مجله

بازگشت دوباره زندگی به مو با عسل درمانی

عسل درمانی مو چیست؟ فواید، عوارض و نحوه استفاده از عسل برای تقویت مو

فهرست مطالب

عسل درمانی مو چیست؟ فواید، عوارض و نحوه استفاده از عسل برای تقویت مو

عسل سرشار از خواص طبیعی، برای مو عالی است و یک ماده همه کاره است که می تواند رشد موی سالم را تقویت کند و وضعیت کلی موهای شما را بهبود بخشد. فواید استفاده از عسل برای تقویت مو نیز از این قاعده مستثنی نیست. آیا این موضوع که عوارض استفاده از عسل برای تقویت مو صحت دارد یا نه مشکوک هستید؟ در این مقاله از فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی شما را با موضوع عسل درمانی مو چیست؟ فواید، عوارض و نحوه استفاده از عسل برای تقویت مو بیشتر آشنا خواهیم کرد.

عسل یک محصول طبیعی عالی برای مو است که می تواند به تنهایی استفاده شود یا در سایر درمان های طبیعی مو گنجانده شود. می تواند رشد سلولی را تقویت کند، به حفظ رطوبت کمک کند و مواد مغذی را به مو و پوست سر بازگرداند. حتی ممکن است به کاهش شرایط التهابی پوست در صورت استفاده با سایر درمان‌ها کمک کند.

جای تعجب نیست که استفاده از عسل برای مو راهی فوق العاده برای تغذیه و تقویت سلامت مو و پوست سر شماست.

عسل درمانی مو چیست؟ فواید، عوارض و نحوه استفاده از عسل برای تقویت مو
عسل درمانی مو چیست؟ فواید، عوارض و نحوه استفاده از عسل برای تقویت مو

عسل برای رشد موهای سالم

شاید شنیده باشید که عسل برای بهبود زخم و جلوگیری از عفونت استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که عسل توانایی شگفت انگیزی در تقویت رشد سلولی، به ویژه رشد سلول های اپیتلیال پوست دارد. این سلول ها فولیکول های مو و مجاری موی سر را می سازند که برای رشد موی سالم ضروری هستند.

عسل حتی می‌تواند فولیکول‌های مو را که غیرفعال شده‌اند بیدار کند یا تقویت کند و باعث رشد بیشتر موهای جدید شود. عسل همچنین حاوی مواد مغذی است که استحکام و ساختار مو را تقویت می کند، که می تواند شکستگی مو را کاهش دهد و به رشد طولانی تر مو در طول زمان کمک کند.

آیا عسل برای رشد موهای شما مفید است؟

در حالی که عسل به خودی خود باعث رشد موهای شما نمی شود، اما حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که سلامت کلی مو و پوست سر شما را بهبود می بخشد. علاوه بر این، عسل به جوانسازی فولیکول های خفته کمک می کند و موهای خوش حالت وحجیم را می سازد .

آیا عسل برای موهای شما خوب است؟

بله! عسل به دلیل خاصیت آبرسانی، تقویت کننده، ضد باکتریایی و ضد التهابی برای موهای شما مفید است. توانایی آبرسانی و تقویت مو، افزایش درخشندگی، تسکین پوست سر و موارد دیگر را دارد.

فواید عسل برای مو

به نظر می رسد راز داشتن موهای درخشان و سالم همیشه در آشپزخانه شما بوده است، و شما حتی آن را نمی دانستید. در اینجا به بررسی فواید بی‌شمار این ماده غنی از آنتی اکسیدان برای موهای شما می‌پردازیم.

به نظر می رسد که عسل یک مرطوب کننده طبیعی است. معنی آن چیست؟ این بدان معناست که عسل می تواند مولکول های آب را از هوا بیرون بکشد و آنها را به فولیکول مو و پوست سر بکشد. نتیجه موی فوق العاده براق و سالم است که در برابر شکستن مقاومت می کند.

پایان ریزش مو ، رشد مجدد مو ، زیبایی و زندگی دوباره مو تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای و یک درمان کننده قطعی برای ریزش مو و همچنین رشد مجدد مو می باشد .

درمان هر نوع الگوی ریزش مو در زنان و مردان بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل براحتی محقق می شود.

ترکیبات کاملا ارگانیک و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان مو کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، یعنی زندگی بخشیدن به مو

عسل موها را نرم، باز و حالت دهنده می کند

یک نرم کننده طبیعی شگفت انگیز برای مو می سازد زیرا خاصیت مرطوب کنندگی آن مو را نرم، باز و صاف می کند. همچنین حاوی مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان هایی است که از مو در برابر آسیب محافظت می کند و سلامت کلی مو را بهبود می بخشد.

عسل به موهای خشک یا مجعد درخشندگی می بخشد

دارای خواص نرم کنندگی و مرطوب کنندگی است که به فولیکول های مو رطوبت می بخشد. این به طور طبیعی ساقه مو را صاف می کند و درخشش و درخشندگی را به موهای وز، خشک، مجعد یا کدر باز می گرداند. خواص مرطوب‌کننده طبیعی آن باعث می‌شود تا از هدر رفتن رطوبت در آینده نیز جلوگیری شود.

عسل می تواند حالت های طبیعی را تقویت کند

عسل حاوی یک آنزیم طبیعی به نام گلوکز اکسیداز است. همچنین حاوی قند طبیعی به نام گلوکز است. هنگامی که آنزیم گلوکز را تجزیه می کند، پراکسید هیدروژن را از خود بر جای می گذارد که با شکستن ملانین مو، مو را روشن می کند.

در حالی که عسل نمی تواند مانند درمان های شیمیایی موها را سفید کند، باقی ماندن عسل روی مو برای مدت طولانی می تواند هایلایت های طبیعی شما را بدون آسیب رساندن به مواد شیمیایی خشن تقویت کند.

عسل درمانی مو چیست؟ فواید، عوارض و نحوه استفاده از عسل برای تقویت مو
عسل درمانی مو چیست؟ فواید، عوارض و نحوه استفاده از عسل برای تقویت مو

عسل از شکستگی و ریزش مو جلوگیری می کند

عسل سرشار از مواد مغذی حیاتی برای سلامت مو، از جمله مقادیر کمی کراتین است. کراتین یک پروتئین طبیعی است که به موها ساختار و استحکام می بخشد.

هنگامی که با خواص آنتی اکسیدانی و اثرات مرطوب کنندگی ترکیب می شود، عسل را به گزینه ای عالی برای مبارزه با ریزش و شکستگی مو تبدیل می کند.

عسل برای سلامت پوست سر

برای پوست سر شگفت‌انگیز است، زیرا به از بین بردن تجمعی که می‌تواند فولیکول مو را مسدود کرده و منجر به بیماری‌هایی مانند درماتیت شود، کمک می‌کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است شرایطی مانند اگزما و پسوریازیس را بهبود بخشد.

جالب اینجاست که شوره سر اغلب توسط قارچ یا باکتری ایجاد می شود. به دلیل خواص ضد باکتریایی و اثرات ضد التهابی، عسل برای تسکین شوره سر، درماتیت سبورئیک مزمن و پوست سر ملتهب که اغلب با هر دو بیماری همراه است، ایده آل است.

یک محصول با چندین کارایی بی نظیر برای درخشش و درمان مو

ماسک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر نرمی و لطافت مو مشکل ریزش موهای شما را پایان می دهد.

ماسک مو ضد ریزش ایج دیفنس بایوفل بصورت کاملا قطعی باعث درمان ریزش ، رشد مجدد ، استحکام مو، نرمی و خوش حالتی موهای شما می شود.

ترکیباتی کاملا ارگانیک بدون استفاده درصدی از مواد شیمیایی و مهم از تر همه ماینوکسیدیل از ویژگی های بارز ماسک ضد ریزش مو گیاهی بایوفل می باشد .

خرید بهترین ماسک ضد ریزش مو ، زیباترین و با ارزش ترین هدیه از طرف شما به موهایتان است.

عسل برای مراقبت از موی طبیعی

عسل ارگانیک یک انتخاب فوق العاده برای هر کسی است که علاقه مند به تغییر مراقبت از موی طبیعی است. ضمن اینکه به موها رطوبت می بخشد به آرامی پاک می شود. همچنین به ریشه ها و تارهای مو اسیدهای آمینه حیاتی، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی را تقویت می کند. به دلیل خواص احیا کننده آن، برای پوست سر نیز عالی است.

قدرت نرم کنندگی بالا برای مو

عسل یک نرم کننده است که به این معنی است که یک نرم کننده خاص است. این باعث می شود که یک نرم کننده موی باورنکردنی باشد که موهای شما را صاف می کند. بنابراین، اگر به دنبال بازگرداندن بافت طبیعی خود هستید، عسل بهترین گزینه برای شماست.

این یک آنتی اکسیدان طبیعی است، بنابراین باعث سلامت پوست سر و تحریک رشد مو می شود. همچنین سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، بنابراین استفاده از آن در روتین مراقبت از مو می‌تواند موهای شما را براق‌تر، نرم‌تر و در مجموع سلامت‌تر نشان دهد.

خواص دیگر استفاده از عسل برای مو

این تمایل دارد که رطوبت پوست سر شما را از بین ببرد. در هر صورت، عسل نیز دارای قند بالایی است که رطوبت را حفظ می کند. بر این اساس ریزش مو را پیش بینی می کند و فولیکول های مو را تقویت می کند.

عسل همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است. این از عفونت یا پسوریازیس پوست سر شما جلوگیری می کند و پوست سر شما را تمیز و عاری از باکتری نگه می دارد. این همچنین شما را از شوره سر و خارش پوست سر دور نگه می دارد.

اگر موهای شما خشک است یا آلودگی زیاد و قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید باعث بی روحی آنها شده است، استفاده از عسل می تواند درخشندگی از دست رفته موهای شما را بازگرداند.

عسل درمانی مو چیست؟ فواید، عوارض و نحوه استفاده از عسل برای تقویت مو

روشن کننده مو

عسل یک روشن کننده طبیعی است، بنابراین به عنوان یک روش طبیعی برای اضافه کردن هایلایت های ظریف یا به طور کلی کمی رنگ موهای شما را افزایش می دهد. برای تاثیر شدیدتر، عسل را با نرم کننده مورد علاقه خود ترکیب کنید و کمی آب لیمو به آن اضافه کنید. اگر به دنبال تیره کردن موهای خود هستید، از ملاس به عنوان جایگزین استفاده کنید.

عسل درمانی مو چیست؟ فواید، عوارض و نحوه استفاده از عسل برای تقویت مو
عسل درمانی مو چیست؟ فواید، عوارض و نحوه استفاده از عسل برای تقویت مو

باعث رشد مو می شود

عسل برای رشد مو سرشار از آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها و مواد مغذی است که فولیکول های مو را تغذیه کرده و رشد مو را تحریک می کند. همچنین با تقویت ساقه مو و کاهش شکستگی به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

خارش پوست سر را تسکین می دهد

عسل دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که می تواند به کاهش شرایط پوست سر مانند شوره سر، خارش و خشکی کمک کند. پوست سر را تسکین می دهد، تحریک را کاهش می دهد و محیط سالم تری برای رشد مو ایجاد می کند.

نحوه استفاده از عسل برای مو

در اینجا برخی از بهترین راه های استفاده از عسل برای مو به منظور بهره مندی بیشتر از فواید عسل روی مو آورده شده است:

شما عسل را به عنوان یک ماده در محصولات مو خواهید یافت که برای تغذیه مو و پوست سر و افزایش رطوبت و درخشندگی فرموله شده اند. همچنین به دلیل فواید احیا کننده آن، یک ماده محبوب در روغن های مو و ماسک های مو است. در اینجا نحوه استفاده از عسل در روال مراقبت از مو آورده شده است.

شستشوی موی عسلی

اگر به دنبال یک شامپوی مغذی با مواد مفید مانند مواد معدنی، اسیدهای آمینه و ویتامین ها هستید، نمی توانید با شستشوی مو با عسل اشتباه کنید. این پاک کننده ملایم مو با عسل به عنوان عنصر اصلی، تجمع مو را از بین می برد. پوست سر و مو، در حالی که تعادل رطوبت را حفظ می کند.

لازم نیست چندین محصول مختلف با کارایی های مختلف را برای درمان موهایتان داشته باشید .

یک سرم ضد ریزش مو پلاسنتا می تواند جای تمامی آن محصولات را در قفسه های شما پر کند .

محلول تقویت کننده مو پلاسنتا کمپلکس

درمانی قطعی برای قطع ریزش و همچنین رشد مجدد مو در زنان و مردان با استفاده از سرم ضد ریزش مو گیاهی  بایوفل

سرم ترمیم کننده پلاسنتا محصولی کاملا تخصصی برای مو بر پایه مواد طبیعی و ارگانیک است. استفاده از این محصول بسیار راحت و بعد از حمام و بدون نیاز به آبکشی است.

با خرید سرم ضد ریزش پلاسنتا با ارزش ترین هدیه را برای موهای خود انتخاب کرده اید.

نرم کننده عسل

چه کسی یک نرم کننده بدون وزن و مغذی که مو را هیدراته و قابل کنترل می کند دوست ندارد؟ نرم کننده عسل با ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه موها را تقویت می کند و در عین حال تعادل رطوبت را بازیابی می کند و موها را بدون گره خوردن می گذارد.

روغن موی عسل

 این فرمولاسیون برای ترمیم و بازسازی مو، افزایش رطوبت و درخشندگی و نرمی و ابریشمی شدن موها است. آن را به ماسک موی خود اضافه کنید، از آن به عنوان یک درمان شبانه استفاده کنید، یا آن را به عنوان محصول پیش از حالت دهنده و تکمیل کننده روزمره خود امتحان کنید.

عسل درمانی مو چیست؟ فواید، عوارض و نحوه استفاده از عسل برای تقویت مو

ماسک موی عسل

ماسک موی عسل به شدت مغذی و آبرسان است. با عسل به عنوان ماده اصلی، خاصیت ارتجاعی، درخشندگی و استحکام کلی مو را بهبود می بخشد. می توان آن را قبل یا بعد از شامپو یا به عنوان یک درمان شبانه استفاده کرد.

دو قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید. مخلوط را روی موهای مرطوب و با تمرکز روی انتهای آن بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس کاملا آبکشی کنید. این ماسک حالت دهنده عمیق موهای شما را مرطوب و تغذیه می کند و آن را ابریشمی و صاف می کند.

عسل و ماست درمانی

دو قاشق غذاخوری عسل را با چهار قاشق غذاخوری ماست ساده ترکیب کنید. مخلوط را روی موهای تمیز و مرطوب از ریشه تا انتها بمالید. بگذارید ۲۰-۳۰ دقیقه بماند و خوب آبکشی کنید. این درمان موهای شما را هیدراته کرده و سلامت پوست سر را بهبود می بخشد.

عسل درمانی مو چیست؟ فواید، عوارض و نحوه استفاده از عسل برای تقویت مو
عسل درمانی مو چیست؟ فواید، عوارض و نحوه استفاده از عسل برای تقویت مو
آبکشی با عسل

یک قاشق غذاخوری عسل را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. پس از شامپو کردن و نرم کردن موها، آبکشی عسل را روی موهای خود بریزید و آن را روی پوست سر ماساژ دهید. بگذارید چند دقیقه روی پوست بماند و کاملا آبکشی کنید. این کار باعث درخشندگی و تغذیه موهای شما می شود.

ماسک موی تخم مرغ و عسل

آیا به درمان های خانگی موثر برای شوره سر و ریزش مو نیاز دارید؟ تخم مرغ و عسل را برای مو امتحان کنید که نه تنها به مبارزه با مشکل شوره سر کمک می کند، بلکه فولیکول های مو را تقویت می کند و باعث رشد موهای قوی و تغذیه شده می شود.

عناصر:

۲ عدد تخم مرغ کامل

½ فنجان عسل

روش:

۲ تخم مرغ را در یک کاسه بزنید و ½ فنجان عسل به آن اضافه کنید . آنها را خوب هم بزنید تا مخلوطی یکدست و یکدست به دست آید . مخلوط را روی پوست سر و ریشه مو ماساژ دهید و به طور یکنواخت در تمام سر پخش کنید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند

آن را با آب و سپس شامپو بشویید . برای نتیجه بهتر ۳-۴ بار در ماه تکرار کنید

ماسک موی آووکادو و عسل

آووکادو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به جلوگیری از آسیب مو، تقویت سلامت پوست سر و تغذیه و حالت دادن به موها از ریشه تا نوک کمک می کند.

عناصر:

۱ آووکادوی رسیده (له شده)

½ فنجان عسل

روش:

این دو را در یک کاسه با هم مخلوط کنید . به طور یکنواخت در تمام پوست سر و مو بمالید . بگذارید ۲۰ دقیقه بماند . آن را با آب سرد و سپس شامپوی ملایم بشویید . حداقل یک بار در هفته برای تاثیرگذاری این کار را تکرار کنید

ماسک موی ماست و عسل

ماسک موی ماست و عسل یک درمان موثر برای شوره سر و ریزش مو است. اسید سیتریک موجود در ماست به مبارزه با شوره سر و جوانسازی موهای شما کمک می کند در حالی که عسل آنها را تقویت می کند و باعث رشد موهای ضخیم و قوی می شود.

عناصر:

۱ فنجان ماست

½ فنجان عسل

روش:

این دو را در مخلوط کن مخلوط کنید تا مخلوطی یکدست شود . آن را به طور یکنواخت روی تمام مو و پوست سر بمالید . بگذارید ۲۰ دقیقه بماند . آن را با آب ولرم و سپس شامپوی ملایم بشویید . حداقل یک بار در هفته، در یک دوره زمانی مشخص، برای نتایج بهتر تکرار کنید .

ماسک مو با روغن نارگیل و عسل

روغن نارگیل یک عامل حیاتی برای رشد و تغذیه مو است. سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای فولیکول های مو و بهبود کیفیت و بافت مو ضروری هستند.

عناصر:

½ فنجان روغن نارگیل

½ فنجان عسل

روش:

این دو ماده را در یک کاسه مخلوط کنید . با مخلوط، موها و پوست سر را به خوبی ماساژ دهید . بگذارید ۲۰ دقیقه بماند . با آب سرد و سپس شامپوی ملایم بشویید . برای نتیجه دلخواه حداقل دو بار در هفته این کار را تکرار کنید .

ماسک موی آلوئه ورا و عسل

آلوئه ورا پوست سر را تسکین می دهد و به مبارزه با شوره سر کمک می کند. چگونه می توان از آلوئه ورا و عسل برای مو استفاده کرد که نه تنها به مبارزه با مشکل شوره سر کمک می کند، بلکه پوست سر را نیز تسکین می دهد. در وبلاگ ما اطلاعات بیشتری در مورد نحوه از بین بردن شوره سر بخوانید.

عناصر:

۱ قاشق غذاخوری عسل

۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

۲ قاشق غذاخوری ماست

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

روش:

همه چیز را در یک کاسه با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید . مخلوط را با حرکات دایره ای روی تمام موها و پوست سر ماساژ دهید . بگذارید ۲۰-۳۰ دقیقه بماند . آن را با آب سرد بشویید و سپس یک شامپوی ملایم بشویید . این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید .

عسل درمانی مو چیست؟ فواید، عوارض و نحوه استفاده از عسل برای تقویت مو
عسل درمانی مو چیست؟ فواید، عوارض و نحوه استفاده از عسل برای تقویت مو
ماسک موی مایونز و عسل

این یک درمان ساده و در عین حال موثر است که باعث رشد موهای سالم، تغذیه شده و قوی می شود. سس مایونز یک منبع عالی از روغن ها و اسیدهای چرب است که در روند رشد مو نیز مفید است.

عناصر:

۱ فنجان سس مایونز

آووکادوی رسیده ۱ عدد

۱ قاشق غذاخوری عسل

نحوه درست کردن:

آووکادو را در یک کاسه له کنید . سس مایونز و عسل را به مخلوط اضافه کنید و همه چیز را با هم ترکیب کنید تا خمیر یکدستی به دست آید . ماسک را روی مو و پوست سر بمالید . بگذارید ۳۰ دقیقه خشک شود . با آب ولرم و سپس شامپوی ملایم بشویید . حداقل یک بار در هفته برای نتایج موثر، در یک دوره زمانی معین تکرار کنید.

فواید عسل بسیار زیاد است ، از جمله برای داشتن یک پوست لطیف و زیبا . پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی برای شما و داشتن پوستی درخشان استفاده از شامپو بدن حاوی عسل ( پلیکان) می باشد.

ماسک موی جو دوسر و عسل

بلغور جو دوسر به عنوان یک عامل پاک کننده بسیار خوب عمل می کند و به حذف هرگونه آلودگی، آلاینده یا چربی اضافی از سطح پوست سر کمک می کند.

عناصر:

۲ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر

۱ قاشق چایخوری عسل

۱ قاشق غذاخوری ماست

نحوه درست کردن:

مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوطی یکدست به دست آید . ماسک را روی مو و پوست سر بمالید. مطمئن شوید که به طور یکنواخت پخش شده است. بگذارید ۲۰-۲۵ دقیقه خشک شود . با آب سرد یا ولرم بشویید و سپس یک شامپوی ملایم بشویید . برای داشتن موهایی صاف، طبیعی براق و سالم، این روند را حداقل دو بار در هفته تکرار کنید .

ماسک عسل و آب

استفاده منظم از این ماسک مو بر پایه عسل، پوست سر را مرطوب می کند، آن را هیدراته نگه می دارد و باعث رشد موهای نرم، ضخیم و براق می شود.ما را دنبال کنید تا داروهای خانگی بیشتر برای موهای ضخیم را بخوانید.

عناصر:

½ فنجان عسل

۳/۱ فنجان آب

نحوه درست کردن:

عسل و آب را با هم در یک کاسه مخلوط کنید . مخلوط را به آرامی روی پوست سر و مو (ریشه تا نوک) ماساژ دهید. بگذارید مخلوط به مدت ۱-۲ ساعت روی پوست سر بماند . با آب و سپس شامپوی ملایم بشویید . حداقل یک بار در هفته برای نتایج دلخواه تکرار کنید .

ماسک موی شیر نارگیل و عسل

این ماسک مو شگفت انگیز به حالت عمیق پوست سر کمک می کند، آسیب مو را از ریشه تا نوک حفظ می کند) و به ضخیم شدن آنها کمک می کند.

عناصر:

۴ قاشق غذاخوری شیر نارگیل

۲ قاشق غذاخوری عسل

نحوه درست کردن:

در یک کاسه این دو ماده را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید . شروع به ماساژ این مخلوط روی پوست سر خود کنید و آن را از طریق نوک موهای خود ماساژ دهید . بگذارید به مدت ۱ ساعت در پوست سر بماند . آن را با آب بشویید و سپس یک شامپوی ملایم بشویید . حداقل یک بار در هفته برای نتایج موثر تکرار کنید .

ماسک موی سرکه سیب و عسل

سیب به پاکسازی پوست سر از انواع ناخالصی ها و کثیفی ها کمک می کند. همچنین به حفظ عفونت های باکتریایی و قارچی کمک می کند و در نتیجه موهای شما را صاف، نرم و زیبا می کند.

عناصر:

۵ قاشق غذاخوری سرکه سیب

۲ قاشق غذاخوری عسل

نحوه درست کردن:

عسل و سرکه سیب را در یک کاسه مخلوط کنید تا مخلوطی یکدست به دست آید . مخلوط را به آرامی روی پوست سر ماساژ دهید و از طریق نوک موهای خود کار کنید . بگذارید به مدت ۴۵ دقیقه روی پوست سر بماند . آن را با آب سرد بشویید و سپس با شامپوی ملایم آبکشی کنید . برای بهبود سلامت مو حداقل یک بار در هفته این کار را تکرار کنید .

عسل درمانی مو چیست؟ فواید، عوارض و نحوه استفاده از عسل برای تقویت مو

ماسک مو با روغن کرچک و عسل

استفاده از این ماسک مو موثر به معکوس کردن اثرات ریزش مو، تحریک رشد موهای ضخیم و نرم کمک می کند و پوست سر را برای مدت طولانی تری هیدراته و مرطوب نگه می دارد.

عناصر:

روغن کرچک ۳ قاشق غذاخوری

۲  قاشق غذاخوری عسل

۵-۴ قطره آب لیمو

نحوه درست کردن:

هر سه ماده را در یک کاسه با هم مخلوط کرده و خمیر یکدستی به دست آورید . مخلوط را به آرامی روی پوست سر و موهای خود به مدت حدود ۵ دقیقه ماساژ دهید . بگذارید حدود یک ساعت استراحت کند . آن را با یک شامپوی ملایم بشویید . برای موهای نرم و براق حداقل دو بار در هفته این کار را تکرار کنید.

ماسک مو سیب زمینی، زرده تخم مرغ و عسل

آب سیب زمینی یک داروی عالی برای رشد مو است. آن را با خوبی زرده تخم مرغ و عسل ترکیب کنید و نتیجه ای که به دست می آورید موهای ضخیم، نرم، طبیعی حالت دهنده و بدون آسیب است.

عناصر:

۳ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی تازه رنده شده

زرده تخم مرغ ۱ عدد

۲ قاشق غذاخوری عسل

نحوه درست کردن:

زرده تخم مرغ و عسل را به آرامی در آب سیب زمینی بریزید . آنقدر هم بزنید تا همه مواد به هم برسند تا مخلوط یکدستی به دست آید . ماسک را در سراسر ناحیه سر و مو بمالید . به مدت ۱ ساعت بگذارید تا خشک شود . آن را با شامپوی ملایم بشویید . .حداقل یک بار در هفته برای نتایج دلخواه تکرار کنید.

عسل درمانی مو چیست؟ فواید، عوارض و نحوه استفاده از عسل برای تقویت مو
عوارض استفاده از عسل برای مو چیست؟

مگر اینکه به عسل یا گرده زنبور عسل حساسیت داشته باشید، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از استفاده از عسل برای سلامت مو و پوست سر وجود ندارد. در واقع، به دلیل خواص درمانی فراوان، یک ماده طبیعی عالی برای مراقبت روزانه از مو است.

چند وقت یکبار می توانم از عسل برای موهایم استفاده کنم؟

عسل را می توان روزانه به عنوان یک عنصر در شامپو، نرم کننده یا روغن مو استفاده کرد. یا، می توانید یک یا دو بار در هفته از ماسک موی عسل استفاده کنید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی موهایتان بماند. این روغن با روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن جوجوبا و سایر روغن های حامل که به طور سنتی برای افزایش رطوبت به مو استفاده می شود، به خوبی کار می کند.

کدام نوع موها می توانند از عسل سود ببرند؟

همه انواع و بافت مو می توانند از عسل بهره مند شوند! عسل با صاف کردن فولیکول های مو، رطوبت و درخشندگی را افزایش می دهد و موخوره را کاهش می دهد. با این حال، برخی از انواع و بافت مو ممکن است حتی بیشتر از سایرین سود ببرند.

به عنوان مثال، عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی برای افرادی است که پوست سر خشک، ملتهب یا خارش دار و شرایطی مانند شوره سر دارند. و کسانی که موهای بسیار خشک، شکننده، آسیب دیده یا مجعد دارند به ویژه از خواص مرطوب کننده و پروتئین های احیا کننده عسل بهره مند می شوند.

نتیجه گیری

در پایان، عسل برای مو مفید است و یک شگفتی طبیعی برای موی شماست. فواید بی‌شمار آن، از جمله تقویت رشد مو، مرطوب‌کننده و حالت‌ دهنده مو، تسکین پوست سر، و افزودن درخشش مو ، آن را به یک مکمل ارزشمند برای رژیم مراقبت از مو تبدیل می‌کند. با استفاده از عسل در ماسک ‌های خانگی، درمان‌ ها یا آبکشی ‌های مو، می ‌توانید از خوبی آن استفاده کنید و از موهای  سالم و درخشان لذت ببرید.

استفاده از عسل در روتین مراقبت از مو می تواند نتایج قابل توجهی به همراه داشته باشد، اما استفاده از آن در حد اعتدال ضروری است. در حالی که بیش از یک مزیت عسل برای اکثر انواع مو وجود دارد، افرادی که موهای بسیار نازک یا چرب دارند ممکن است آن را خیلی سنگین بدانند.

منبع: https://gisou.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *