مجله

حقایق مربوط به کمبود کلسیم و ریزش مو

کلسیم و ریزش مو ، تشخیص کمبود کلسیم، درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با مصرف کلسیم

فهرست مطالب

کلسیم و ریزش مو ، تشخیص کمبود کلسیم، درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با مصرف کلسیم

ریزش مو یک نگرانی رایج است که افراد بیشماری را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که دلایل متعددی برای ریزش مو وجود دارد، یکی از علل نادیده گرفته شده کمبود کلسیم است. این ماده معدنی حیاتی، نقش مهمی در حفظ موهای قوی و سالم دارد. بررسی ارتباط بین کمبود کلسیم و درمان ریزش مو با مصرف کلسیم بسیار حائز اهمیت است . درک این رویکرد به افراد کمک می کند تا گام های پیشگیرانه ای برای حفظ موهایی شاداب و درخشان بردارند. در این مقاله از فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی به بررسی کلسیم و ریزش مو ، تشخیص کمبود کلسیم، درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با مصرف کلسیم می پردازیم.

اگر نگران ریزش مو هستید یا شروع به دیدن علائم آن کرده اید، سؤالاتی در مورد کلسیم و سایر مواد معدنی و اینکه چگونه ممکن است بر رشد موی شما تأثیر بگذارند سؤالات مهمی است که باید بپرسید. چه کسی نمی‌خواهد مشکلی مانند ریزش مو را با یک مولتی ویتامین ساده یا یک رژیم غذایی سالم سرشار از کلسیم متوقف کند؟

کلسیم و ریزش مو ، تشخیص کمبود کلسیم، درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با مصرف کلسیم
کلسیم و ریزش مو ، تشخیص کمبود کلسیم، درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با مصرف کلسیم

کلسیم و ریزش مو ، تشخیص کمبود کلسیم، درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با مصرف کلسیم

حرف اول

متأسفانه، همیشه به این سادگی نیست. مصرف روزانه کلسیم شما در واقع نقش مهمی در سلامت موهای شما و رشد مداوم و سالم آن دارد. اما اینکه تا چه حد ریزش موی شخصی شما می تواند با مصرف کلسیم شما مرتبط باشد، بحثی کاملا متفاوت است.

به بیان ساده، کلسیم ممکن است دلیل یا راه حلی برای ریزش موی فعلی شما نباشد، اما نقش آن در تولید موهای سالم را نمی توان نادیده گرفت. بنابراین اگر کمبود دارید، ممکن است علائم ریزش موی منتشر یا تکه‌ای را روی پوست سر خود مشاهده کنید. می خواهی بیشتر بدانی؟ بیایید از ابتدا شروع کنیم.

از موهای خود مراقبت کنید.

درک اهمیت کلسیم برای رشد مو

کلسیم در بسیاری از عملکردهای بدن نقش حیاتی دارد. نقش مهمی در حفظ استخوان ها و دندان های قوی دارد. علاوه بر این، نقش مهمی در تقویت رشد موی سالم دارد. انتقال مواد مغذی به فولیکول های مو، تغذیه مناسب آنها را تضمین می کند. سطح ناکافی کلسیم در بدن می تواند چندین مشکل سلامتی از جمله ریزش مو ایجاد کند.

چرا موهای شما به کلسیم نیاز دارند؟

رشد موی یک فرد عمدتاً به تغذیه ای که مصرف می کند بستگی دارد. علاوه بر کلسیم، باید اطمینان حاصل کنید که آهن و ویتامین C  کافی را مصرف می‌کنید. کلسیم برای رشد موی سالم ضروری است، زیرا:

به ترشح هورمون ها و آنزیم ها، از جمله آنزیم های بیوتین و هورمون های آندروژن که مسئول رشد موی سالم هستند، کمک می کند.

همچنین به جذب آهن کمک می کند که به شدت با موهای سالم مرتبط است.

به همین دلیل است که برای حفظ، رشد و ترمیم موهای خود باید غذاهای غنی از کلسیم و مکمل ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

شما باید سعی کنید سایر مواد مغذی ضروری را با کلسیم بگنجانید. شما می توانید با حفظ تعادل مناسب از تمام مواد مغذی ضروری، ریزش مو را جبران کنید.

بیشتر بدانید که چرا به کلسیم نیاز خواهید داشت؟

تغذیه و رژیم غذایی از عناصر اساسی رشد مو هستند. و برای داشتن موهای سالم باید از کمبود آهن گرفته تا کمبود ویتامین C جلوگیری کنیم.

به عبارت دیگر، برای جلوگیری از انواع خاصی از ریزش مو به مواد مغذی کلیدی و یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارید.

بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی با رشد موی سالم مرتبط هستند. اما در یک بررسی جامع در سال ۲۰۱۸ از تحقیقات در مورد این مواد مغذی، کلسیم تنها سه بار ذکر شد.

هیچ اشاره ای به تاثیر محصولات لبنی بر مصرف روزانه کلسیم شما نشده است – حتی با وجود اینکه ویتامین B بیش از ۳۰ بار ذکر شده است.

تغذیه کامل ، مراقبت و درمان موهای شما تنها با ماسک کراتینه مو بایوفل

ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین ماسکی کاملا درمانی بوده و خشکی ، شکنندگی ، وزی و کدری موها را برطرف می کند ، علاوه بر آن باعث توقف ریزش و رویش مجدد مو نیز می گردد.

این ماسک ضد موخوره بایوفل یک محصول فوق العاده موثر در درمان موخوره مو نیز می باشد. دقت کنید !! این محصول اصلا مشابه ماینوکسیدیل نیست .

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع و ماندگار و بدون استفاده همیشگی از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین لطافت و درخششی همچون ابریشم را به موهای خود هدیه دهید .

این تصادفی نیست

به گفته اکثر متخصصان، نقش دقیق کلسیم در رشد مو نامشخص است. برخی از کارشناسان به نقش حیاتی آن در تولید و عملکرد آنزیم اشاره می کنند، در حالی که برخی دیگر به سادگی شرایط آن را به عنوان یک علامت سوال می گذارند. میخواهی بیشتر بدانی؟ بیایید از ابتدا شروع کنیم.

کلسیم و آهن

 بدن همچنین به مقدار کافی آهن نیاز دارد. با این حال، برای اینکه بدن آهن را جذب کند، باید مطمئن شوید که کلسیم دریافتی کافی است. وجود هر دوی این عناصر به اندازه کافی در رژیم غذایی رشد موی سالم را تضمین می کند.

بیشتر بخوانید : آهن برای رشد مو: فواید، منابع غذایی و عوارض جانبی

کلسیم و سیلیس

 سیلیس یکی دیگر از عناصر ضروری مورد نیاز برای رشد مناسب مو است. حتی سیلیس به تنهایی برای کمک به رشد مو کافی نیست. بدن نمی تواند از سیلیس به اندازه بالقوه خود استفاده کند مگر اینکه کلسیم کافی در بدن وجود داشته باشد.

تامین کلسیم بدن واسطه های سلولی را نیز تحریک می کند. و واسطه‌های سلولی نقش مهمی در رشد مو دارند زیرا غشای سلولی – فسفولیپیدها را تحریک می‌کنند که به صاف کردن، باز کردن و تقویت مو کمک می‌کنند.

آیا کلسیم به رشد مو کمک می کند؟

در اینجا یک واقعیت ساده وجود دارد که می‌توانیم با شما در میان بگذاریم: کلسیم برای رشد موی سالم ضروری است، حتی اگر مشخص نباشد که چگونه.

ما این را بیشتر می دانیم زیرا تحقیقات نشان می دهد که کمبود کلسیم اثرات منفی روی موهای شما دارد – و این شامل مطالعه درباره کلسیم و سن مو که قبلاً ذکر کردیم نمی شود.

به راحتی می توان نقش کلسیم را در افراد و حیواناتی که دچار کمبود هستند مشاهده کرد.

به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که موش‌هایی که از مادری تغذیه می‌کردند که دارای رژیم غذایی بسیار کمبود کلسیم و ویتامین D بود، به میزان قابل توجهی دچار آلوپسی (ریزش مو) شدند و پس از اصلاح رژیم غذایی مادر، شروع به رشد طبیعی مو کردند.

اما همه چیز به ضروری بودن کلسیم در رشد مو اشاره نمی کند. یک بررسی به کمبود ویتامین D و سطوح پایین کلسیم در افراد مبتلا به ریزش موی خودایمنی، که به عنوان آلوپسی آره آتا نیز شناخته می‌شود، پرداخت.

کلسیم و ریزش مو ، تشخیص کمبود کلسیم، درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با مصرف کلسیم
کلسیم و ریزش مو ، تشخیص کمبود کلسیم، درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با مصرف کلسیم

آنها دریافتند که در حالی که سطح ویتامین D ارتباطی با ریزش مو نشان می دهد، به نظر نمی رسد که سطح کلسیم داده های مرتبطی باشد.

حتی ممکن است بخشی از نقش کلسیم در تشکیل رنگدانه باشد. به اندازه کافی جالب توجه است، یک مطالعه کوچک کلسیم را به عنوان یکی از چندین ماده مغذی ضروری برای مو مورد بررسی قرار داد و دریافت که سطوح پایین کلسیم می تواند با سفید شدن زودهنگام مو مرتبط باشد.

کلسیم و ریزش مو ، تشخیص کمبود کلسیم، درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با مصرف کلسیم

آیا کلسیم به رشد مو کمک می کند؟

وجود کلسیم کافی در سیستم شما برای داشتن موهای سالم ضروری است. یکی از علائم اصلی کمبود کلسیم، خشکی مو است که ثابت می کند برای سلامت موها به کلسیم در بدن ما نیاز است. کلسیم به ترشح هورمون هایی کمک می کند که باعث رشد موهای جدید می شوند!

آیا کلسیم برای پوست و مو مفید است؟

کلسیم از ایجاد سبوم در پوست حمایت می کند، ماده ای روغنی و مومی شکل که پوست ما را می پوشاند، مرطوب می کند و از خشکی پوست ما محافظت می کند. کلسیم همچنین یک سد پوستی ایجاد می کند که از ما در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند!

به دنبال یک محصول درمانی کاملا قطعی برای ریزش موهای خود هستید ؟

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل انتخاب بسیار مناسب برای شماست .

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

تونیک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر درمان ریزش مو ، باعث رشد مجدد مو و همچنینی افزایش ضخامت ساقه مو در انواع موها می باشد .

ترکیبات این تونیک ضد ریزش مو گیاهی کاملا ارگانیک بوده و از هیچ عنصر شیمیایی و ماینوکسیدیل در ساختار خود استفاده نکرده است و این باعث می شود که شما با یک دوره استفاده به نتیجه دلخواه خود برسید و نیازی به استفاده همیشگی نخواهد داشت.

درمان انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان ، حتی ریزش سکه ای ریش در آقایان از مزایای مهم  بهترین محلول ضد ریزش مو می باشد .

با خرید محلول ضد ریزش مو ارمغانی از زیبایی را برای موهای خود رقم بزنید.

آیا کلسیم به رشد مو کمک می کند؟

کلسیم: چیزی که استخوان ها و دندان های شما را قوی می کند. احتمالاً در سنین پایین با محبوب ترین فواید این ماده معدنی ضروری آشنا شده اید، اما چقدر از فواید دیگر آن اطلاع دارید؟

کلسیم و ریزش مو: تصویر بزرگ

کمبود کلسیم می تواند با ریزش مو مرتبط باشد. اما احتمال اینکه ریزش موی شما در حال حاضر به دلیل کمبود کلسیم باشد، زیاد نیست.

بسیاری از عوامل ژنتیکی و فردی دیگر برای ریزش مو وجود دارد که قبل از شروع به نتیجه گیری مربوط به کلسیم باید در نظر گرفت. و حدس بزنید چه؟ اینها دقیقاً عواملی هستند که یک متخصص مراقبت های بهداشتی باید به شما در درک آن کمک کند.

اما برای کمک به ریزش مو، نباید روی منبع کلسیم به طور مطلق متمرکز شوید.

اگر آماده انجام کاری در مورد ریزش مو هستید، برای دریافت پاسخ با یک متخصص مشورت کنید .

آنها ممکن است نوع دیگری از ریزش مو را با یک برنامه درمانی کاملاً متفاوت شناسایی کنند که – در حالی که سلامت استخوان را بهبود نمی بخشد – می تواند از موهای شما در برابر ریزش اتر محافظت کند.

استخوان های شما باید تنها چیزی با تراکم بالا باشد. باهوش باشید – همین امروز از یک متخصص کمک بگیرید یا درمان ها و مکمل های رشد مو را بررسی کنید.

کلسیم و ریزش مو ، تشخیص کمبود کلسیم، درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با مصرف کلسیم

آیا می توانید با مصرف کلسیم یا خوردن غذاهای غنی از کلسیم از ریزش مو جلوگیری کنید؟

اگر علت کمبود کلسیم بسیار بد باشد، ریزش مو ممکن است با کلسیم قابل برگشت باشد – اما در واقع، اکثر مردم در این وضعیت نخواهند بود. فقط علمی وجود ندارد که چیز دیگری بگوید.

برای اکثر مردان، تنها چند راه برای جلوگیری از ریزش شدید مو وجود دارد، به خصوص اگر این شایع ترین نوع ریزش مو باشد: طاسی با الگوی مردانه.

یکی از راه های جلوگیری از ریزش مو یا کاهش برخی از اثرات آن، استفاده از ماینوکسیدیل وازودیلاتور مورد تایید FDA است. این دارو جریان خون را در فولیکول‌های مو افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند فولیکول‌های خفته را از فاز تلوژن خارج کرده و دوباره تولید کند.

برای انواع آلوپسی مانند تلوژن افلوویوم و آلوپسی آندروژنتیک، این امر می تواند منجر به افزایش حجم مو پس از مشاهده مقداری ریزش شود. با این حال، نمی تواند آسیب طولانی مدت را خنثی کند، بنابراین هر چه زودتر به درمان برسید، بهتر است.

شما همچنین می توانید با استفاده از درمان های ریزش مو مورد تایید FDA مانند فیناستراید یک رویکرد پیشگیرانه داشته باشید.

فیناستراید با آلوپسی آندروژنتیک در منبع: آندروژن ها مبارزه می کند.

هنگامی که فیناستراید مصرف می کنید، از تشکیل DHT، ترکیبی که از تستوسترون مشتق می شود، جلوگیری می کند. مسدود کردن تشکیل DHT مانع از بین رفتن موهای شما در طول زمان می شود، که حتی یک مکمل کلسیم نیز می پذیرد که چشمگیر است.

نمی‌تواند از همه آن جلوگیری کند، اما می‌تواند میزان و در نتیجه علائم را به شدت کاهش دهد.

کلسیم و ریزش مو ، تشخیص کمبود کلسیم، درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با مصرف کلسیم

علائم کمبود کلسیم

کمبود کلسیم یا هیپوکلسمی می تواند منجر به آب مروارید، آسیب به دندان، پوکی استخوان و سایر مشکلات جدی سلامتی در دراز مدت شود. علاوه بر این، کمبود کلسیم در مو، ناخن و پوست نیز قابل مشاهده است.

در حالی که بدن هوس کلسیم می کند، مو به شما اطلاع می دهد. ممکن است به دلیل کمبود با موهای زبر/درشت یا خشک مواجه شوید. کلسیم و سایر مواد معدنی پوست سر را هیدراته نگه می دارند و باعث سلامت مو می شوند. علاوه بر این، سطوح پایین کلسیم می تواند تأثیر منفی بر موها از جمله آلوپسی آره آتا بگذارد.

کلسیم و ریزش مو ، تشخیص کمبود کلسیم، درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با مصرف کلسیم

چگونه از کمبود کلسیم خلاص شویم؟

مطمئن ترین روش برای درمان مشکل ریزش مو ناشی از کمبود کلسیم، افزایش مصرف کلسیم از طریق اصلاح رژیم غذایی است. با این حال، طبق تحقیقات، شما باید غذاهای غنی از ویتامین D که کلسیم منابع طبیعی را جذب می کند، مصرف کنید.

دو راه برای دریافت کلسیم وجود دارد – از غذاها و مکمل ها. برخی از بهترین غذاهای غنی از کلسیم عبارتند از:

محصولات لبنی

کلم بروکلی

لوبیا

اسفناج

بادام

دانه های کنجد

توفو

شیر سویا

اگر قصد دارید مکمل های کلسیم را در سبک زندگی خود بگنجانید، توصیه می شود با یک پزشک صحبت کنید. مصرف بیش از حد کلسیم ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه، بیماری های قلبی عروقی و بسیاری دیگر از مشکلات سلامتی را افزایش دهد.

سوالات متداول

آیا کمبود کلسیم باعث ریزش مو می شود؟

پاسخ: کمبود کلسیم باعث آلوپسی و شکنندگی موها می شود.

آیا قرص کلسیم برای بهبودی از کمبود کلسیم خوب است؟

پاسخ: قبل از مصرف قرص کلسیم، باید با پزشک مشورت کنید، زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

علت کمبود کلسیم در بدن انسان چیست؟

پاسخ: در میان چندین دلیل، شایع ترین دلیل بیماری های خود ایمنی است. ممکن است به دلایل ژنتیکی نیز رخ دهد.

کدام میوه ها می توانند کمبود کلسیم را کاهش دهند؟

پاسخ: برای افزایش سطح کلسیم، باید پاپایا و پرتقال مصرف کنید.

نتیجه

استفاده از قدرت کلسیم به وداع با ریزش مو کمک می کند. غذاهای غنی از کلسیم، مواد مغذی لازم را به فولیکول‌ های مو می‌رسانند و آن‌ها را از درون تغذیه می‌کنند. باید به خاطر داشته باشید که یک رژیم غذایی متعادل، مراقبت ملایم از مو و مدیریت استرس، کلیدهای داشتن موهای درخشان هستند. با از بین بردن کمبود کلسیم، به موهایتان اجازه دهید با اژدهای ریزش مو مبارزه کنند.

منبع: www.hkvitals.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *