مجله

فواید استفاده از گلاب برای مو و روش استفاده از آن

فواید گلاب برای تقویت مو

فواید گلاب برای تقویت مو


فواید گلاب برای تقویت مو بسیار زیاد است. این بخشی از رژیم مراقبت از مو برای چندین سال بوده است و نتایج قابل مشاهده ای را ارائه می دهد. می تواند موهای شما را تقویت کند و پوست سر را تسکین دهد. در حالی که هیچ مدرک علمی برای حمایت از اثربخشی گلاب برای مو وجود ندارد، شواهد حکایتی فراوانی ادعا می‌کنند که گلاب برای مو مفید است . برای اینکه بدانید گلاب چگونه می تواند برای موهای شما جهت درمان ریزش مو، تحریک رشد مو، درمان موخوره، درمان شوره سر، درمان موهای آسیب دیده و غیره مفید باشد، در ادامه با این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی با ما همراه باشید.

ابن سینا، کیمیاگر ایرانی متعلق به قرن دهم میلادی، به تولید گلاب آنطور که امروزه می شناسیم نسبت داده می شود.

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • فواید استفاده از گلاب برای مو
  • طرز تهیه گلاب برای مو
  • نحوه استفاده از گلاب برای مو
  • هنگام استفاده از گلاب برای مو چه نکاتی را باید در نظر داشت
  • سوالات متداول
  • سخن پایانی

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، باعث افزایش ضخامت موها شده و ریزش موها را درمان کرده و باعث رشد مجدد موها میشود.

شامپو ضد ریزش و رشد مجدد بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و جلوگیری از ریزش مو می شود.

این شامپو رشد مو گیاهی فاقد ترکیبات مضر و شیمیایی بوده و به صورت کامل به عمق موهای شما نفوذ کرده فولیکول و کوتیکول مو را درمان و مستحکم کرده و مانع از کوتاه شدن طول عمر مو و نهایتا
باعث قطع ریزش مو و جلوگیری از پیری زودرس مو می شود.

این شامپو را به جرات می توان بهترین شامپو ضد ریزش مو معرفی کرد زیرا با قطع درمان ریزش مو برگشت پذیر نبود و از بهترین ترکیبات ارگانیک و گیاهی بهره مند است.

فواید استفاده از گلاب برای تقویت مو

فواید گلاب برای تقویت مو، درمان ریزش مو

۱٫ تحریک پوست سر را آرام کند

خواص قابض طبیعی گلاب ممکن است به تسکین سوزش و التهاب پوست سر کمک کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که عصاره گل رز دارای خواص ضد التهابی است. گلاب همچنین ممکن است به کاهش چربی اضافی پوست سر و درمان شوره سر کمک کند.

۲٫ استرس را کم می کند

عطر آرام بخش گلاب نمی تواند مورد توجه قرار نگیرد. ممکن است روحیه شما را بالا ببرد. برخی بر این باورند که عطر مطبوع آن ممکن است تحریک پذیری، اضطراب یا سردرد را نیز کاهش داده و به تقویت رشد مو و درمان ریزش مو کمک می کند.

۳٫ تعادل pH موهای شما را حفظ می کند

شواهد حکایتی نشان می دهد که PH  گلاب مشابه موی انسان است . از این رو، ممکن است به حفظ تعادل pH آن کمک کند . این باعث سلامت و استحکام مو در طولانی مدت می شود. گلاب همچنین ممکن است تخلخل آسیب دیده موهای طبیعی را ترمیم کند. 

۴٫ فواید گلاب برای تقویت مو باعث تقویت رشد مو می شود

یکی از مزایای بالقوه گلاب برای مو این است که به تحریک رشد مو کمک می کند و اگرچه هنوز هیچ اثبات علمی در مورد این اثر وجود ندارد، اما غنی بودن گلاب با بسیاری از ویتامین ها می تواند این فرضیه را تا حد زیادی تایید کند.

گلاب حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، ویتامین ب۳، ویتامین C و ویتامین E است. این ویتامین ها زمانی که در کنار هم قرار می گیرند، به رشد مو و تقویت ریشه آن کمک می کنند.

برای دریافت بهترین نتیجه در این زمینه، با مقداری گلاب خالص را به صورت مستقیم به موها و پوست سر خود بمالید.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل کانادا، درمان قطعی ریزش مو بوده و باعث رشد مجدد موها میشود.

محلول ضد ریزش مو و رشد مو شوک بایوفول

محلول ضد ریزش و رشد مو شوک بایوفول کانادا درمان قطعی ریزش مو بوده تارهای مو را ضخیم کرده و رشد مجدد مو های ریخته شده را به همراه دارد.

تونیک ضد ریزش مو شوک غنی شده با آمینو اسید ها و ویتامین های گروه ب (ب کمپلکس) موجب حالت دهندگی و بهبود بد حالتی مو ،بازسازی، احیاء و تحریک پوست سر و فولیکول های مو شده

و در نتیجه این سرم ضد ریزش مو منجر به مقابله با پیری زودرس مو، رشد مجدد مو و تسریع رشد مو می شود.

این تونیک ضد ریزش مو  فوری مناسب درمان انواع الگوهای ریزش مو و رشد مجدد مو نیز می باشد.

۵٫ فواید گلاب برای تقویت مو، درمان موخوره

اسپری موی گلاب مخصوصاً برای مقابله و درمان موخوره در زنان دارای موهای مجعد مفید است . همچنین اگر موهای فر داشته باشید به آنها درخشندگی طبیعی می دهد و آنها را درخشنده می کند.

اکنون که از نقش گلاب در حفظ موهای خود آگاه شدید، اجازه دهید نحوه تهیه آن را بررسی کنیم.

طرز تهیه گلاب برای مو

امروزه چندین برند گلاب بطری شده را عرضه می کنند. اما برای بهترین نتیجه، می توانید از گلاب خانگی استفاده کنید. اینها ارگانیک هستند و نتایج موثری را ارائه می دهند. 

در اینجا یک روش گام به گام برای تهیه گلاب در خانه آورده شده است:

مرحله ۱

جوانه های گل رز تازه برداشت شده را بردارید. آنها را بشویید و در یک قابلمه قرار دهید. همچنین می توانید به جای جوانه از گلبرگ های گل رز خشک شده استفاده کنید.

گام ۲

آب مقطر را به قابلمه اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که آب به اندازه ای باشد که گل رز را بپوشاند. اضافه کردن آب زیاد ممکن است گلاب را بیش از حد رقیق کند.

مرحله ۳

درب قابلمه را بپوشانید و اجازه دهید جوانه ها یا گلبرگ های گل به مدت ۳۰ دقیقه بجوشد. از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد. مایع را صاف کرده و داخل یک بطری اسپری بریزید.

گلاب اکنون برای استفاده روی موهای شما مناسب است. اگر در جای خشک و خنک نگهداری شود می تواند یک هفته دوام بیاورد. نگهداری آن در یخچال می تواند به مدت یک ماه ماندگاری داشته باشد.

اکنون که می دانید چگونه گلاب را برای مو درست کنید و آن را ذخیره کنید، نحوه استفاده از آن را به شما آموزش می دهیم.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما مخاطبین محترم

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، با ابریشمی کردن موها، وزی، موخوره و آسیب دیدگی موها را درمان میکند.

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین

ماسک مو کراتینه اولتراشاین رطوبت رسانی به مو میکند و ترکیبات پروتئین کراتین را به مو می رساند.

این ماسک ابریشمی بایوفول مدل آلتراشاین احیاء کننده نقاط ضعیف مو بوده و حالت طبیعی مو را احیاء می کند.

همچنین ماسک ترمیم کننده مو  و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

۶٫ درمان موهای آسیب دیده

عواملی که می توانند باعث آسیب زدن به موها شوند د اطراف ما قرار دارند و ما ناخواسته در معرض بسیاری از آنها قرار می گیریم. برخی از این عوامل محیطی عبارتند از خورشید، شرایط سخت آب و هوایی و برخی موارد دیگر مانند کولر و بخاری که ما خودمان را در معرض آن ها قرار می دهیم.

همه موارد فوق ممکن است با گذشت زمان آسیب قابل توجهی به موها وارد کنند و در اینجا فواید گلاب برای مو به کمکتان می آید. گلاب برای رفع این آسیب ها بسیار خوب عمل می کند، به خصوص اگر همراه با ویتامین E و روغن جوجوبا استفاده شود.

فواید گلاب برای مو های آسیب دیده را می توانید با ترکیب زیر به دست آورید:

  • ۳ عدد کپسول ویتامین E را به یک قاشق چایخوری روغن جوجوبا و یک لیوان گلاب اضافه کنید.
  • مواد را کاملاً مخلوط کرده و سپس مو و پوست سر خود را خوب بشویید.
  • این مخلوط را برای کل شب بر روی پوست سر خود بگذارید.
  • صبح، همانند روزهای معمولی موهای خود را بشویید.

۷٫فواید گلاب برای تقویت مو می تواند آن را تقویت کند

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که موهایتان سریع شکسته می شود، گلاب می تواند برای شما بسیار مفید باشد. استفاده از گلاب بر روی پوست سر به بهبود گردش خون در آن کمک می کند و باعث تقویت مو از ریشه می شود.

سر خود را بشویید و سپس مقداری گلاب را بر روی سرتان اعمال کنید. انجام این کار به مرور زمان باعث بهبود قابل توجه ساختار موها می شود.

۸٫ آبرسانی مو

آیا می دانستید متخصصان توصیه می کنند که برای آبرسانی به مو ها از گلاب استفاده کنید؟ گلاب خاصیت اسیدی بسیار ملایمی شبیه به سرکه سیب دارد. ph ساقه های موهای شما را متعادل می کند و این تعادل باعث تقویت کوتیکول مو می شود و در نتیجه یک آبرسانی عمیق به موها انجام خواهد شد.  همچنین گلاب با کاهش خشکی موها و محکم کردن پوست سر، به درمان سوزش و خشکی مو کمک کرده و موجب بازیابی رطوبت از دست رفته موها می شود.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی

محلول رشد مو سی کمپلکس بایوفل کانادا، علاوه بر درمان ریزش مو، باعث آبرسانی به موها شده و باعث تقویت رشد طولی موها میشود.

محلول رشد مو، ضد ریزش و تقویت مو سی کمپلکس

محلول رشد مو سی کمپلکس

سرم رشد مو و حجم دهنده، آبرسان و ترمیم کننده سی کمپلکس بایوفول کانادا ، علاوه بر قطع ریزش مو آن را کنترل و منجر به افزایش سرعت رشد مو میشود.

با استفاده از این سرم رشد مو قوی، رویش مجدد موها با استحکام و ضخامت بیشتری همراه می باشد.

محلول رشد مو سی کمپلکس بایوفول درمان نازکی، ضعیفی و کم حجمی مو می باشد.

این محلول رشد مو و ترمیم کننده، آبرسان قوی مو بوده و موها را بازسازی،احیاء و ویتامینه می کند.

اگر مدت طولانی است که موهایتان رشد نکرده است سرم ژل سی کمپلکس بایوفول بهترین راه درمان آن است.

۹٫ برای درمان شوره

شوره سر می تواند بسیار آزار دهنده باشد ، برای درمان شوره راه های زیادی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از گلاب است. برای درمان شوره سر چند عدد تخم شنبلیله را در گلاب برای چند ساعت خیس کنید تا نرم شوند.

فواید گلاب برای تقویت مو، درمان ریزش مو

سپس این تخم ها را له کرده و آن ها را به خمیر تبدیل کنید و این خمیر را بر روی سرتان اعمال کنید و اجازه دهید یک ساعت روی نقاط مختلف پوست سرتان بماند

سپس موهایتان را بشویید و هفته ای یک بار این کار را تکرار کنید.

دیگر فواید گلاب برای مو

همانطور که گفتیم، گلاب فواید بسیار زیادی برای مو دارد. برخی دیگر از این فواید عبارتند از:

  • بهبود سلامت پوست سر و مبارزه با عفونت های مختلف.
  • ترشح روغن و چربی ها در پوست سر را کاهش داده و موهای چرب را کنترل می کند.
  • یکی از بهترین مرطوب کننده های مو به شمار می رود.

نحوه استفاده از گلاب برای مو

تطبیق پذیری گلاب به شما این امکان را می دهد که از آن در مراحل مختلف مراقبت از موهای خود استفاده کنید .

  • شامپو

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای استفاده از فواید گلاب برای مو این است که شامپو خود را با آن رقیق کنید و موهای خود را مانند حالت عادی بشویید . به این ترتیب، هر بار که موهایتان را می‌شویید، مطمئن می‌شوید که از گلاب تغذیه می‌کنند.

  • شستشوی بعد از شامپو

پس از شامپو کردن، از گلاب خانگی خود به عنوان شستشوی نهایی موهای خود استفاده کنید. این آبکشی نهایی عطری فوق العاده بر روی موهای شما می گذارد و درخشندگی مو را افزایش می دهد .

  • ماسک موی سرکه، تخم مرغ و گلاب

سه عدد تخم مرغ را هم زده و با نصف فنجان گلاب مخلوط کنید. با این مخلوط پوست سر خود را ماساژ دهید . مخلوط را به آرامی روی موهای خود بمالید، از ریشه تا نوک مو شروع کنید. اجازه دهید نیم ساعت روی موهایتان بماند و سپس آن را با شامپو ضد ریزش مو و آب ولرم بشویید.

فواید گلاب برای تقویت مو

  • گلیسیرین و گلاب برای موهای خشک

مقادیر مساوی گلیسیرین و گلاب را با هم مخلوط کنید. همچنین می‌توانید این مواد را به بطری اسپری مو اضافه کنید تا روی مو و پوست سر استفاده شود. اجازه دهید مخلوط به مدت یک ساعت روی موهایتان بماند قبل از اینکه آبکشی کنید.

  • گلاب ارگانیک برای مو

همچنین می توانید به سادگی موهای خود را با گلاب آبکشی کنید. این به مرطوب کردن موهای خشک کمک می کند و همچنین از ریشه موها را تغذیه می کند.

اگر موهای شما نرمال تا چرب است، می توانید از مخلوطی از یک قسمت گلاب و دو قسمت آب استفاده کنید . این به کنترل ترشح چربی در پوست سر کمک می کند و برای کسانی که شوره سر دارند مفید است.

با چنین تکنیک های کاربردی آسان، دلیلی وجود ندارد که از امروز شروع به استفاده از گلاب نکنید. با این حال، شما باید موارد خاصی را در نظر بگیرید.

می توانید ۲ تا ۳ بار در هفته گلاب را به پوست سر یا موهای خود بمالید.

هنگام استفاده از گلاب برای مو چه نکاتی را باید در نظر داشت

فواید گلاب برای تقویت مو، درمان ریزش مو
درمان ریزش مو با گلاب
  • گلاب را بدون گوگرد، پارابن و سایر سموم انتخاب کنید. در صورت امکان گلاب را در منزل تهیه کنید .
  • ماندگاری گلاب خانگی کوتاه تر از گلاب است که در فروشگاه خریداری می شود. بنابراین، بر اساس آن ذخیره و استفاده کنید.

استفاده از گلاب برای مراقبت از مو به دلیل خواص آرام بخش، ضد التهابی و قابض آن یک عمل سنتی است. به مقابله با چربی اضافی پوست سر کمک می کند، تحریک پوست سر را کاهش می دهد، با موخوره مقابله می کند و pH موهای شما را بازیابی می کند. خوشبختانه می توانید گلاب را در خانه درست کنید و از آن برای مرطوب کردن موهایتان و تغذیه از ریشه استفاده کنید. برای مزایای بیشتر، شامپو خود را با گلاب رقیق کنید یا بعد از شامپو کردن موهای خود را با این گلاب ارگانیک بشویید. همچنین می توانید از گلاب برای تهیه ماسک مو استفاده کنید. اگر به دنبال یک محصول فروشگاهی هستید، محصولی را بدون گوگرد، پارابن و سایر سموم انتخاب کنید.

معرفی رژ لب میبلین آمریکا به شما همراهان گرامی

رژ لب میبلین آمریکا

رژلب میبلین ویتامینه و با دوام

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ زیبا است.

پاسخ به سوالات متداول

آیا می توانم گلاب را با روغن نارگیل برای مو مخلوط کنم؟

بله، می توانید گلاب را با روغن نارگیل مخلوط کنید. ۱ فنجان گلاب را با سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید و در جای خنک نگهداری کنید. شما می توانید از آن به عنوان یک نرم کننده ترک یا درمان پیش از شستشو استفاده کنید.

آیا گلاب و آلوئه ورا برای مو مفید هستند؟

بله، ترکیبی از گلاب و آلوئه ورا ممکن است رشد مو را تحریک کرده و سلامت کلی مو را بهبود بخشد.

آیا گلاب رشد موهای صورت را افزایش می دهد؟

در حال حاضر هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد گلاب ممکن است رشد موهای صورت را افزایش دهد.

آیا می توانم روزانه از گلاب استفاده کنم؟

می توانید هفته ای دو یا سه بار گلاب را به عنوان نرم کننده یا درمان پیش از شستشو روی موهای خود بمالید.

آیا یک نوجوان می تواند از گلاب استفاده کند؟

بله، یک نوجوان می تواند هفته ای دو یا سه بار برای موهای صاف و سالم از گلاب روی موهای خود استفاده کند.

آیا گلاب ویتامین E دارد؟

شواهد حکایتی نشان می دهد که گلاب حاوی مواد مغذی ضروری مانند ویتامین E است. این ممکن است تعداد موها را افزایش دهد و از پوست سر در برابر اکسیداسیون محافظت کند . 

سخن پایانی

  • گلاب می تواند موهای شما را تقویت کرده و تحریک پوست سر را تسکین دهد.
  • می توانید گلاب را در منزل با جوانه های گل رز و گلبرگ تهیه کنید.
  • گلاب را می توان در مراحل مختلف در رژیم های مراقبت از مو استفاده کرد.
  • می توانید شامپو خود را با گلاب رقیق کنید و بعد از شامپو زدن به عنوان شستشوی نهایی استفاده کنید و به ماسک های مو اضافه کنید.

منبع: stylecraze.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *