مجله

موهاتو با آب نمک فر کن

فر کردن موها با آب نمک ، مزایا و معایب فر کردن مو با آب نمک و روش تهیه آن

فهرست مطالب

فر کردن موها با آب نمک ، مزایا و معایب فر کردن مو با آب نمک و روش تهیه آن

آب  نمک موهای شما را مجعد نمی‌ کند، اما می ‌تواند بافت طبیعی موهای موج ‌دار یا مجعد را تقویت کند و فرها را برجسته ‌تر کند. هنگامی که مو در معرض آب نمک قرار می ‌گیرد، یون‌های نمک با لایه کوتیکول مو تعامل می‌ کنند و فیبر های میکروسکوپی را بین سلول‌ها تشکیل می ‌دهند. یکی از مزایا فر کردن مو با آب نمک می تواند این باشد که فرآیند فرها و حالت های موجود را تشویق می‌ کند تا بیشتر نمایان شوند. برای موهای صاف، آب نمک فر ایجاد نمی کند. این فقط الگوهای موجود در موهایی را که از قبل موج دار یا مجعد هستند برجسته می کند. در این مقاله فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی شما را با موضوع فر کردن موها با آب نمک ، مزایا و معایب فر کردن مو با آب نمک و روش تهیه آن بیشتر آشنا می کند .

فر کردن موها با آب نمک ، مزایا و معایب فر کردن مو با آب نمک و روش تهیه آن
فر کردن موها با آب نمک ، مزایا و معایب فر کردن مو با آب نمک و روش تهیه آن

آیا می توانید موهای خود را با آب نمک فر کنید؟

یک باور عمومی وجود دارد که آب نمک می تواند  موهای شما را مجعد کند. پاسخ کوتاه این است که آب نمک دریا یا اسپری نمک دریایی با طراوت می تواند به مشخص کردن فرهای شما و افزایش حجم مو کمک کند، اما به طور جادویی فر ایجاد نمی کند و حتی می تواند اثرات مضری بر روی موهای شما داشته باشد. قبل از اینکه مستقیم به سمت استفاده از این روش، اجازه دهید در مورد مزایا و معایب آب نمک در موهایتان صحبت کنیم.

آیا ترکیب آب و نمک موهای شما را مجعد می کند؟

آب نمک هم اثرات مثبت و هم منفی روی موهای مجعد دارد . در حد اعتدال ، آب نمک برای موهای مجعد مفید است، زیرا فر را مشخص می کند و حجم می دهد. با این حال، قرار گرفتن مکرر در معرض آب نمک می تواند باعث خشکی و آسیب به کوتیکول های مو  به دلیل تجمع نمک شود. بنابر این، استفاده کم از آب نمک و مراقبت مناسب از موهای خود برای جلوگیری از عوارض جانبی ضروری است.

به عنوان مثال، گذراندن ساعات طولانی در ساحل می تواند  روغن طبیعی موهای شما را از بین ببرد و منجر به شکستگی و وز مو شود.

اگر موهای مجعد نوع ۳ تا ۴ دارید، آب نمک حالت موی شما را می سازد. این به این دلیل است که موهای مجعد دارای پروتئین (منبع) اضافی هستند. به همین دلیل، پروتئین مو را آسیب پذیرتر می کند تا حتی بیشتر تجزیه شود، که اجازه می دهد رطوبت بیشتری از موها خارج شود.

اسپری نمک دریایی چطور؟ آیا می تواند باعث مجعد کردن موها بشود؟

اسپری نمک دریایی محصولی حاوی نمک و آب است. درست مانند آب اقیانوس، داشتن آن در موهایتان در حد اعتدال بی خطر است. استفاده بیش از حد می تواند موهای مجعد شما را خشک کند. با این حال، می تواند فرهای شما را مانند هیچ چیز دیگری تقویت و تعریف کند . محتوای نمک موجود در اسپری حالت نگه ‌داری طبیعی را ایجاد می‌ کند و به فر های شما اجازه می‌ دهد تا شکل خود را بدون سنگین کردن آن‌ ها  حفظ کنند . و بیایید مزایای  تغذیه ‌ای نمک دریایی غنی از مواد معدنی را فراموش نکنیم ،  این نمک می ‌تواند به تقویت و رشد  مو کمک کند.

درخشش ، جوانی و زندگی دوباره موهای شما تنها با ماسک کراتینه مو بایوفل

ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا
ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین ماسکی کاملا درمانی بوده و خشکی ، شکنندگی ، وزی و کدری موها را برطرف می کند ، علاوه بر آن باعث توقف ریزش و رویش مجدد مو نیز می گردد.

اگر به هر دلیل دچار موخوره و بی حالتی مو شده اید ، ماسک ضد موخوره بایوفل پایان نگرانی شماست .

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع وماندگار از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین زیبایی و شادابی را برای موهای خود به ارمغان بیاورید.

فر کردن موها با آب نمک ، مزایا و معایب فر کردن مو با آب نمک و روش تهیه آن

آب نمک چه تاثیری روی موهای شما می گذارد؟

آب نمک می تواند مو و پوست سر شما را کم آب کند و باعث خشکی، شکنندگی و وز شود. این به این دلیل است که آب نمک رطوبت را از مو و پوست سر شما خارج می کند. آب نمک می تواند به کوتیکول مو که بیرونی ترین لایه موهای شماست آسیب برساند .

آب دریا و آب اقیانوس حاوی غلظت بالایی از نمک (کلرید سدیم) همراه با سایر مواد معدنی است. هنگامی که آب نمک با موهای شما تماس پیدا می کند، می تواند اثرات متعددی داشته  باشد، اما توانایی آن در تغییر ساختار مو و ایجاد فر در  واقع  مشکوک  است. اما آسیب آب نمک نیز یک چیز است و می تواند منجر به موارد زیر شود:

موی خشک

همه ما می دانیم که نمک رطوبت را می مکد، بنابراین جای تعجب نیست که آب نمک روی موها اثر خشکی دارد.

افزایش موخوره و بافت

مو های وز و آب نمک دوستان قدیمی هستند. این مقدار نمک زیاد می تواند باعث تورم و زبری کوتیکول مو شود و منجر به افزایش موخوره و بافت شود. این تغییر در سطح مو ممکن است به شما  ظاهری پر حجم و موج بیشتری بدهد، اما لزوماً منجر به فرهای واقعی نمی شود.

اختلال در روغن های طبیعی

آب نمک می تواند روغن های طبیعی پوست سر و موهای شما را از بین ببرد، که چیز خوبی نیست. این روغن ها نقش مهمی در حفظ سلامت مو و تعیین بافت  طبیعی مو دارند.

توجه به این نکته ضروری است که اثرات آب نمک بر روی مو موقتی و قابل برگشت  است. پس از شستن موها و شستشوی آب نمک، موی زیبای شما به حالت طبیعی خود باز می گردد. این بدان معنی است که هر گونه فر یا موجی که توسط آب نمک ایجاد می شود پس از شستشو و حالت دادن از بین می رود.

فر کردن موها با آب نمک ، مزایا و معایب فر کردن مو با آب نمک و روش تهیه آن
فر کردن موها با آب نمک ، مزایا و معایب فر کردن مو با آب نمک و روش تهیه آن

نوع و بافت مو

افرادی که به طور طبیعی مو های صاف  دارند  ممکن  است متوجه افزایش موقتی در حجم  و  بافت مو شوند، در حالی که افرادی که دارای موج‌ های طبیعی، فر و کلاف  هستند ممکن  است کیفیت  بهتری  را تجربه کنند. به عبارت  دیگر، آب  شور می ‌تواند کار  شگفت ‌انگیزی  برای دختران  فرفری انجام  دهد. اما انتظار  نداشته  باشید که ظاهر ماندگار باشد.

آب نمک و سلامت مو

به دلیل اثرات  نامطلوب آن، باید  اقداماتی را برای به حداقل رساندن آسیب و محافظت از موهای خود در هنگام قرار گرفتن در معرض آب نمک انجام دهید. در اینجا چهار نکته وجود  دارد که به شما کمک خواهد کرد.

موهای خود را از قبل خیس کنید : قبل از استفاده از آب نمک، موهای خود را از قبل با آب تمیز خیس کنید یا از نرم کننده استفاده کنید. موهای مرطوب شما به  ایجاد سدی کمک می کند که جذب آب نمک را در ساقه  مو کاهش می دهد.

به طور کامل آبکشی کنید: پس از استفاده از آب نمک، موهای خود را به خوبی با آب تازه بشویید تا  نمک  باقیمانده از بین  برود. این به جلوگیری از خشک  شدن مو و آسیب  بیشتر کمک می کند.

مرطوب‌کننده و حالت‌دهنده:

از شامپو و نرم‌کننده آبرسان برای جبران رطوبت و بازگرداندن روغن‌ های طبیعی به موهایتان استفاده کنید.

محافظت در برابر نور خورشید: آب نمک  و قرار گرفتن در معرض  نور خورشید  یک ضربه  قوی ایجاد می کند که می تواند  منجر به آسیب بیشتر مو شود. کلاه بپوشید یا از محصولات مو استفاده کنید که محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند تا از موهای شما در برابر اشعه های مضر محافظت کنند.

بسیاری از آموزش‌ های اسپری نمک  خانگی  وجود  دارد که  نوید امواج ساحلی و فرهای فنری را می‌ دهند. فقط  بدانید که  اثرات آب  نمک موقتی است، اما فرهای  ماندگاری  به شما نمی دهد. عوامل دیگری مانند نوع مو ، بافت و الگوی فر طبیعی نقش مهمی در تعیین ظاهر کلی موهای شما دارند. آب نمک بیش از حد در موهای شما  نیز می تواند اثرات منفی بر روی موهای شما داشته باشد.

پایان ریزش مو دیگر یک رویای دست نیافتنی نیست . همین الان برای تحقق این رویا اقدام کنید .

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل تمام آن چیزی است که در این مسیر نیاز خواهید داشت .

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا
محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

درمان قطعی ریزش مو و رشد مجدد موها و افزایش ضخامت ساقه بدون محدودیت سن و جنسیت تنها  با تونیک ضد ریزش مو بایوفل

ترکیبات این تونیک ضد ریزش مو گیاهی کاملا ارگانیک بوده و از هیچ عنصر شیمیایی و ماینوکسیدیل در ساختار خود استفاده نکرده است و این باعث می شود که شما با یک دوره استفاده به نتیجه دلخواه خود برسید و نیازی به استفاده همیشگی نخواهد داشت.

با خرید محلول ضد ریزش مو ارمغانی از زیبایی را برای موهای خود رقم بزنید.

آب نمک چه تاثیری روی موهای شما می گذارد؟

این ماده  می تواند  اثرات  متعددی  بر روی موهای شما داشته باشد – هم مثبت و هم منفی.

بسیاری از ما ظاهر مو های خود را بعد از رفتن به مناطق ساحلی دوست داریم. آب نمک به موهای شما حجم، بافت و موج های ساحلی اضافه می دهد – و این دلیلی دارد!  نمک موجود در آب در واقع کوتیکول مو را بلند می کند تا موهای شما پرتر به نظر برسد.

متأسفانه، اثرات منفی آب  نمک  قطعاً  بیشتر از اثرات مثبت آن است. در واقع ، آب نمک  می تواند  برای موهای ما بسیار مضر باشد.

در  اینجا  برخی از راه هایی که آب نمک می تواند  به موهای شما  آسیب برساند، آورده شده است.

کم آبی مو و بدن

آب نمک می تواند  مو و پوست سر شما را کم آب کند و باعث خشکی، شکنندگی و وز شود. این به این دلیل است که آب نمک رطوبت را  از مو  و پوست سر شما  خارج  می کند.

ضعیف شدن مو

آب  نمک  می تواند  به کوتیکول مو که بیرونی ترین لایه موهای شماست آسیب برساند.

محو شدن رنگ مو

آب  نمک  می تواند  باعث کم رنگ شدن رنگ  مو شود، به خصوص اگر موهای رنگ  شده  یا  هایلایت کرده  باشید. این به این دلیل است که آب نمک می تواند رنگ را از موهای شما بزداید و آن را کدر کند.

تحریک پوست سر

آب نمک  می تواند  پوست سر شما را تحریک کند،  به خصوص اگر  پوست  حساسی دارید. این می تواند منجر به خارش، قرمزی و پوسته پوسته شدن شود.

نگران نباش! این بدان معنا نیست که شما  باید برای همیشه از شنا در دریا و اسپری های آب نمک دوری کنید. راه های مختلفی وجود  دارد که می توانید از موهای خود در برابر اثرات منفی آب نمک محافظت کنید و سلامت مو را حفظ کنید.

در انتها طرز تهیه چندین ماسک حالت دهنده ، براق کننده و پرپشت کننده مو در خانه را به شما آموزش خواهیم داد:

طرز تهیه موس موی خانگی:

در دریای محصولات حجم دهنده ای که می توانید در داروخانه خود پیدا کنید، بسیاری از آنها مملو  از مواد شیمیایی سمی، الکل ها و مواد نگهدارنده هستند  که می توانند موها را سنگین کنند  و واقعاً به فرها آسیب بزنند.

برای آگاهی بیشتر در مورد موهای فر بخوانید : مراقبت از موهای فر و بلند

پس چگونه موس موی خانگی درست می کنید؟

خوب، با چند ماده ای که به احتمال زیاد در خانه دارید و تکنیک  مناسب، می توانید محصولات  موی  خانگی خود را مانند موس مو درست کنید.

ژل یا موس برای موهای مجعد؟

این  واقعاً به تخلخل مو و نوع فر بستگی دارد. اگر موهای کاملاً  ظریفی دارید،  موس های حجم  دهنده  برای  فر احتمالاً  برای  شما بهترین است، اما برای  موهای ضخیم تر، ممکن است  به ژل مو  برای جلوگیری از موخوره نیاز داشته  باشید.

برخی از ژل ‌ها می ‌توانند روی فرها بسیار سنگین  باشند، به  خصوص فر های ظریف ‌تر، به  طوری که  موس برای موهای نازک بهتر است، اما  اگر  نگه  داشتن ژل را ترجیح می‌ دهید، ژل‌ های سبکی در  بازار  وجود دارد. واقعاً  همه  اینها  به ترجیحات شخصی بستگی دارد.

موس سفیده تخم مرغ

سفیده ‌های تخم‌ مرغ  به‌ عنوان یک  موس مشخص‌ کننده  فرهای موی طبیعی  هستند.

سفیده تخم مرغ حاوی لوتئین است که به طور طبیعی ظاهر و درخشندگی مو را بهبود می بخشد. این یک ماده طبیعی تشکیل دهنده فر است که بافت و فرم طبیعی موهای شما را تشویق می کند.

آنها عمیقاً در منافذ پوست سر شما نفوذ می کنند تا به کاهش احساس خشکی و خارش کمک کنند و به سفت شدن فولیکول ها کمک کنند – به همین دلیل است که یک موس موی درخشان نیز ایجاد می کند.

فر کردن موها با آب نمک ، مزایا و معایب فر کردن مو با آب نمک و روش تهیه آن
فر کردن موها با آب نمک ، مزایا و معایب فر کردن مو با آب نمک و روش تهیه آن
آنچه شما نیاز خواهید داشت:

دو عدد سفیده تخم مرغ

همزن دستی

کاسه

روش ساخت موس تخم مرغ:

دو تخم مرغ را در یک کاسه  بشکنید، سفیده تخم مرغ را  از زرده جدا کنید – می توانید از زرده ها به عنوان نرم کننده عمیق استفاده کنید. آنها سرشار از ویتامین  هایی  هستند  که برای مو بسیار مفید  هستند.

پس از تشکیل مخلوط کف‌ دار، سفیده‌ های تخم ‌مرغ را به آرامی در  حمام با خود استفاده کنید ، اما تمام  سعی خود را بکنید که آب در کاسه نرود.

موهای خود را مانند همیشه  بشویید یا همزمان  بشویید، یک نرم کننده  بمالید، گره ها را باز کنید، بعد از آن را توقف کنید و سفیده  تخم مرغ  را به طور مساوی در سراسر مو های خود پخش کنید. اگر از دیفیوزر استفاده می کنید، استفاده از محافظ حرارتی را فراموش نکنید. اگر ترجیح می ‌دهید، می‌ توانید  از حمام  خارج  شوید و این کار را جلوی آینه  انجام دهید .

بهتر است محصولات مو را روی موهای خیس بمالید.

در قسمت های کوچک کار کنید، هر قسمت را با اسپری آب اسپری کنید و مخلوط سفیده تخم مرغ را بمالید.

این کار  را برای تمام بخش ‌ها تکرار کنید و سپس مو های خود را با حوله با حوله میکروفیبر خشک کنید و به سمت بالا برانید تا تمام آب اضافی  از بین برود.

سپس می ‌توانید موها را با  هوا  خشک کنید  یا با  استفاده از ضمیمه پخش کننده روی سشوار خود، موهای خود را خشک کنید. از دیفیوزر استفاده کنید و به آرامی به سمت بالا بکوبید و از ریشه ها شروع کنید.

موس تقویت کننده درخشندگی با روغن نارگیل:

یکی دیگر از موس های موی ساده خانگی را می توان با مواد مغذی کره شی، روغن نارگیل و روغن زیتون با برخی از روغن های اساسی کلیدی  مانند روغن اسطوخودوس درست کرد که می تواند به درخشندگی و تقویت مو کمک کند.

کره شی با ویتامین A و E و اسید های چرب ضروری پر شده است. به عنوان یک نرم کننده برای موهای شما عمل می کند، در حالی که اسید های چرب به افزایش  درخشندگی  و کاهش موخوره در موهای شما کمک می کند بدون اینکه موها را چرب یا کمی سنگین کند.

روغن  نارگیل  همچنین  برای  کنترل کردن فرها  عالی است. این کمک می کند  فرها  را  تحت کنترل  داشته  باشید و به کم کردن  موخوره کمک می کند.

موادی که برای ساخت موس درخشان کننده نیاز دارید

کره شیا ۱/۲ پیمانه

¼ فنجان روغن نارگیل

¼ فنجان روغن زیتون

۲۰ قطره اسانس اسطوخودوس

۲۰ قطره روغن درخت چای

چند  قطره  از هر اسانس دیگری که  می خواهید  اضافه کنید، به عنوان  مثال، روغن نعناع یا جوجوبا.

روش تهیه موس درخشان کننده مو

با استفاده از همزن  ایستاده یا همزن برقی و یک کاسه، کره شی و روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید – روغن نارگیل در دمای اتاق جامد  است  اما به راحتی با کره شیا ترکیب می شود.

با سرعت  متوسط به  بالا بزنید تا مخلوط سبک و پفکی شود – تقریباً مانند  قوام  موس مو، باید حدود ۱۰ دقیقه طول بکشد.

اسانس ها را اضافه کنید و سپس همزن را دوباره روشن کنید – اگر همزن ایستاده دارید . روغن زیتون را به آرامی بریزید تا کاملاً جا بیفتد و چند دقیقه دیگر بگذارید تا همه چیز خوب مخلوط شود.

موس ژلاتینی

بعدی موس ژلاتینی است، این ممکن است  بیشتر به شکل  ژل مانند باشد، اما سبکی شبیه به موس  ایجاد  می کند، اما اگر گیاهخوار هستید، شاید به گزینه های دیگر پایبند باشید.

آنچه شما نیاز دارید:

۱ فنجان آب

¼ قاشق چایخوری ژلاتین

ظرف کوچک

چند قطره اسانس

روش تهیه موس ژلاتینی برای مو

۱ فنجان آب را در یک قابلمه بریزید و ۱/۴ قاشق  چایخوری  را در آب ریخته و اسانس ها را  هم  بزنید  و سپس مخلوط  را بجوشانید. پس از جوش آمدن، می توانید  مخلوط را کنار بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود.

مخلوط را روی موهای تازه شسته  شده خود  بمالید و سپس مانند همیشه با سشوار خشک کنید. به یاد داشته باشید که هنگام حالت دادن به موهای خود با گرما از محافظ حرارت استفاده کنید.

در صورت عدم استفاده، در جای تاریک نگهداری کنید.

فر کردن موها با آب نمک ، مزایا و معایب فر کردن مو با آب نمک و روش تهیه آن
فر کردن موها با آب نمک ، مزایا و معایب فر کردن مو با آب نمک و روش تهیه آن
موس بذر کتان:

یکی دیگر از دستور العمل های درخشان  برای  موس دانه کتان  است. دانه  های  کتان یک نگهدارنده، نرم کننده، نرم کننده و تعیین کننده طبیعی   هستند. آنها می توانند  تعادل کاملی از رطوبت و تعریف را  برای  موهای مجعد  فراهم کنند.

با استفاده از یک فنجان آب در یک قابلمه و دو  قاشق غذاخوری بذر کتان، مخلوط را به جوش آورده و سپس آن را بردارید و به مدت نیم ساعت خنک کنید.

سپس می توانید چند قطره روغن اسطوخودوس را به مخلوط  اضافه کنید و آن را در شیشه ای  بریزید  تا  زمانی  که  از  آن  استفاده کنید.

نتیجه گیری

چیزی که شما در انتهای  این مقاله دارید دستور العمل های برتر از بهترین فوم مو خانگی برای موهای مجعد است. همه دستور العمل ها روی همه انواع مو کار می کنند، بنابراین اگر موهای صافی دارید، همچنان می توانید از این دستور العمل ها بهره مند شوید.

اگر پوست  و پوست سر حساسی دارید، مواد شیمیایی و الکل‌ های خشن که اغلب در موس مو یافت  می‌ شوند ممکن است برای شما خیلی خشن باشند – به خصوص اگر مو های شما  به  طور طبیعی مجعد  باشد.

چند تا از این دستور العمل ها را امتحان کنید، از ساخت این موس های موی خانگی شگفت زده خواهید شد، به علاوه بسیاری از مواد تشکیل دهنده می توانند موهای خشک را آبرسانی کرده و وضعیت موهای شما را بهبود بخشند.

منبع: https://beautists.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *