مجله

هر چند وقت یکبار باید موهای مجعد را بشویید؟

روش شستن و نگهداری موهای مجعد، زمان شستن موهای مجعد

روش شستن و نگهداری موهای مجعد، زمان شستن موهای مجعد

باورهای غلط زیادی در مورد شستن موهای مجعد وجود دارد. این می تواند به این دلیل باشد که موهای فرفری در آن روز اخم می کنند. بسیاری از افرادی که موهای مجعد دارند با عجله به سالن می روند و موهای خود را صاف می کنند. این بدان معنی است که چیز زیادی در مورد مراقبت صحیح از موهای مجعد روشن نیست. بنابراین، اجازه دهید از اصول اولیه شروع کنیم، در مورد شستن موهای مجعد فوق العاده خود. اگر بیش از حد از شامپو استفاده می کنید یا موهای خود را به دفعات تمیز می کنید، موهای مجعد ممکن است خشک شوند و مدیریت آن دشوار باشد. برای دانستن روش های صحیح شستن موهای مجعد و سایر روش های نگهداری از آن به خواندن این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع روش شستن و نگهداری موهای مجعد، زمان شستن موهای مجعد ادامه دهید.

موهای مجعد شما در صورت شستشوی زیاد با شامپو یا شستشوی زیاد، وز و غیر قابل کنترل می شوند. تعداد دفعاتی که می توانید موهای مجعد خود را در هفته بشویید به نوع، بافت و حالت موهای شما بستگی دارد. دفعات شستشو بستگی به میزان تجمع محصول، نوع فر و نوع سبک زندگی شما دارد. به عنوان مثال، اگر زیاد ورزش می کنید و عرق می کنید، ممکن است مجبور شوید موهای خود را بیشتر بشویید. پیروی از نکات و دستورالعمل های ذکر شده در این مقاله می تواند به شما در انتخاب روتین شستشوی موی عالی کمک کند.

درمان قطعی ریزش ، افزایش ضخامت ساقه ، رشد مجدد موهای شما تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش مو بایوفول کانادا

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای بر پایه چندین سال تحقیق برترین پزشکان کانادا ساخته شده است و به صورت کاملا تخصصی و بدون بازگشت ریزش مو را درمان می کند.

درمان هرنوع الگوی ریزش مو در خانم ها و آقایان ، بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، بهترین تصمیمی است که تا کنون در خصوص موهای خود گرفته اید.

هر چند وقت یکبار موهای مجعد را بشویید؟

روش شستن و نگهداری موهای مجعد، زمان شستن موهای مجعد
روش شستن و نگهداری موهای مجعد، زمان شستن موهای مجعد

بافت موهای شما روش شستشوی موهای شما را تعیین می کند. 

سه نوع موی مجعد وجود دارد: ظریف، متوسط، ضخیم.

موهای مجعد ظریف

موهای مجعد ظریف اگر مرتباً تمیز نشوند به راحتی چرب می شوند. همچنین موهای مجعد ظریف خود را هر روز با یک شامپو گیاهی بشویید. این تضمین می کند که موهای شما فرهای خود را از دست ندهند یا به دلیل چربی یا چربی بیش از حد، صاف به نظر نرسند.

همیشه از یک شامپوی سبک و بدون مواد شیمیایی استفاده کنید تا از سنگینی موهای مجعدتان جلوگیری کنید. بعد از شامپو زدن از نرم کننده استفاده کنید تا موهایتان مرطوب بماند. همچنین می توانید از نرم کننده استفاده کنید تا موهایتان در تمام طول روز نرم و قابل کنترل بماند.

موهای مجعد با ضخامت متوسط

هر گونه فعالیت شدید که باعث عرق کردن یا چرب شدن پوست سر شود، ممکن است بر الگوی فر این نوع مو تأثیر بگذارد. بنابراین، موهای مجعد با ضخامت متوسط ​​را هر دو تا سه روز یکبار شامپو بزنید تا از شر تجمع چربی خلاص شوید. حتی می توانید موهای خود را هر روز متناوب فقط با آب بشویید تا عرق و کثیفی از بین برود.

موهای مجعد ضخیم/درشت

موهای مجعد ضخیم یا درشت تمایل دارند رطوبت را بهتر حفظ کنند و حتی بدون شستن بیش از یک هفته چرب به نظر نمی رسند. اگر موهایتان آنقدر کثیف نیست، می‌توانید بین دو شستن تا ۱۰ روز موهایتان را بکشید.

اگر احساس می کنید که فرهای شما تعریف خود را از دست می دهند، می توانید موهای خود را با نرم کننده بشویید. یا یک شستشوی ساده با آب انجام دهید – موهای خود را بدون هیچ شامپو یا نرم کننده تمیز کنید. این تضمین می کند که روغن های اضافی بدون از بین بردن رطوبت طبیعی فرهای شما از بین می روند.

صبح موهای خود را بشویید تا زمان کافی برای خشک شدن موها داشته باشید. اصطکاک ایجاد شده در هنگام خواب ممکن است منجر به شکستگی مو در حالت شکننده شود.

توجه: عوامل دیگری مانند تولید سبوم پوست سر، قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و آلودگی و زیاده‌روی در فعالیت‌های بدنی نیز بر مدت زمان بین جلسات شستشوی مو تأثیر می‌گذارند.

تغذیه کامل ، مراقبت و درمان موهای شما تنها با ماسک کراتینه مو بایوفل

ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا
ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین ماسکی کاملا درمانی بوده و خشکی ، شکنندگی ، وزی و کدری موها را برطرف می کند ، علاوه بر آن باعث توقف ریزش و رویش مجدد مو نیز می گردد.

این ماسک ضد موخوره بایوفل یک محصول فوق العاده موثر در درمان موخوره مو نیز می باشد. دقت کنید !! این محصول اصلا مشابه ماینوکسیدیل نیست .

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع و ماندگار و بدون استفاده همیشگی از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین لطافت و درخششی همچون ابریشم را به موهای خود هدیه دهید .

چه زمانی باید موهای مجعد را بشویید؟

روش شستن و نگهداری موهای مجعد، زمان شستن موهای مجعد
روش شستن و نگهداری موهای مجعد، زمان شستن موهای مجعد

فقط زمانی بشویید که موها کثیف هستند

مردم اغلب تمایل دارند موهای خود را هر دو روز یکبار بشویند. اما شستن مکرر موهایتان ممکن است روغن های ضروری مورد نیاز برای رشد سالم آن را از بین ببرد. کمبود چربی و رطوبت موها را خشک، زبر و خارش می کند.

مقداری از شامپو به اندازه توپ گلف را روی موهای خود بمالید. ابتدا آن را روی کف دست خود فشار دهید و سپس آن را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید.

از این رو، موهای خود را فقط زمانی با شامپو بشویید که کثیف شده و موهای شما سنگین به نظر می رسند. در غیر این صورت موهایتان را با آب با ماساژ پوست سر تمیز کنید تا کثیفی و چربی اضافی از بین برود. همچنین می توانید موهای خود را به طور مشترک بشویید تا رطوبت طبیعی خود را حفظ کنید.

زمانی که موها بو می دهند و به دلیل شنا یا سایر فعالیت های بدنی کثیف یا عرق می شوند، شستشوی منظم تری لازم است.

شستشو فقط برای از بین بردن Build up

Buildup فقط به معنای روغن نیست. این می تواند کثیفی، عرق، ناخالصی ها و بقایای محصول باشد. هرچه بیشتر از محصولات استفاده کنید، احتمال تجمع باقی مانده روی موهای شما بیشتر می شود که باعث می شود فرهای شما صاف و شل به نظر برسند.

محصولات را از روی موهای خود با آب بشویید و با نرم کننده ادامه دهید. فقط در صورتی از شامپو استفاده کنید که شستشوی محصول دشوار است. این کار باعث خشک شدن موهای مواج و شکستگی و ریزش مو نمی شود.

چه مدت می توانم بدون شستن موهای مجعدم بمانم؟

بسته به نوع فر خود و میزان کثیفی و تجمع، تعداد دفعات شستن فرها را تعیین کنید. اگر فرهای محکم پیچ خورده دارید که کثیف نیستند، زمان بین دو شستشو را به بیش از دو هفته افزایش دهید. از طرف دیگر، موهای مجعد نازک و متوسط ​​باید حداقل دو یا سه بار در هفته شسته شوند.

پاسخ به سوالات متداول

آیا باید موهای خیس و مجعد را برس بزنید؟

بله. برس زدن موهای خیس و مجعد به جای موهای خشک توصیه می شود، زیرا موها ممکن است منجر به شکستن، دوشاخه شدن موها، موخوره و شل شدن فرهای طبیعی شود.

آیا باید موهای مجعد را با آب سرد بشویید؟

بله. طبق شواهد حکایتی، شستن موهایتان با آب ولرم تا سرد ممکن است به کاهش موخوره و درخشندگی موهایتان کمک کند.

آیا روغن نارگیل برای موهای مجعد مفید است؟

بله. روغن نارگیل به ساقه موهای شما نفوذ می کند، آن را تغذیه می کند، از آسیب محافظت می کند، درخشندگی می بخشد و همچنین آسیب کراتین را کاهش می دهد.

آیا آب داغ موهای مجعد را وز می کند؟

بله. طبق شواهد حکایتی، شستن موها با آب داغ ممکن است ساقه مو را متورم کند. در حالی که ممکن است به پاک کردن چربی اضافی و کثیفی کمک کند، ممکن است باعث وز شدن موها نیز شود.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل انتخاب بسیار مناسب برای شماست .

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا
تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

تونیک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر درمان ریزش مو ، باعث رشد مجدد مو و همچنین افزایش ضخامت ساقه مو در انواع موها می باشد .

ترکیبات این تونیک ضد ریزش مو گیاهی کاملا ارگانیک بوده و از هیچ عنصر شیمیایی و ماینوکسیدیل در ساختار خود استفاده نکرده است و این باعث می شود که شما با یک دوره استفاده به نتیجه دلخواه خود برسید و نیازی به استفاده همیشگی نخواهد داشت.

درمان انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان ، حتی ریزش سکه ای ریش در آقایان از مزایای مهم  بهترین محلول ضد ریزش مو می باشد .

با خرید محلول ضد ریزش مو ارمغانی از زیبایی را برای موهای خود رقم بزنید.

سخن پایانی
  • توصیه می شود موهای مجعد نازک را با یک شامپو گیاهی هر روز بشویید زیرا این نوع موهای مجعد به راحتی چرب می شوند.
  • موهای مجعد با ضخامت متوسط ​​را می توان هر دو تا سه روز یکبار شامپو زد تا از شر تجمع چربی خلاص شود یا به سادگی هر روز متناوب با آب بشویید تا عرق و کثیفی از بین برود.
  • موهای مجعد ضخیم یا درشت می توانند رطوبت را به خوبی حفظ کنند و می توان آنها را یک بار در هفته شامپو زد، با نرم کننده شست و شو داد تا حالت فر را مشخص کند یا هر زمان که احساس کثیف و عرق کرد با آب تمیز کرد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *