مجله

زندگی دوباره فولیکول های مو

زنده کردن فولیکول مو. رشد مجدد مو، ترمیم مو و احیا مو با تقویت فولیکول مو

زنده کردن فولیکول مو. رشد مجدد مو، ترمیم مو و احیاء مو با تقویت فولیکول مو

اکثراً همه خواهان موهایی پر و لطیف هستند و کلید آن در فولیکول های موی شما نهفته است. فولیکول های مو سوراخ های ریز و پاکتی مانند در پوست هستند که باعث رشد مو می شوند. اگر متوجه نازک شدن موها و ریزش مو بیش از حد معمول شده اید، ممکن است فولیکول های موی غیر فعال داشته باشید . رشد مجدد مو با تقویت فولیکول مو در بسیاری از موارد امکان پذیر است ، همچنین ترمیم مو با تقویت فولیکول مو عامل مهمی در تقویت مو می باشد . در این مقاله از فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع زنده کردن فولیکول مو. رشد مجدد مو، ترمیم مو و احیاء مو با تقویت فولیکول مو بیشتر آشنا خواهید شد.

زمانی که فولیکول های مو غیر فعال می شوند ، موهایی  که  زمانی تولید می کردند می ریزند و منجر به ریزش مو می شود. در برخی موارد، فولیکول های موی غیرفعال  می  توانند  احیا  شوند  و دوباره موهای جدید تولید  کنند. اما زمانی که  یک  فولیکول مو از بین برود، برای همیشه از بین می رود.

زنده کردن فولیکول مو. رشد مجدد مو، ترمیم مو و احیاء مو با تقویت فولیکول مو
زنده کردن فولیکول مو. رشد مجدد مو، ترمیم مو و احیاء مو با تقویت فولیکول مو

فولیکول های موی غیر فعال چیست؟

فولیکول مو ساختاری در لایه بیرونی پوست  است.  تارهای  مو در  پایین  فولیکول  مو شروع به رشد می کنند، جایی که ریشه توسط رگ های خونی مجاور تغذیه می شود. با ایجاد سلول های بیشتر، مو شروع به رشد از پوست می کند تا  به  سطح  برسد. غدد چربی نزدیک فولیکول های مو روغن تولید می کنند که به سلامت پوست و مو کمک می کند.

موهای سالم  بر اساس چرخه های رشد مو زیر رشد می کنند:

مرحله آناژن (مرحله رشد) : زمانی است که مو از ریشه رشد می کند. که معمولا بین سه تا هفت سال طول می کشد.

مرحله کاتاژن (مرحله انتقالی) : این زمانی است که چرخه رشد مو کند می شود و فولیکول های مو کوچک می شوند. این مرحله بین دو تا چهار ماه طول می کشد.

فاز تلوژن (مرحله استراحت) : این مرحله معمولا بین سه تا چهار ماه طول می کشد و حدود ۹ درصد از موهای شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

فاز اگزوژن (مرحله ریزش) : در طی این مرحله ،  بدن  مقداری مو  می ریزد تا برای رشد موهای جدید از ریشه آماده شود. این مرحله  اغلب  با  مرحله  آناژن  همپوشانی  دارد.

هر  فرد  به طور  متوسط  روزانه ۱۰۰ تار مو از دست می دهد و تقریباً ۹۰ درصد از فولیکول های مو در هر زمانی در فاز آناژن هستند. اگر  فولیکول  مو به درستی تغذیه نشود، ریزش مو  ممکن  است  رخ دهد .

فولیکول های غیرفعال مو آنهایی هستند که تولید موهای جدید را متوقف کرده اند. این می تواند به دلایل زیادی از جمله آسیب به فولیکول، پیری یا تغییرات هورمونی رخ دهد. .

زنده کردن فولیکول مو. رشد مجدد مو، ترمیم مو و احیاء مو با تقویت فولیکول مو

چگونه فولیکول های مو را دوباره فعال کنیم؟

درک اینکه فولیکول های موی شما مرده (یا در حال مرگ) می تواند احساس وحشتناکی باشد.  نیازی به وحشت نیست، و مشکل فولیکول های خفته یا غیرفعال مو را می توان در ریشه رفع کرد، البته به شرطی که به سرعت عمل کنید. همچنین به علل مختلف ریزش مو نگاه بیاندازید. بسیاری از مردم فکر می کنند که باید ژنتیکی باشد، اما همیشه اینطور نیست. با این حال چگونه می توانید تشخیص دهید که فولیکول های موی شما مرده است؟

یک موی زیبا ، یک موی سالم است

ماسک کراتینه مو بایوفل علاوه بر درخشندگی و لطافت موهای شما باعث تقویت و تغذیه مو نیز می شود.

ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین علاوه  بر جنبه زیبایی مو ، از لحاظ درمانی نیز یک محصول بی نظیر است که  باعث نرم و درخشش مو، درمان وزی و کدری موها می شود.

این ماسک ضد موخوره بایوفل یک محصول فوق العاده موثر در درمان موخوره مو نیز می باشد. دقت کنید !! این محصول اصلا مشابه ماینوکسیدیل نیست .

ترکیباتی ارگانیک بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع و ماندگار و بدون استفاده دائمی از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین موهایی ابریشمی و فوق العاده سالم را تجربه خواهید کرد.

فولیکول های موی مرده چه شکلی هستند؟

تشخیص اینکه آیا فولیکول های موی شما مرده است یا اینکه آیا فقط در حال گذراندن دوره ای از نازک شدن موهایتان هستید ممکن است دشوار باشد. خوشبختانه، با این حال، چند راه وجود دارد که می توانید تفاوت را تشخیص  دهید.  فولیکول ‌های مرده مو زمانی آشکار تر می ‌شوند  که  پوست  سر (جایی که زمانی موها رشد می‌ کردند) از نظر ظاهری  صاف ‌تر  و  براق ‌تر  شود.

به  عبارت  دیگر، اگر  فولیکول  های  موی  شما کاملاً مرده باشند، به معنای واقعی کلمه هیچ مویی وجود نخواهد داشت / هیچ نشانه ای از رشد  مجدد  مو وجود  نخواهد  داشت. اگر  هنوز  تکه ‌ای از رشد وجود داشته باشد، مهم نیست که چقدر جزئی باشد، ممکن است این روند مرگ درمان شود.

آیا فولیکول های غیرفعال مو دوباره رشد می کنند؟

ممکن است فولیکول ‌های  موی  خفته  در حال مرگ دوباره فعال شوند، اگر چه ممکن  است  کمی  زمان  ببرد. فولیکول  های موی واقعاً مرده تقریباً غیر ممکن است  که دوباره  فعال شوند، مگر  با  کمک  درمان های پزشکی / جراحی، بنابر این  مهم  است که به محض اینکه بتوانید فولیکول های موی در حال مرگ خود را انجام دهید – هر چه زودتر بهتر. اما دقیقاً چگونه آن فولیکول های موی غیرفعال را تحریک می کنید؟

چرا موهای من نازک شده است؟

وقتی صحبت از ریزش مو به میان می‌آید، طیف وسیعی از دلایل وجود دارد، و مطمئناً این یک چیز یکسان نیست.

زنده کردن فولیکول مو. رشد مجدد مو، ترمیم مو و احیاء مو با تقویت فولیکول مو
زنده کردن فولیکول مو. رشد مجدد مو، ترمیم مو و احیاء مو با تقویت فولیکول مو

غیر ژنتیکی

خوشبختانه، گاهی  اوقات ریزش  مو  می تواند  ناشی  از  عوامل  غیر  ژنتیکی  مانند استرس باشد. که  به  عنوان  تلوژن  افلوویوم شناخته  می شود ، به  زمانی  اشاره دارد که فولیکول های موی ما معمولاً در نتیجه استرس زیاد یا ضربه وارد فاز استراحت می شوند. ریزش مو همچنین می تواند ناشی از عفونت های قارچی باشد که معمولاً با استفاده از پمادهای موضعی یا داروهای OTC درمان می شوند.

اکنون، ما می دانیم که زندگی  در یک زندگی کم استرس بسیار ساده تر از انجام آن است، اما اگر بتوانید آرامش و آرامش بیشتری را به زندگی خود وارد کنید، ممکن است دوباره متوجه شوید که آن  تکه  های  موهای نازک ضخیم تر می شوند. آلوپسی آره آتا یکی دیگر از بیماری های ریزش مو است که می تواند با استرس تشدید شود.

تکنیکی که می توانید برای کنترل استرس خود امتحان کنید و از آن استفاده کنید، تمرکز حواس است که می ‌تواند به شما کمک کند  تا  فکرتان  را به زمان حال ببرید و خودتان را بیشتر مستقر کنید. این درمان همه چیز نیست، و برای همه موثر نیست، اما کمی  هوشیاری  می تواند  کمک  زیادی  به  جلوگیری  از ریزش مو کند.

ژنتیکی

متاسفانه، همانطور که ریزش مو می تواند ناشی از عوامل غیر ژنتیکی باشد، شرایط ژنتیکی نیز وجود دارد که مبارزه با آنها سخت تر است. به عنوان مثال، طاسی الگوی زنانه، یک بیماری ژنتیکی است. پیشرفت طاسی الگوی زنانه  اجتناب  ناپذیر است، شما نمی توانید آن را متوقف کنید. هر چند می‌توانید سرعت آن را کاهش دهید، و شاداب کردن و  مراقبت مداوم  از  فولیکول‌ های مو یکی از این راه‌ها برای جلوگیری از پیشرفت آن است.

اگر به دنبال یک محصول بی نظیر برای موهای خود هستید که از نتایج آن شگفت زده شوید ، درست آمده اید

تونیک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر درمان ریزش مو ،تقویت و رشد مجدد موهای شما باعث شادابی و درخشش نیز در مو می شود.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت.

تونیک ضد ریزش مو گیاهی بایوفل محصولی کاملا تخصصی و حاصل سالها تحقیق پزشکان کانادا می باشد. و نیاز به استفاده دائمی نخواهید داشت.

با خرید محلول ضد ریزش مو زندگی دوباره را به موهای خود بازگردانید .

چگونه فولیکول های مو را دوباره فعال کنیم

اگر به فولیکول های غیرفعال مو مشکوک هستید، نترسید، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید. از آنجایی که پوست سر شما جایی است که فولیکول های موی شما قرار دارند، بسیار مهم است که از آنجا شروع کنید.

درمان های طبیعی برای فولیکول های غیر فعال مو

در کنار ماساژ منظم سر، می ‌توانید  استفاده  از  محصولات  شیمیایی، اتو  مو  و سایر  محصولات  فشرده ‌ای  را  که  می‌ توانند  باعث خشک شدن موهایتان شوند و روغن‌ هایی که به عنوان  مواد  شیمیایی  محافظ  برای  موهایتان عمل  می‌ کنند،  از  بین ببرید، در نظر بگیرید. بدون آن مواد  شیمیایی  محافظ، فولیکول های موی شما بیشتر در معرض آسیب و در نتیجه مرگ هستند.

با استفاده منظم از محصولات طبیعی مانند روغن سیاه دانه، کاهش میزان  استرس  در  زندگی و  انتخاب روش ‌های  مراقبت از موی کم ‌فشار ، شانس  خوبی  برای  تقویت  مجدد  فولیکول‌های  موی  خفته  و تحریک مجدد رشد مو دارید.

به طور منظم پوست سر خود را ماساژ دهید

فولیکول های مو  توسط رگ های  خونی اطراف  تغذیه  می شوند. با  ماساژ  پوست سر  خود  با  ماساژور مخصوص پوست سر، ناحیه را تقویت کنید. می توان از ماساژور  برای موهای مرطوب یا خشک استفاده کرد و همچنین می تواند به کاهش استرس کمک کند.

از کمبودهای تغذیه ای خودداری کنید

حتماً از میوه ‌ها، سبزیجات  و  غلات  کامل و همچنین پروتئین بدون چربی استفاده کنید . این  به  فولیکول  ها کمک می کند تا به درستی عمل کنند.  علاوه  بر این، اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما  سرشار  از  ویتامین C، اسید های  چرب  امگا، آهن، روی و منیزیم است تا بدن شما در بهترین حالت کار کند.

بیشتر بخوانید : پروتئین برای رشد مو، درمان، مزایا و نکات رژیم غذایی

بیشتر آب بنوشید

با نوشیدن مقدار زیادی آب هر روز هیدراته بمانید. “هیدراتاسیون مناسب تضمین می کند که پوست سر و فولیکول های مو قادر به عملکرد صحیح و تولید موهای سالم و قوی هستند. کم آبی می تواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله خشکی، خارش، پوسته پوسته شدن و حتی ریزش مو شود.”

شرایط پزشکی را شناسایی کنید

ریزش ناگهانی مو می تواند نشان دهنده این باشد که مشکلی در سلامت، تغذیه یا عادات مراقبت از مو وجود دارد. اگر ریزش موی ناگهانی را تجربه کردید، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

عادات ناسالم را کنترل کنید

از سیگار کشیدن و مصرف زیاد الکل خودداری کنید. مصرف الکل می تواند منجر به کم آبی بدن شود که به نوبه خود باعث خشکی و شکننده شدن موها می شود.

زنده کردن فولیکول مو. رشد مجدد مو، ترمیم مو و احیاء مو با تقویت فولیکول مو
زنده کردن فولیکول مو. رشد مجدد مو، ترمیم مو و احیاء مو با تقویت فولیکول مو

روغن های ضروری را امتحان کنید

 اگر  می  خواهید  فولیکول  های  خفته  مو را دوباره فعال کنید، یک یا دو روغن ضروری می تواند به سرعت بخشیدن به این روند کمک کند. اسانس رزماری و اسانس نعناع داروهای کاملا طبیعی هستند که به طور بالقوه  می توانند   به رفع   مشکلات ساقه مو و فولیکول های مسدود یا آسیب دیده مو کمک کنند. با این حال، تحقیقات محدود است و نتایج اغلب متفاوت است.

از سرم مو استفاده کنید

سرم ترکیبی از مواد گیاهی  آزمایش شده  برای تسکین  پوست  سر  و  احیای  مو در ریشه آن استفاده می کند. این فرمول عاری از مواد شیمیایی سمی است که ظاهر تراکم مو را افزایش می دهد و با استفاده مداوم به کاهش علائم ریزش مو کمک می کند.

خدمات بازسازی را در نظر بگیرید

اگر تمام درمان های طبیعی را امتحان کرده اید و با پزشک خود مشورت کرده اید،  اما  هنوز با فولیکول های موی ضعیف زندگی می کنید، زمان آن رسیده است که راه حل های دائمی تری را در نظر بگیرید. اگر چه  تحقیقات  بیشتری  برای تایید نتایج مورد نیاز است، لیزر  درمانی  با  نور  قرمز  فرآیندی  است که ممکن است به احیای فولیکول های مشکل دار مو کمک کند. کاشت مو نیز ممکن است مفید باشد.

چگونه موهای خود را سریعتر رشد دهید

برخی  از انواع  ریزش  مو،  مانند تلوژن افلوویوم،  معمولا ً پس  از  رفع  استرس‌ های  عاطفی یا فیزیکی خود به خود برطرف می‌شوند. آنها می توانند  به  شناسایی  دقیق  علت  ریزش مو  و تجویز درمان کمک کنند.

اگر این علائم دارید با یک پزشک متخصص تماس بگیرید:

پوست سر دردناک و خارش دار

چرخه  قاعدگی  غیر طبیعی، آکنه یا رشد موهای  زائد  صورت

الگوی  غیر عادی  ریزش مو

ریزش مو که  از سنین  پایین  شروع  می شود

ریزش سریع مو

پوست  قرمز  و  پوسته  پوسته روی سر شما

علائم عفونت

درمان های  پزشکی  برای  نازک  شدن  مو

یک پزشک ممکن است پس از تشخیص علت ریزش مو، درمان های پزشکی را تجویز کند. آنها ممکن  است در مورد ریزش موی شما سوالاتی بپرسند و آزمایشاتی مانند آزمایش خون یا نمونه مو را برای کشف علت انجام دهند.

شامپو ضد قارچ و داروی خوراکی برای درمان کرم حلقوی پوست سر

آوودارت (دوتاستراید) یا پروپشیا (فیناستراید) برای درمان طاسی با الگوی مردانه

کاشت مو

هورمون هایی که ریزش مو را کاهش داده و رشد مجدد مو را تحریک می کنند

مکمل های معدنی و ویتامین برای درمان کمبود مواد مغذی

ماینوکسیدیل

زنده کردن فولیکول مو. رشد مجدد مو، ترمیم مو و احیاء مو با تقویت فولیکول مو
زنده کردن فولیکول مو. رشد مجدد مو، ترمیم مو و احیاء مو با تقویت فولیکول مو
آیا شامپو احیا کننده همان شامپوی شفاف کننده است؟

یک  شامپوی  شفاف  کننده  برای  افرادی که پوست  سر مستعد  چربی  دارند  ایده  آل است  تا سبوم  اضافی  را  از  بین ببرد. یک  شامپوی  احیا  کننده  با  عوامل  پاک  کننده  ملایم  برای داشتن پوست سر متعادل عالی است.

درمان احیا کننده مو چیست؟

درمان حالت دهنده برای تسکین سوزش، تقویت و حالت دهنده مو و پوست سر. گردش خون را بهبود می بخشد و مواد مغذی حیاتی را به فولیکول مو می رساند.

شامپو احیا کننده چه می کند؟

هنگامی که آلودگی تجمع می یابد و چربی اضافی روی پوست سر جمع می شود، می تواند موهای شما را سنگین کند. شامپو احیا کننده دقیقاً  مانند سم زدایی برای موهای شما، این مشکل را با شفاف کردن آرام موهای شما، افزودن براق کردن موها برطرف می کند.

کلام پایانی

موهای  شما به دلایل مختلفی ممکن است ریزش کنند. برای حفظ عملکرد فولیکول های مو همانطور که باید، یک رژیم غذایی مغذی داشته باشید، سطح استرس را مدیریت کنید و از محصولاتی استفاده کنید که بدون استفاده از مواد سمی یا خشن، تارهای مو را براق و سالم نگه می دارند.

منبع: https://vegamour.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *