مجله

آیا یبوست می تواند باعث ریزش مو شود؟

ریزش مو با یبوست و بواسیر ، پیشگیری و درمان ریزش مو ناشی از مشکلات گوارشی

فهرست مطالب

ریزش مو با یبوست و بواسیر ، پیشگیری و درمان ریزش مو ناشی از مشکلات گوارشی

ریزش مو چیزی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند و عوامل متعددی باعث آن می شود. برخی از شایع ترین عوامل ارثی، افزایش سن، داروها، تغییرات هورمونی و بیماری هایی مانند آلوپسی آره آتا هستند. یکی از عواملی که کمتر آشکار در نازک شدن مو نقش دارد، اختلال در فرآیند گوارش و یبوست است و همچنین بسیاری از افراد ریزش مو با بواسیر را نیز تجربه کرده اند. در این مقاله فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی به بحث درباره ریزش مو با یبوست و بواسیر ، پیشگیری و درمان ریزش مو ناشی از مشکلات گوارشی خواهد پرداخت ، همراه ما باشید.

ریزش مو با یبوست و بواسیر ، پیشگیری و درمان ریزش مو ناشی از مشکلات گوارشی
ریزش مو با یبوست و بواسیر ، پیشگیری و درمان ریزش مو ناشی از مشکلات گوارشی

مقدمه:

بدن شما برای رشد مو به مولکول های خاصی نیاز دارد. بنابراین، ریزش مو می تواند یکی از عواقب هر مشکل گوارشی جدی باشد. بیماری هایی مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یا بیماری التهابی روده (IBD) می توانند هضم را مختل کنند. این بدان معناست که بدن شما ممکن است مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذایی که می خورید دریافت نکند. نداشتن مواد مغذی لازم به این معنی است که هیچ بلوک ساختمانی برای رشد مو وجود ندارد.

آیا سلامت روده می تواند بر ریزش مو تأثیر بگذارد؟

موهای شما از پروتئین، لیپیدها، آب و برخی عناصر کمیاب ساخته شده است. اما روند رشد مو نیاز به انرژی زیادی دارد و عناصر مهم دیگری مانند هورمون ها، مواد معدنی و ویتامین ها را در بر می گیرد. اگر بدن مقادیر کافی از هیچ عنصری را که در این فرآیند پیچیده رشد مو دخیل است نداشته باشد، ریزش مو ممکن است به یک تهدید واقعی تبدیل شود.

بدن شما تمام مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد خود را از طریق هضم غذا دریافت می کند. هر چیزی که می خورید به دستگاه گوارش شما ختم می شود. پس از آن، آنزیم ها و باکتری های روده شما آن را به عناصر ساده ای تجزیه می کنند که جذب و برای پردازش بیشتر یا استفاده فوری منتقل می شوند. به همین دلیل است که هر گونه مشکل گوارشی ممکن است به طور غیر مستقیم منجر به ریزش مو شود.

خانم یا آقا ندارد . همه به دنبال راهی برای پر پشت شدن ، خوش حالتی و سلامت موهای خود هستند.

ما به شما شامپو رشد مو بایوفل کانادا را معرفی می کنیم .

شامپو ضد ریزش مو بایوفول کانادا
شامپو ضد ریزش مو بایوفول کانادا

قطع فوری ریزش و رشد مجدد موها و درمانی کاملا قطعی برای تمامی الگوهای ریزش مو در هر سنی تنها با شامپو ضد ریزش بایوفل

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل باعث شده این شامپو رشد مو گیاهی درلیست محصولات مورد تایید سازمان غذا و داروی ایران نیز باشد .

خرید بهترین شامپو ضد ریزش مو ، بهترین هدیه برای موهای شما

نقش مشکلات گوارشی و یبوست بر ریزش مو

هر گونه اختلال در سیستم گوارشی می تواند باعث کمبود مواد مغذی مورد نیاز بدن شما برای رشد مو شود. با مراقبت مناسب از سلامت فلور روده، رژیم غذایی سالم و مدیریت استرس می توان از ریزش مو جلوگیری کرد.

چگونه یبوست و بیماری روده می تواند منجر به نازک شدن مو شود

دریافت مواد مغذی مناسب از غذا مستلزم داشتن دستگاه گوارشی کارآمد و فلور روده سالم است. باکتری ها و میکروب های موجود در روده شما برای تولید عناصر خاصی مانند اسیدهای آمینه، تری گلیسیرید و ویتامین ها (  B1، B9، B7، B2، B5، K  ) ضروری هستند. برخی عدم تعادل در باکتری های روده نیز با بیماری هایی مانند IBD مرتبط است.

فلور روده سالم نشان دهنده یک اکوسیستم واقعی با تنوع بیش از ۴۰۰ گونه میکروارگانیسم است. بیشتر این باکتری ها در روده بزرگ زندگی می کنند و مانند محافظت در برابر میکروب های مضر، نقش مهمی در هضم و سلامت عمومی بدن دارند. تعادل بین این نوع میکروب ها برای سلامتی ما ضروری است و هرگونه عدم تعادل می تواند منجر به مشکلاتی مانند سرطان روده بزرگ و فیبروز کبد شود.

فلور روده ناسالم

فلور ناسالم روده ممکن است باعث اختلال در روند هضم و جذب غذا شود. بنابراین حتی اگر چیزهای مناسب بخورید، بدن شما ممکن است نتواند مولکول های مورد نیاز خود را استخراج کند. این به نوبه خود می تواند منجر به کمبود عناصر خاصی شود که بدن برای رشد مو استفاده می کند. به نظر می رسد که باکتری های روده و ریزش مو به هم مرتبط هستند.

ارتباط بین نفوذپذیری روده و ریزش مو

تغییر در رژیم غذایی، باکتری های روده یا التهاب در روده می تواند نفوذپذیری دیواره روده را تغییر دهد. در حالی که هیچ رابطه مستقیمی بین نفوذپذیری روده و ریزش مو وجود ندارد، تغییرات در دیواره روده فرآیند هضم را مختل کرده و مانع جذب مواد مغذی می شود.

ریزش مو با یبوست و بواسیر ، پیشگیری و درمان ریزش مو ناشی از مشکلات گوارشی
ریزش مو با یبوست و بواسیر ، پیشگیری و درمان ریزش مو ناشی از مشکلات گوارشی

سوء جذب می تواند منجر به ریزش مو شود

پس از هضم، ریز مغذی های به دست آمده از غذا باید از دیواره روده عبور کرده و وارد جریان خون یا سیستم لنفاوی شوند. دیواره روده مانعی بین میلیاردها باکتری و بقیه بدن است. اما این مانع باید نفوذپذیر باشد تا مواد مغذی عبور کنند.

کمبودهای تغذیه ای می تواند نتیجه انتخاب رژیم غذایی نامناسب باشد یا ممکن است نتیجه سوء جذب باشد. در برخی شرایط پاتولوژیک، حتی اگر غذای سالم می خورید، بدن شما ممکن است نتواند مواد مغذی دستگاه گوارش را تجزیه و جذب کند.

سوء جذب می تواند نتیجه عدم تحمل نوع خاصی از مواد غذایی، التهاب موضعی، رشد بیش از حد باکتری ها، بیماری های خودایمنی دستگاه گوارش یا انگل ها باشد. همچنین به نظر می رسد ارتباط قوی بین ریزش مو و بیمارانی که تحت عمل جراحی اسلیو گاسترکتومی قرار می گیرند، وجود دارد. این نوع مداخله ممکن است باعث سوء جذب ریزمغذی هایی مانند روی و آهن شود که هر دو برای رشد مو ضروری هستند.

در دوره های کمبود مواد مغذی، بدن شما از تمام منابع خود برای حفظ عملکرد صحیح اندام ها استفاده می کند. فرآیندی مانند رشد مو در اولویت نیست، بنابراین رشد موهای شما ممکن است بیشتر طول بکشد یا شروع به نازک شدن کند.

ریزش مو همیشه برای همه یک اتفاق ناخوشایند است ، اینجا پایان این مسیر ناهنجار برای شماست .

سرم مو ضد ریزش پلاسنتا از شرکت بایوفل تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت.

سرم ضد ریزش مو و ترمیم کننده مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا
سرم ضد ریزش مو و ترمیم کننده مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

درمانی قطعی برای قطع ریزش و همچنین رشد مجدد مو در زنان و مردان با استفاده از سرم ضد ریزش مو گیاهی  بایوفل

این سرم ترمیم کننده ، مناسب برای بعد از حمام و بدون نیاز به آبکشی و درمان کننده انواع الگوهای ریزش مو با ترکیبات ارگانیک می باشد .

لذت یک تجربه شیرین با خرید سرم ضد ریزش پلاسنتا

IBS  ( سندرم روده تحریک پذیر) و ریزش مو

سندرم روده تحریک پذیر یا IBS یک بیماری مزمن پزشکی است که بیش از ۷ درصد از جمعیت عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد. علائمی مانند درد، نفخ، اسهال و یبوست می تواند به شدت کیفیت زندگی بیماران را تحت تاثیر قرار دهد و اغلب با اختلال در فرآیند گوارش همراه است.

هیچ دلیل اولیه ای برای این بیماری وجود ندارد، اما عواملی مانند عفونت های روده ای، انگل، تغییرات در سطح سروتونین، عدم تعادل فلور روده و عوامل روانی اجتماعی با IBS مرتبط هستند. اثرات IBS اغلب التهاب موضعی، حساسیت غذایی و سوء جذب کربوهیدرات است.

IBD  (بیماری التهابی روده) و ریزش مو

بیماری التهابی روده یا IBD اصطلاحی است که شامل بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و سایر التهابات غیر عفونی روده می شود. عامل اصلی مرتبط با IBD، واکنش بیش از حد سیستم ایمنی به فلور طبیعی روده است.

علائم ممکن است متفاوت باشد، اما بیشتر بیماران درد شکمی، اسهال، خونریزی مقعدی، کاهش وزن و خستگی را گزارش می کنند. ریزش مو در بیماران مبتلا به IBD با کمبودهای تغذیه ای و واکنش های نامطلوب به دارو همراه است. مطالعات اخیر همچنین عوامل خطر مشترک با آلوپسی آره آتا و بیماری التهابی روده را کشف کرده است.

ریزش مو ناشی از یبوست و مشکلات گوارشی

(بواسیر) عروق خونی بزرگ شده در داخل و اطراف مقعد هستند. آنها معمولاً در اثر فشار روی مقعد ایجاد می شوند. این فشار می تواند ناشی از استرس باشد. استرس می تواند با افزایش فشار خون باعث ایجاد فشار در رگ های خونی شود. این فشار در حین حرکات روده مقعد را تحت فشار قرار می دهد که بر رگ های خونی داخل و خارج آن تأثیر می گذارد. هر چه فرد استرس بیشتری را تجربه کند، توده های او شدیدتر می شود.

افرادی که اغلب دچار ریزش مو می شوند تحت استرس بیش از حد هستند. در بیماران مبتلا به آلوپسی، کورتیزول (هورمون استرس) و مقدار سروتونین (هورمون تثبیت کننده خلق و خو) کاهش می یابد و این عدم تعادل هورمونی باعث ریزش مو می شود. ریزش مو خود می تواند به دلیل احساس شرم در فرد باعث استرس شود.

بیشتر در مورد یبوست و ریزش مو بدانید

بواسیر و یبوست در اثر استرس ایجاد می شوند و همین استرس می تواند باعث ریزش مو شود. این اغلب در بیماران انبوه که از ریزش مو نیز رنج می برند دیده می شود. بیماران مبتلا به آلوپسی اغلب خون روی مدفوع دارند و این نیز از علائم انبوهی است. این یک نتیجه مستقیم ریزش مو نیست، بلکه به دلیل استرس درون بدن است که باعث ریزش مو می شود و با آن تشدید می شود. بنابراین، می توان گفت که استرس رابطه مشترک بین ریزش مو ویبوست است.

چگونه استرس می تواند منجر به ریزش مو شود

استرس با ایجاد آسیب های روانی و بیولوژیکی می تواند اثرات شدیدی بر سلامت فرد داشته باشد. استرس می تواند به سیستم عصبی خودمختار آسیب برساند و بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد. همچنین می تواند در آسیب شناسی بیماری های مختلف مانند سندرم روده تحریک پذیر نقش داشته باشد و باعث ایجاد تغییراتی در تعادل هورمونی بدن شود. همه این عوامل ممکن است تاثیر منفی بر رشد مو داشته باشند.

رایحه درمانی

رایحه درمانی همچنین ممکن است راهی عالی برای مدیریت سطوح استرس باشد. یک مطالعه نشان داده است که رایحه درمانی می تواند استرس، اضطراب و درد را کاهش دهد. اگر با جلسات مراقبه ذهنی همراه شود، احتمالاً تأثیرات آن قوی تر خواهد بود.

داشتن عادات خواب ناسالم می تواند باعث بی خوابی شود و اثرات استرس بر بدن را تشدید کند. خواب کافی و داشتن بهداشت خواب خوب از اقدامات ضروری برای مدیریت سطح استرس هستند.

به دنبال ماسک مناسبی برای داخل حمام هستید که هم نرم کننده و هم درمان کننده مو باشد؟

چرا از ماسک ضد ریزش مو ایج دیفنس بایوفل استفاده نمی کنید؟

ماسک ضد ریزش مو بایوفول کانادا
ماسک ضد ریزش مو بایوفول کانادا

این ماسک مو ضد ریزش به دلیل ساختار ارگانیک و درمانی خود مناسب استفاده هم بر ریشه و هم ساقه موها است ، که علاوه نرم کنندگی مو باعث درمان ریزش و رشد مجدد موها نیز می باشد.

با هر الگوی ریزش مویی که درگیر هستید ، ماسک ضد ریزش مو گیاهی ایج دیفنس بایوفل بهترین انتخاب برای حل مشکل شماست.

خرید بهترین ماسک ضد ریزش مو بایوفل زیبا ترین هدیه برای موهای زیبای شما است.

چگونه هنگام ریزش مو و ریزش مو استرس را کاهش دهیم؟

استرس یکی از دلایل رایج هر دوی این شرایط است – یبوست و ریزش مو. بنابراین، برای درمان هر دو سطح استرس بیمار باید کاهش یابد. بهترین راه برای جلوگیری از ریزش موی ناشی از استرس ناشی از انبوه، درمان انبوه است.

این ها را می توان از طریق تغییر سبک زندگی، داروها و جراحی درمان کرد. پس از درمان، بیمار استرس کمتری را احساس می کند که باعث می شود ریزش مو متوقف شود.

اگر یبوست دارید که به شما استرس می دهد و باعث ریزش موهایتان می شود، باید به پزشک مراجعه کنید. او بهترین درمان را برای موقعیت خاص شما، خواه تغییر سبک زندگی، دارو یا جراحی باشد، به شما ارائه می دهد. این درمان بدون استرس خواهد بود که همچنین باعث کاهش و حتی توقف ریزش موهای شما می شود.

چگونه یبوست منجر به سفیدی مو می شود: ۵ مرحله آسان برای کنترل آن.

موهای خاکستری شما و عملکرد روده شما ممکن است ارتباط نزدیکی با هم داشته باشند و دومی ممکن است عامل اولی باشد. فردی که از سفیدی زودرس مو رنج می برد باید بررسی کند که چگونه یبوست منجر به سفیدی مو می شود. در حالی که سفید شدن مو در نتیجه کهولت سن است و در بین افراد بالای ۳۵ سال رایج است، بچه‌های کوچکتر یا نوجوانان که موهایشان خاکستری می‌شود یک نقطه نگرانی آشکار است.

سفید شدن زود هنگام مو

 خاکستری شدن زودرس می تواند نتیجه یک مشکل پنهان بدن در بین جوانان باشد، از جمله – ژنتیک، بیماری های خودایمنی، عوارض جانبی داروها، استرس جسمی یا روحی یا حتی اختلالات تیروئید. مقصر دیگری که مایلیم به این لیست بپیوندیم یبوست است.

در دوران نوجوانی، بدن مجبور است هر روز تغییر کند. تغییرات هورمونی که باعث ایجاد این تغییرات می شود، گاهی اوقات باعث عدم تعادل و کاهش عملکرد گوارشی می شود و روی پوست به صورت آکنه و روی مو به صورت سفیدی زودرس خود را نشان می دهد. در اینجا یک مطالعه سبک در مورد ریزش موی زودرس است.

چگونه موهای خاکستری ناشی از عدم تعادل اعضای بدن را تشخیص دهیم؟

کلیه:

اگر مجموعه ای از موهای سفید را در بالای سر خود مشاهده کردید، احتمالاً این نشانه عملکرد ضعیف کلیه است. عملکرد ضعیف کلیه می تواند ناشی از خستگی یا عملکرد ضعیف کلیه ها باشد. کلیه ها مسئول جمع آوری مواد زائد از جریان خون و بازگرداندن مواد مغذی فیلتر شده به خون هستند. عدم تعادل در عملکرد کلیه نه تنها باعث افزایش تعداد سموم در بدن شما می شود بلکه می تواند بر هورمون های شما فشار وارد کند و منجر به سفید شدن موها شود.

کبد:

اگر موهای خاکستری در امتداد خط موی خود، نزدیک شقیقه ها مشاهده کردید، این نشانه عدم تعادل در کبد است. کبد مسئول تجزیه مواد سمی مانند الکل و داروهایی است که وارد جریان خون می شوند. هنگامی که کبد با این عملکرد خسته می شود، موهای اطراف شقیقه ها شروع به خاکستری شدن می کنند. در کنار آن، مطالعات کافی برای اثبات رابطه مستقیم بین سیگار کشیدن زیاد، نوشیدن الکل و سفید شدن زودرس موها انجام شده است.

موهایی که در مرکز و جلوی خط مو خاکستری می‌شوند معمولاً نشانه‌ای از مشکلات گوارشی یا هضم ناتمام به معنی یبوست است. اینجاست که می توانید تأیید کنید که یبوست منجر به سفیدی مو در شما می شود.

ریزش مو با یبوست و بواسیر ، پیشگیری و درمان ریزش مو ناشی از مشکلات گوارشی
ریزش مو با یبوست و بواسیر ، پیشگیری و درمان ریزش مو ناشی از مشکلات گوارشی
هضم ضعیف نشان می دهد که چگونه یبوست منجر به سفیدی مو می شود

یبوست به عنوان یک نتیجه مستقیم از میکروبیوم روده تحریک شده و متراکم رخ می دهد که به دلیل رژیم غذایی کمبود فیبر رخ می دهد. در نتیجه، دستگاه گوارش قادر به رها کردن مدفوع نیست. این می تواند به دلیل کمبود مواد مغذی یا التهاب مزمن دستگاه گوارش باشد.

مواد مغذی لازم برای جلوگیری از سفیدی زودرس ویتامین های B-2، B-6 و B-12 هستند. اینها به خوبی در غذاهایی مانند نخود، قارچ، سیب زمینی، بادام هندی (نه سرخ شده یا شور)، نخود و بادام وجود دارند.

چه غذاهایی برای درمان سفیدی زودرس مو ضروری است؟

به دنبال غذاهای حاوی ویتامین B 12 مانند گوشت، ماهی، شیر، پنیر، تخم مرغ و غیره باشید.

غذاهای غنی از سلنیوم – آجیل برزیلی، بادام هندی، تخمه آفتابگردان، گوشت، تخم مرغ کامل، غذاهای دریایی، اسفناج، عدس را امتحان کنید.

استرس روی دستگاه گوارش می تواند مو را خاکستری کند و این می تواند در هر سنی رخ دهد. بنابراین، لازم است اجابت مزاج منظم و آزاد داشته باشید که بتوانید آن را کنترل کنید، زیرا اغلب یبوست منجر به سفیدی مو می شود.

گام هایی  برای کنترل موهای خاکستری و یبوست

۱٫ غذاهای غنی از ویتامین های B، E، سلنیوم و مس مصرف کنید.

۲٫ دانه ها و آجیل ها افزودنی عالی از فیبر خواهند بود.

۳٫ سعی کنید هر روز در زمان مشخصی اجابت مزاج داشته باشید.

۴٫ هر هفته موهایتان را روغن بزنید.

چگونه می توان سلامت مو و پوست سر را بهبود بخشید

رژیم غذایی

با تغییر رژیم غذایی می توانید سلامت موهای خود را بهبود بخشیده و از ریزش موی ناشی از کمبودهای تغذیه ای جلوگیری کنید. تغییر رژیم غذایی شما را قادر می سازد تا مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را برای رشد مو فراهم کنید.

برخی از این مواد مغذی بلوک‌های سازنده واقعی هستند، مانند پروتئین‌ها، و برخی دیگر مانند روی و آهن برای واکنش‌های شیمیایی در سلول‌هایی که الیاف مو را سنتز می‌کنند، ضروری هستند.

پروتئین

 این یک ماده مغذی مهم در هر رژیم غذایی است و می توانید آن را از منابع غذایی حیوانی و گیاهی دریافت کنید. برخی از منابع سالم پروتئین عبارتند از: گوشت، ماهی، تخم مرغ، محصولات لبنی، غلات کامل و حبوبات مانند عدس، لوبیا، سویا، نخود و بادام زمینی.

اسیدهای چرب امگا ۳

چربی های ضروری در نظر گرفته می شوند زیرا بدن نمی تواند آنها را به خودی خود تولید کند، به این معنی که شما باید آنها را از غذا دریافت کنید. آنها بخشی از غشای سلولی هستند و بدن شما از آنها برای عملکرد مناسب سلولی و سنتز مولکول های مهم مانند هورمون ها استفاده می کند. اسیدهای چرب برای سلامت پوست و مو نیز مهم هستند. منابع عالی برای اسیدهای چرب امگا ۳ ماهی و سایر غذاهای دریایی، آجیل و دانه‌ها و روغن‌های گیاهی (روغن کانولا، روغن سویا، روغن بذر کتان) هستند.

ویتامین B12

یا کوبالامین یک عامل مهم در تکثیر سلولی است. این ویتامین را می توان به مقدار فراوان در گوشت، ماهی، لبنیات و تخم مرغ یافت. متأسفانه، افرادی که رژیم های گیاهخواری دارند، مستعد کمبود B12 هستند، با این حال گزینه های درمانی مانند تزریق B12 در دسترس است.

آهن

کمبود این ماده معدنی کاملاً رایج است که علت اصلی آن از دست دادن خون یا دریافت ناکافی رژیم غذایی است. برخی از منابع مهم آهن عبارتند از: گوشت قرمز، جگر، آجیل، غلات غنی شده، میوه های خشک (زردآلو) و لوبیا.

روی

یک ماده معدنی مهم که در بسیاری از واکنش های شیمیایی در بدن نقش دارد، در عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد و به رشد مو کمک می کند. برخی از منابع مهم روی عبارتند از صدف و انواع دیگر غذاهای دریایی، گوشت، لبنیات، نخود، لوبیا، دانه کدو تنبل و بلغور جو دوسر.

گلوتاتیون

ریزش موی عمومی اغلب با سطوح پایین گلوتاتیون همراه است. مصرف مکمل گلوتاتیون می تواند به پیشگیری یا درمان ریزش مو کمک کند. مزایای گلوتاتیون نیز فراتر از درمان ریزش مو است.

بیشتربخوانید : چگونه یک رژیم موی طبیعی موثر داشته باشیم ؟

روش های دیگر برای درمان ریزش مو

پروبیوتیک ها از مخمر یا باکتری زنده ساخته می شوند. می توانید مکمل های پروبیوتیک را به عنوان راهی برای افزودن باکتری های خوب به بدن خود مصرف کنید. پزشک ممکن است مکمل های پروبیوتیک را پس از درمان آنتی بیوتیکی توصیه کند.

محدود کردن استفاده از محصولات مو

می تواند برای سلامت موهای شما مفید باشد. بیشتر محصولاتی مانند شامپوها حاوی مواد شیمیایی زیادی هستند که در صورت استفاده زیاد می توانند پوست سر و موهای شما را خشک کنند.

عدم استفاده از برس و شانه روی موهای خیس

این می تواند به الیاف مو آسیب برساند. هنگامی که موهای خود را با حوله خشک می کنید، سعی کنید ملایم باشید و به جای اسکراب شدید، از حرکات نوک زدن استفاده کنید.

کندن مو با برس یا شانه خشن

از کندن موهای خود با شانه های خشن یا مدل موهای سفت مانند قیطان، کش یا دم اسبی خودداری کنید. استفاده از کش های موی بسیار سفت می تواند به فیبر مو و فولیکول های مو آسیب برساند.

ریزش مو با یبوست و بواسیر ، پیشگیری و درمان ریزش مو ناشی از مشکلات گوارشی
عدم استفاده از وسایل حرارتی و استایل کردن مو

سعی کنید استفاده از اتوهای فر کننده، اتوهای صاف کننده، غلتک داغ یا درمان با روغن داغ را محدود کنید. دمای بالا می تواند برای فیبر مو بسیار مضر باشد و ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به موهای شما وارد کند.

نتیجه

ریزش مو وضعیتی است که هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار می دهد و اغلب تأثیرات عاطفی زیادی بر افرادی که تحت تأثیر قرار می گیرند می گذارد. این می تواند توسط عوامل متعددی ایجاد شود و برخی از آنها به مشکلات دستگاه گوارش مربوط می شوند. هر گونه اختلال در سیستم گوارشی می تواند باعث کمبود مواد مغذی مورد نیاز بدن شما برای رشد مو شود.

با مراقبت مناسب از سلامت فلور روده، رژیم غذایی سالم و مدیریت استرس می توان از ریزش مو جلوگیری کرد.

مهمتر از همه، حتما با یک متخصص پزشکی مشورت کنید. برای یافتن علت اصلی بیماری خود با راه حل های طب طبیعی، توسط یک پزشک طبیعی مورد ارزیابی قرار بگیرید.

منبع: https://citynaturopathic.ca

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *