مجله

روش استفاده از حنا برای رشد مو

رشد مو با حنا

رشد مو با حنا

رشد مو می تواند فرآیندی زمان بر و خسته کننده باشد. می‌توانید با استفاده از درمان‌های مو باعث تقویت رشد مو شوید، اما مواد شیمیایی ممکن است به مرور زمان باعث تخریب و شکستگی موهای شما شوند . بنابراین، حنا را برای رشد مو امتحان کنید، یک درمان طبیعی و DIY که می توانید در خانه درست کنید. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی به بررسی فواید حنا برای رشد مو خواهیم پرداخت.

قابلیت رنگ کردن مو با حنا کاملاً شناخته شده است. با این حال، فواید بسیار بیشتری برای مو دارد. حنا می تواند اغلب برای تقویت رشد مو استفاده می شود. ما در این مقاله توضیح داده ایم که چگونه حنا می تواند به رشد مو کمک کند و ۷ روش آسان برای استفاده از آن را ارائه دادیم. 

زنان استانبول و اسمیرنا سالانه حدود ۱۵۰۰۰ پوند حنا برای رنگ کردن موهای خود در پایان قرن نوزدهم استفاده می کردند.

مواد تشکیل دهنده حنا را بشناسید:

حنا چیست؟

رنگ طبیعی، قهوه ای مایل به قرمز با رایحه خاکی

رشد مو با حنا

فواید حنا آن چیست؟

حنا ممکن است شوره سر را کنترل کند، PH پوست سر و سطح چربی را متعادل کند و از شکافتن انتهای مو و ریزش مو جلوگیری کند. ممکن است استحکام مو را افزایش داده و رشد مو را تحریک کند.

چه کسی می تواند از حنا استفاده کند؟
هرکسی که بخواهد موهای خود را رنگ کند (به خصوص آنهایی که موهای آسیب دیده و پوست سرشان خارش دارد) می توانند از حنا استفاده کنند.

چند وقت؟
هر ۴-۸ هفته یک بار از آن استفاده کنید.

احتیاط
استفاده از حنای بی کیفیت یا استفاده بیش از حد از آن ممکن است باعث تحریک پوست و آسیب به مو شود. افرادی که پوست حساسی دارند ممکن است دچار ناراحتی و قرمزی پوست شوند. حنا ممکن است با درمان های مو مانند خشک کننده ها و شل کننده ها تداخل ایجاد کند.

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • فواید حنا برای رشد مو
  • حنا برای رشد مو – عوارض جانبی و اقدامات احتیاطی
  • طرز تهیه حنا برای تقویت رشد مو
  • سوالات متداول

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل کانادا، باعث درمان ریزش مو و رشد مجدد موها با ترکیباتی ارگانیک و بدون بازگشت می شود.

محلول ضد ریزش مو و رشد مو شوک

محلول ضد ریزش مو شوک

محلول ضد ریزش و رشد مو شوک بایوفول کانادا درمان قطعی ریزش مو بوده تارهای مو را ضخیم کرده و رشد مجدد مو های ریخته شده را به همراه دارد.

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول عملکردی استثنایی برای درمان ریزش مو بدون بهره گیری از ترکیبات شیمیایی دارد.

این تونیک ضد ریزش مو فوری مناسب درمان انواع الگوهای ریزش مو و رشد مجدد مو نیز می باشد.

این سرم ضد ریزش مو شوک فاقد ماینوکسدیل، فاقد پارابن و سیلیکون می باشد.

فواید حنا برای تقویت رشد مو

۱٫ حفظ سلامت پوست سر

حنا دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. می تواند برای پوست سر خنک کننده باشد و به حفظ سلامت پوست سر کمک کند. از رشد مالاسزیا، قارچ هایی که باعث شوره سر می شوند، جلوگیری می کند.

۲٫ تولید روغن و سطوح pH را متعادل می کند

حنا نه تنها از مشکلاتی مانند شوره سر جلوگیری می کند، بلکه یک ماده عالی برای متعادل کردن تولید روغن و PH پوست سر شماست . این روغن اضافی موهای شما را از بین می برد و همچنین عملکرد طبیعی غدد چربی  را بازیابی می کند.

۳٫ باعث تقویت رشد مو و کاهش ریزش مو می شود

یک مطالعه نشان داد که حنا به کاهش ریزش مو کمک می کند. همچنین از شکافتن انتهای مو جلوگیری می کند، آسیب مو را کاهش می دهد و سلامت پوست سر را افزایش می دهد. تقویت سلامت پوست سر، باز شدن منافذ پوست، و سطح pH متعادل می تواند ریزش مو را متوقف کند و باعث رشد سالم مو شود.

۴٫ ترمیم و تقویت مو با حنا

رشد مو با حنا

مواد مغذی موجود در حنا به تغذیه موهای شما کمک می کند و در عین حال آسیب را نیز ترمیم می کند. تحقیقات نشان می دهد که حنا شکاف، ریزش مو و آسیب مو را کاهش می دهد و مو را قوی می کند. همچنین به جلوگیری از گال و  آکنه پوست سر کمک می کند و پوست سر را تمیز نگه می دارد.

۵٫ آبرسانی به موها

حنا حالت دهنده ای است که موها را مرطوب نگه می دارد و سبوم اضافی را از بین می برد. به ویژه هنگامی که در بسته های مو در ترکیب با سایر مواد آبرسان استفاده می شود، می تواند مفید باشد. حنا به به حداقل رساندن مشکلاتی مانند شکستگی مو و شکافتن انتهای مو و درمان موخوره کمک می کند.

۶٫ خاصیت داردویی حنا

حنا دارای طیف وسیعی از خواص مفید است. دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد دیابتی، ضد سرطانی، ضد التهابی، ضد انگلی، ضد درماتوفیت، ضد سرطان ، ضد ویروسی ، ترمیم کننده زخم، تعدیل کننده سیستم  ایمنی، محافظ کبد ، سل ، ضد باروری و بازدارنده گلیکاسیون پروتئین است.

حنا برای رشد مو – عوارض جانبی و اقدامات احتیاطی

بسیار مهم است که حنای مورد استفاده شما ۱۰۰٪ ارگانیک باشد. این به این دلیل است که اکثر پودرهای حنا موجود در بازار حاوی مواد شیمیایی خشن مانند PPD (پارافنیلن دیامین) برای بهبود نتایج رنگ هستند. این مواد شیمیایی می توانند مشکلات زیر را ایجاد کنند:

  • پارافنیل دیامین یک آلرژن است که می تواند در تماس با پوست باعث ایجاد واکنش های نامطلوب شود. ممکن است در اولین بار استفاده واکنشی نداشته باشید، اما هر چه پوست شما بیشتر با ماده شیمیایی تماس پیدا کند، احتمال بروز واکنش آلرژیک بیشتر می شود.
  • مواد شیمیایی اضافه شده به پودر حنا نیز می تواند بسیار خشک کننده باشد. ممکن است در نهایت موهای شما را بیش از حد پردازش کنند و باعث زبری، خشکی و غیر قابل کنترل شدن موهای شما شوند. این می تواند منجر به مشکلاتی مانند شکستگی، بافت بد مو و موهای بسیار غیر قابل کنترل شود.
  • اگر حنا با چشمان شما تماس پیدا کند، می تواند باعث قرمزی، سوزش، آبریزش چشم و خارش شود. اگر این اتفاق برای شما افتاد، بلافاصله چشمان خود را با آب سرد بشویید. اگر مشکلات همچنان ادامه داشت، در اسرع وقت به متخصص چشم مراجعه کنید.

آیا میدانستید؟انجمن درماتیت تماسی آمریکا، p-Phenylenediamine – PPD را به عنوان آلرژن سال ۲۰۰۶ انتخاب کرد.

با توجه به این موضوع، اجازه دهید راه‌های مختلفی را بررسی کنیم که در آنها می‌توانید از حنا برای تقویت رشد مو استفاده کنید.

طرز تهیه حنا برای رشد مو

فواید حنا برای رشد مو

این پک موی حنا نه تنها سلامت پوست سر و موی شما را تقویت می کند، بلکه به رنگ کردن موهای شما و پوشاندن موهای سفید نیز کمک می کند. در حالی که حنا موهای شما را رنگ می کند، منافذ شما را باز می کند، چربی اضافی را از بین می برد، سطح pH را متعادل می کند و موهای شما را تقویت می کند. اگر نمی خواهید از حنا برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید، بلافاصله پس از مخلوط کردن با آب شروع به استفاده از آن کنید.

شما نیاز خواهید داشت

رشد مو با حنا
فواید حنا برای رشد مو
  • پودر حنا ۱/۲ فنجان
  • ۱/۴ فنجان آب گرم
  • دستکش
  • روغن نارگیل
  • برس اپلیکاتور
  • کلاه دوش

زمان آماده سازی

۵ دقیقه

زمان پردازش

۲-۳ ساعت

روش استفاده

رشد مو با حنا

  1. پودر حنا و آب را در یک کاسه شیشه ای مخلوط کنید تا غلظتی غلیظ، صاف و قابل پخش به دست آید.
  2. این را برای حدود ۱۲ ساعت کنار بگذارید تا رنگ ظاهر شود. اگر نمی‌خواهید رنگ آن ایجاد شود، می‌توانید مخلوط را روی موهایتان بمالید.
  3. مقداری روغن نارگیل را به خط مو، گوش و گردن خود بمالید تا از رنگ محافظت شود.
  4. با دستکش مخلوط را با برس اپلیکاتور روی موهای خود بمالید. از ریشه شروع کنید و راه خود را به سمت نوک بروید.
  5. در حین زدن حنا، هر قسمت را دور بالای تاج خود بپیچید.
  6. هنگامی که تمام موهای شما در مخلوط پوشانده شد، سر خود را با کلاه دوش بپوشانید و چند ساعت صبر کنید.
  7. حنا را با شامپو رشد مو گیاهی از موهای خود بشویید.
  8. بگذارید موهایتان در هوا خشک شود.

چند وقت؟

یکبار در ماه.

حنا به خودی خود یک ماده عالی برای تقویت رشد مو است. با این حال، استفاده از آن در ترکیب با سایر مواد می تواند کارایی آن را بهبود بخشد. در اینجا لیستی از هفت درمان حنا برای موی سر وجود دارد که به افزایش رشد مو کمک می کند.

نحوه استفاده از حنا برای تقویت رشد مو

فواید حنا برای رشد مو

۱٫ پودر آملا و حنا

آملا دارای مقادیر زیادی ویتامین C، آهن و کاروتن است که به تحریک و تقویت رشد مو کمک می کند. ویتامین C به افزایش سطح کلاژن کمک می کند، که به نوبه خود باعث رشد سریع مو می شود.

شما نیاز خواهید داشت

  • پودر حنا ۱/۲ فنجان
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر آملا
  • ۱/۴ فنجان آب گرم
  • دستکش
  • روغن نارگیل
  • برس اپلیکاتور
  • کلاه دوش

زمان آماده سازی

۱۲ ساعت / ۵ دقیقه

زمان پردازش

۲-۳ ساعت

روش کار

  1. پودر حنا و آملا را با آب گرم مخلوط کنید تا غلظتی غلیظ، صاف و قابل پخش به دست آید. اگر مخلوط خیلی غلیظ به نظر می رسد می توانید آب بیشتری اضافه کنید.
  2. این را برای حدود ۱۲ ساعت کنار بگذارید تا رنگ ظاهر شود. اگر نمی خواهید رنگ بیش از حد عمیق شود، می توانید به سادگی مخلوط را روی موهای خود بمالید. پودر آملا به خنثی کردن رنگ های گرمی که حنا به موهای شما می دهد کمک می کند.
  3. مقداری روغن نارگیل را به خط مو، گوش و گردن خود بمالید تا از رنگ محافظت شود.
  4. چند دستکش بیندازید و مخلوط را با برس اپلیکاتور روی موهای خود بمالید. از ریشه شروع کنید و راه خود را به سمت نوک بروید.
  5. در حین زدن حنا، هر قسمت را دور بالای تاج خود بپیچید.
  6. هنگامی که تمام موهای شما در مخلوط پوشانده شد، سر خود را با کلاه دوش بپوشانید و چند ساعت صبر کنید.
  7. حنا را با شامپو رشد مو از موهای خود بشویید. 
  8. بگذارید موهایتان در هوا خشک شود.

چند وقت؟

یکبار در ماه.

محلول رشد مو سی کمپلکس بایوفل کانادا، علاوه بر درمان ریزش مو، موها را آبرسانی کرده و باعث رشد طولی موها می شود.

محلول رشد مو، ضد ریزش و تقویت مو سی کمپلکس بایوفول


سرم آبرسان مو سی کمپلکس
 غنی شده با پروتئین طبیعی، پلاسنتای گیاهی و ویتامین اف، مواد مغذی مورد نیاز جهت ترمیم را به مو می رساند
.

محلول رشد مو قوی و آبرسان سی کمپلکس حجم  و ضخامت مو را افزایش می دهد و در برابر وسائل حرارتی حالت دهنده مو و عوامل مضر جوی محافظت می کند.

سرم رشد مو و حجم دهنده، آبرسان و ترمیم کننده سی کمپلکس بایوفول کانادا ، علاوه بر قطع ریزش مو آن را کنترل و منجر به افزایش سرعت رشد مو میشود.

اگر مدت طولانی است که موهایتان رشد نکرده است سرم ژل سی کمپلکس بایوفول بهترین راه درمان آن است.

۲٫ آلوئه ورا و حنا

فواید حنا برای رشد مو

آلوئه ورا یکی دیگر از موادی است که می تواند به تقویت رشد مو کمک کند. در این پک به حالت دادن به موهای شما کمک می کند و از خشک شدن آن جلوگیری می کند. همچنین سلامت پوست سر را تقویت می کند و با مسائلی مانند شوره سر و تحریک/تشدید پوست سر مبارزه می کند.

شما نیاز خواهید داشت

  • ۱ فنجان برگ حنای تازه
  • ۱ برگ آلوئه ورا
  • دستکش
  • روغن نارگیل
  • برس اپلیکاتور
  • کلاه دوش

زمان آماده سازی

۵ دقیقه

زمان پردازش

۳۰ دقیقه

روش کار

  1. برگ های آلوئه ورا و حنا را بشویید.
  2. با استفاده از چاقو، خارهایی را که در کناره های برگ آلوئه ورا قرار دارند، جدا کنید. برگ را به قطعات کوچک خرد کنید، در حالی که پوست هنوز روی آن است.
  3. برگ های آلوئه و حنا را با هم آسیاب کنید تا خمیری سبز رنگ به دست آورید.
  4. مقداری روغن نارگیل را به خط مو، گوش و گردن خود بمالید تا از رنگ محافظت شود.
  5. چند دستکش بیندازید و مخلوط را با برس اپلیکاتور روی موهای خود بمالید. از ریشه شروع کنید و راه خود را به سمت نوک بروید.
  6. در حین زدن حنا، هر قسمت را دور بالای تاج خود بپیچید.
  7. هنگامی که تمام موهای شما در مخلوط پوشانده شد، سر خود را با کلاه دوش بپوشانید و چند ساعت صبر کنید.
  8. حنا را با شامپو ضد ریزش مو از موهای خود بشویید. 
  9. بگذارید موهایتان در هوا خشک شود.

چند وقت؟

یکبار در ماه.

۳٫ شیر نارگیل و حنا برای مو

این پک موی حنا و شیر نارگیل یک درمان عالی حالت دهنده مو است. این نه تنها رشد مو را افزایش می دهد بلکه موهای شما را نیز ترمیم می کند و آن را فوق العاده قابل کنترل می کند. این درمان با خشکی مقابله می کند، از شکافتن انتهای مو جلوگیری می کند و به موهای شما درخشندگی می بخشد.

شما نیاز خواهید داشت

  • پودر حنا ۲/۳ فنجان
  • ۱ قوطی شیر نارگیل
  • ۴ قاشق غذاخوری روغن نارگیل (اختیاری)
  • دستکش
  • برس اپلیکاتور
  • کلاه دوش

زمان آماده سازی

۵ دقیقه

زمان پردازش

۲-۳ ساعت

روش کار

  1. پودر حنا و شیر نارگیل را در یک کاسه شیشه ای مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید.
  2. مخلوط را حدود ۱۲ ساعت کنار بگذارید تا رنگ آن تغییر کند. اگر نمی خواهید موهای خود را رنگ کنید، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید.
  3. در صورت تمایل، می توانید چهار قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به مخلوط اضافه کنید، اجازه دهید رنگ آن رشد کند. اما، به خاطر داشته باشید که این فقط برای انواع موهای خشک است و از انتقال رنگ به موهای شما جلوگیری می کند.
  4. مقداری روغن نارگیل را به خط مو، گوش و گردن خود بمالید تا از رنگ محافظت شود.
  5. چند دستکش بیندازید و مخلوط را با برس اپلیکاتور روی موهای خود بمالید. از ریشه شروع کنید و راه خود را به سمت نوک بروید.
  6. در حین زدن حنا، هر قسمت را دور بالای تاج خود بپیچید.
  7. هنگامی که تمام موهای شما در مخلوط پوشانده شد، سر خود را با کلاه دوش بپوشانید و چند ساعت صبر کنید.
  8. حنا را با شامپو ضدریزش از موهای خود بشویید. 
  9. بگذارید موها خشک شوند.

چند وقت؟

یکبار در ماه.

ماسک کراتینه مدل اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده، موخوره وخشکی موها را درمان می کند.

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین

ماسک کراتینه

این ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد (هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو را به آن می رساند و تأمین می کند.

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به صورت عمقی درمان می کند.

همچنین ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود .

۴٫ چغندر و حنا برای تقویت رشد مو

فواید حنا برای رشد مو

چغندر حاوی فولات است که برای جلوگیری از ریزش و سفید شدن مو مهم است . دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است . اینها ممکن است به تمیز نگه داشتن پوست سر و کاهش استرس اکسیداتیو کمک کنند. فولیکول های شما را تغذیه می کند و همچنین رنگی را که از حنا به موهای شما منتقل می شود، تقویت می کند.

شما نیاز خواهید داشت

  • ۱ فنجان چغندر رنده شده
  • پودر حنا ۱ فنجان
  • ۲ لیوان آب
  • روغن نارگیل
  • دستکش
  • برس اپلیکاتور
  • کلاه دوش

زمان آماده سازی

۲۰ دقیقه + ۲ ساعت

زمان پردازش

۲-۳ ساعت

روش کار

  1. چغندر رنده شده را به آب اضافه کنید و در قابلمه ای بگذارید تا بجوشد. بعد از اینکه آب به جوش آمد، حرارت را کم کنید و اجازه دهید آب به نصف مقدار خود برسد. کنار بگذارید تا خنک شود.
  2. پس از خنک شدن، چغندر رنده شده را با آب مخلوط کنید تا پوره چغندر به دست آید. یک فنجان پودر حنا به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  3. این مخلوط را حداقل به مدت ۲ ساعت کنار بگذارید تا نرم شود.
  4. مقداری روغن نارگیل را به خط مو، گوش و گردن خود بمالید تا از رنگ محافظت شود.
  5. چند دستکش بیندازید و مخلوط را با برس اپلیکاتور روی موهای خود بمالید. از ریشه شروع کنید و راه خود را به سمت نوک بروید.
  6. در حین زدن حنا، هر قسمت را دور بالای تاج خود بپیچید.
  7. هنگامی که تمام موهای شما در مخلوط پوشانده شد، سر خود را با کلاه دوش بپوشانید و چند ساعت صبر کنید.
  8. حنا را با شامپو ضد ریزش مو گیاهی از موهای خود بشویید. 
  9. بگذارید موهایتان در هوا خشک شود.

چند وقت؟

یکبار در ماه.

۵٫ تخم مرغ و حنا برای تقویت رشد مو

این ماسک موی حنا به عنوان یک درمان پروتئینی نیز عمل می کند. تخم مرغ حاوی پپتیدهایی است که می تواند رشد مو را تقویت کند . آب لیمو پوست سر شما را با ویتامین C تغذیه می کند، که به نوبه خود باعث تقویت کلاژن و رشد سریع مو می شود.

شما نیاز خواهید داشت

  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۱ فنجان حنا
  • ۱ لیوان آب
  • ۱/۲ فنجان آب لیمو
  • روغن نارگیل
  • دستکش
  • برس اپلیکاتور
  • کلاه دوش

زمان آماده سازی

۱ ساعت + ۱۰ دقیقه

زمان پردازش

۲ ساعت

روش کار

  1. یک فنجان پودر حنا، یک تخم مرغ و یک فنجان آب را در یک کاسه شیشه ای مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. اجازه دهید این حدود یک ساعت توسعه یابد.
  2. بعد از گذشت یک ساعت، نصف فنجان آب لیمو را به مخلوط اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  3. مقداری روغن نارگیل را به خط مو، گوش و گردن خود بمالید تا از رنگ محافظت شود.
  4. چند دستکش بیندازید و مخلوط را با برس اپلیکاتور روی موهای خود بمالید. از ریشه شروع کنید و راه خود را به سمت نوک بروید.
  5. در حین زدن حنا، هر قسمت را دور بالای تاج خود بپیچید.
  6. هنگامی که تمام موهای شما در مخلوط پوشانده شد، سر خود را با کلاه دوش بپوشانید و چند ساعت صبر کنید.
  7. حنا را با شامپو گیاهی از موهای خود بشویید. از شرطی سازی بگذرید.
  8. بگذارید موهایتان در هوا خشک شود.

چند وقت؟

یکبار در ماه.

سرم تقویت کننده مو پلاسنتا پلاس بایوفل کانادا، باعث درمان موخوره، درمان وزی و ترمیم موهای آسیب دیده می شود.

سرم تقویت کننده مو پلاسنتا پلاس

پلاسنتا پلاس


محلول تقویت کننده مو
 پلاسنتا پلاس بایوفول کانادا با استفاده از پلاسنتای گیاهی، روغن زیتون ارگانیک، پروتئین های گیاهی و نرم کنندگی پانتنول زیبایی را از ریشه تا ساقه به مو باز می گرداند

این درمان بدون نیاز به شست و شو، موها را از ریشه تا ساقه وهمچنین پوست سر را بازسازی می کند، فرمول فوق العاده این محلول ضد موخوره به صورت عمقی و فوری  منجر به انعطاف پذیری و نرمی ساقه مو می شود،

سرم ضد موخوره، درمان موخوره، خشکی و شکنندگی نیز می باشد نیروبخش، نرم کننده و احیاکننده حالت طبیعی مو به طوری که از ریزش آن جلوگیری و موجب رشد مجدد مو می شود و در برابر وسائل حرارتی حالت دهنده مو و عوامل مضر جوی محافظت می کند.

۶٫ کشک و حنا برای رشد مو

فواید حنا برای رشد مو

کشک مو را حالت می دهد و آن را نرم و سالم می کند. حاوی باکتری های پروبیوتیک است که سلامت پوست سر را حفظ می کند. همچنین به کاهش و جلوگیری از شوره سر کمک می کند.

شما نیاز خواهید داشت

  1. ۱/۴ فنجان حنا
  2. ۲/۳ فنجان کشک
  3. بسته حرارتی
  4. روغن نارگیل
  5. دستکش
  6. برس اپلیکاتور
  7. کلاه دوش

زمان آماده سازی

۱ ساعت

زمان پردازش

۲ ساعت

روش کار

۱٫ یک چهارم فنجان پودر حنا و دو سوم فنجان کشک را در یک کاسه شیشه ای مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. اجازه دهید این حدود یک ساعت توسعه یابد.
۲٫ یک کیسه حرارتی را دور کاسه بپیچید تا حرارت اضافه شود در حالی که مخلوط ایجاد می شود.
۳٫ پس از گذشت یک ساعت، مقداری روغن نارگیل به خط مو، گوش ها و گردن خود بمالید تا از رنگ در امان بمانند.
۴٫ مقداری دستکش بیندازید و مخلوط را با برس اپلیکاتور روی موهای خود بمالید. از ریشه شروع کنید و راه خود را به سمت نوک بروید.
۵٫ در حین زدن حنا، هر قسمت را دور بالای تاج خود بپیچید.
۶٫ هنگامی که تمام موهای شما در مخلوط پوشانده شد، سر خود را با کلاه دوش بپوشانید و چند ساعت صبر کنید.
۷٫ حنا را از موهای خود با شامپو رشد مو آبکشی کنید. 
8. اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شود.

چند وقت؟

یکبار در ماه.

۷٫ روغن کرچک و حنا برای مو

فواید حنا برای رشد مو: روغن کرچک یک نرم کننده مو شناخته شده است که بسیاری از افراد به آن اعتماد دارند و پشتوانه های متعدد حکایتی نشان می دهد. برای کمک به حفظ انتهای مو و جلوگیری از آسیب مو شناخته شده است. می تواند به جلوگیری از ریزش مو و شوره سر کمک کند و رنگدانه طبیعی موهای شما را تقویت کند. همچنین ضد قارچ و ضد التهاب است.

شما نیاز خواهید داشت

رشد مو با حنا
رشد مو با حنا
  1. ۲ فنجان برگ حنا
  2. ۵۰۰ میلی لیتر روغن کرچک
  3. دستکش
  4. کلاه دوش
  5. حوله داغ

زمان آماده سازی

۲ دقیقه

زمان پردازش

۱ ساعت

روش کار

  1. مواد را در یک ظرف شیشه ای ترکیب کرده و خوب تکان دهید.
  2. حدود ۲ قاشق غذاخوری از مخلوط را بردارید و آن را برای چند ثانیه حرارت دهید تا کمی گرم شود. باقیمانده را در جای خنک و تاریک برای استفاده بعدی نگهداری کنید.
  3. دستکش خود را بپوشید و شروع به ماساژ دادن مخلوط روی پوست سر خود کنید. به آرامی آن را در طول موهای خود کار کنید.
  4. حدود ۱۵ دقیقه پوست سر خود را ماساژ دهید و ۴۵ دقیقه دیگر روغن را بگذارید.
  5. در حالی که منتظر هستید موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید. یک حوله داغ را دور کلاه دوش بپیچید تا گرمای بیشتری شود.
  6. موهایتان را شامپو ضد ریزش مو بزنید و حالت دهید.
  7. بگذارید موهایتان در هوا خشک شود.

چند وقت؟

۱-۲ بار در هفته.

استفاده از حنا برای تقویت رشد مو

یک گزینه بدون مواد شیمیایی برای رنگ کردن موهای شما، حنا می تواند پاسخ شماره یک شما برای پوشاندن تارهای سفید مو بدون به خطر انداختن کیفیت موهای شما باشد. حنا بیش از توانایی های رنگ آمیزی مو دارد، می توان از آن برای افزایش رشد مو و همچنین درخشندگی استفاده کرد. 

حالا که نحوه درست کردن و استفاده از حنا برای رشد مو را خواندید و فهمیدید، می توانید آن را در خانه هم امتحان کنید. تهیه حنا فرآیندی زمان بر است که نیاز به صبر دارد. استفاده از خمیر و پاک کردن کامل آن را می توان انجام داد. اگر حداقل یک بار در ماه از آنها استفاده کنید، پیشرفت های شگفت انگیزی خواهید دید. اطمینان حاصل کنید که حنای خریداری شده ارگانیک یا خالص باشد.

پاسخ به سوالات متداول

کدام حنا برای رشد مو مناسب است؟

از حنای قرمز ارگانیک استفاده کنید. حنای سیاه تجاری ممکن است حاوی مواد مصنوعی مانند PPD باشد که می تواند موهای شما را زبر کند و عوارض جانبی مانند خارش، چشم درد، قرمزی و تاول ایجاد کند.

آیا بعد از حنا زدن موهایم را چرب کنم؟

بله. پس از شستن حنا، می توانید موهای خود را چرب کنید. 

حنا روی موهای خیس بهتر عمل می کند یا خشک؟

می توانید حنا را هم برای موهای مرطوب و هم برای موهای خشک بمالید. برخی معتقدند استفاده از حنا روی موهای خشک راحت تر است، در حالی که برخی دیگر معتقدند موهای خیس راحت تر حنا را جذب می کنند. این همه به ترجیح شخصی شما بستگی دارد.

منبع: stylecraze.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *