مجله

هر آنچه باید در مورد درمان ریزش مو با PRF بدانید

پی آر اف مو

اگرچه شباهت های اساسی بین PRP و PRF مو وجود دارد، اما تفاوت هایی نیز بین این دو وجود دارد که شاید بتوان گفت PRF در آن برتر است! با این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی همراه باشید تا به طور کامل به بررسی پی آر اف پرداخته و تاثیر آن بر قطع ریزش مو و رشد مجدد مو را بررسی کنیم و همچنین در نهایت محصولات جایگزین پی آر اف، یعنی ویال ها و محلول های ضد ریزش و رشد مجدد مو را به شما معرفی کنیم.

توجه داشته باشید که در مقاله قبل به طور کامل به روش پی آر پی پرداختیم.

پی آر اف چیست؟

درمان ریزش مو با پی آر اف
PRF مو

ریزش مو در مردان و زنان کاملاً طبیعی و بخشی از روند پیری است. برخی عوامل دیگر می توانند بر میزان ریزش مو تأثیر بگذارند. مانند استعداد ژنتیکی فرد، آلوپسی آره آتا و حتی استرس شدید. ترمیم مو با فیبرین غنی از پلاکت PRF یک روش پیشرفته است که برای بیمارانی که مایل به جراحی نیستند استفاده می شود.

ترمیم مو با فیبرین غنی از پلاکت (PRF) یک درمان جدید است که از فاکتورهای رشد سلولی برای بازسازی و ترمیم فولیکول موی غیرفعال از طریق فناوری ترمیم زخم استفاده می کند. این عوامل رشد خاص در بازسازی و بهبود بافت ضروری هستند.

تفاوت پی آر پی و پی آر اف در چیست؟

درمان ریزش مو با پی آر اف
درمان ریزش مو با پی آر اف

هر دو روش نیاز به خونگیری دارند، اگرچه PRF به مقدار کمتری خون نیاز دارد. در PRP، خون با سرعت بالاتری در سانتریفیوژ چرخانده می‌شود که باعث می‌شود. سلول‌های سنگین‌تر در خون، سلول‌های بنیادی و گلبول‌های سفید خون در قسمت پایین لوله آزمایش جمع شوند. در حالی که پلاکت‌ها و پلاسما در قسمت بالایی جمع می‌شوند. پلاکت‌ها و پلاسما جمع‌آوری شده و به نواحی موهای نازک تزریق می‌شوند.

تفاوت دیگر، غلظت نهایی پلاکت ها در PRP و PRF است. PRP با ۲ تا ۵ برابر سطح پلاکت موجود در خون طبیعی به پایان می رسد. غلظت های بالاتر موثرتر است و PRF در مقایسه با خون طبیعی، تقریباً ۱۰ برابر غلظت پلاکتی دارد.

همچنین، PRF حاوی هیچ افزودنی نیست. در حالی که یک ضد انعقاد در هنگام پردازش خون هنگام ساخت PRP استفاده می شود. بدون ضد انعقاد، PRF فیبرینوژن طبیعی خون ما را می گیرد و در مراحل اولیه تشکیل لخته توسط ترومبین به فیبرین تبدیل می شود. این یک ماتریکس فیبرین اسفنجی ایجاد می کند که پلاکت ها را فعال می کند که به عنوان داربست عمل می کند تا فاکتورهای رشد و سلول های بنیادی را در ناحیه ای که تزریق می شود نگه دارد و از انتشار آنها جلوگیری می کند، که می تواند با PRP اتفاق بیفتد.

پی آر پی یا پی آر اف؟ کدام بهتر است؟

درمان ریزش مو با پی آر اف
PRF مو

تحقیقات نشان می دهد که حتی غلظت بالاتر پلاکت ها و همچنین غلظت گلبول های سفید و سلول های بنیادی ترکیب موثرتری است. این چیزی است که PRF ارائه می دهد. برای ایجاد PRF خون با سرعت کمتری چرخانده می شود تا لایه های خون به طور مشخص از هم جدا نشوند. این اجازه می دهد تا برخی از گلبول های سفید خون و سلول های بنیادی به جای جدا شدن، در لایه پلاکت باقی بمانند. این به PRF، فاکتورهای درمانی بیشتری نسبت به PRP می دهد. بعلاوه، سرعت کمتر سانتریفیوژ باعث آسیب کمتری به سلول‌های درگیر می‌شود.

پی آر اف برای چه کسانی مناسب است؟

درمان ریزش مو با پی آر اف
درمان ریزش مو با پی آر اف

اگر ریزش مو را تجربه می کنید، اساساً کاندیدای خوبی برای ترمیم مو با PRF هستید. فاکتورهای رشد، گلبول‌های سفید، سلول‌های بنیادی و پلاکت‌ها در PRF هنگام بیدار کردن فولیکول‌های موی خفته بهترین عملکرد را دارند. این فولیکول های مو هنوز سالم هستند و قادر به رشد مو هستند، اما زمان بیشتری را در فاز خواب سپری می کنند. به همین دلیل است که زمانی که بیمار متوجه ریزش موی اولیه شود، ترمیم مو با پی آر پی بهتر عمل می کند. از نظر بالینی، این به عنوان آلوپسی آندروژنیک شناخته می شود.

پی آر پی هم برای مردان و هم برای زنان، به ویژه آنهایی که در مراحل اولیه ریزش مو هستند، به خوبی کار می کند. همچنین برای زنان مبتلا به آلوپسی کششی، نازک شدن مو ناشی از مدل مو که موها را تا حد زیادی کشیده و رشد مو را مهار می کند، موثر است. همچنین برای افرادی که موهای نازک دارند اما نمی خواهند به طور منظم از داروها استفاده کنند، روش خوبی است.

روش پی آر اف چگونه انجام میشود؟

رشد مجدد مو
قطع ریزش مو
  1. از شما خون گرفته می شود، معمولاً به همان مقداری که برای کارهای آزمایشگاهی معمولی لازم است.
  2. خون را در سانتریفیوژ PRF قرار می دهند، که با سرعت های پایین تر لازم برای نگه داشتن گلبول های سفید و سلول های بنیادی همراه با پلاکت های خون و پلاسما عمل می کند.
  3. PRF برای تزریق آماده است.
  4. پوست سر شما را شسته و با بی حسی موضعی بی حس می شود.
  5. PRF را به پوست سر شما در نواحی موهای نازک تزریق می شود. اینها تزریقات کم عمقی هستند که در هر نیم اینچ انجام می شوند.
  6. موها شسته شده و عملیات تکمیل میابد.

بعد از انجام این عملیات میتوانید به راحتی به کار های روزمره خود رسیدگی کنید.

چه زمانی باید انتظار رشد مو را داشت؟

رشد مجدد مو
درمان ریزش مو با پی آر اف

هدف دوگانه است. ابتدا، فولیکول‌های مو باید برای دوره‌های طولانی‌تری به فاز خفته/استراحت چرخه رشد مو متوقف شوند. دوم، این فولیکول‌ها باید فاکتورهای رشد، سلول‌های بنیادی و پلاکت‌ها را در اختیار داشته باشند تا آنها را احیا کرده و به فاز رشد بازگردانند.

ابتدا کاهش قابل توجهی در نازک شدن و ریزش مو مشاهده خواهید کرد. بعد، معمولاً طی سه الی شش ماه، رشد مو را مشاهده خواهید کرد.

آماده سازی برای درمان های PRF

رشد مجدد مو
بررسی پی آر اف
  • هر گونه داروی ضد التهابی و مکمل های خاص باید متوقف شود، زیرا ممکن است منجر به خونریزی و کبودی شود.
  • سه روز قبل از جلسه PRF مایعات فراوان بنوشید و به طور کامل هیدراته کنید.

مراقبت های بعد از PRF

رشد مجدد مو
درمان ریزش مو با پی آر اف و بررسی آن
  • در صورت احساس درد، میتوانید از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید.
  • می توانید بلافاصله دوش بگیرید و موهای خود را بشویید.
  • از کمپرس یخ روی پوست سر خود استفاده نکنید. زیرا سرما می تواند فعالیت PRF را مهار کند.
  • ممکن است تا چند ساعت بعد از جلسه، پوست سر شما در نواحی درمان کمی صورتی یا قرمز باشد.
  • یک تا دو روز از سشوار کردن مو، رنگ کردن، فر کردن و غیره اجتناب کنید.

معایب:

جایگزین پی آر اف
  • درد
  • تورم جزئی
  • احساس خارش کف سر
  • قرمز شدن پوست سر
  • کبودی

روش جایگزین و مطمئن برای پی آر پی و پی آر اف

یک روش خانگی و قطعی جهت قطع ریزش مو و رشد مجدد مو وجود دارد که در کمترین مدت زمان یعنی از هفته دوم استفاده متوجه تغییرات خواهید شد.

استفاده از ویال (سرم مو یا محلول) های برند بایوفول روشی عالی برای تقویت مو است. برند بایوفول، برندی محبوب در کانادا است که به طور تخصصی به تولید محصولات ضد ریزش و رشد مجدد مو می پردازد.

جایگزین پی آر اف

این محلول ها تزریقی نبوده و عوارض ندارد. کاملا گیاهی بوده و با مالش کف سر توسط این ویال ها شاهد تغییرات مو خواهید بود.

جهت آشنایی کامل با محصولات بایوفول کانادا می توانید وارد فروشگاه سایت سلامتی و زیبایی شوید.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات تخصصی قطع ریزش مو و رشد مو بایوفل کانادا در ایران و خاورمیانه می باشد.

منبع: www.americandermatology.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *