مجله

آب چگونه بر روی رشد مو تأثیر میگذارد؟

رشد مو با آب

رشد مو با آب

حفظ رطوبت مناسب سلامت کلی را بهبود می بخشد و پوستی نرم به شما می دهد. اما آیا می دانید آب روی رشد مو نیز تأثیر می گذارد؟ گفته می شود که حفظ سطح هیدراتاسیون ممکن است سلامت مو را تقویت کند و رشد مو را تحریک کند. برای بسیاری از ما نوشیدن حداقل ۸ تا ۹ لیوان آب در روز مانند یک مراسم است. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی همراه ما باشید تا روش درمان ریزش مو و رشد مو با آب را مورد بررسی قرار دهیم و بدانید چگونه آب می تواند بر سلامت موهای شما تأثیر بگذارد، آب چه فواید دیگری برای موهای شما دارد؟

اگر به اندازه کافی آب ننوشید چه میشود؟

رشد مو با آب


آیا برای رشد موهای خود از مکمل های ویتامینی استفاده می کنید اما به نتایج مطلوبی که انتظارش را داشتید نمی رسید؟ یکی از دلایل این امر می تواند این باشد که شما آب کافی برای تامین نیاز روزانه بدن خود مصرف نمی کنید. بله، کمبود آب در بدن باعث کم آبی بدن می شود. اما، چند نفر از شما می دانید که این عارضه تاثیر مستقیمی بر رشد مو دارد؟ کم آبی بدن زمانی اتفاق می افتد که بدن شما آب کافی در سیستم خود ندارد و برای متعادل کردن آن به مقدار کافی آب نیاز دارد.

توجه: بدن ما ۵۵ تا ۶۵ درصد از آب تشکیل شده است که دو سوم آن داخل سلولی است (آبی که در داخل سلول ها قرار دارد). کم آبی زمانی رخ می دهد که آب درون سلولی از دست برود.

کم آبی می تواند باعث ریزش مو شود. نوشیدن مقدار زیادی آب نیز برای حفظ سلامت پوست سر مهم است زیرا کم آبی می تواند پوست شما را خشک کند .

 نوشیدن آب کافی همچنین به دفع سموم، افزایش کاهش وزن و افزایش انرژی برای بهبود سلامت کلی شما کمک می کند، که به نوبه خود برای موهای شما مفید است.

هنگام ورزش، دویدن، پیاده روی یا فعالیت در فضای باز، همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید. الکترولیت ها را به آب خود اضافه کنید تا سالم و فعال بمانید، پوست خود را درخشان نگه دارید و موهایتان را تغذیه کنید.

همه ما می دانیم که موهای ما از سلول های مرده تشکیل شده است و قسمت زنده مو فولیکول مو است. هنگامی که فولیکول های مو سطح آب کافی ندارند، موهای شما خشک و شکننده می شوند و ممکن است رشدشان متوقف شود. همانطور که محصولات مو به تغذیه فولیکول ها کمک می کنند، به تغذیه از داخل بدن نیز نیاز دارند. به همین دلیل است که کمبود ویتامین و مواد معدنی می تواند بر رشد مو تأثیر بگذارد و باعث ریزش مو شود. موهای شما نیز مانند بدن شما برای سالم ماندن نیاز به آبرسانی دارند.

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، توصیه سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی میباشد.

شامپو ضد ریزش و رشد مجدد مو بایوفل کانادا

یک امتیاز بسیار مهمی که شامپو رشد مو گیاهی و ضد ریزش فوری ویتامینه و ارگانیک بایوفول داراست خاصیت رشد مجدد مو آن است.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو فاقد ماینوکسدیل، فاقد پارابن و سیلیکون می باشد.
شامپو ضدریزش گیاهی و ارگانیک، ضدشوره و ضد پیری بایوفول دارای ترکیبات مؤثر ارگانیک بوده و به عنوان شامپو ضد شوره مو سر هم می توان از آن استفاده کرد
همچنین به خاطر دارا بودن ترکیبات پروتئین کراتین ارگانیک نیز به عنوان شامپو کراتینه ارگانیک مو کاربرد دارد.

نوشیدن آب به حفظ تعادل مایعات بدن کمک می کند و شما را هیدراته نگه می دارد. اما چگونه به رشد مو و درمان ریزش مو کمک می کند؟ بیایید در بخش بعدی بیشتر در مورد آن بدانیم.


آب چگونه روی رشد مو تاثیر می گذارد؟

رشد مو با آب

نوشیدن آب کافی به رشد مو از ریشه تا نوک کمک می کند. همچنین به جلوگیری از شکنندگی موها کمک می کند و همچنین باعث سلامت پوست سر شما می شود. آب همچنین برای تنظیم سیستم گردش خون بسیار مهم است، که مواد مغذی مهمی را برای فولیکول های شما فراهم می کند و در نتیجه به تقویت رشد مو و درمان ریزش مو کمک می کند. علاوه بر این، آب تمام انتهای عصبی و سایر حسگرها را در ریشه مو فعال می کند که باعث افزایش شادابی طبیعی موهای شما می شود.

آب حاوی مواد معدنی است که برای حفظ سلامت مو مورد نیاز است، مانند آهن، روی، مس و کلسیم.

مس می تواند روی رنگدانه موهای شما تأثیر بگذارد. کمبود آن می تواند باعث ناهنجاری های مو شود. کلسیم موهای شما را سالم و درخشان نگه می دارد. کمبود آهن باعث ریزش مو و تلوژن افلوویوم (ریزش موی موقت) می شود.

شواهد حکایتی حاکی از آن است که نوشیدن آب از یک گلدان سفالی مسی یا خاکی ممکن است سلامت موهای شما را بهبود بخشد و آن را درخشان‌تر، صاف‌تر و زیباتر کند.

روی یکی دیگر از عناصر کمیاب است که بر درمان ریزش مو و تقویت رشد مو تأثیر می گذارد. مطالعات نشان می دهد که کمبود روی باعث ریزش مو می شود و مکمل آن می تواند رشد مو را تحریک کند. همچنین بر تکثیر سلولی و اندازه غدد چربی که برای تقویت رشد مو مهم هستند، تأثیر می گذارد.

محتوای آب در موهای انسان برای رشد و سلامت آن مهم است . یک مطالعه نشان می دهد که کیفیت آبی که می نوشید بر کیفیت مو نیز تأثیر می گذارد. این نشان می دهد که آب آشامیدنی منبع اصلی عناصر کمیاب ذکر شده در بالا است که روی موهای شما تأثیر می گذارد. جدای از این، شواهد حکایتی نشان می دهد که آب قطعا بر درمان ریزش مو و تقویت رشد مو تأثیر می گذارد.

توجه: مو متخلخل است و مطالعات نشان می دهد که آب بیش از حد می تواند باعث آسیب مو مانند کشیدگی و شکستگی شود. آب اضافی می تواند باعث تورم ساقه مو و آسیب دیدن آن شود.

همانطور که می دانید نوشیدن آب برای انجام عملکردهای بدن و افزایش رشد مو ضروری است. اینکه چقدر آب باید بنوشید فاکتور مهمی است که باید در نظر بگیرید. این را در بخش زیر بررسی کنید.

چه مقدار آب در روز باید بنوشید؟

رشد مو با آب

مصرف روزانه توصیه شده آب برای زنان حدود ۹ فنجان (۲ لیتر) در روز است و مردان می توانند حدود ۱۳ فنجان (۳ لیتر) در روز بنوشند. اما، مقادیر خاص با سن و سطح فعالیت متفاوت است.

در مورد آب، بهتر است به قانون ۸ لیوان در روز پایبند باشید. بالاخره پیشگیری بهتر از درمان است. علاوه بر پوست و سلامت ما، آب همچنین باعث درمان ریزش مو و تقویت رشد مو می شود و با سایر مشکلات مو و پوست سر مبارزه می کند. حتی کم آبی خفیف می تواند باعث کاهش انرژی از ریشه مو و در نتیجه ریزش مو شود. بنابراین، خود را هیدراته نگه دارید تا موهایی سالم داشته باشید.

نمی توان انکار کرد که آب برای همه ما یک نعمت است. زندگی ما را به طرق مختلف بهتر می کند. از رفع تشنگی گرفته تا حفظ سلامتی ما، آب چیزهای زیادی ارائه می دهد. و اکنون که از تأثیر آب بر رشد مو آگاه شدید، همیشه مطمئن شوید که به خوبی خود را هیدراته کنید. شما باید ۸ لیوان آب در روز بخورید و این کار جادویی را انجام می دهد. اگر فکر می کنید ممکن است فراموش کنید، میزان مصرف آب خود را پیگیری کنید. به یاد داشته باشید، ثبات کلیدی است.

پاسخ به سوالات متداول

آیا ریختن هر روز آب به موهایتان اشکالی ندارد؟

می توانید هر روز موهای خود را با آب بشویید. با این حال، به طور منظم شامپو نزنید، زیرا این کار باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست سر و موهای شما و خشک شدن آن می شود.

آیا آب باعث خشکی مو می شود؟

نوشیدن آب برای حفظ سلامت مو ضروری است و باعث خشکی مو نمی شود. با این حال، شستن مکرر مو با آب سخت ممکن است پوست سر را تحریک کند.

آیا آب سرد موهای شما را نازک می کند؟

دوش گرفتن با آب سرد باعث می شود تارهای مو صاف و نازک به نظر برسند. علاوه بر این، آب سرد روغن های طبیعی را از بین نمی برد، که ممکن است به ظاهری کم حجم کمک کند.

سخن پایانی

  • آبرسانی برای موهای سالم مهم است و می تواند رشد مو را تحریک کند.
  • آب همچنین برای سالم نگه داشتن پوست سر و تقویت رشد مو مهم است.
  • آب حاوی مواد معدنی مانند آهن، روی، مس و کلسیم است که برای سلامت مو مفید است.

منبع: stylecraze.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *