مجله

همه چیز درباره شامپو خشک

شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک

شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک

شامپو خشک یکی از آن محصولات زیبایی است که زندگی را تغییر می دهد. چه از آن برای مبارزه با پوست سر چرب، شاداب کردن موهای بعد از ورزش یا دستیابی به موج های ساحلی عالی استفاده کنید، به نظر می رسد کاری وجود ندارد که این معجزه گر کوچک نتواند انجام دهد. با این حال، از آنجایی که محبوبیت شامپو خشک همچنان رو به افزایش است، برخی از مردم نگرانی هایی را در مورد معایب استفاده از شامپو خشک ابراز کرده اند. فواید استفاده از شامپو خشک ؟ آیا شامپوی خشک برای موهای شما مضر است؟ این محصول از چه چیزی ساخته شده است؟ و آیا می توانید هر روز از آن استفاده کنید؟ در این مطلب فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی به بررسی موضوع شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک پرداخته است ، تا انتها همراه ما باشید .

شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک
شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک

شامپو خشک چیست؟

بیایید یک باور غلط در مورد شامپوی خشک را بلافاصله برطرف کنیم : شامپوی خشک در واقع موهای شما را تمیز نمی کند. عملکرد اصلی شامپو خشک این است که چربی و عرق اضافی مو را از بین ببرد و در عین حال حجم دهی را نیز به آن اضافه کند.

اکثر شامپوهای خشک با ترکیبات جاذب (معمولا نشاسته ذرت یا نشاسته برنج) فرموله می شوند که تمام چربی پوست سر شما را جذب می کند و بدون نیاز به آب ظاهری تمیزتر و شاداب تر به موها می بخشد. بسیاری از فرمول ها همچنین حاوی عطرهایی هستند که موها را به همان اندازه که به نظر می رسد بوی تازه ای می دهند.

شامپو خشک چگونه کار می کند؟

شامپوهای خشک تجاری معمولاً در یک بطری اسپری عرضه می شوند. هنگامی که محصول را روی موهای خود اسپری می کنید، الکل یا نشاسته روغن و چربی را جذب می کند و آن را تمیزتر نشان می دهد.

شامپو خشک در مقابل شستشوی مو

شما می توانید شامپو خشک را بیشتر یک خوشبو کننده مو در نظر بگیرید تا پاک کننده مو. هیچ کاری برای تمیز کردن پوست سر شما که کثیفی را جمع می کند، انجام نمی دهد.

بسیاری از شامپوها به مرطوب کردن موهای شما کمک می کنند.

شامپوی خشک نیز ممکن است بر روی پوست سر شما باقی بماند. بدون شامپوی منظم با آب، این باقیمانده ها جمع می شوند. اگر پوست سر خود را تمیز نکنید و فقط از شامپوی خشک استفاده کنید، می توانید در آنجا دچار جوش و التهاب شوید. همچنین در صورت استفاده از شامپوی خشک و بدون شستشوی مناسب پوست سر، می توانید به شوره سر مبتلا شوید.

علاوه بر این، شامپو زدن در حمام باکتری ها و مخمرها را از بین می برد. این می تواند به شما کمک کند از مسدود شدن منافذ پوست سر جلوگیری کنید و محصولات حالت دهنده را از بین ببرید.

کارشناسان توصیه می کنند که همچنان موهای خود را با شامپو و آب چند بار در هفته به عنوان بخشی از روتین خود بشویید. افرادی که موهایشان خشک یا چرب نیست معمولا می توانند هفته ای دو یا سه بار آن را بشویند. کسانی که موهای مجعد یا بافت دار دارند معمولاً از سایر روال های مراقبت از مو پیروی می کنند و ممکن است کمتر آنها را بشویند.

به دنبال یک محصول درمانی کاملا قطعی برای ریزش موهای خود هستید ؟

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل انتخاب بسیار مناسب برای شماست .

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا
تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

تونیک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر درمان ریزش مو ، باعث رشد مجدد مو و همچنین افزایش ضخامت ساقه مو در انواع موها می باشد .

ترکیبات این تونیک ضد ریزش مو گیاهی کاملا ارگانیک بوده و از هیچ عنصر شیمیایی و ماینوکسیدیل در ساختار خود استفاده نکرده است و این باعث می شود که شما با یک دوره استفاده به نتیجه دلخواه خود برسید و نیازی به استفاده همیشگی نخواهد داشت.

درمان انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان ، حتی ریزش سکه ای ریش در آقایان از مزایای مهم  بهترین محلول ضد ریزش مو می باشد .

با خرید محلول ضد ریزش مو ارمغانی از زیبایی را برای موهای خود رقم بزنید.

مزایا و معایب شامپوهای خشک

شامپوهای خشک می توانند در مواقعی مفید باشند که زمان لازم برای شستن موهای خود را ندارید، اما مطمئن شوید که از آنها به درستی استفاده می کنید تا از مشکلات خاصی جلوگیری کنید.

برای ظاهری تازه

اگرچه به آنها شامپوهای خشک می گویند، اما این محصولات واقعاً شامپو نیستند، زیرا حاوی مواد پاک کننده نیستند. در عوض، آنها حاوی پودر (و گاهی اوقات الکل) هستند که با جذب یا رقیق کردن سبوم اضافی روی موهای ما عمل می کنند. این باعث می شود موهای تمیزتر بدون شستشوی واقعی به نظر بیایند.

این محصولات به صورت پودر شل، آئروسل یا موس موجود هستند که همگی برای استفاده روی موهای خشک (هرگز روی موهای مرطوب) استفاده می شوند. آنها انواع مختلفی دارند.

شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک

مزایای شامپوهای خشک

آنها می توانند زمان بین شامپوهای معمولی را طولانی تر کنند. این مفید است، زیرا شستن بیش از حد موها می تواند آن را خشک کند.

با شستن موهایتان کمتر، استفاده از وسایل گرمایشی (مانند سشوار، فر یا اتوی صاف کننده) را که می تواند به موهای شما آسیب برساند نیز کاهش می دهید.

شامپوهای خشک اغلب دارای اثر حجم دهنده هستند که می تواند به حالت دهی طولانی تری به موهای شما کمک کند.

خیس کردن و شامپو کردن موها باعث می شود موهای رنگ شده سریعتر کم رنگ شوند. آنها هنگام مسافرت یا در طول اقامت در بیمارستان مفید هستند.

شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک
شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک

مضرات شامپوهای خشک

استفاده زیاد یا مکرر از شامپوهای خشک می تواند منجر به انباشته شدن بقایای مو شود که می تواند بافتی درشت به موهای شما بدهد.

استفاده بیش از حد همچنین می تواند با جلوگیری از آبرسانی روغن های طبیعی به مو، که می تواند آن را شکننده تر کند، مو را خشک کند.

باقی مانده شامپوی خشک می تواند منافذ پوست سر را مسدود کند که می تواند باعث التهاب یا جوش پوست سر شود. باقی مانده همچنین می تواند به یک مکان مناسب برای پرورش شوره تبدیل شود. در صورت معطر بودن، عطر ممکن است پوست سر خاصی را تحریک کند.

فواید شامپو خشک چیست؟

اکنون که می دانید شامپوی خشک چیست، بیایید در مورد آنچه که می تواند برای موهای شما انجام دهد صحبت کنیم!

۱ فاصله بین شستشو را افزایش می دهد

هنگامی که موهای خود را بیش از حد می شویید، چربی پوست سر شما را از بین می برد که آن را سالم و متعادل نگه می دارد. اگر پوست سر شما بیش از حد خشک شود، غدد چربی شما (غدد تولید کننده چربی) تولید سبوم (روغن) را افزایش می دهند تا رطوبت از دست رفته را جبران کند و در نتیجه پوست سر بیش از حد چرب و انتهای خشک و شکننده می شود.

شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک

فواید این کار دو چیز است:

این به موهای شما فرصتی می دهد تا تمام مواد مغذی و رطوبت را از روغن های طبیعی خود جذب کنند.

این به حفظ تعادل روغن های طبیعی برای مو و پوست سر سالم تر کمک می کند.

۲ حجم مو را در ظاهر بیشتر می کند

با موهای سست و بی روح سر و کار دارید؟ شامپو خشک برای نجات! اما به طور جدی، اگر موهای شما فاقد حجم و حجم باشد، شامپوی خشک یک نجات کامل است. این می تواند با جذب روغن های سنگین روی پوست سر، مقداری از وزن را از روی موهای شما کم کند و باعث می شود تارهای شل شده شما حجیم تر به نظر برسند. شامپو خشک همچنین به عنوان یک بافت دهنده عمل می کند و به موها حالت چسبندگی و بافت می بخشد و در عین حال به موها براق و براق می شود.

۳ بو و عرق پوست سر را کاهش می دهد

موقعیت‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث عرق کردن و بدبو شدن پوست سر شود: دوچرخه‌سواری تا محل کار، بالا بردن ضربان قلب با ورزش یا زندگی در آب و هوای مرطوب، فقط چند مورد. ا مواد جاذب موجود در شامپو خشک به خلاص شدن از شر عرق و بوی مو کمک می‌کند و باعث می‌شود موها بوی خوبی داشته باشند و در تمام طول روز بکر به نظر برسند.

۴ حالت دادن به مو را آسان تر می کند

چه بخواهید به موج های ساحلی بی نقص برسید و چه به دنبال افزودن بافت به دم اسبی خود هستید، شامپو خشک یک ابزار حالت دهنده عالی برای انواع مو است. بهترین قسمت؟ بدون چسبندگی یا مواد شیمیایی سمی!

۵ ماندگاری رنگ مو را بیشتر می کند

آیا اخیراً در سالن خود برای درمان رنگ مو هزینه زیادی کرده اید؟ در اینجا یک نکته مهم وجود دارد: کمتر شستشو دهید، شامپو را بیشتر خشک کنید! برای اینکه رنگ موهای خود را برای مدت طولانی‌تری زنده نگه دارید، می‌خواهید این روغن‌های طبیعی را روی موهای خود حفظ کنید – و یکی از بهترین راه‌ها استفاده از شامپوی خشک برای طولانی‌تر کردن روز شستشو است.

شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک
شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک

۶ صرفه جویی در زمان، آب، انرژی و پول

شامپو خشک نه تنها برای موهای شما، بلکه برای کیف پول شما و محیط زیست نیز انتخابی هوشمندانه است. این به این دلیل است که استفاده از شامپوی خشک به شما این امکان را می‌دهد که فاصله بیشتری بین شستشو داشته باشید و در مصرف آب و انرژی صرفه‌جویی کنید و در عین حال در قبض آب و برق نیز صرفه‌جویی کنید. این یک برد-برد برای همه است!

آیا می توانم با شامپوی خشک در موهایم بخوابم؟

اگر صبح با موهای چرب از خواب بیدار می شوید، سعی کنید کمی پودر شامپوی خشک را به ریشه های چرب خود درست قبل از خواب بمالید. این محصول روغن‌های روی پوست سرتان را در هنگام خواب جذب می‌کند و در نتیجه تا صبح یک موی شاداب‌تر و قابل کنترل‌تر ایجاد می‌کند.

آیا استفاده از شامپو خشک سالم تر است؟

شما می توانید شامپو خشک را بیشتر یک خوشبو کننده مو در نظر بگیرید تا پاک کننده مو. هیچ کاری برای تمیز کردن پوست سر شما که کثیفی را جمع می کند، انجام نمی دهد. بسیاری از شامپوها به مرطوب کردن موهای شما کمک می کنند.

شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک

تغذیه کامل ، مراقبت و درمان موهای شما تنها با ماسک کراتینه مو بایوفل
ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا
ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین ماسکی کاملا درمانی بوده و خشکی ، شکنندگی ، وزی و کدری موها را برطرف می کند ، علاوه بر آن باعث توقف ریزش و رویش مجدد مو نیز می گردد.

این ماسک ضد موخوره بایوفل یک محصول فوق العاده موثر در درمان موخوره مو نیز می باشد. دقت کنید !! این محصول اصلا مشابه ماینوکسیدیل نیست .

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع و ماندگار و بدون استفاده همیشگی از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین لطافت و درخششی همچون ابریشم را به موهای خود هدیه دهید .

نکات منفی استفاده از شامپو خشک

اکثر متخصصان مو معتقدند که استفاده گهگاهی از شامپو خشک به موهای شما آسیبی نمی رساند. با این اوصاف، چند نکته منفی قابل توجه در این محصول زیبایی دوست داشتنی وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید.

۱  شامپوی خشک می تواند پوست سر حساس را تحریک کند

پیدا کردن یک شامپوی خشک خوب که تمام آلودگی ها را از بین ببرد می تواند دشوار باشد، به خصوص برای کسانی که با حساسیت پوست سر سر و کار دارند. بسیاری از شامپوهای خشک موجود در بازار حاوی موادی مانند پارابن ها، سولفات ها و رایحه های مصنوعی هستند که باعث ایجاد واکنش های آلرژیک درماتیت تماسی می شوند. برخلاف شامپوهای معمولی که زیر دوش آبکشی می‌کنید، شامپوی خشک در تمام طول روز (یا شب) در موهای شما باقی می‌ماند و پوست سر ضعیف شما را ساعت‌ها در معرض این مواد مضر قرار می‌دهد.

۲ می تواند موهای شما را خشک کند

بیشتر شامپوهای خشکی که در داروخانه ها پیدا می کنید در قوطی های اسپری آئروسل هستند. قوطی‌های خود سرانه نه تنها برای محیط‌زیست مضر هستند، بلکه حاوی الکل‌های “زنجیره کوتاه” مانند اتانول، پروپانول و ایزوپروپانول نیز هستند. در حالی که این مواد در کمک به خشک شدن سریع موها عالی هستند، خواص سریع اثر آنها اغلب موها و پوست سر را در این فرآیند خشک می‌کند و در نتیجه تارهای شکننده‌ای را به وجود می‌آورند که بیشتر مستعد شکستگی هستند.

۳ استفاده بیش از حد می تواند باعث تجمع پوست سر شود

اگر عادت دارید چندین روز متوالی از شامپوی خشک استفاده کنید، ممکن است بخواهید در روال خود تجدید نظر کنید. استفاده بیش از حد از شامپوی خشک می تواند باعث تجمع محصول روی پوست سر شود که به نوبه خود می تواند منجر به التهاب پوست سر، خارش و حتی ریزش مو شود. برای حفظ سلامت پوست سر و موهای خود، اکثر متخصصان توصیه می کنند از شامپو خشک حداکثر یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک

۴ می تواند شما را در معرض مواد شیمیایی مضر قرار دهد

شامپوی خشک می تواند برای موهای شما معجزه کند، اما همه فرمول ها برابر نیستند. نمایش A – شامپوهای خشک معمولی که اغلب در قوطی های اسپری آئروسل عرضه می شوند.

آئروسل ها به یک پیشرانه نیاز دارند تا مواد شیمیایی را از قوطی خارج کند و آنها را به یک اسپری خوب تبدیل کند. بیشتر اوقات، این پیشران گاز مایع نفتی است (معمولاً ترکیبی از پروپان و ایزوبوتان)، محصول فرعی پالایش گاز طبیعی و نفت است که برای سلامت شخصی و محیط زیست ما ایده آل نیست.

سایر موادی که در شامپو خشک باید مراقب آنها بود عبارتند از:

پارابن

 پارابن ها گروهی از مواد شیمیایی هستند که به طور گسترده در لوازم آرایشی برای افزایش عمر مفید استفاده می شود. به طور علمی ثابت شده است که آنها عملکرد استروژن را تقلید می کنند، به این معنی که می توانند با هورمون های بدن شما تداخل داشته باشند و به طور بالقوه اثرات نامطلوبی برای سلامتی ایجاد کنند.

تالک

تالک یک ماده معدنی است که با افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان مرتبط است. با وجود این، تالک هنوز در بسیاری از محصولات شامپو خشک معمولی استفاده می شود.

کلرید ستریمونیوم

 کلرید ستریمونیوم متعلق به خانواده ای از مولکول ها است که به عنوان سورفکتانت های کاتیونی شناخته می شوند. در شامپوی خشک، برای از بین بردن استاتیک مو و صاف کردن کوتیکول مو استفاده می شود. عالی به نظر می رسد، درست است؟ علاوه بر این، در صورت مصرف خوراکی می تواند کشنده باشد.

شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک

عطر مصنوعی

 اگر شامپو خشک شما دارای «عطر» یا «عطر» در برچسب مواد تشکیل دهنده است، قبل از استفاده از آن دو بار فکر کنید. در ایالات متحده، اصطلاح «رایحه» به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا صدها ماده مصنوعی را که احتمالاً در نزدیکی بدن خود نمی‌خواهید، به طور قانونی پنهان کنند. قبل از اینکه آن را به سبد خرید خود اضافه کنید، برچسب آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که عطرها از منابع طبیعی می آیند.

شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک
شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک
موهای خود را با یک شامپوی خشک کاملا طبیعی تازه کنید

در مقایسه با شامپوهای خشک سنتی، شامپو خشک طبیعی و ارگانیک هم برای زمینیان و هم برای محیط زیست انتخاب بهتری است.

مزایای شامپو خشک کاملا طبیعی

۱ به صورت پودر می آید

اسپری های شامپوی خشک ممکن است راحت باشند، اما دارای چند جنبه منفی قابل توجه هستند. به کنار نگرانی‌های زیست‌محیطی، کنترل اسپری‌های شامپوی خشک دشوار است و احتمالاً بیشتر از آنچه نیاز دارید روی موهایتان بمالید، که هم برای موها و هم برای کیف پول شما مضر است.

۲ حاوی مواد غیر سمی است

هیچ تالک، کلرید ستریمونیم، پارابن، الکل یا عطر مصنوعی در پودر شامپو خشک طبیعی پیدا نمی کنید .

شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک

۳ در نسخه های رنگی موجود است

اگر سبزه هستید، احتمالاً می دانید که برای یافتن یک شامپوی خشک که با رنگ موهایتان همخوانی دارد، مشکل دارید. خوب، ما یک خبر خوب داریم: پودر شامپو خشک ما در گزینه های روشن و تیره عرضه می شود تا به طور یکپارچه با موهای شما ترکیب شود. دیگر خبری از رگه ها یا لکه های سفید نیست!

استفاده صحیح از شامپوهای خشک

چگونه از شامپو خشک استفاده می کنید؟

از یک شانه بامبو استفاده کنید تا موهایتان را به چند قسمت تقسیم کنید و از چرب ترین قسمت های موهایتان شروع کنید.

پودر شامپو خشک خود را با یک برس به ریشه موها بزنید . صبر کنید تا مواد جاذب روغن های روی پوست سرتان را جذب کنند (حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه.) با انگشتان خود محصول را به آرامی روی پوست سر و تاج خود ماساژ دهید تا زمانی که پودر دیگر قابل مشاهده نباشد.

اگر از فرم آئروسل استفاده می کنید، ظرف را در فاصله ۳۰ سانتی متری از پوست سر خود هنگام اسپری نگه دارید. چند دقیقه صبر کنید تا محصول اثر کند، سپس موهای خود را برس بزنید یا شانه کنید.

در کنار این اطلاعات لازم است در مورد عوارض زیاد شستن مو نیست آگاهی لازم را داشته باشید ، خواندن این مقاله را از دست ندهید : در مورد آسیب های زیاد شستن مو چه می دانید؟

تعداد دفعات استفاده

ممکن است استفاده از شامپوهای خشک هر روز وسوسه انگیز به نظر برسد، با این تصور که برای موهای شما بهتر از شامپوهای معمولی است، اما اینطور نیست. متخصصان پوست معمولاً توصیه می کنند بیش از دو روز متوالی از شامپوهای خشک استفاده نکنید. موها و پوست سر ما باید مرتباً با یک شامپوی ملایم شسته شوند تا ناخالصی ها از جمله باقی مانده شامپوی خشک از بین برود.

انواع مختلف شامپو خشک

انواع مختلفی از شامپوهای خشک وجود دارد. برخی به موهای شما حجم می دهند. برخی دیگر برای موهای چرب اضافی هستند و بیشتر ادعا می کنند که ریشه های رنگ نشده را می پوشانند. ممکن است مجبور شوید چند محصول را امتحان کنید تا بهترین محصول را پیدا کنید. اگر در نهایت رنگ اشتباهی انتخاب کردید، شامپوی خشک می تواند به طور موقت موهای شما را تغییر رنگ دهد. به عنوان مثال، اگر موهایتان بلوند است، اما شامپوی خشک برای سبزه‌ ها انتخاب می‌کنید، ممکن است لکه‌های تیره روی موهایتان داشته باشید.

شامپو خشک چیست؟ فواید، معایب و عوارض استفاده از شامپو خشک

نتیجه گیری

شامپو خشک در صورت استفاده صحیح برای موهای شما مضر نیست. برعکس، می‌تواند تمام روغن‌های مغذی پوست سرتان را جذب کنند.

آیا می خواهید موهای خود را بدون آسیب رساندن به مو یا چرخه حیات زمین، تازه کنید؟ شامپوی خشک سازگار با محیط زیست را انتخاب کنید. در نهایت توصیه می شود این محصول را فقط در مواقع اضطراری و نه به صورت مداوم استفاده کنید.

منبع: https://theearthlingco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *