مجله

آشنایی با انواع جنس و تایپ مو

تشخیص نوع مو چگونه است؟ شناخت انواع جنس و تایپ مو و نحوه مراقبت از انواع مختلف مو

فهرست مطالب

تشخیص نوع مو چگونه است؟ شناخت انواع جنس و تایپ مو و نحوه مراقبت از انواع مختلف مو

درست مانند شناخت نوع پوست شما برای اجرای یک روال موثر مراقبت از پوست مهم است، تشخیص اینکه چه نوع مویی دارید و این می تواند نقش مهمی در کمک به شما برای رسیدن به مراقبت از مو داشته باشد. اکنون، تنها با نگاه کردن به موهای خود، می توانید برخی از ویژگی های واضح را تشخیص دهید. به عنوان مثال، آیا صاف، مواج، مجعد یا مارپیچ است؟ در این مقاله فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی شما را با موضوع تشخیص نوع مو چگونه است؟ شناخت انواع جنس و تایپ مو و نحوه مراقبت از انواع مختلف مو بیشتر آشنا می کند.

تشخیص نوع مو چگونه است؟ شناخت انواع جنس و تایپ مو و نحوه مراقبت از انواع مختلف مو
تشخیص نوع مو چگونه است؟ شناخت انواع جنس و تایپ مو و نحوه مراقبت از انواع مختلف مو

چگونه نوع واقعی موی خود را تعیین کنیم؟

فکر می کنید نوع موهای خود را می شناسید اما همیشه نمی توانید محصولاتی را پیدا کنید که برای آن مناسب باشد؟ این احتمال وجود دارد که شما آنطور که فکر می کردید با نوع موهای خود هماهنگ نیستید. درست مانند شناخت نوع پوست برای اجرای یک رژیم موثر مراقبت از پوست، تعیین نوع موی شما نیز می تواند نقش مهمی در اثربخشی روتین مراقبت روزانه از مو ایفا کند. و با این حال، تشخیص نوع موی صحیح شما ممکن است ساده تر از انجام آن باشد.

چطور ساختار موهای خود را تشخیص دهیم؟

یک راه آسان برای تشخیص اینکه آیا موهای ضخیم یا نازکی دارید این است که یک تار را از برس مو بردارید و روی یک سطح صاف و صاف بگذارید. در مرحله بعد، یک تکه نخ دوخت به طول حدود شش اینچ ببرید (در صورت امکان رنگی مشابه موهای خود انتخاب کنید) و آن را در کنار تار موی خود قرار دهید. اگر موهای شما نازکتر از نخ دوخت به نظر می رسد، موهای شما نازک است. اگر ضخیم تر به نظر می رسد، احتمالاً درشت است. هر چیزی بین آنها متوسط خواهد بود.

بیایید در مورد بافت مو صحبت کنیم

دفعه بعد که موهای خود را می شویید، اجازه دهید بدون هیچ گونه محصولی در آن با هوا خشک شود. این به شما کمک می کند تا شکل یا الگوی طبیعی (بافت مو) تارهای خود را مشخص کنید.

می توانید از موارد زیر به عنوان راهنما استفاده کنید:

چنانچه موهای شما صاف و بدون خم شدن یا فر خشک می شود، موهای صافی دارید (نوع ۱)

اگر موهای شما با انحنای جزئی یا شکل “S” خشک می شود، موهای شما موج دار است (نوع ۲ )

درضمن وقتی موهای شما با فرهای مشخص خشک می شود، موهای شما مجعد است (نوع ۳ )

اگر موهای شما خشک می شود و به شکل فر یا مارپیچ محکم می شود، در این صورت موهای شما پیچ خورده است (نوع ۴ )

درمانی از جنس طبیعت و کاملا قطعی برای مشکلات موهای شما ، شامپو رشد مو بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش بایوفل درمان کننده انواع الگو های ریزش مو در زنان و مردان با ترکیباتی فوق العاده و موثر بدون بازگشت است.

 قطع فوری ریزش و رشد مجدد موها در هر سنی تنها با ترکیبات بدون حتی یک درصد ماینوکسیدیل باعث شده این شامپو رشد مو گیاهی دارای رتبه یک کانادا باشد.

خرید بهترین شامپو ضد ریزش مو تمام آن چیزی است که به دنبالش بوده اید .

تشخیص نوع مو چگونه است؟ شناخت انواع جنس و تایپ مو و نحوه مراقبت از انواع مختلف مو

انواع مو  

تنها چیزی که نیاز دارید یک آینه است. انگشت خود را روی ابتدایی ترین ویژگی موهای خود که می بینید (صاف، موج دار، مجعد یا حلقه دار/پیچیده) قرار دهید، سپس انگشت خود را به سمت ویژگی های ثانویه در ردیف های زیر بکشید.

چگونه نوع موی خود را تعیین کنید – یک راهنمای کامل

وقتی به انواع مختلف مو فکر می کنید، اولین چیزی که احتمالاً به ذهن شما خطور می کند ساده ترین اصطلاحات مو است – چه صاف یا مجعد. با این حال، آیا می دانستید که تا ۱۲ نوع مو وجود دارد؟ ویژگی‌های مختلف انواع موی فردی ما نیاز به روتین‌های مختلف مراقبت از مو دارد تا پتانسیل کامل (و براق‌ترین) موهای ما را نشان دهد.

نوع ۱: موهای صاف

موهای صاف (نوع ۱) صاف یا صاف روی پوست سر قرار می گیرند. از آنجایی که روغن های طبیعی مو می توانند از پوست سر به سمت انتها حرکت کنند، موهای نوع ۱ بیشترین درخشندگی را دارند. سه زیر شاخه برای موهای صاف وجود دارد:

موهای نوع ۱A  بسیار صاف و ظریف هستند و هیچ گونه موج یا فری ندارند. از آنجایی که بسیار صاف و ظریف است، وقتی روغن‌های طبیعی به انتهای آن می‌رسند، شبیه موهای چرب به نظر می‌رسند. این نادرترین نوع مو است و در بین زنان آسیایی تبار رایج است.

موهای نوع ۱B  صاف هستند، اما حجم بیشتری نسبت به نوع ۱A  دارند. بافت متوسط آن به طور کلی می تواند فر را نگه دارد و به مو بافت و حرکت بیشتری می دهد.

موهای نوع ۱C  صاف و معمولاً ضخیم و ضخیم هستند که بسته به محیط یا آب و هوا می تواند باعث وز شدن موها شود. هنگامی که در هوا خشک می شود، این نوع مو می تواند ظاهری ژولیده داشته باشد، در حالی که همچنان روی پوست سر قرار دارد.

تشخیص نوع مو چگونه است؟ شناخت انواع جنس و تایپ مو و نحوه مراقبت از انواع مختلف مو
تشخیص نوع مو چگونه است؟ شناخت انواع جنس و تایپ مو و نحوه مراقبت از انواع مختلف مو

نوع ۲: موهای موج دار

انواع موی موج دار (نوع ۲) به طور طبیعی موج دار هستند و شکل S را تشکیل می دهند. ضخیم‌تر از انواع موی نوع ۱ است و می‌توان آن را واسطه‌ای بین موهای صاف و مجعد در نظر گرفت. به دلیل بافت و شکل کمی که دارد به اندازه نوع ۱ چرب نیست.

موهای نوع ۲A  ظریف و نازک هستند و تارهای مجزا در هنگام خشک شدن به شکل S شکل می‌گیرند. استفاده از محصولات حالت دهنده برای فر یا صاف کردن موهای نوع ۲A  آسان است.

موهای نوع ۲B  موج دار و کمی وزتر از موهای نوع ۲A  هستند. هنگامی که خشک می شود، رشته های منفرد یک شکل “S” با مقداری موخوره ایجاد می کنند.

امواج موی نوع ۲C   از پوست سر شروع می شود و نسبت به سایر زیر شاخه های نوع ۲ ضخیم تر است. این نوع موی زمخت مستعد وز شدن است و در صورت خشک شدن به شکل S شکل می‌گیرد.

تشخیص نوع مو چگونه است؟ شناخت انواع جنس و تایپ مو و نحوه مراقبت از انواع مختلف مو

نوع ۳: موهای مجعد

انواع موهای مجعد (نوع ۳) به طور طبیعی مجعد هستند و به عنوان فرهای مارپیچی طبقه بندی می شوند. موهای نوع ۳ حلقه هایی تشکیل می دهند که به طور طبیعی مشخص شده و بیشتر مستعد خشکی، گره خوردن، موخوره و شکستگی هستند. از آنجایی که فولیکول مو صاف نیست، این نوع مو معمولا خشک است.

موهای نوع ۳A  ظریف و براق با فرهای شل هستند. این نوع موهای ضخیم مجعد به راحتی بدون استفاده از محصولات حالت دهنده مشخص می شوند و مستعد وز شدن خفیف هستند.

موهای نوع ۳B  دارای فرهایی هستند که دارای فرهای فنری متوسط تا تنگ هستند. مشابه نوع ۳A ، مستعد موخوره است.

موهای نوع ۳C  دارای فرهای محکم و ضخیم هستند. فرهای این نوع مو معمولاً بافت زیادی دارند.

از آنجایی که انواع موی ۲ و ۳ دارای بافت و شکل کمی ضخیم‌تر هستند، معمولاً مانند نوع ۱ روی پوست سر قرار نمی‌گیرند. همچنین ممکن است کمتر چرب باشند، بنابراین مراقبت از موهای موج‌دار یا مجعد به تکنیک‌های متفاوتی نیاز دارد تا موهای سالمی داشته باشند.

تشخیص نوع مو چگونه است؟ شناخت انواع جنس و تایپ مو و نحوه مراقبت از انواع مختلف مو

نوع ۴: موهای پیچ خورده/پیچیده

انواع موی نوع ۴ در میان آمریکایی های آفریقایی تبار رایج ترین است. بر خلاف موهای نوع ۳، موهای حلقه شده یا گره خورده (نوع ۴) با حلقه های مشخص (کلاف) محکم می شوند و فرم موهای خود را چه خشک و چه مرطوب حفظ می کنند. این نوع مو از نظر بافت نسبتاً درشت است و در معرض آسیب با محصولات حالت دهنده مو است.

به دلیل شکل تک تک تارهای مو، روغن‌های طبیعی مو نمی‌توانند در ساقه مو حرکت کنند. افرادی که دارای انواع موهای مجعد یا موج دار هستند، اغلب دچار خشکی و خارش پوست سر می شوند و این می تواند به مداخلات بیشتری برای کنترل خارش برای بازگرداندن موهای سالم نیاز داشته باشد.

موهای نوع ۴A  معمولاً به صورت کلاف های تنگ و فنری هستند. تارهای مو از این نوع معمولاً در هنگام خشک شدن به نصف طول آن کوچک می شود. این نوع مو قطعی ترین مدل فر را در دسته موی نوع ۴ دارد.

موهای نوع ۴B  دارای فرهای محکم در طرح کویل Z (ترد) است.

موهای نوع ۴C  به صورت فشرده و درشت هستند. مدل فر این نوع موها مشخص نیست و چروکیدگی زیادی دارد. همکاران ما در مقاله ای به صورت اختصاصی در مورد روتین مراقبت از موی فرتوضیحات کامل داده اند،مطالعه بفرمایید.

موهای شما مهم ترین بخش برای جذابیت بیشتر شماست، از رسیدگی و احیا آن دریغ نکنید .

ماسک مو کراتینه بایوفل انتخابی بی نظیر برای کسانی که می خواهند علاوه بر نرم کنندگی ، موهای پرپشت و سالم نیز داشته باشند.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین ماسکی کاملا درمانی بوده و خشکی ، شکنندگی ، وزی و کدری موها را برطرف می کند ، علاوه بر آن باعث توقف ریزش و رویش مجدد مو نیز می گردد.

چنانچه درگیر موخوره هستید و به دنبال راهکاری برای رفع این موضوع هستید ، ماسک ضد موخوره بایوفل انتخابی ویژه برای شماست. این محصول مناسب برای ریشه و ساقه و مخصوص استفاده در حمام می باشد .

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین زیبایی و شادابی را برای موهای خود به ارمغان بیاورید.

هر کدام از این بافت های مو به مراقبت و توجه ویژه ای نیاز دارند تا بهترین ویژگی ها را افزایش دهند. در مورد تراکم مو چطور؟

تراکم مو به ضخامت تارهای موی شما اشاره دارد که به طور کلی به ۳ دسته تقسیم می شود:

نازک (خوب)

متوسط

ضخیم (درشت)

تراکم موهای شما بر میزان ماندگاری موهای شما و واکنش آنها به برخی محصولات تأثیر می گذارد.

تخلخل موهای من چیست؟

تخلخل مو قابل مشاهده نیست و بنابراین اغلب به عنوان یک عامل کلیدی در تعیین نوع مو نادیده گرفته می شود. با این حال، دانستن تخلخل موهایتان می تواند در تعیین اینکه کدام محصولات را باید روی موهایتان بگذارید تا نتایج موثری داشته باشید، بازی را تغییر دهید.

اما “تخلخل” چیست؟

برای اینکه بفهمید موهای شما چه نوع تخلخلی دارد، می توانید آزمایش ساده زیر را انجام دهید:

یک تار مو را در یک لیوان آب قرار دهید. اگر به پایین فرو رود، موی شما دارای تخلخل بالایی است . به این معنی که در رطوبت زیادی خیس می شود . اگر موهای شما فرو می‌رود اما کف لیوان را لمس نمی‌کند، تخلخل متعادلی دارد . به این معنی که رطوبت کافی برای حفظ سلامت آن را جذب می‌کند .

اگر موهای شما روی آب شناور است، تخلخل کمی دارد (به این معنی که به راحتی رطوبت را جذب نمی کند . حالا، شما فکر می کنید که موهایی با تخلخل بالا همیشه مرطوب می شوند. اما این مورد نیست. این نوع مو به دلیل وجود شکاف یا پارگی در اطراف کوتیکول، رطوبت را به سرعت جذب می کند. این بدان معنی است که رطوبت را به همان سرعتی که جذب می کند از دست می دهد.

تشخیص نوع مو چگونه است؟ شناخت انواع جنس و تایپ مو و نحوه مراقبت از انواع مختلف مو

اگر موهایی با تخلخل زیاد داشته باشم چه کار کنم؟

اگر در این دسته قرار می گیرید، پیشنهاد می کنیم تا جایی که ممکن است از استایل های گرما خودداری کنید. محصولات حاوی مواد شیمیایی خشن نیز “نه” هستند زیرا می توانند موهای شما را خشک کنند. در عوض به دنبال ماسک‌های طبیعی موی مرطوب‌کننده عمیق، روغن‌های مو، و درمان‌های ترک‌کننده باشید که موهای شما را با رطوبت وارد می‌کنند و در عین حال کوتیکول را می‌بندند تا از نفوذ مجدد رطوبت جلوگیری کنند.

تشخیص نوع مو چگونه است؟ شناخت انواع جنس و تایپ مو و نحوه مراقبت از انواع مختلف مو
تشخیص نوع مو چگونه است؟ شناخت انواع جنس و تایپ مو و نحوه مراقبت از انواع مختلف مو
اگر موهایی با تخلخل کم داشته باشم چه کار کنم؟

اگر موهای شما دارای تخلخل کم هستند، به این معنی است که کوتیکول های شما مانع از نفوذ رطوبت به تارهای شما می شوند و باید از محصولی استفاده کنید که به حرکت رطوبت از طریق ساقه کمک می کند.

نکته حرفه ای: با این مدل موهای بدون گرما از ساختار طبیعی موهای خود نهایت استفاده را ببرید.

چطور ریزش مو و پیری مو را تشخیص دهیم ؟

پیری مو و ریزش مو بیشتر از انواع مو به عنوان بیماری طبقه بندی می شود. با این وجود، اگر موهای شما در یکی از این دسته‌ها (یا هر دو) قرار می‌گیرد، به جفت کردن موهایتان با محصولاتی که آنها را پرورش می‌دهند کمک می‌کند.

اگر موهای شما مستعد ریزش مو یا پیری هستند و نیاز به جوانسازی مو دارند . این طیف از مواد طبیعی برای بازگرداندن نشاط به موهای شکننده و ضعیف استفاده می کند – این یک برنده است!

در اینجا چند نکته برای مراقبت از موها  آورده شده است:

به طور مرتب موها را بشویید

شما هم از آن دسته از افرادی هستید که هر بار با شانه کردن موهایتان ، شانه ای پر از موهای خود را مشاهده می کنید؟

درمان شما همین جاست ….. بهترین محلول ضد ریزش مو شوک از شرکت بایوفل

محلول ضد ریزش مو شوک

درمانی قطعی برای قطع ریزش و همچنین رشد مجدد مو در زنان و مردان با استفاده از تونیک ضد ریزش مو بایوفل

این تونیک ضد ریزش گیاهی مناسب برای بعد از حمام و بدون نیاز به آبکشی و درمان کننده انواع الگوهای ریزش مو با ترکیبات ارگانیک می باشد .

با خرید محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل هر محصولی که تا امروز برای درمان ریزش مو خریده بودید ، کنار خواهید گذاشت.

از محصولات طبیعی مو استفاده کنید

در حالی که موهای شما ممکن است به دلیل کمبود حجم، بی روح و کدر به نظر برسند، به جای جبران بیش از حد با تعداد زیادی محصول، باید روی انتخاب محصولاتی تمرکز کنید که حاوی مواد طبیعی مانند ویتامین E یا روغن دانه گریپ فروت هستند تا روغن طبیعی موهای خود را حفظ کنید. این همچنین موهای شما را بدون سنگین کردن، تقویت می کند.

از محصولات برای دست نخورده نگه داشتن سبک استفاده کنید

هنگامی که صحبت از آرایش مو به میان می آید، مهم است که به یاد داشته باشید که موهای نوع ۱ به اندازه سایر انواع مو نمی توانند فر را نگه دارند. برای دست نخورده نگه داشتن فرهای خود، موهای نوع ۱ باید از اسپری تکمیل کننده یا اسپری مو استفاده کنید تا فرهای شما دست نخورده بماند.

از خوابیدن با موهای خیس خودداری کنید

اگر موهای نوع ۱ دارید، بهتر است از خوابیدن با موهای خیس خودداری کنید تا از وز شدن موها در صبح جلوگیری کنید. با این حال، اگر نیاز دارید با موهای مرطوب بخوابید، نرم کننده باقیمانده را اسپری کنید و موهای خود را به صورت نواری شل بکشید تا از وز شدن موها جلوگیری کنید.

تشخیص نوع مو چگونه است؟ شناخت انواع جنس و تایپ مو و نحوه مراقبت از انواع مختلف مو

هیدراتاسیون کلید است

از آنجایی که موهای نوع ۲ و ۳ روغن موی طبیعی کمتری دارند، مهم است که یک شامپوی بدون سولفات انتخاب کنید تا مطمئن شوید که موهای شما از تمام رطوبت طبیعی خود تخلیه نمی شود. سولفات های موجود در شامپوها، روغن طبیعی و رطوبت موهای شما را از بین می برد و باعث وز و کدر شدن موهای شما می شود.

از ابزارهای سبک حرارتی خودداری کنید

وقتی نوبت به حالت دادن به موهایتان می‌رسد، افراد دارای انواع موی نوع ۲ و ۳ باید استفاده از ابزارهای حالت‌دهنده داغ یا درمان‌های شیمیایی مو را که می‌توانند به لایه کوتیکول ساقه موی شما آسیب برسانند، به حداقل برسانند. اگر مجبور به استفاده از آنها هستید، باید از محصولات محافظ حرارت استفاده کنید تا از موهای خود محافظت کرده و آنها را بدون آسیب نگه دارید.

برای انواع موی نوع ۴، تاکید باید بر حفظ رطوبت در مو باشد تا آن را شاداب و سالم نگه دارد. در اینجا چند نکته در مورد نحوه مراقبت از موهای پیچ خورده آورده شده است:

تشخیص نوع مو چگونه است؟ شناخت انواع جنس و تایپ مو و نحوه مراقبت از انواع مختلف مو
تشخیص نوع مو چگونه است؟ شناخت انواع جنس و تایپ مو و نحوه مراقبت از انواع مختلف مو
کاملا مرطوب کنید

از آنجایی که موهای تیپ ۴ خشک ترین نوع موها هستند، کلید مراقبت از آنها با رطوبت است. قبل از شروع شستن موهای خود با شامپو و نرم کننده، سعی کنید از یک ماسک مو مرطوب کننده مانند ماسک موی بازسازی کننده استفاده کنید و آن را روی موهای خود بمالید.

پس از آن، شامپوی مرطوب‌کننده بدون سولفات و نرم‌کننده عمیق را برای حفظ درخشش ابریشمی در ساقه‌هایتان دنبال کنید.

موها را به درستی خشک کنید

هنگامی که از حمام خارج می شوید، توصیه می شود موهای خود را با حوله خشک کنید تا رطوبت اضافی از بین برود. از آنجایی که این نوع مو از قبل خشک شده است، بهتر است برای جلوگیری از موخوره از مو یا سشوار استفاده نکنید. در عوض، موهای خود را با هوا خشک کنید تا خطر شکستگی و خشکی بیش از حد را کاهش دهید. یک نرم کننده یا روغن مو به ایجاد رطوبت اضافی کمک می کند و فرهای طبیعی شما را مشخص می کند.

تشخیص نوع مو چگونه است؟ شناخت انواع جنس و تایپ مو و نحوه مراقبت از انواع مختلف مو

پوست سر خود را بشناسید

واقعیت این است که اگر پوست سر شما حالت خوبی نداشته باشد، موهای شما نیز خوب نخواهد بود. بنابراین، هرگز قدرت مراقبت خوب از پوست سر را دست کم نگیرید!

برای اینکه ببینید پوست سر شما در چه وضعیتی است، پیشنهاد می کنیم یک روز بعد از شستشو آن را بررسی کنید. اگر ریشه‌های شما بی‌جان و چرب به نظر می‌رسند، به احتمال زیاد پوست سرتان مستعد چرب شدن است. در این صورت، یک اسکراب تمیز کننده عمیق پوست سر ممکن است همان چیزی باشد که برای از بین بردن ناخالصی ها، تجمع محصول و چربی های اضافی نیاز دارید.

اگر متوجه شدید که پوست سرتان پوسته پوسته می شود، به احتمال زیاد پوست سرتان خشک است و نیاز به تغذیه دارد. پوسته پوسته شدن پوست سر نیز اغلب می تواند بسیار حساس باشد، بنابراین باید در رویکرد خود ملایم باشید. ما شامپوی آبرسان بدون سولفات را پیشنهاد می کنیم که موها و پوست سر شما را بدون از بین بردن روغن های طبیعی مغذی تمیز می کند.

منبع: https://blog.functionofbeauty.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *