مجله

کاشت مو مستقیم یا DHI چیست؟

کاشت مو مستقیم چیست ؟ فواید ، معایب و نحوه کاشت مو به روش DHI

فهرست مطالب

کاشت مو مستقیم چیست؟ فواید، معایب و نحوه کاشت مو به روش DHI

کاشت مو DHI یا کاشت مستقیم مو یک تکنیک پیشرفته و غیر تهاجمی برای رفع ریزش مو است. یکی از مهم ترین فواید کاشت مو به روش DHI این است که در این روش فولیکول های مو با دقت یکی یکی استخراج می شوند و با استفاده از قلم چوی در نواحی طاسی سر کاشته می شوند. در مورد معایب کاشت مو به روش DHI تنها می توان به هزینه بالا اشاره کرد . این مقاله از فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی بر روی کاشت مو مستقیم چیست ؟ فواید ، معایب و نحوه کاشت مو به روش DHI   تمرکز دارد.

DHI  مخفف کاشت موی مستقیم است. در حین عمل از قلم های مخصوصی به نام choii استفاده می شود. کانال ها باز می شوند و پیوندها به طور همزمان با یک کلیک وارد می شوند. پیوند داخل قلم قرار می گیرد و زاویه قلم مرتب می شود، سپس قلم پیوند را با زاویه صحیح وارد می کند. اگر پیوندها به دلیل خط و زوایای طبیعی به درستی وارد شوند، نتیجه طبیعی خواهد بود. این روش همچنین امکان کاشت بدون تراشیدن سر را نیز فراهم می کند .

کاشت مو مستقیم چیست ؟ فواید ، معایب و نحوه کاشت مو به روش DHI
کاشت مو مستقیم چیست ؟ فواید ، معایب و نحوه کاشت مو به روش DHI

DHI  چیست؟

این روش مشابه FUE انجام می شود، جایی که جراح فولیکول های مو را از ناحیه اهداکننده روی سر برداشته و سپس آنها را در ناحیه ای که ریزش مو وجود دارد کاشت می کند. تفاوت این است که به جای کاشت هر فولیکول مو به صورت دستی، روش فوق از یک ابزار مخصوص قلمی شکل استفاده می کند که هم زمان فولیکول های مو را کوتاه می کند و هم کاشت می کند. این روش بسیار سریعتر به پایان می رسد زیرا نیازی به انجام پیوند پوست و کاشت به طور جداگانه نیست، که به طور چشمگیری سرعت عمل را افزایش می دهد.

تکنیک کاشت مو DHI چیست؟

این درمان با بیان واضح خود، کاشت مستقیم مو، روشی برای کاشت مو است که در آن فولیکول‌های موی مقاوم در برابر جدا شدن از پشت گردن، یکی یکی با قلم کاشت گرفته شده و مستقیماً توسط قلم به ناحیه گیرنده پیوند می‌شوند.

تکنیک DHI بهترین نمونه از این نوآوری و تکنیک های رایج در کاشت مو است. علاوه بر این، پیشرفت های فنی، کاشت مو را برای همه امکان پذیر می کند و همچنین روند کاشت مو را به تصویر می کشد.

کاشت مو مستقیم چگونه انجام می شود؟

کاشت مو با تکنیک DHI می تواند با بی حسی موضعی، با یا بدون تراشیدن انجام شود. فولیکول های مو استخراج شده از ناحیه اهدا کننده مستقیماً با قلم به ناحیه گیرنده پیوند می شوند.

واحد فولیکولی گرفته شده از ناحیه اهدا کننده در داخل سوزن چوی قرار می گیرد. سوزن چوی، در حالی که فولیکول مو را فشار می دهد، فولیکول مو را به طور همزمان در کانالی که در پوست سر باز کرده است قرار می دهد.

در عمل کاشت مو DHI حداقل ۲ قلم چوی و به طور متوسط ۱۰-۱۲ نوک چوی مختلف استفاده می شود. نوک ها و قلم ها با قطرهای مختلف به صورت جداگانه با توجه به ضخامت مو قبل از عمل انتخاب می شوند.

با تکنیک DHI می توان ریزش موی قابل توجه و همچنین عمل های مختلف کاشت مو مانند ریزش موی منطقه ای، باریک شدن پیشانی، ضخیم شدن مو را درمان کرد. روش کاشت مو با این تکنیک به دلیل این ویژگی ها شانس یافتن راه حل در کاشت مو را افزایش می دهد. روش مستقیم در برنامه ریزی عمل کاشت مو محافظ در دوره های اولیه ریزش مو ترجیح داده می شود.

پایان ریزش مو دیگر یک رویای دست نیافتنی نیست . همین الان برای تحقق این رویا اقدام کنید .

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل تمام آن چیزی است که در این مسیر نیاز خواهید داشت .

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

درمان قطعی ریزش مو و رشد مجدد موها و افزایش ضخامت ساقه بدون محدودیت سن و جنسیت تنها  با تونیک ضد ریزش مو بایوفل

ترکیبات این تونیک ضد ریزش مو گیاهی کاملا ارگانیک بوده و از هیچ عنصر شیمیایی و ماینوکسیدیل در ساختار خود استفاده نکرده است و این باعث می شود که شما با یک دوره استفاده به نتیجه دلخواه خود برسید و نیازی به استفاده همیشگی نخواهد داشت.

با خرید محلول ضد ریزش مو ارمغانی از زیبایی را برای موهای خود رقم بزنید.

مزایای تکنیک کاشت مو مستقیم

DHI  را می توان به سرعت انجام داد زیرا دو کار جداگانه را به طور همزمان انجام می دهد، که همچنین منجر به زمان بهبودی سریعتر می شود. برخلاف سایر روش های کاشت مو، نیازی به ۷ روز صبر نیست. بیماران می توانند موهای خود را ظرف یک روز پس از عمل شستشو دهند. زمان بهبودی نیز بسیار افزایش می‌یابد زیرا ابزار کاشت برش‌های کوچکی بین ۰.۵ تا ۰.۹ میلی‌متر ایجاد می‌کند. نتیجه نهایی نیز طبیعی تر است، زیرا جراح می تواند جهت، عمق و زاویه موهای شما را بر اساس ترجیح شما کنترل کند.

اما این روش کاشت مو فقط برای بیمارانی که طاسی خفیف تا متوسط دارند مناسب است و برای بیمارانی که موارد پیشرفته تری از ریزش مو دارند مناسب نخواهد بود. در موارد شدیدتر ریزش مو، پزشک روش های دیگری را به غیر از DHI توصیه می کند.

چه چیزی کاشت مو مستقیم را متفاوت می کند؟

استفاده از ابزار کاشت، قلم چوی، این روش را از سایر تکنیک های ترمیم مو متمایز کرده است. در اینجا به طور خلاصه تفاوت ها وجود دارد.

استفاده از ایمپلنت های مختلف

کاهش زمان بهبودی

برای تقریباً هر نوع ریزش مو مناسب است

گران تر از سایر اشکال کاشت مو

کاشت مو مستقیم چیست ؟ فواید ، معایب و نحوه کاشت مو به روش DHI
کاشت مو مستقیم چیست ؟ فواید ، معایب و نحوه کاشت مو به روش DHI

تعداد محدود فولیکول (حداکثر ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰)

این همه به لطف قلم چوی است. قلم چوی امکان کاشت تک تک فولیکول ها را با دقت و آسیب کمتری به قطعه دریافت کننده پوست سر ایجاد کرده است. کاشت مو با زمان کمتری برای رسیدگی به فولیکول های موی سالم خارج از بدن سریعتر انجام می شود. این ویژگی منحصر به فرد کاشت دقیق فولیکول‌های مو باعث می‌شود از روش DHI تقریباً برای هر نوع ریزش مو استفاده شود.

کاشت مو DHI چقدر دردناک است؟

خبر خوب! کاشت مو DHI تحت بی حسی موضعی انجام می شود. بنابراین، در طول عمل خود هیچ دردی احساس نخواهید کرد. ممکن است زمانی که بیهوشی از بین می رود، درد خفیفی را تجربه کنید که طبیعی و قابل انتظار است.

قلم چوی چیست؟

ابزار تخصصی قلمی دارای تیغه هایی در حدود ۰٫۵- ۰٫۸ میلی متر است. این امکان برش دقیق تری را فراهم می کند که پیوند را تقریباً بدون درد می کند و از خونریزی بیش از حد جلوگیری می کند.

با قلم های آماده و بارگذاری شده Choi، فرآیند کاشت بسیار نرم تر انجام می شود. برای کمک به سرعت بخشیدن به این فرآیند، دستیاران پزشکی ۵-۶ قلم چوی با اندازه های مختلف را با فولیکول های مو بارگذاری می کنند.

روش کاشت مو DHI

پیوند در این روش شامل تراشیدن ناحیه اهداکننده است اما نه ناحیه گیرنده. بنابراین پیوند مو بدون تراشیدن در نظر گرفته می شود. خوب در بیشتر موارد. ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که نیاز به اصلاح داشته باشد و پزشک از قبل به شما اطلاع دهد.

تیم جراحی بیهوشی را در قسمت های جلویی و اکسیپیتال پوست سر شما اعمال می کند. به محض اینکه محل های اهدا کننده و گیرنده کاملاً بی حس شد، برداشت گرافت های مو شروع می شود.

روش کاشت موی مستقیم در این جراحی دو مرحله اصلی دارد:

فولیکول های مو با موچین استخراج می شوند

استفاده از پانچ بلانت برای ایجاد برش های ۰٫۶-۰٫۹ میلی متری با عمق ۲٫۵-۳ میلی متر

این به این معنی است که برای هر کدام:

۱۰۰ تا ۲۰۰ واحد → ۱۵ تا ۲۵ دقیقه خواهد بود

در نتیجه، این روند به میزان قابل توجهی سرعت می‌یابد و به میزان موفقیت جراحی کاشت مو کمک می‌کند.

پیازهای برداشت شده در یک قلم چوی با یک سوزن توخالی به اندازه تقریبی ۰٫۵-۱٫۵ میلی متر قرار می گیرند.

با استفاده از این ابزار تخصصی، فولیکول ها از طریق برش های تمیز و میکروسکوپی بدون آسیب رساندن به بافت اطراف ، وارد پوست سر شما می شوند.

کاشت مو مستقیم چیست ؟ فواید ، معایب و نحوه کاشت مو به روش DHI
کاشت مو مستقیم چیست ؟ فواید ، معایب و نحوه کاشت مو به روش DHI
یک درمان موثر برای افرادی است که:

نمی خواهید اصلاح کنید

در حال انجام پیوند موی دوم هستید

طاسی متوسط تا خفیف داشته باشید

پوست حساسی داشته باشید

پیوندهای بسیار متراکم می خواهید

از نازک شدن مو رنج می برند

آیا نوع موی من با روش DHI/Choi مطابقت دارد؟

زمانی که قلم مخصوص کاشت، قلم چوی برای اولین بار اختراع شد، با هر نوع مویی ناسازگار بود. این منجر به یک روش ایمن تر برای همه بیماران با انواع مو و ویژگی های مختلف می شود.

  برای درک اینکه آیا DHI بهترین گزینه برای نوع موی خاص شما است، باید با پزشک خود مشورت کنید. آنها هنگام تصمیم گیری در مورد ترمیم مناسب مو برای هر فرد، تک تک جزئیات را در نظر می گیرند.

درخشش ، جوانی و زندگی دوباره موهای شما تنها با ماسک کراتینه مو بایوفل
ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه اولتراشاین ماسکی کاملا درمانی بوده و خشکی ، شکنندگی ، وزی و کدری موها را برطرف می کند ، علاوه بر آن باعث توقف ریزش و رویش مجدد مو نیز می گردد.

اگر به هر دلیل دچار موخوره و بی حالتی مو شده اید ، ماسک ضد موخوره بایوفل پایان نگرانی شماست .

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع وماندگار از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین زیبایی و شادابی را برای موهای خود به ارمغان بیاورید.

چرا با موهای نازک بهتر است؟

کاشت مو مستقیم به روشی خاص و متمرکز عمل می کند. بنابراین می توان از DHI برای تمرکز بر روی نواحی نازک کننده استفاده کرد. با دقتی که در عمل کاشت به ارمغان می آورد، نتیجه بهتری نیز خواهد داشت. به عنوان مثال، طراحی خط موی طبیعی تنها بخشی از تجربه بیمار است.

به دلیل دقتی که قلم چوی در بازی کاشت مو به ارمغان می آورد، احتمال کمتری دارد که بر روی موهای بومی یا موهای قبلی تأثیر بگذارد. پزشک شما می تواند به راحتی فولیکول مو را در جایی که باید باشد کاشت کند بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود.

مزایای تکنیک کاشت مو مستقیم

 اسکار حداقلی * زمان بازیابی سریعتر * نتایج به نظر طبیعی * بقای پیوند بالا * بدون نیاز به اصلاح * خونریزی کمتر * احتمال کم عفونت

قلم چوی ابزار جراحی است که آسیب بافتی را در کاشت مو به حداقل می رساند، بنابراین روند بهبود زخم در هنر DHI به سرعت انجام می شود.

امکان پیوند بیشتر با تکنیک قلم چوی وجود دارد.

از آنجایی که زمانی که فولیکول‌های مو در خارج از خانه می‌گذرانند کوتاه می‌شود، میزان مرگ و میر پیوند در این روش کاشت مو کم است.

برش های کوچک مزیت مهم کاهش خطر خونریزی را فراهم می کند.

کاشت مو مستقیم چیست ؟ فواید ، معایب و نحوه کاشت مو به روش DHI
کاشت مو مستقیم چیست ؟ فواید ، معایب و نحوه کاشت مو به روش DHI
معایب روش کاشت مو مستقیم

این درمان در مقایسه با روش های دیگر گران است.

اعمال جراحی توسط افرادی که مهارت کافی ندارند می تواند باعث عوارض ناخواسته یا نتایج ناموفق کاشت مو شود.

این یک تکنیک کاشت مو است که نیاز به تجربه بالایی دارد و از نظر زیبایی دارای ریسک بالایی است.

هزینه رویه بالاتر * تعداد محدود پیوند در یک جلسه * سخت است برای پیدا کردن یک تیم پزشکی ماهر *

عوامل موثر بر هزینه

استفاده از دستگاه خاصی به نام قلم چوی * آموزش تکنیک استفاده از این ابزار و امکانات ویژه توسط تیم پزشکی * نیاز به یک تیم بزرگتر برای عملیات * تعداد پیوندهای مورد نیاز برای این روش

انتظار چه چیزی از کاشت مو مستقیم داشته باشیم ؟

آنچه می توانید از این روش در رابطه با بهبودی و نتایج جذاب انتظار داشته باشید.

این کاشت مو ۹۵%  تا ۹۸% موفقیت دارد.

بیایید ببینیم گام به گام بعد از این پیوند چه اتفاقی می افتد:

در هفته اول:

پس از انجام عمل، برای تعویض بانداژ به کلینیک مراجعه خواهید کرد. سر شستشو می شود . برای کمک به روند بهبود، دلمه ها برداشته می شوند.

در هفته دوم:

از خاراندن سر خودداری کنید و در صورت مشاهده ریزش مو جای نگرانی نیست. این بخشی از روند بهبودی است و تا ۲ تا ۳ ماه پس از عمل شما ادامه خواهد داشت.

تقریبا یک ماه بعد:

ریزش موی شوک را تجربه خواهید کرد. این یک بخش طبیعی از روند بهبودی شماست و جای نگرانی نیست. پس از ریزش مو، شاهد رشد مو خواهید بود.

از ماه ششم تا ماه دوازدهم:

شما شروع به دیدن نتایج و اینکه آیا کاشت موی شما موفقیت آمیز بوده است را خواهید دید. نتایج نهایی تقریباً ۱۸ ماه دیگر قابل مشاهده خواهد بود.

این گام‌های سریع برای داشتن ایده از بخش بازیابی است.

چه زمانی بعد از کاشت بهبودی حاصل می شود ؟

در مقایسه با سایر روش‌های کاشت مو، این روش زمان بهبودی سریع‌ تری دارد. این به دلیل برش های کوچک تری است که روی پوست سر ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید : کاشت موی رباتیک یک تکنیک پیشرفته با محدودیت

چه مدت طول می کشد تا نتایج کاشت مو مستقیم را ببینید؟

نتایج اولیه کاشت موی DHI خود را پس از ۶ تا ۱۲ ماه مشاهده خواهید کرد. با این حال، نتیجه جراحی کاشت مو پس از ۱۲ تا ۱۸ ماه قابل توجه خواهد بود.

آیا من کاندید مناسبی برای کاشت مو هستم؟

مشاوره شخصی قبل از عمل

با این تکنیک قبل از عمل کاشت مو تحت معاینه دقیق قرار می گیرید. در این مرحله، پروتکل جراحی عمومی اعمال می شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ مشکلی برای سلامتی وجود ندارد که مانع از جراحی شود. در حالی که آزمایشات و آزمایشات لازم خون در حال انجام است، محل اهدا کننده آنالیز می شود.

مشاوره شخصی دقیق با توجه به سن بیمار و نوع ریزش مو برای ریزش موی احتمالی و رضایت بیمار در کاشت مو بسیار مهم است.

کاشت مو مستقیم چیست ؟ فواید ، معایب و نحوه کاشت مو به روش DHI
کاشت مو مستقیم چیست ؟ فواید ، معایب و نحوه کاشت مو به روش DHI
آمادگی برای کاشت مو مستقیم

قبل از عمل کاشت مو باید از داروهای ضد انعقاد استراحت کرد.

مصرف الکل و سیگار: چند روز قبل از عمل باید سیگار را ترک کنید.

از شما خواسته می شود که در مورد آلرژی ها، بیماری های مزمن و داروهایی که به طور منظم استفاده می کنید به کلینیک اطلاع دهید.

برای خانم ها مهم است که قبل از کاشت مو از رنگ مو یا حنا خودداری کنند.

در صورت وجود اگزما یا بیماری مشابه پوستی در پوست سر، قبل از عمل، پوست سر باید توسط متخصص پوست درمان شود.

آیا کاشت مو DHI جای زخم قابل مشاهده بر جای می گذارد؟

نه، اینطور نیست. خوشبختانه، ابزار قلم مانند، قلم چوی، تنها برش هایی به قطر ۰٫۶ تا ۰٫۹ میلی متر ایجاد می کند. بنابراین این زخم ها به سختی قابل مشاهده خواهند بود. تکنیک های پیشرفته احتمال عوارض را کاهش می دهد.

نسل جدید روش کاشت مو که به ما امکان می دهد در کاشت مو به نتایج طبیعی دست یابیم.

منبع: www.bangkokhairclinic.co.th

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *