مجله

آیا پوست اطراف دهانتان خشک است؟ در اینجا نکاتی برای پیشگیری وجود دارد

علل خشکی پوست اطراف دهان، پیشگیری و درمان خانگی خشکی پوست اطراف دهان

علل خشکی پوست اطراف دهان، پیشگیری و درمان خانگی خشکی پوست اطراف دهان

آیا می دانستید که خشکی پوست اطراف دهان می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد؟ بله. شرایط مختلفی می تواند باعث خشکی اطراف دهان شود، از جمله واکنش آلرژیک، کم آبی بدن و یک بیماری زمینه ای. این خشکی می تواند همراه با علائمی مانند خارش، قرمزی و ضایعات ظاهر شود. خوشبختانه، مراقبت منظم از پوست، درمان های خانگی و سایر درمان های جایگزین می تواند به سرعت آن را کاهش دهد. به خواندن این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع علل خشکی پوست اطراف دهان، پیشگیری و درمان خانگی خشکی پوست اطراف دهان ادامه دهید تا روش پیشگیری خشکی پوست اطراف دهان و اینکه چگونه خشکی اطراف دهان خود را درمان کنید تا بتوانید بهترین حالت را داشته باشید را یاد بگیرید.

عوامل متعددی مانند اگزما، کم آبی، داروها و تغییرات محیطی می توانند باعث ایجاد خشکی پوست اطراف دهان شوند. اگر علت یک بیماری زمینه‌ای باشد، پزشک ممکن است آنتی‌بیوتیک، داروهای ضد التهابی یا مرطوب‌کننده‌ها را برای مدیریت شعله‌ورها تجویز کند. خبر خوب این است که می توانید برای جلوگیری از خشک شدن پوست خود از داروهای طبیعی استفاده کنید. پیروی از یک روال مراقبت از پوست مناسب، داشتن یک سبک زندگی سالم و سرمایه گذاری بر روی یک مرطوب کننده مناسب کمک زیادی به حفظ رطوبت و سلامت پوست شما می کند.

بهترین روش برای بزرگ کردن سینه و لیفت سینه بدون عوارض و جراحی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای اصلاح فرم سینه ها و بزرگ کردن و لیفت سینه بدون تیغ جراحی

روش‌های بزرگ ‌کردن سینه بدون جراحی در حال افزایش است، زیرا اکثر زنان به دنبال روشی برای بزرگ کردن سینه بدون عوارض هستند.

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه میبلین در کوتاهترین زمان بهترین و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، خواهید داشت.

همچنین از لوسیون حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم بزرگ کننده سینه، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

علل خشکی اطراف دهان

علل خشکی پوست اطراف دهان، پیشگیری و درمان خانگی خشکی پوست اطراف دهان
علل خشکی پوست اطراف دهان، پیشگیری و درمان خانگی خشکی پوست اطراف دهان

عوامل مختلفی می توانند باعث خشکی پوست اطراف دهان شوند.

۱٫ درماتیت اطراف دهان

درماتیت اطراف دهان باعث ایجاد بثورات قرمز و خارش دار اطراف دهان همراه با خشکی می شود. این بثورات ناهموار و پوسته پوسته به نظر می رسند. ممکن است احساس خارش یا سوزش در اطراف دهان داشته باشید. اغلب به دلیل استفاده بیش از حد از استروئیدهای موضعی، کرم های سنگین و مرطوب کننده ها ایجاد می شود. این وضعیت در زنان نسبت به مردان و کودکان غالب است. اگر به درستی درمان نشود، می تواند به یک مشکل عود کننده تبدیل شود.

یک نظرسنجی اخیر با ۱۵۱۷۷ شرکت‌کننده برای درک ارتباط درماتیت اطراف دهان با استفاده از ماسک صورت انجام شد. این مطالعه نشان داد که ۴۹۱ بیمار مبتلا به درماتیت اطراف دهان شناسایی شدند. این درصد به دلیل افزایش استفاده از ماسک از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ از ۳٫۶۵ درصد به ۴٫۶۹ درصد افزایش یافته است.

درماتیت اطراف دهان را می توان با آکنه یا روزاسه اشتباه  گرفت . علائم کلیدی عبارتند از برجستگی های ریز پر از چرک و لایه برداری پوست در چین های بینی و نیمه پایینی صورت.

۲٫ اگزما

اگزما یک بیماری خود ایمنی است که ممکن است باعث خشکی پوست شود . همچنین بخشی از درماتیت آتوپیک است . ممکن است خارش شدید (مخصوصاً در شب)، لکه‌های خشن و خشک و برجستگی‌های کوچک قرمز رنگ پر از مایع را تجربه کنید که هنگام خراشیدن پوسته پوسته می‌شوند.

۳٫ درماتیت تماسی

در صورت تماس با مواد آلرژی زا احتمالاً دچار سوزش، خارش و خشکی پوست خواهید شد. واکنش‌های آلرژیک می‌تواند در اثر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خشن موجود در صابون‌ها، محصولات مراقبت از پوست و آرایش، و حتی برخی خمیردندان‌ها باشد که در نهایت باعث خشک شدن پوست می‌شود. این می تواند باعث التهاب و قرمزی اطراف دهان شما شود.

۴٫ تغییرات در محیط و هیدراتاسیون

قرار گرفتن در معرض آب و هوای خشک، بادخیز یا سرد می تواند رطوبت طبیعی را از صورت شما بگیرد و پوست صورت را خشک و تحریک کند. بسته به آب و هوا، این باید با نرم کننده ها/مرطوب کننده ها جبران شود. علاوه بر این، کمبود آب یا سایر مایعات در بدن شما نیز ممکن است باعث کم آبی بدن شود که ممکن است بر روی پوست شما منعکس شود.

۵٫ بزاق در اطراف دهان

بزاق همچنین می تواند پوست را خشک کند. اگر عادت دارید لب‌هایتان را لیس بزنید یا در خواب آب‌ریزش کنید، می‌تواند باعث خشکی اطراف دهان و ترک خوردن لب‌ها شود. این در بچه ها بسیار رایج است. خود را هیدراته نگه دارید و برای جلوگیری از این امر، چندین بار در روز از یک بالم لب غیر تحریک کننده استفاده کنید.

۶٫ داروها

برخی از داروها، مانند کرم ها و لوسیون های ضد آکنه، می توانند پوست صورت شما را خشک کنند، به خصوص اگر پوست حساسی دارید. داروهای تجویزی (محلی و خوراکی) مانند تتراسایکلین ها و ترتینوئین داروهای رایجی هستند که باعث خشکی اطراف دهان می شوند .

protip_iconقرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و سطح کم سبوم نیز می تواند باعث خشکی پوست اطراف دهان شود.

همراهان گرامی اگر به دنبال روشی فوری و بدون رژیم غذایی برای کاهش وزن هستید توصیه ما به شما استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای داشتن اندامی متناسب و سفت بدون رژیم غذایی

رعایت برنامه های رژیم غذایی برای کاهش وزن در دوره های طولانی می تواند چالش برانگیز باشد. پیدا کردن زمان برای ورزش کردن نیز ممکن است سخت باشد. آیا کاهش وزن بدون انجام رژیم و ورزش امکان پذیر است؟

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این کرم لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین موجود در این ژل لاغری پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

این ژل لاغری شکم و پهلو جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

لازم به ذکر است بهترین کرم لاغری شکم هات چیلی به تنهایی تاثیر گذار بوده و نیاز به فعالیت ورزشی جهت لاغری ندارد.


پزشک شما یک معاینه فیزیکی انجام می دهد و سابقه پزشکی شما را برای تشخیص علت دقیق خشکی اطراف دهان شما می خواهد. اگر یک بیماری زمینه ای پوستی باعث آن شود، دارو تجویز می کنند. اگر مشکل اصلی و جدی نیست، فقط باید از پوست خود مراقبت کنید تا خشکی اطراف دهان را کاهش دهید. در بخش بعدی، گزینه های درمانی را بیابید.

بیشتر بخوانید: درمان های خانگی برای رفع خشکی پوست سر

گزینه های درمانی برای خشکی اطراف دهان

علل خشکی پوست اطراف دهان، پیشگیری و درمان خانگی خشکی پوست اطراف دهان
علل خشکی پوست اطراف دهان، پیشگیری و درمان خانگی خشکی پوست اطراف دهان

متخصص پوست شما می تواند با توجه به علت، در مورد گزینه های درمانی موجود به شما کمک کند:

۱٫ درماتیت اطراف دهان

اگر استروئیدهای موضعی باعث ایجاد این وضعیت می شوند، از پزشک خود بخواهید که داروی جایگزین را تجویز کند. پزشک ممکن است نرم کننده ها، مرطوب کننده ها یا آنتی بیوتیک ها را برای کمک به درمان شما تجویز کند.

۲٫ اگزما

می توانید علائم اگزما را با استفاده از مرطوب کننده های OTC، داروهای ضد التهابی موضعی کنترل کنید. در موارد شدید، ممکن است برای کنترل شعله‌ها به استروئیدهای خوراکی نیاز داشته باشید.

ممکن است چند هفته زمان نیاز داشته باشید تا خشکی و بثورات اطراف دهان فروکش کند. همچنین برای جلوگیری از خشکی پوست باید مراقب پوست خود باشید.

علل خشکی پوست اطراف دهان، پیشگیری و درمان خانگی خشکی پوست اطراف دهان

نکاتی برای جلوگیری از خشکی اطراف دهان

تغییر عادات و مراقبت بهتر از پوست می تواند مشکلات پوستی شما را محدود کند.

۱٫ از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید

پوست خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید. استفاده از مواد پاک کننده خشن مانند صابون می تواند پوست ظریف صورت را خشک کند. پاک کننده ای را انتخاب کنید که حاوی عطر مصنوعی، رنگ، الکل و مواد نگهدارنده مصنوعی نباشد. اینها پوست را تحریک می کنند و باعث خارش و پوسته پوسته شدن پوست می شوند. همچنین از شستن صورت با آب خیلی گرم یا خیلی سرد خودداری کنید. همیشه از آب با دمای اتاق برای تمیز کردن صورت خود استفاده کنید.

۲٫ لایه برداری پوست

پوست شما دارای یک چرخه طبیعی است که در آن سلول های جدید جایگزین سلول های قدیمی تر می شوند. چرخش سلولی پوست حدود ۲۸ روز طول می کشد تا کامل شود. با این حال، اگر سلول های مرده پوست روی سطح باقی بمانند، ممکن است منافذ شما را مسدود کنند و باعث ایجاد پوستی لکه دار و خشک روی صورت شوند. انجام روتین لایه برداری یک بار در هفته می تواند به پاکسازی سلول های مرده پوست، بهبود بافت پوست و حفظ سلامت پوست کمک کند.

توجه داشته باشید که لایه برداری بیش از حد پوست می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. می تواند با از بین بردن چربی های طبیعی روی پوست، خشکی پوست را افزایش دهد.

۳٫ مرطوب کننده روزانه

پوست شما باید هیدراته بماند و سطح رطوبت مطلوب را حفظ کند. استفاده از مرطوب کننده می تواند از خشک شدن سلول های پوست جلوگیری کند و ظاهری نرم را حفظ کند.

اطمینان حاصل کنید که از یک مرطوب کننده ضد حساسیت – بدون عطر و رنگ مصنوعی – برای جلوگیری از تحریک استفاده می کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که انواع پوست نیازهای متفاوتی دارند. بنابراین، با توجه به نوع پوست خود یک مرطوب کننده انتخاب کنید.

پترولاتوم، دی اکسان و الکل موجود در مرطوب کننده ها گاهی اوقات می توانند پوسته پوسته شدن پوست اطراف دهان شما را بدتر کنند. بنابراین، با احتیاط از آنها استفاده کنید.

می توانید از جایگزین های طبیعی مانند ژل آلوئه ورا خالص، روغن نارگیل و کره شی استفاده کنید. مقادیر را آزمایش کنید تا هنگام مرطوب کردن با روغن، مقدار مناسب پوست خود را بیابید، زیرا مصرف بیش از حد آن نیز می تواند برای پوست شما مضر باشد.

۳٫ از یک مرطوب کننده در خانه استفاده کنید

قرار گرفتن در معرض هوای خشک برای مدت طولانی می تواند سطح رطوبت پوست شما را کاهش دهد. اگر در یک منطقه خشک می مانید یا از تهویه مطبوع استفاده می کنید، یک مرطوب کننده در خانه نصب کنید. به حفظ رطوبت هوا کمک می کند و از خشکی پوست جلوگیری می کند .

۴٫ عادات سبک زندگی خود را بهبود بخشید

خشکی پوست می تواند نتیجه عادات ناسالم باشد. برای جلوگیری از کم آبی بدن در طول روز مایعات زیادی بنوشید . مصرف الکل خود را محدود کنید و از سیگار کشیدن خودداری کنید، زیرا می توانند باعث خشک شدن پوست شوند. برای جلوگیری از تحریک پوست اطراف دهان از خمیر دندان بدون فلوراید استفاده کنید.

همچنین اگر فردی هستید که دوست دارید زیر دوش بایستید یا به مدت طولانی در وان غوطه ور شوید، می تواند برای شما مضر باشد. قرار گرفتن طولانی مدت (بیش از ۱۵ دقیقه) در معرض آب می تواند رطوبت پوست را از بین ببرد و در نتیجه باعث خشکی پوست شما شود. برای حفظ سلامت پوست، زمان استحمام خود را به ۵ تا ۱۰ دقیقه محدود کنید.

اگر وضعیت شما شدید نیست، می توانید این نکات را امتحان کنید. تغییر محصولات مراقبت از پوست نیز می تواند به شما در مقابله با مشکلات خشکی کمک کند. علاوه بر این، برخی غذاها نیز به کاهش خشکی پوست اطراف دهان کمک می کنند.

پرپشت کردن مو با بهترین شامپو ضد ریزش مو بدون بازگشت

خرید بهترین شامپو رشد مو برای درمان فوری ریزش مو و رشد مجدد مو

شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس به عنوان بهترین شامپو رشد مو، پرپشت کننده مو های ضعیف، نازک و کم حجم بوده و ضخامت تارهای نازک موهایتان را بالا می برد.

کمتر محصول درمان ریزش مو در جهان وجود دارد که به افزایش ضخامت مو نیز کمک کند اما شامپو ضد ریزش مو کمک به افزایش ضخامت موهای ضعیف ، نازک و کم حجم می کند.

شامپو رشد مو گیاهی بایوفل را می توان به عنوان درمان شوره سر نیز استفاده کرد.

مواد غذایی برای پوست خشک اطراف دهان

علل خشکی پوست اطراف دهان، پیشگیری و درمان خانگی خشکی پوست اطراف دهان
علل خشکی پوست اطراف دهان، پیشگیری و درمان خانگی خشکی پوست اطراف دهان

۱٫ آووکادو

آووکادو دارای خواص نرم کنندگی طبیعی است و سرشار از ویتامین های A، D و E است که ممکن است پوست های خشک و پوسته پوسته را آبرسانی کند. همچنین حاوی بیوتین است که ممکن است پوست تحریک شده را تسکین دهد و از هیدراتاسیون پوست حمایت کند.

۲٫ دانه چیا

آنها سرشار از فیبر و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که از هیدراتاسیون حمایت می کنند و از دست دادن آب پوستی پوست را کاهش می دهند. به این ترتیب آنها به لطافت و نرمی پوست کمک می کنند.

۳٫ بادام

بادام همچنین خاصیت نرم کنندگی دارد و ممکن است به مرطوب کردن پوست خشک کمک کند. روغن استخراج شده از بادام ممکن است به طور بالقوه به مبارزه با بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک کند. با این حال، برای درک بیشتر این مزیت به تحقیقات بیشتری نیاز است.

بیشتر بخوانید: شقاق پوستی: علل، درمان و پیشگیری

پاسخ به سوالات متداول

صورت شما در درماتیت اطراف دهان چگونه است؟

درماتیت اطراف دهان به صورت دایره هایی در اطراف دهان ظاهر می شود. این می تواند باعث قرمزی و خشکی پوست اطراف دهان همراه با برجستگی های ملتهب شود و ممکن است به نواحی اطراف بینی و لب های بالایی سرایت کند.

اگر خشکی پوست اطراف دهانم با داروهای خانگی یا بدون نسخه بهبود نیافت، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر این عارضه با وجود تلاش برای درمان های خانگی و ایجاد تغییرات در شیوه زندگی ادامه پیدا کرد، برای مراقبت و راهنمایی مناسب با پزشک مشورت کنید.

آیا راهی برای کاهش چین و چروک های ناشی از خشکی پوست اطراف دهان وجود دارد؟

بله، با استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل و بادام یا پیروی از روتین توصیه شده مراقبت از پوست برای جلوگیری از خشکی، می توانید از شر چین و چروک های اطراف دهان خلاص شوید. روغن نارگیل دارای خواص نرم کنندگی است که می تواند پوست را تسکین و مرطوب کند.

سخن پایانی
  • خشکی پوست اطراف دهان می تواند ناشی از درماتیت، اگزما، داروها و سایر مسائل باشد.
  • از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید، روزانه از مرطوب کننده استفاده کنید، برای بهبود وضعیت پوست.
  • تغییر محصولات مراقبت از پوست نیز ممکن است به درمان خشکی پوست کمک کند.
  • اگر مشکل ادامه داشت با پزشک مشورت کنید زیرا ممکن است ناشی از یک بیماری زمینه ای باشد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *