقف کنید – و از یک درمان طبیعی هومیوپاتی برای بازیابی موهای از دست رفته خود استفاده کنید. انتخاب درمان ریزش مو بر اساس تشخیص علت دقیق ریزش مو، میزان ریزش مو، درجه طاسی و همچنین وضعیت مو و پوست سر است .

منبع: www.hims.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *