مجله

طاسی مادرزادی چیست؟ علل، علائم و درمان آلوپسی مادرزادی

آلوپسی مادرزادی چیست ؟ انواع طاسی مادرزادی و علائم و درمان آن چگونه است؟

آلوپسی مادرزادی چیست ؟ انواع طاسی مادرزادی، علائم و درمان آن چگونه است؟

این بیماری به طور کلی به عنوان یک ناهنجاری پوستی ناشایع در نظر گرفته می شود. احتمالاً شایع تر از آن چیزی است که عموماً تصور می شود . ریزش مو ممکن است کامل و مطلق باشد . علائم طاسی مادرزادی چیست؟ موهای کم‌پشت، رشد ناقص مو یا لانوگو. این عارضه معمولاً با سایر نقایص رشد همراه است که عمده‌ترین آنها آپلازی دندان و تغییرات در ناخن‌ها است. برای درمان آلوپسی مادرزادی تحقیقات وسیعی صورت گرفته است . در این مقاله فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی شما را با موضوع آلوپسی مادرزادی چیست ؟ انواع طاسی مادرزادی و علائم و درمان آن چگونه است؟ بیشتر آشنا می کند .

آلوپسی مادرزادی چیست ؟ انواع طاسی مادرزادی و علائم و درمان آن چگونه است؟
آلوپسی مادرزادی چیست ؟ انواع طاسی مادرزادی و علائم و درمان آن چگونه است؟

معرفی

آلوپسی مادرزادی شامل عدم وجود موی موضعی و همچنین کامل است و در زمان تولد یا مدت کوتاهی پس از آن وجود دارد. آلوپسی مادرزادی ممکن است به صورت مجزا یا همراه با نقایص همراه رخ دهد. بیماران مبتلا به فرم مغلوب معمولاً دارای یک فنوتیپ شدیدتر هستند، اغلب با عدم رشد کامل مو، که تمام موهای سر و بدن را تحت تأثیر قرار می دهد (آلوپسی جهانی).

علائم مشترک آلوپسی مادرزادی

همه افراد مبتلا فاقد موهای سر و همچنین عدم وجود مو در نواحی زیر بغل و شرمگاهی هستند. ابرو و مژه نیز کاملاً وجود ندارد. نوزادان مبتلا به این بیماری دارای چند تار موی کم پشت سر هستند که در عرض چند هفته می ریزند و هرگز دوباره رشد نمی کنند. در غیر این صورت، پوست طبیعی به نظر می رسد. بیوپسی پوست یک اپیدرم و درم غیرقابل توجه حاوی فولیکول های مو بدون مو را نشان می دهد.

علت آلوپسی در بدو تولد چیست؟

در موارد بسیار نادر، نوزادان ممکن است با آلوپسی (ریزش مو) به دنیا بیایند که می تواند خود به خود یا همراه با ناهنجاری های خاصی در ناخن ها و دندان ها رخ دهد. بعداً در دوران کودکی، ریزش مو ممکن است به دلیل مصرف داروها، آسیب پوست سر، یا یک مشکل پزشکی یا تغذیه ای باشد.

علت این بیماری در مردان بیشتر از زنان دیده شده است . نسبت مردان مبتلا حدود دو برابر زنان است.

روش های تکراری و خسته کننده فقط زمان را از شما می گیرد . بهترین محصول را برای موهای خود تهیه کنید.

شامپو رشد مو بایوفل کانادا آخرین انتخاب برای شماست.

شامپو ضد ریزش مو بایوفول کانادا
شامپو ضد ریزش مو بایوفول کانادا

قطع فوری ریزش و رشد مجدد موها و درمانی کاملا قطعی و هوشمندانه برای خانم ها و آقایان در هر سنی تنها با شامپو ضد ریزش بایوفل

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل ، شامپو رشد مو گیاهی بایوفل را در صدر محصولات درمان مو قرار داده است.

هیپوتریکوز (طاسی مادرزادی) چیست؟

هیپوتریکوز اصطلاحی است که متخصصان پوست برای توصیف وضعیتی که رشد مو ندارد استفاده می کنند. بر خلاف آلوپسی، که ریزش مو را در جایی که قبلاً رشد مو بود توصیف می کند، هیپوتریکوز موقعیتی را توصیف می کند که در وهله اول هیچ گونه رشد مو وجود نداشته است. هیپوتریکوزها (جمع) شرایطی هستند که افراد را از بدو تولد تحت تأثیر قرار می دهند و معمولاً در طول زندگی با آنها می مانند.

هیپوتریکوز مادرزادی معمولاً به دلیل یک ناهنجاری ژنتیکی یا از یک ناهنجاری که در طول رشد جنینی رخ می دهد ایجاد می شود. اختلالات متعددی وجود دارد که باعث هیپوتریکوزیس می شود.

بیشتر اشکال این بیماری ناشی از انحرافات ژنتیکی یا نوعی نقص در رشد جنین است. اغلب افراد مبتلا علاوه بر این کمبود مو، به سایر شرایط جسمی یا روحی نیز مبتلا می شوند.

آلوپسی مادرزادی چیست ؟ انواع طاسی مادرزادی و علائم و درمان آن چگونه است؟
آلوپسی مادرزادی چیست ؟ انواع طاسی مادرزادی و علائم و درمان آن چگونه است؟

در مورد هیپوتریکوز ها بیشتر بدانیم

اکثر هیپوتریکوزها به دلیل انحرافات ژنتیکی یا نقص رشد جنینی است. صدها نوع هیپوتریکوز ژنتیکی وجود دارد. اغلب، افراد مبتلا به غیر از کمبود مو، مشکلات جسمی یا روحی دیگری نیز دارند. شرایطی مانند سندرم گراهام لیتل، سندرم اووجی، هیپوپلازی غضروف-مو، هیپوتریکوزیس ژانسلم و ریم، هیپوتریکوزیس ماری اونا و کندرودیسپلازی متافیزال، در میان بسیاری دیگر، می‌توانند شامل علائم هیپوتریکوزیس باشند.

با بهبود سریع درک ژنوم انسان، درک ما از این که چرا و چگونه نقایص ژنتیکی باعث ریزش مو و سایر علائم می شود در حال افزایش است. اما، در حالی که ممکن است ژنتیک و بیوشیمی پشت هیپوتریکوز را درک کنیم، درمان آنها بسیار دشوار است.

انواع هیپوتریکوز مادرزادی چیست ؟

آپلازی مادرزادی

آپلازی کوتیس مادرزادی یا آپلازی مادرزادی یک نقص رشدی است که در آن، به دلایلی که مشخص نیست، پوست به طور کامل با رشد جنین شکل نمی گیرد. نوزاد ممکن است با لکه ای از پوست به دنیا بیاید که مانند زخم باز یا زخم است. اغلب این نقص در پشت پوست سر، در مرکز “الگوی چرخشی” رشد مو رخ می دهد. اگر نقص کوچک باشد، پوست زخم می‌شود و نوزاد با جای زخم باقی می‌ماند.

گاهی اوقات این اتفاق در رحم رخ می دهد و تنها چیزی که در هنگام تولد دیده می شود تکه ای از پوست سر است که در آن هیچ فولیکول مو وجود ندارد. با این حال ، اگر نوزادی با آپلازی مادرزادی بزرگ متولد شود، معمولاً نیاز به عمل جراحی برای بریدن ناحیه آسیب دیده و بستن پوست دارد. این اغلب با فوریت انجام می شود، زیرا زخم باز محل خونریزی و عفونت بالقوه است. هر چه عیب سریعتر بهبود یابد، بهتر است.

شما هم از آن دسته از افرادی هستید که هر بار با شانه کردن موهایتان ، شانه ای پر از موهای خود را مشاهده می کنید؟

درمان شما همین جاست ….. سرم ضد ریزش مو پلاسنتا از شرکت بایوفل

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا
سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

درمانی قطعی برای قطع ریزش و همچنین رشد مجدد مو در زنان و مردان با استفاده از سرم ضد ریزش مو گیاهی بایوفل

این سرم ترمیم کننده مو مناسب برای بعد از حمام و بدون نیاز به آبکشی و درمان کننده انواع الگوهای ریزش مو با ترکیبات ارگانیک می باشد .

با خرید سرم ضد ریزش پلاسنتا هر محصولی که تا امروز برای درمان ریزش مو خریده بودید ، کنار خواهید گذاشت.

آتریشی مادرزادی

آتریشی مادرزادی یا آتریشی پاپولار یک بیماری منحصر به فرد از نظر الگوی ریزش مو است. این اولین بار بود که محققان بیماری ریزش موی انسان تشخیص دادند که ناشی از یک نقص ژنی است. . افراد مبتلا به آتریشی مادرزادی می توانند مانند هر نوزاد عادی با موهای پر به دنیا بیایند. اما در اوایل کودکی آنها تمام موهای خود را از دست می دهند و هرگز دوباره رشد نمی کنند.

بیشتر بخوانید : انواع مختلف آلوپسی را بشناسید (ریزش مو)

وضعیت در آتریشی مادرزادی چگونه است؟

فولیکول های طبیعی مو به ارتباط شیمیایی بین دو نوع سلول اساسی متکی هستند: کراتینوسیت ها و فیبروبلاست ها . این دو گروه سلولی باید از طریق سیگنال های بیوشیمیایی با یکدیگر تبادل کنند تا از رشد و چرخش مو اطمینان حاصل کنند. یک جمعیت سلولی بدون دریافت سیگنال از جمعیت سلولی دیگر نمی تواند مو رشد کند.

مکانیسم آتریشی مادرزادی به طور کامل شناخته نشده است، اما به نظر می رسد که با ورود فولیکول های مو به اولین حالت استراحت (تلوژن) خود در اوایل کودکی، این دو نوع سلول از یکدیگر جدا می شوند.

آلوپسی مادرزادی چیست ؟ انواع طاسی مادرزادی، علائم و درمان آن چگونه است؟

توضیحات کامل تر در خصوص آتریشی مادرزادی

فقدان کامل یا جزئی مادرزادی مو (آلوپسی مادرزادی) ممکن است به صورت مجزا یا همراه با نقایص همراه رخ دهد. گزارش شده است که اکثر خانواده‌ های مبتلا به آلوپسی مادرزادی منفرد از یک روش توارث اتوزومال مغلوب پیروی می‌ کنند . هنوز هیچ ژنی با آلوپسی مادرزادی جدا شده مرتبط نیست و همچنین ارتباطی با ناحیه خاصی از ژنوم ایجاد نشده است.

خال Brauer

این یک آلوپسی مادرزادی است که هر دو جنس را به یک اندازه درگیر می کند. به ندرت ناحیه اکسیپیتال یا میانی پیشانی را درگیر می کند.

خال اکسیپیتال آتیپیک و براوئر میانی فرونتال بیشتر مردان را مبتلا می کند. درصد بیشتری در هنگام تولد نسبت به آلوپسی مثلثی مادرزادی کلاسیک تشخیص داده می شود. موهای سفید تقریباً در یک سوم موارد تشخیص داده می شوند. در نواحی میانی فرونتال موهای سفید تحت تریکوسکوپی وجود ندارد.

به دنبال ماسک مناسبی برای داخل حمام هستید که هم نرم کننده و هم درمان کننده مو باشد؟

ماسک ضد ریزش مو ایج دیفنس بایوفل پایان جستجوی شماست.

ماسک ضد ریزش مو بایوفول کانادا
ماسک ضد ریزش مو بایوفول کانادا

این ماسک مو ضد ریزش به دلیل ساختار ارگانیک و درمانی خود مناسب استفاده هم بر ریشه و هم ساقه موها است ، که علاوه نرم کنندگی مو باعث درمان ریزش و رشد مجدد موها نیز می باشد.

با هر الگوی ریزش مویی که درگیر هستید ، ماسک ضد ریزش مو گیاهی ایج دیفنس بایوفل بهترین انتخاب برای حل مشکل شماست.

خرید بهترین ماسک ضد ریزش مو بایوفل زیبا ترین هدیه برای موهای زیبای شما است.

معرفی خال Brauer

این خال یک لکه محدود یک طرفه از آلوپسی غیر سیکاتریسیال و غیر التهابی است. تقریباً ۴۰ درصد موارد در بدو تولد تشخیص داده می‌ شوند که هر دو جنس را به طور مساوی تحت تأثیر قرار می‌ دهند، اما اغلب تا اوایل کودکی، زمانی که موی سر با موهای انتهایی جایگزین می‌شود، مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

آلوپسی مادرزادی چیست ؟ انواع طاسی مادرزادی، علائم و درمان آن چگونه است؟

خال سباسه مادرزادی

خال سباسه مادرزادی ، یک هامارتوم غدد سباسه مادرزادی است. این خال های چربی می توانند پوست سر و صورت را درگیر کنند. آنها در بدو تولد وجود دارند و فاقد فولیکول های طبیعی مو هستند و می توانند در دوران بلوغ تغییر کنند، زمانی که غدد چربی شروع به تکثیر می کنند، ضخیم تر و چرب تر می شوند.

این خال های ناخوشایند پتانسیل کم اما واقعی برای تبدیل بدخیم دارند. آنها معمولاً به کارسینوم سلول بازال کارسینوم سلول سنگفرشی تبدیل می شوند. خطر دژنراسیون بدخیم مادام العمر حدود ۱۰٪ است. در صورت امکان این ضایعات باید برداشته شوند. جای زخم باقی مانده را می توان با استفاده از تکنیک های جراحی ترمیم مو ترمیم کرد.

آلوپسی مادرزادی چیست ؟ انواع طاسی مادرزادی و علائم و درمان آن چگونه است؟
آلوپسی مادرزادی چیست ؟ انواع طاسی مادرزادی و علائم و درمان آن چگونه است؟
سندرم Setleis

یک سندرم ژنتیکی بسیار نادر که با آلوپسی گیجگاهی نیز همراه است، سندرم Setleis است. برخلاف آلوپسی مثلثی، سندرم Setleis می‌تواند در بدو تولد فاقد پوست گیجگاهی باشد، مانند ACC، و بافت اسکار ایجاد کند یا باعث نقص مادرزادی با تغییرات آتروفیک پوست شود، بیشتر شبیه آلوپسی مثلثی.

آلوپسی مثلثی

آلوپسی مثلثی می تواند در بدو تولد وجود داشته باشد اما اغلب بعد از ۲ سالگی آشکار می شود و یک طرف ناحیه تمپورال (یعنی سمت پوست سر) را تحت تاثیر قرار می دهد.

غالباً یک ناحیه مثلثی شکل مشخص وجود دارد که در آن پوسته های مو مانند وجود دارد. برخلاف ACC، هیچ نقص پوستی در بدو تولد وجود ندارد، فقط هیپوتریکوزیس وجود دارد که می توان آن را با تکنیک های معمول پیوند واحد فولیکولی درمان کرد.

Aplasia Cutis Congenita یا ACC

توصیف پزشکی برای عدم رشد یا عدم رشد (یعنی آپلازی)، پوست (به عنوان مثال کوتیس)، در بدو تولد (یعنی مادرزادی) است.

بنابراین ACC یک نقص رشد جنینی است که در آن پوست به طور طبیعی رشد نمی کند. هنگامی که این نقص مادرزادی پوست سر را درگیر می کند، اغلب در پشت سر، در کل ناحیه قرار می گیرد. با بهبودی نقص یا نقایص، یک اسکار متراکم مشخص و بدون فولیکول‌های مو ایجاد می‌شود.

نتیجه گیری

فولیکول موی پستانداران  یک زائده فعال پوستی است که چرخه مو را در طول زندگی انجام می دهد.علاوه بر این، جهش در برخی از این ژن ها زمینه ساز اختلالات ریزش موی مادرزادی در انسان است. بیماران مبتلا به اختلالات ریزش مو مادرزادی می توانند ناهنجاری های مختلف ساقه مو مانند موهای پشمی و مونیلیتریکس را نشان دهند .

منبع: www.lahairmd.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *