مجله

آیا شامپو بچه برای بزرگسالان مناسب است؟

تفاوت شامپو بچه با شامپو معمولی، مزایا و معایب استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان

فهرست مطالب

تفاوت شامپو بچه با شامپو معمولی، مزایا و معایب استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان

وقتی نوبت به روال زیبایی شما می رسد، گاهی اوقات وسوسه می شوید که کمی خلاقیت به خرج دهید. مزایا استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان متفاوت است ولی شامپو بچه ملایم‌ تر از شامپوی معمولی به نظر می ‌رسد – اگر بتوانید آن را برای نوزاد استفاده کنید، منطقی است که می‌توانید آن را برای بزرگسالان هم استفاده کنید. اگر به دنبال امتحان شامپو بچه هستید، ابتدا باید چند نکته را بدانید. در این مقاله از فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع تفاوت شامپو بچه با شامپو معمولی، مزایا و معایب استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان بیشتر آشنا می شوید.

شامپو بچه از مواد کف کننده ملایم تری استفاده می کند و با استفاده از مواد شیمیایی و پاک کننده های خشن کمتر از تحریک پوست و چشم های حساس جلوگیری می کند. شامپوهای کودک از پاک کننده ها یا سورفکتانت های مبتنی بر سولفات دوری می کنند و در عوض به سورفکتانت های آمفوتریک متکی هستند که می توانند تمیز کنند و در عین حال از تحریک نیز جلوگیری کنند.

تفاوت شامپو بچه با شامپو معمولی، مزایا و معایب استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان
تفاوت شامپو بچه با شامپو معمولی، مزایا و معایب استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان

شامپو بچه چه تفاوتی با شامپوی معمولی دارد؟

صدها نوع شامپو مختلف در بازار برای انواع مختلف مو و اهداف حالت دهی مو وجود دارد. شامپوهایی وجود دارند که به طور خاص به شوره و پوسته پوسته شدن سر کمک می کنند. محصولاتی برای موهای نازک، سست، موهای صاف و موهای مجعد طراحی شده است. شامپوهایی برای افزایش جهش یا درخشندگی یا کاهش موخوره وجود دارد. شامپوهایی برای موهای رنگ شده و موهای خاکستری طراحی شده است. تنوع شامپوهای موجود شگفت‌انگیز و احتمالاً حتی گیج‌کننده است، اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که چرا به یک شامپوی خاص نیاز دارند یا چرا یکی برای یک نوع موی خاص از بقیه بهتر است.

چرا شامپو بچه؟

بسیاری از شامپوهای بزرگسال حاوی ماده ای به نام لوریل سولفات سدیم هستند که یک ماده پاک کننده است. با این حال، سولفات ها می توانند موهای شما را خشک کنند، بنابراین بسیاری از مردم به دنبال جایگزین هایی هستند. شامپو بچه حاوی سورفکتانت های آمفوتریک است که همچنین مواد پاک کننده هستند اما نسبت به سولفات های سنتی سختی کمتری دارند. بنابراین، استفاده از شامپو بچه، موهای شما را تمیز می کند، بدون اینکه آنقدر خشک شود.

شامپو بچه در مقابل شامپو معمولی بزرگسالان: آیا تفاوت واقعی وجود دارد؟

تفاوت بین شامپو بچه با شامپوی معمولی بزرگسالان چیست؟ به طور کلی، شامپو بچه مواد کمتری دارد (مخصوصاً در مورد رنگ ها و عطرها) و از مواد پاک کننده تهاجمی کمتری استفاده می کند. شامپو بچه همچنین برای سطح خنثی PH برای جلوگیری از سوزش چشم کودک تلاش می کند.

بیایید در مورد تفاوت های بین شامپو بچه و بزرگسال و اینکه آیا این دو قابل تعویض هستند بیشتر بیاموزیم!

درمان قطعی ریزش ، افزایش ضخامت ساقه ، رشد مجدد موهای شما تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش مو بایوفول کانادا

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای بر پایه چندین سال تحقیق برترین پزشکان کانادا ساخته شده است و به صورت کاملا تخصصی و بدون بازگشت ریزش مو را درمان می کند.

درمان هرنوع الگوی ریزش مو در خانم ها و آقایان ، بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، بهترین تصمیمی است که تا کنون در خصوص موهای خود گرفته اید.

با شامپوی معمولی بزرگسالان شروع کنیم.

در واقع کمی سخت است زیرا بسته به نیاز شما انواع مختلفی از شامپوها وجود دارد، از جمله:

شامپو شوره سر

محصولی برای حفظ رنگ

شامپو پوست سر خشک یا چرب

ترکیبات شامپو / نرم کننده

شامپو تقویت کننده فر و غیره

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید شامپو موی سر

ترکیبات موجود در شامپوهای معمولی بزرگسالان

تفاوت شامپو بچه با شامپو معمولی، مزایا و معایب استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان
تفاوت شامپو بچه با شامپو معمولی، مزایا و معایب استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان

اساساً، بدون تجزیه هر یک از مواد تشکیل دهنده، این نوع چیزها را در یک شامپو بزرگسالان خواهید یافت:

سورفکتانت ها: مواد شیمیایی که باعث ایجاد کف می شوند و چربی / کثیفی / کثیفی را از بین می برند، مواد پاک کننده اصلی

مواد نگهدارنده

رنگ دهنده ها

عطرها

عوامل ضخیم کننده و ویسکوزیته

بیشتر آنچه در آن وجود دارد در یکی از این دسته بندی ها قرار می گیرد.

تفاوت شامپو بچه با شامپو معمولی، مزایا و معایب استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان

علم پشت استفاده از شامپو بچه در بزرگسالان

شامپوهای بچه با سورفکتانت‌های ملایمی که پوست و چشم را تحریک می‌کنند و همچنین عطر، مواد نگهدارنده یا افزودنی‌های رنگی کم‌ تری دارند، فرموله می‌شوند. این منجر به فرمولی ملایم و ملایم می شود که آلرژی یا حساسیت پوستی را تشدید نمی کند.

شامپوهای بزرگسالان برای پوست بزرگسالان فرموله شده اند و سطح pH اسیدی بیشتری دارند، در حالی که شامپوهای بچه به سطح pH خنثی ۶-۷ نزدیکتر هستند. شامپوهای بزرگسالان همچنین دارای سولفات ها و سورفکتانت های خشن تر برای ایجاد کف هستند.

شامپو بچه در مقابل شامپو معمولی

تفاوت این دو محصول چیست؟ در مورد مزایا و معایب هر کدام بیاموزید تا بدانید کدام یک می تواند بهترین کار را برای شما داشته باشد.

به هر دلیلی که با ریزش مو مواجه هستید فرقی نمی کند ، همین الان این مشکل را درمان کنید

ماسک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر نرمی و لطافت مو مشکل ریزش موهای شما را پایان می دهد.

ماسک ضد ریزش مو بایوفول کانادا

ماسک مو ضد ریزش ایج دیفنس بایوفل یک محصول با چندین کارایی تاثیر گذار است ، درمان ریزش ، رشد مجدد ، استحکام مو، نرمی و خوش حالتی موهای شما

ترکیباتی کاملا ارگانیک بدون استفاده درصدی از مواد شیمیایی و مهم از تر همه ماینوکسیدیل از ویژگی های بارز ماسک ضد ریزش مو گیاهی بایوفل می باشد .

خرید بهترین ماسک ضد ریزش مو ، زیباترین و با ارزش ترین هدیه از طرف شما به موهایتان است.

مواد ملایم در شامپو بچه

شامپو بچه برای پوست و موی ظریف ساخته شده است که به معنی فرمول ملایم تر و مواد حساس است. این برای بزرگسالانی با پوست حساس یا پوست سر خشک ایده آل است، اما اگر به دنبال موارد خاصی مانند شوره سر یا نازک شدن مو هستید، شامپوی بزرگسالان را انتخاب کنید که به طور خاص برای این شرایط فرموله شده است.

در پوست سر چرب کمتر موثر است

از آنجایی که نوزادان مقادیر محدودی سبوم تولید می کنند، شامپوهای بچه فقط به مواد پاک کننده ملایم نیاز دارند. از آنجایی که نوزادان مقادیر محدودی سبوم تولید می کنند، شامپوهای بچه فقط به مواد پاک کننده ملایم نیاز دارند. اگر موهای چرب دارید، ممکن است به فرمول تمیزکننده قوی تری برای تمیز کردن موثر پوست سر چرب نیاز داشته باشید.

شامپو بیشتری در شستشو مورد نیاز است

به دلیل فرمولاسیون ملایم و ملایم آنها، بزرگسالان ممکن است اغلب نیاز به استفاده از شامپو بچه بیشتری برای دستیابی به نتایج خوب داشته باشند، برخلاف شامپوهای معمولی که با در نظر گرفتن موهای بزرگسالان ایجاد می شود.

آیا شامپو بچه می تواند مشکلات رایج مو و پوست سر را برطرف کند؟

پوست سر خشک

اگر از خشکی پوست یا مو رنج می برید، تغییر به شامپو بچه می تواند فرمول ملایم و ملایم مورد نیاز شما را ارائه دهد. از آنجایی که شامپو بچه بسیار رقیق شده است، این می تواند به حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست خشک و پوست سر کمک کند و برای کمک به افرادی که موهایشان مستعد شوره سر و پوسته پوسته شدن است، موثر است.

خارش پوست سر

استفاده مکرر از محصولات با مواد خشن می تواند پوست سر شما را تحریک کند. تغییر به شامپوی ملایم کودک می تواند به موها و پوست شما از فرمول های سوزاننده تری که اغلب در شامپوهای معمولی یافت می شود فاصله بیاندازد و به پوست سر و مانع پوستی شما برای بازیابی و تقویت زمان بدهد.

ریزش مو

شامپو بچه روی پوست سر که با ریزش مو مقابله می کند مؤثر است، زیرا مواد ملایم و ملایم آن باعث تحریک بیشتر نازک یا ریزش مو نمی شود. با این حال، برای کسانی که می خواهند مستقیماً ریزش مو را هدف قرار دهند، به دنبال شامپوهایی باشید که حاوی سورفکتانت های مشتق شده از نارگیل، بیوتین گیاهی و پروتئین جوجوبا هستند تا رشد مو را تشویق کنند.

توجه داشته باشید که برای ریزش مو معمولاً به درمان هدفمند نیاز است و شامپو بچه را فقط می توان به عنوان مکمل آن درمان استفاده کرد.

تفاوت شامپو بچه با شامپو معمولی، مزایا و معایب استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان
تفاوت شامپو بچه با شامپو معمولی، مزایا و معایب استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان
چه چیزی شامپو بچه را با شامپوی معمولی متفاوت می کند؟

ایده اصلی پشت شامپو بچه این است که شامپویی داشته باشید که برای بچه‌های کوچک کمتر تحریک‌کننده باشد و مهم‌تر از آن به چشم‌ها، گوش‌ها، بینی یا دهان آنها آسیب نرساند و آنها را در طول حمام گریه نکند.

نوزادان در بدو تولد پوست بسیار حساسی دارند که می تواند به برخی از مواد شیمیایی موجود در شامپوهای معمولی واکنش شدید نشان دهد. همان‌قدر که همه ما «بوی بچه» را می‌دهیم، استفاده از محصولات معطر یا شامپوهای حاوی مواد شیمیایی خشن یا سایر مواد افزودنی می‌تواند برای پوست و صورت آن‌ها مضر باشد.

همانطور که اکثر ما تجربه کرده‌ایم، زمانی که به طور تصادفی شامپو به چشمانتان می‌رسد، می‌توانید احساس سوزش کامل داشته باشید. هنگامی که برای اولین بار نوزاد خود را حمام می کنید، می خواهید این تجربه ملایم و ایمن باشد و در عین حال این پیوند بین والدین و کودک را تقویت کنید. مطمئناً نمی خواهید آن را به یک لحظه عذاب آور برای کودک خود تبدیل کنید و زمان حمام را به چیزی تبدیل کنید که آنها با درد همراه هستند. ریختن کمی کف به چشمان روشن و گوش‌های بی‌نقص اجتناب‌ناپذیر است، بنابراین ترکیبات موجود در شامپو بچه کمک می‌کند از آسیب به بسته‌های شادی ما جلوگیری شود.

تفاوت شامپو بچه با شامپو معمولی، مزایا و معایب استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان

اما چه چیزی در شامپو بچه از این تحریک جلوگیری می کند؟

تفاوت اصلی شامپو بچه با شامپو معمولی رقیق شدن مایع، pH  و سورفکتانت ها است.

اول اینکه، شامپوهای بچه ممکن است آب بیشتری در خود داشته باشند، بنابراین وقتی پوست سرشان را کف می‌کنید و آب حمام با شامپو مخلوط می‌شود، مواد شیمیایی موجود در شامپو تا زمانی که به طور بالقوه به چشم‌های کودک می‌رسند رقیق‌تر می‌شوند و احتمال ابتلا به آن را کاهش می‌دهند. تحریک کردن

ثانیاً، pH  به خنثی‌تر در حدود ۶ تا ۷ است. بسیاری از شامپوهای معمولی pH کمتری (اسیدی) دارند تا با پوست بزرگسالان مطابقت داشته باشند، یا اگر حاوی صابون واقعی باشند، PH بالاتر (قلیایی) دارند. مایعات موجود در بدن ما، مانند اشک، ۷٫۴ است، بنابراین هدف شامپو بچه مطابق با pH خنثی است تا از سوزش جلوگیری کند.

در نهایت، سورفکتانت ها چیزی هستند که باعث کارکرد شامپو می شوند. آنها کف ایجاد می کنند و کثیفی و چربی را از بین می برند. شامپو بچه از مواد کف کننده ملایم تری استفاده می کند و با استفاده از مواد شیمیایی و پاک کننده های خشن کمتر از تحریک پوست و چشم های حساس جلوگیری می کند.

شامپوهای کودک از پاک کننده ها یا سورفکتانت های مبتنی بر سولفات دوری می کنند و در عوض به سورفکتانت های آمفوتریک متکی هستند که می توانند تمیز کنند و در عین حال از تحریک نیز جلوگیری کنند.

سورفکتانت آمفوتریک دقیقاً چیست؟

سورفکتانت‌ها مولکول‌هایی هستند که دارای ۲ قسمت هستند و قابلیت آبگریز (آب‌گریز) و آب‌دوست (آب‌دوست) را دارند. مثل روغن و آب

سورفکتانت ها را می توان به چهار گروه تقسیم کرد:

آنیونیک – حامل بار منفی است

کاتیونیک – حامل بار مثبت است

غیر یونیک – شارژی ندارد

آمفوتریک – دارای هر دو مثبت و منفی است

استفاده از انواع محصولات مراقبت و درمان مو و نتیجه نگرفتن شما را آزرده کرده است؟

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا از شرکت بایوفل تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت.
سرم ضد ریزش مو و ترمیم کننده مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

درمانی قطعی برای قطع ریزش و همچنین رشد مجدد مو در زنان و مردان با استفاده از سرم ضد ریزش مو گیاهی  بایوفل

قوی ترین سرم ضد ریزش مو پلاسنتا علاوه بر قطع ریزش ، باعث رشد مجدد مو نیز می شود . استفاده از این محصول بسیار راحت و بعد از حمام و بدون نیاز به آبکشی است.

با خرید سرم ضد ریزش پلاسنتا با ارزش ترین هدیه را برای موهای خود انتخاب کرده اید.

آنیونیک ها

خواص زیادی برای مبارزه با کف و چربی به شامپو می دهند. متداول ترین آنها سدیم لورت سولفات و سدیم لوریل سولفات هستند. گاهی اوقات از آمونیوم لوریل اتر سولفات و آمونیوم لوریل سولفات نیز استفاده می شود.

نایونیک ها

به دلیل سختی به ندرت در شامپوها استفاده می شوند و می توانند موها را از بین ببرند و پوست سر را تحریک کنند. تعداد کمی که در فرمولاسیون ظاهر می شوند بسیار ملایم هستند و به عنوان تثبیت کننده کف، ضخیم کننده یا در فرمولاسیون انواع موهای چرب عمل می کنند. اینها عبارتند از laureth-3 یا ۴، کوکامید DEA یا کوکو گلوکوزیدها.

سورفکتانت های آمفوتریک

در حال حاضر در فرمولاسیون شامپو بسیار محبوب هستند، به ویژه از آنجایی که برخی افراد فکر می کنند باید از سولفات ها اجتناب کنند. به عنوان مثال می توان به کوکامیدو پروپیل بتائین و کوکامیدو بتائین اشاره کرد. اینها چیزی است که در شامپوهای بچه پیدا می کنید.

کاتیونیک ها

 بیشتر در نرم کننده ها استفاده می شوند. مولکول های کاتیونی توانایی چسبیدن به سطوح مرطوب را دارند. در نتیجه آنها به راحتی در طول فرآیند شستشو حذف نمی شوند و اساس حالت دهنده را تشکیل می دهند.

نقطه ضعف سورفکتانت های آمفوتریک در شامپو بچه این است که ممکن است موها را نیز تمیز نکند و مانند گذشته کف نکند. اگرچه ممکن است تمیز نباشد، اما می‌تواند موهای شما را نرم‌تر کند، زیرا شامپو بچه حاوی تمام مواد پاک‌کننده‌ای نیست که یک شامپوی معمولی ممکن است.

آیا می توانم در بزرگسالی از شامپو بچه استفاده کنم؟

کاملا!

هیچ چیزی وجود ندارد که بگوید یک بزرگسال نمی تواند از شامپو بچه به عنوان بخشی از مراقبت روزانه از مو استفاده کند. در واقع، با توجه به سلامتی افراد و نگرانی در مورد مصرف شامپو بچه و روی بدنشان، استفاده از شامپو بچه باعث کاهش میزان شوینده سولفاتی که روی سرتان می‌زنید می‌شود.

همانطور که در بالا گفتیم، فقدان مواد پاک کننده قوی تر در شامپو بچه به این معنی است که موهای شما ممکن است به همان اندازه تمیز نشوند و صابون آنقدر که قبلاً کف کرده اید کف نکند. ممکن است مجبور شوید چند بار شامپو بزنید، آبکشی کنید و این کار را تکرار کنید تا به تمیزی دلخواه برسید.

به طور کلی، شما با استفاده از شامپو بچه در بزرگسالی هیچ آسیبی به خودتان وارد نمی کنید.

وقتی صحبت از شامپو می شود، هدف باید این باشد که مطمئن شوید که پوست سر یا صورت خود را تحریک نمی کنید. شما می خواهید شامپویی پیدا کنید که تمیز کند، اما در عین حال رطوبت را به دام می اندازد و موهای شما را نرم و مجلل می کند. اگر می‌خواهید از مواد شیمیایی خشن اجتناب کنید، این نیز باید در اولویت باشد.

شامپو بچه ممکن است پاسخی نباشد که شما در بزرگسالی به دنبال آن هستید، اما این روزها انواع مختلفی از شامپوها وجود دارد که از مواد شیمیایی خشن خودداری می کنند و به سلامت موهای شما کمک می کنند.

با این حال، وقتی صحبت از بچه‌های کوچک و نوزادان می‌شود، توصیه می‌کنیم از شامپویی که مخصوص آن‌ها طراحی شده است استفاده کنید. پوست لطیف و چشم های حساس آن ها می تواند به راحتی توسط مواد شیمیایی موجود در شامپوهای معمولی تحریک شود.

تفاوت شامپو بچه با شامپو معمولی، مزایا و معایب استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان

جنبه منفی

از آنجایی که سورفکتانت‌های آمفوتریک ملایم‌تر از سولفات‌ها هستند، روی موهای شما ملایم‌تر خواهند بود، اما ممکن است چندان مؤثر نباشند. این امکان وجود دارد که یا با یک تمیز کردن نه چندان عالی باقی بمانید یا مجبور شوید چند بار کف کنید تا به نتایج ایده آل برسید. می توان این کار را انجام داد، اما ممکن است مجبور شوید چند دقیقه بیشتر در هنگام تمیز کردن موهای خود صبر کنید.

تفاوت شامپو بچه با شامپو معمولی، مزایا و معایب استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان
تفاوت شامپو بچه با شامپو معمولی، مزایا و معایب استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان
چیزهایی که باید به آنها توجه کنید

برخی از شامپوهای بچه حاوی ماده نگهدارنده ای به نام کواترنیوم-۱۵ هستند که با استفاده از آن فرمالدئید آزاد می شود که می تواند باعث تحریک پوست سر شود. اگر بخواهیم منصف باشیم، شامپوهایی برای بزرگسالان وجود دارند که حاوی مواد شیمیایی مضر نیز هستند. هنگام خرید شامپو بچه – یا هر شامپوی دیگری – برچسب را بخوانید. به دنبال موادی باشید که حاوی حروف “-eth” هستند، که برخی از آنها عبارتند از:

پلی اکسی اتیلن * پلی اتوکسی اتیلن * پلی اکسینولاتیلن * پلی اتیلن * پلی اتیلن گلیکول — که ممکن است “PEG” نیز نامیده شود.

هنگام بارداری از مراقبت های اضافی استفاده کنید

مراقب مواد شیمیایی خطرناک باشید، به خصوص زمانی که در انتظار نوزاد هستید، زیرا محصولاتی که استفاده می کنید ممکن است روی کودک شما نیز تأثیر بگذارد.

سوالات متداول

آیا شامپو بچه بهتر از شامپوی معمولی است؟

شامپوهای بچه با سورفکتانت‌های ملایمی که پوست و چشم را تحریک می‌کنند و همچنین عطر، مواد نگهدارنده یا افزودنی‌های رنگی کم‌تری دارند، فرموله می‌شوند. فرمول آنها نیز به شدت با آب رقیق شده است. این منجر به یک فرمول ملایم و ملایم می شود که آلرژی یا حساسیت پوستی را تشدید نمی کند.

آیا استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان اشکالی ندارد؟

نگران مواد شیمیایی موجود در شامپو خود هستید؟ آیا دوست دارید یک شامپو بچه برای موهایتان امتحان کنید؟ شامپوهای کودک ملایم تر هستند و فقط برای کودکان نوپا و نوزادان مناسب نیستند. آنها به همان اندازه برای بزرگسالان مفید هستند زیرا فاقد سم هستند.

آیا می توان از شامپوی معمولی برای نوزاد استفاده کرد؟

مهم ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که همیشه از شامپوی طراحی شده برای نوزادان و کودکان برای کودکان کوچک خود استفاده کنید زیرا اکثر شامپوهای بزرگسال حاوی موادی هستند که برای کودکان مناسب نیستند، مانند  SLS، پارابن ها و رنگ های مصنوعی.

منبع: https://limmerhtc.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *