مجله

درمان ریزش مو با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی سر چیست؟ درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی پوست سر چیست؟ درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی به عنوان یک عنصر از درمان پیچیده طاسی کاملاً فعال و با موفقیت استفاده می شود. علاوه بر اثرات بیولوژیکی مستقیم روی رشد مو ، از جنبه روانشناختی نیز مهم است . بیماران به قدرت دستگاه اعتقاد دارند که به طور قابل توجهی بر نتیجه درمان ریزش مو تأثیر می گذارد. این روش کاملاً غیر تهاجمی است، به این معنی که هیچ بریدگی، بدون زخم، بدون بخیه، بدون دارو و عوارض جانبی وجود نخواهد داشت . در این مقاله فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی شما را با موضوع فیزیوتراپی پوست سر چیست؟ درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با فیزیوتراپی بیشتر آشنا می کند .

 فیزیوتراپی پوست سر چیست؟ درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با فیزیوتراپی
فیزیوتراپی پوست سر چیست؟ درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با فیزیوتراپی

رشد مجدد مو با فیزیوتراپی

آمار نشان می دهد در سن ۳۵ سالگی تقریبا ۴۰ درصد افراد از ریزش مو رنج می برند. معمولاً در اواخر دهه ۲۰ یا اوایل دهه ۳۰ شروع می شود. جایی که در زنان، در دوران یائسگی برجسته است، اما مانند مردان، زنان نیز می توانند آن را در اوایل ۳۰ سالگی احساس کنند.

فیزیوتراپی همچنین می تواند برای موهای شما معجزه کند. در این روش پوست سر و سر باعث تغذیه و رساندن اکسیژن به فولیکول های مو می شود و به تحریک رشد مو کمک می کند. تکنیک های فیزیوتراپی مورد استفاده رگ های خونی را باز می کند و جذب آن توسط رگ های خونی را بهبود می بخشد. تحقیقات همچنین نشان داده است که این نوع درمان می‌ تواند ضخامت مو را با کشش سلول‌ های فولیکول‌ ها افزایش داده و آنها را برای تولید موهای ضخیم‌ تر و سالم‌ تر تحریک کند.

فیزیوتراپی در آلوپسی آرئاتا

برای آلوپسی بدون اسکار، آلوپسی آندروژنیک، آلوپسی پس از زایمان، نازک شدن مو، ریزش مو، گوشه های مخفی مو، طاسی پیشانی، آلوپسی استرس، آلوپسی ارثی، آلوپسی آره آتا، موهای چرب، موهای خشک و نرم، ریزش مو پس از زایمان کاشت مو، ریزش مو غدد درون ریز.

نسل جدید رشد مو با درمان فیزیوتراپی انرژی بالایی دارد، می تواند ترشح چربی را تنظیم کند، گردش خون را در فولیکول های مو و نسل جدید بهبود و بهبود بخشد و رشد مو را تضمین کند.

تقویت گردش خون: دستگاه در حین استفاده گرما را آزاد می کند و گرما را می توان روی پوست و قسمت های بدن مورد نیاز برای بهبود گردش خون اعمال کرد و با نور قرمز برای رسیدن به یک اثر فیزیوتراپی کار کرد.

وضعیت موی سالم درمان با نور قرمز برای رشد مو می تواند به طور موثر چربی را کنترل کرده و از ریزش مو جلوگیری کند، باعث رشد مو، ضخیم تر شدن مو، تقویت مو و نفوذ قوی شود، موهایی پرپشت و سالم برای شما به ارمغان بیاورد.

موی زیبا، موی سالم است … تمام آنچه شامپو رشد مو بایوفل کانادا برای شما می خواهد همین است.

شامپو ضد ریزش مو

به هر دلیلی که ریزش مو را تجربه کرده اید و با هر جنسیت و سنی پایان نگرانی های شما درست همین جاست . شامپو ضد ریزش مو بایوفل

شما حتی پس از اولین استفاده از این شامپو رشد مو کانادایی متوجه تغییر خواهید شد و یک درمان قطعی برای موهای خود را لمس خواهید کرد.

ترکیبات کاملا ارگانیک و فاقد مواد شیمیایی و همینطور عدم استفاده از ماینوکسیدیل و پارابن برجسته ترین ویژگی برای خرید بهترین شامپو ضد ریزش ساخت کانادا می باشد.

فیزیوتراپی پوست سر چیست؟ درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با فیزیوتراپی

روش های الکتریکی

الکتروتراپی – قرار گرفتن در معرض پوست سر و فولیکول های مو توسط برق. در عمل تریکولوژیک، از گزینه های الکتروتراپی زیر استفاده می شود:

الکتروتریوژنز

میدان‌های الکترواستاتیک و الکترومغناطیسی مدت‌هاست که با موفقیت برای بهبود زخم‌های بافت‌های نرم و همجوشی استخوان‌ها استفاده می‌شوند. به عنوان یک عارضه جانبی، رشد مو در مناطقی از پوست که تحت الکتروفیزیوتراپی قرار می‌گیرند افزایش می‌یابد.

الکتروتریوژنز – تحریک فولیکول های مو توسط میدان الکترواستاتیک . این روش توسط شرکت کانادایی  در دهه ۹۰ قرن گذشته توسعه یافت و بلافاصله توسط متخصصان زیبایی در کانادا و مکزیک مورد استفاده قرار گرفت. در مورد ایالات متحده، در ابتدا FDA استفاده از این روش را به حالت تعلیق درآورد و انگیزه آن را عدم وجود آزمایشات بالینی طولانی مدت که ایمنی الکتروتریکوژنز را در رابطه با تأثیر بر مغز تأیید می کرد، ایجاد کرد.

به نظر استفاده کنندگان  این روش، این ممنوعیت اطمینان واضحی بود، زیرا پارامترهای میدان الکترواستاتیکی که در دستگاه استفاده می شود در مقادیر مجاز است.

مکانیسم عملکرد الکتروتریکوژنز

مکانیسمی که توسط آن فعال شدن فرآیندهای متابولیک در سلول های فولیکول ها انجام می شود شبیه به آنچه در سلول های بافت نرم نشان داده شده است. علاوه بر تحریک مستقیم سلول‌های فولیکول‌ها، میدان الکترواستاتیک می‌تواند بر میکروسیرکولاسیون نیز تأثیر بگذارد و جریان خون لامپ‌ها را بهبود بخشد. در نتیجه افزایش متابولیسم، رشد مو در مقایسه با نرمال افزایش می یابد. در اصل، همه اینها بسیار شبیه به عملکرد میکروجریان است که گاهی اوقات در سالن های زیبایی برای تقویت مو نیز استفاده می شود.

دانشمندان در نتیجه آزمایش‌های متعدد، موفق شدند پارامترهای بهینه میدان الکترواستاتیک را انتخاب کرده و طرحی برای درمان با الکتروتریکوژنز ایجاد کنند. اطلاعات مربوط به قدرت ضربه الکتریکی دارایی این شرکت است که با اکراه آن را به اشتراک می گذارد. تنها چیزی که این شرکت به طور عمومی اعلام می کند این است که شدت میدان الکترواستاتیک بسیار کمتر از مقادیری است که برای سلامتی ایمن شناخته می شود. همین امر در مورد ویژگی های فرکانس نیز صدق می کند که در مقادیر مجاز فیزیولوژیکی قرار دارند.

مشکل ریزش مو تنها نگرانی شما نیست، موخوره و کدری مو نیز دغدغه ذهنی شماست؟ درمان شما در دستان ماسک مو ضد موخوره ایج دیفنس بایوفل است

ماسک مو ضد ریزش بایوفل علاوه بر توقف ریزش مو و رشد مجدد موها باعث افزایش ضخامت تار مو و ترمیم ساقه موها نیز می شود.

اگر از خشکی ، شکنندگی، وزی، ریزش موهای خود کلافه شده اید تنها با اولین استفاده از بهترین ماسک مو کانادایی معجزه را در موهای خود خواهید دید.

این ماسک مو گیاهی مناسب استفاده داخل حمام ، هم بر روی ریشه و هم ساقه می باشد، و مثبت ترین نکته این است که در ساخت این محصول از ماینوکسیدیل استفاده نشده است.

تاثیر و دوره ی درمان الکتروتریکوژنز

هنگام مطالعه تأثیر میدان الکترواستاتیک بر رشد مو، تأثیر مثبت در بیش از ۶۰٪ بیماران مشاهده شد و ۹۰٪ از آنها ریزش مو را متوقف کردند. تمدید درمان برای این بیماران برای یک سال دیگر منجر به افزایش قابل توجه تراکم مو شد.

روش های درمانی یک بار در هفته به مدت ۱۲ دقیقه انجام می شود. طول دوره درمان ۳۶-۴۸ هفته است. استفاده از این روش آسان و برای بیمار راحت است. این دستگاه مانند یک سشوار ثابت در آرایشگاه به نظر می رسد. در طول عمل، بیمار روی یک صندلی راحت می نشیند، بالای سر (ناحیه پیشانی-پاریتال) کلاهکی است که میدان الکترواستاتیکی را القا می کند. درمان باعث ایجاد احساسات ناخوشایند نمی شود، عوارض جانبی ذکر نشده است.

مکانیسم تحریک رشد مو همچنان نامشخص است. از پتانسیل مثبت برای آماده سازی مو برای اثرات پتانسیل منفی استفاده می شود که باعث اثر تریکوژنیک می شود.

 فیزیوتراپی پوست سر چیست؟ درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با فیزیوتراپی
فیزیوتراپی پوست سر چیست؟ درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با فیزیوتراپی

دارسونوالیزاسیون

دارسونوالیزاسیون نوعی تحریک الکتریکی است که در درمان آلوپسی نیز کاربرد دارد. جریان تصفیه دارای فرکانس بالا (۱۱۰ کیلوهرتز) و ولتاژ (۲۵-۳۰ کیلو ولت) با قدرت جریان کم است که در یک سری نوسانات با مدت زمان ۱۰۰ میکرو ثانیه با فرکانس ۱۰۰ هرتز مدوله شده است. مکانیسم اثر درمانی با تأثیر بر روی گیرنده های پوست و بافت های سطحی تخلیه الکتریکی تعیین می شود. به لطف آرام شدن اسپاسم ها، ایسکمی و دردهای مربوطه برطرف می شود، احساس بی حسی از بین می رود و تروفیسم بافت بهبود می یابد.

گالوانیزه کردن

گالوانیزه استفاده از جریان الکتریکی کم ولتاژ (تا ۸۰ ولت) با قدرت جریان کم (تا ۵۰ میلی آمپر) به منظور اثرات درمانی است. جریان با عبور از پوست با مقاومت روبرو می شود و انرژی صرف غلبه بر این مقاومت می شود. در محل جذب انرژی در بافت ها واکنش های گالوانیکی ایجاد می شود: تشکیل گرما، تغییر نسبت یون های بافت و pH محیط، آزادسازی مواد فعال بیولوژیکی، فعال شدن آنزیم ها و فرآیندهای متابولیک، افزایش جریان خون. ، تخلیه لنفاوی.

الکتروفورز و الکتروکورپوراسیون

هنگامی که الکتروفورز بین الکترود واقع در سر بیمار و الکترودی که در دست دارد، اختلاف پتانسیل ایجاد می شود. جریان عبوری از بدن بیمار کم است، بنابراین خطری برای سلامتی ایجاد نمی کند و احساسات ناخوشایندی ایجاد نمی کند. در عین حال، یونیزه کردن مولکول های مواد فعال که به صورت یون، راحت تر به فولیکول نفوذ می کنند، کافی است. ریزشکن‌ هایی در لایه چربی پوست ایجاد می‌کند که از طریق آن مواد مغذی راحت‌تر به ریشه‌های مو نفوذ می‌کنند.

روش های دما

عملیات حرارتی شدید می تواند تقریباً مانند آفتاب سوختگی عمل کند. آسیب فیزیکی وارد شده به آنها منجر به ایجاد التهاب و تحریک رشد مو می شود.

این روش توسط دوره‌هایی انجام می‌شود که معمولاً همراه با داروهای بهبود دهنده سلامت عمومی است .

ماساژ

ماساژ (دستی، وکیوم) برای بهبود خون رسانی، تخلیه لنفاوی و فعال کردن دستگاه گیرنده عصبی استفاده می شود. معمولاً ماساژ پس از استفاده از کرم‌های درمانی، لوسیون‌ها و غیره انجام می‌شود. بسیاری از محققین تأیید می‌کنند که وضعیت رگ‌ها بر رشد و طول چرخه زندگی مو تأثیر می‌گذارد.این روش اثر مفیدی بر گردش خون دارد و به طولانی شدن فاز رشد مو کمک می کند. در مقاله ۵ مزیت ماساژ پوست سر روش های ماساژ را برای رشد مو توضیح داده ایم.

موی زیبا دنیای شما را متحول می کند و شما سزاوار آن هستید..

همیشه وقت برای جبران هست .تغذیه نامناسب، استرس و بسیاری عوامل دیگر باعث شده بسیاری از افراد با ریزش موی شدید مواجه شده باشند. ما به شما درمان به وسیله قوی ترین محلول رویش مجدد مو شوک بایوفول کانادا را معرفی می کنیم.

درمان کننده قطعی فاقد هرگونه ترکیبات شیمیایی و ماینوکسیدیل و دوره ی درمانی مشخص و بدون وابستگی از برترین مزایای محلول محرک رشد مو  شوک بایوفول می باشد.

خرید بهترین محلول رشد موی گیاهی بایوفول کانادا راهی به سوی زیبایی برای هر خانم و آقایی می باشد.

ماساژ با خلاء

ماساژ با خلاء – روشی برای تأثیرگذاری روی پوست سر با کمک فنجان های کوچک و ایجاد خلاء ضربان دار. این باعث می شود رگ های کانال میکروسیرکولاتور دوباره باز و باریک شوند، چیزی شبیه تمرین عروق تغذیه کننده فولیکول های مو. از آنجایی که توسعه شدید شبکه عروقی در فاز آناژن رخ می‌دهد و در تلوژن درگیر آن است، ژیمناستیک عروقی خون رسانی بهتر به فولیکول‌ها را در مرحله رشد افزایش می‌دهد و انحطاط عروقی را کند می‌کند. این باعث طولانی شدن مرحله رشد فولیکول ها در مرحله آناژن و تسریع بیدار شدن فولیکول های خواب می شود.

انواع فولیکول مو

فولیکول های مو در همه جای سطح بدن انسان قرار دارند، به استثنای برخی از مناطق آناتومیکی. بنابراین، مو در کف دست و پا، سطوح جانبی و کف انگشتان، در مرز قرمز لب، آلت تناسلی، کلیتوریس، لابیا کوچک و سطح داخلی لابیای بزرگ وجود ندارد.

 فیزیوتراپی پوست سر چیست؟ درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با فیزیوتراپی
فیزیوتراپی پوست سر چیست؟ درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با فیزیوتراپی

در مورد تقسیم مو به انواع یا گونه ها، طبقه بندی واحدی هنوز وجود ندارد. در مکتب پوست شناسی و مورفولوژی روسیه، مرسوم است که سه نوع را تشخیص دهند: بلند، بریستالی و توپ.

بلند – این موهای ضخیم، بلند و رنگدانه‌ای است که پوست سر، ناحیه شرمگاهی، حفره‌های زیر بغل را بعد از بلوغ می‌پوشاند. در مردان، موهای بلند در ناحیه ریش، سبیل و سایر قسمت های پوست رشد می کند.

موهای پرز نیز ضخیم و رنگدانه هستند، اما بر خلاف بلند، بسیار کوتاهتر هستند. موهای این نوع از ابروها، مژه ها، در مجرای شنوایی خارجی و در آستانه حفره بینی یافت می شوند. همانطور که در موهای بلند و برس، یک ماده مغزی وجود دارد.

سخن پایانی

آسیب شدید به موها در ناحیه کراتوژنیک آسیب می رساند و ضعیف می شود، که فولیکول را مجبور می کند وارد فاز کاتاژن و سپس تلوژن شود. چنین موهایی زمانی می شکند که ناحیه کراتوژنیک آنها به سطح پوست می رسد. این موها هستند که بعداً شبیه علامت تعجب می شوند. فولیکول دیگری می تواند به موقع به فاز کاتاژن طبیعی برود و سپس تلوژن و با یک لامپ بولاوات معمولی بیفتد. چنین فولیکول هایی در چرخه جدید موهای دیستروفیک تولید می کنند. و در نهایت، برخی از فولیکول ها احتمالاً به قدری ناچیز آسیب می بینند که با وجود تغییرات دیستروفیک، فاز آناژن قطع نمی شود.

منبع: https://physiovedaindia.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *