مجله

چرا افراد مبتلا به سندرم داون موهای خود را از دست می دهند؟

آلوپسی در بیماران سندروم داون / تشخیص ، علل و درمان ریزش مو در افراد مبتلا به سندروم داون

آلوپسی در بیماران سندروم داون / تشخیص ، علل و درمان ریزش مو در افراد مبتلا به سندروم داون

از آنجایی که افراد مبتلا به سندرم داون مستعد نقص ایمنی در عملکرد وابسته به تیموس (سلول های t ) هستند ، در موارد بسیاری درگیر بیماری های از جمله آلوپسی آره آتا و ویتیلیگو می شوند. علل ریزش مو در افراد مبتلا به سندروم داون هنوز کاملا مشخص نیست ، اما تیم های پزشکی و تحقیقاتی ، آزمایشات گسترده ای برای درمان و تشخیص ریزش مو در افراد مبتلا به سندروم داون انجام داده اند که بسیار مفید بوده است . فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی در این مقاله شما را با آلوپسی در بیماران سندروم داون / تشخیص ، علل و درمان ریزش مو در افراد مبتلا به سندروم داون بیشتر آشنا می کند ، همراه ما باشید .

آلوپسی در بیماران سندروم داون / تشخیص ، علل و درمان ریزش مو در افراد مبتلا به سندروم داون
آلوپسی در بیماران سندروم داون / تشخیص ، علل و درمان ریزش مو در افراد مبتلا به سندروم داون

سندروم داون چیست؟

سندرم داون با اختلالات نادر درماتولوژیک و افزایش  فراوانی  برخی از درماتوزهای شایع  همراه است. با افزایش تعداد افراد مبتلا به سندرم داون در جمعیت و افزایش طول عمر، متخصصان پوست به احتمال زیاد با طیف گسترده ای از اختلالات پوستی که در این بیماران رخ می دهد مواجه می شوند. آلوپسی آره آتا یکی از این اختلالات است. علت آلوپسی آره آتا به طور کامل شناخته نشده است ، اگرچه یک پایه ژنتیکی قوی برای این بیماری پیشنهاد شده است.

اکثر افراد مبتلا به سندرم داون موهای نازکی دارند

آنها اغلب موهای صاف و نازک دارند. به طور کلی ، افراد مبتلا به سندرم داون معمولاً قد کوتاهی دارند و اندام کوتاهی دارند. آنها همچنین ممکن است فضایی بزرگتر از حد معمول بین انگشتان بزرگ و دوم و مفاصل بسیار انعطاف پذیر داشته باشند.

آلوپسی آره آتا در بیماران مبتلا به سندروم داون

چندین بیماری خودایمنی در افراد مبتلا به سندرم داون (ds) شایع تر است، از جمله آلوپسی آره آتا، یک اختلال ایمنی مزمن که فولیکول های مو را هدف قرار می دهد و باعث ریزش مو می شود. هنگامی که فردی مبتلا به آلوپسی آره آتا است، بدن او آنتی بادی هایی تولید می کند که به فولیکول های موی سالم حمله می کنند.

به طور معمول، آلوپسی آره آتا به صورت تکه های مجزا از ریزش مو بدون اسکار روی پوست سر ظاهر می شود. در موارد شدید آلوپسی می تواند به صورت ریزش کل پوست سر و/ یا موهای بدن که به نام آلوپسی توتالیس نیز شناخته می شود، ظاهر شود. آلوپسی بسیار غیر قابل پیش بینی است. افرادی که این اختلال را دارند ممکن است چندین دوره ریزش مو و رشد مجدد را در طول زندگی خود تجربه کنند در حالی که دیگران ممکن است تنها یک یا دو دوره را تجربه کنند.

اینکه  شما یک محصول را با چند کارایی فوق العاده برای موهای خود تهیه کنید ، بهترین انتخاب شماست

ماسک کراتینه مو بایوفل ، علاوه بر ابریشمی کردن موها ، باعث درمان ریزش و رشد مجدد مو نیز می شود.

ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه اولترا شاین ، جایگزین تمامی ماسک ها و نرم کننده هایی است که تا کنون استفاده کرده اید .

درمان خشکی ، وزی ، شکنندگی و موخوره مو تنها با ماسک ضد موخوره بایوفل امکان پذیر است .

محصولی از جنس طبیعت ، بدون هیچ آسیبی برای مو ، قابل استفاده بر روی ریشه و ساقه و بدون ماینوکسیدیل گوشه ای از مزایای بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین می باشد .

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو کانادایی به موهای خود زندگی دوباره ببخشید .

شروع آلوپسی در بیماران سندرم داون

شروع آلوپسی آره آتا در سندرم داون در سنین پایین با تمایل به بیماری گسترده یا شدید رخ می دهد . پاسخ به درمان استاندارد نیز ضعیف است .

مهمترین دلایل ریزش مو چیست؟

ریزش مو می تواند به دلیل متغیرهای زیادی مانند عوامل ژنتیکی یا استعداد، کمبود ویتامین و مواد معدنی، مشکلات پوستی، اختلالات رشد مو، رژیم غذایی نامناسب، مشکلات هورمونی، برخی بیماری های داخلی، مصرف مواد مخدر، استرس و افسردگی، عوامل زیبایی، زایمان و… و فرآیند شیمی درمانی

چرا بیماران مبتلا به سندرم داون دچار آلوپسی می شوند ؟

ارتباط آلوپسی آره آتا و سندرم داون ممکن است توسط ژن های کروموزوم ۲۱ توضیح داده شود. ناحیه سندرم داون کروموزوم ۲۱ دارای ژن mx1 است که پروتئین p78 mxa ناشی از اینترفرون را کد می کند. این پروتئین به شدت در لامپ های موی آناژن ضایعه ای بیماران مبتلا به آلوپسی آره آتا بیان می شود.

آلوپسی در بیماران سندروم داون / تشخیص ، علل و درمان ریزش مو در افراد مبتلا به سندروم داون
آلوپسی در بیماران سندروم داون / تشخیص ، علل و درمان ریزش مو در افراد مبتلا به سندروم داون

چگونه ریزش موی سندرم داون را درمان می کنید؟

آزمایش‌های درمانی محدود است، اما برخی از درمان‌های پزشکی موفقیت‌آمیز بوده است. اگر آلوپسی محدود باشد، درمان خط اول شامل تزریق کورتیکواستروئید در نواحی ریزش مو یا استروئیدهای موضعی در مناطق ریزش مو است.

حمایت عاطفی به همان اندازه مهم است ، اگر نه مهمتر ، از مدیریت پزشکی . ابتلا به آلوپسی می تواند منجر به ناامنی در مورد ظاهر فیزیکی فرد شود. داشتن یک سیستم پشتیبانی قوی و اعتبارسنجی در مورد ظاهر خود برای کمک به درک تفاوت های فیزیکی خود بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی ویتیلیگو چیست و چگونه به درمان ویتیلیگو کمک می کند ؟

چگونگی روند درمان یک پسر ۱۴ ساله  در سندرم داون

مبتلا به سندرم داون که در یک مدرسه متوسطه برای کودکان معلول تحصیل می کرد، به همراه معلمش با شکایت از ریزش موی تکه تکه در کلینیک سرپایی بستری شد. معاینه درماتولوژیک او چند تکه ریزش مو را بدون آتروفی نشان داد. درموسکوپی این ضایعات نقاط زرد، موهای دیستروفیک و همچنین موهای جسد (نقطه سیاه) و علامت تعجب را نشان داد. نه سابقه خانوادگی وجود داشت و نه هیچ ناهنجاری دیگری مانند بیماری تیروئید یا سلیاک وجود داشت. ما این مورد را برای جلب توجه نه تنها به ارتباط سندرم داون و آلوپسی آره آتا، بلکه به اهمیت درموسکوپی به عنوان یک ابزار تشخیصی غیرتروماتیک، به ویژه در این نوع از بیماران، ارائه می کنیم.

یک درمان تاثیر گذار و ماندگار برای موهای شما

این پاسخ بایوفل است برای کسانی که از ریزش مو رنج می برند ، با استفاده از تونیک ضد ریزش مو شوک

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا
محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

با هر الگوی ریزش مو ، با هر سن و جنسیتی که هستید ، محلول ضد ریزش مو بایوفل پایان مشکل شماست .

ترکیباتی کاملا ارگانیک ، تاثیر گذاری فوق العاده و سریع بدون مواد شیمیایی و ماینوکسیدیل از مهم ترین ویژگی های این تونیک ضد ریزش مو گیاهی می باشد .

بهترین محلول ضد ریزش مو شوک ، بدون نیاز به آبکشی و بعد از حمام روتین مراقبت از مو را برای شما کامل می کند .

با خرید محلول ضد ریزش مو کانادایی ، علاوه بر درمان ریزش ، رشد مجدد موهای خود را نیز شاهد خواهید بود.

آزمایشات انجام شده در بیماران مبتلا به سندروم داون

بیماران مبتلا به سندرم داون شیوع بیماری های شایع پوستی مانند فولیکولیت، آتوپی و ویتیلیگو را افزایش می دهند، علاوه بر این، شیوع درماتوزهای عجیب و غریب مانند سیرینگوما، کلسینوز میلیا مانند، آکانتوز نیگریکانس و الاستوز پرفورانس سرپیژینوزا را افزایش می دهند. ما آلوپسی یونیورسالیس را در یک پسر هشت ساله مبتلا به سندرم داون برجسته می کنیم و اهمیت احتمالی این ارتباط را مورد بحث قرار می دهیم.

یک پسر هشت ساله با ریزش تدریجی مو در سراسر بدن مراجعه کرد که در سن چهار سالگی شروع شد. در ابتدا، ریزش مو به صورت تکه تکه در ناحیه جداری بود، اما در عرض دو تا سه سال ریزش تدریجی مو در سراسر بدن مشاهده شد. او هیچ شکایت پوستی و/یا سیستمیک دیگری نداشت. معاینه پوستی آلوپسی یونیورسالیس و زبان کیسه بیضه را نشان داد.

 ارزیابی دندانپزشکی دندان های باقی مانده را نشان داد. بررسی سایر سیستم ها هیچ گونه ناهنجاری را نشان نداد. کاریوتایپ تشخیص سندرم داون را تایید کرد. او بدون هیچ پاسخی با کورتیکواستروئیدهای موضعی و ماینوکسیدیل درمان شد. از این رو درمان با مینی پالس خوراکی بتامتازون (۳ میلی گرم بتامتازون در دو روز متوالی، در هفته) همراه با لوسیون ماینوکسیدیل ۲% شروع شد. رشد مجدد قابل توجهی مو در طی سه ماه پس از درمان مشاهده شد که در سراسر بدن از جمله پوست سر، ابروها و مژه ها مشاهده شد .

روند ادامه ی آزمایشات و تشخیص درمان

ارقام سندرم داون از سری بیماران آلوپسی آره آتا نیز ارتباط بیماری مشابهی را نشان می دهد. در یک مطالعه بالینی بر روی ۳۹۲ کودک زیر ۱۶ سال، مبتلا به آلوپسی آره آتا، پنج نفر (۱٫۳٪) مبتلا به سندرم داون بودند. از این تعداد، چهار نفر مرد بودند و همه آنها دارای بیماری گسترده با بیش از ۵۰ درصد درگیری منطقه بودند. در گزارش دیگری از ۲۱۹ مورد آلوپسی آره آتا، سه نفر (۴/۱%) دارای سندرم داون بودند و در همه آنها، شروع قبل از ۱۵ سالگی با درگیری گسترده بود. در یک سری از ۲۱۲ مورد آلوپسی آره آتا در دوران کودکی از هند، تنها یک مورد مبتلا به سندرم داون بود.

سندرم داون و آلوپسی: داستان زیبا و جالب رزی

چیز خاصی در مورد رزی ۱۰ ساله وجود دارد. خواه او کارائوکه می خواند، در کمپ تئاتر روی صحنه می رود، یا در یک مسابقه آهنگ مسابقه می دهد، مردم به سمت او جذب می شوند.

مادرش، می‌گوید: من از روشی که رزی مردم را لمس می‌کند، می‌ترسیدم. او بسیار سرزنده و شاد و دوست داشتنی است. او واقعا قلب خانواده ماست.

آلوپسی در بیماران سندروم داون / تشخیص ، علل و درمان ریزش مو در افراد مبتلا به سندروم داون
آلوپسی در بیماران سندروم داون / تشخیص ، علل و درمان ریزش مو در افراد مبتلا به سندروم داون

رزی با سندرم داون به دنیا آمد و بعداً به آلوپسی ( ریزش مو) مبتلا شد و سعی نمی‌کند تفاوت‌ های خود را پنهان کند. در عوض – با اعتماد به نفس القای خانواده حامی او – آنها را در آغوش می گیرد. او دوست دارد در مرکز توجه باشد و اغلب از هدبند هایی با گل های بزرگ برای هماهنگی با لباس هایش استفاده می کند .

دریافت کمک در صورت نیاز

رزی با یک نقص قلب کانال دهلیزی به دنیا آمد که چند ماه پس از تولد او با جراحی ترمیم شد. چند سال بعد، پزشکان تشخیص دادند که رزی به کم‌کاری تیروئید (تیروئید کم‌کار) مبتلا است و به خانواده‌اش گفتند که باید تا آخر عمرش هر روز برای این بیماری دارو مصرف کند. سپس موهایش شروع به ریزش کرد.

پزشکان تشخیص های قبلی او را تأیید کردند و تشخیص دادند که او به آلوپسی یونیورسالیس مبتلا شده است – ریزش موی سر و بدن او. موهایش دوباره رشد نمی کند.

دکتر پیپان به خانواده توضیح داد که آلوپسی در افراد مبتلا به سندرم داون بیشتر از عموم مردم است. در واقع، حدود ۱۰ درصد از بیماران مبتلا به سندرم داون در طول زندگی خود دچار ریزش جزئی یا کلی مو می شوند.

الین می گوید : رزی سعی کرد کلاه گیس بپوشد، اما فقط دو بار آن را پوشید. او هدبندهای گل، باندان یا روسری را ترجیح می دهد،  و اکنون مجموعه ای کامل از آن ها را دارد.

آینده ای روشن برای زری

آنتونی، پدر رزی، می‌گوید: «ما هیچ محدودیتی برای او قائل نشده‌ایم. ما از او می خواهیم هر کاری که او را خوشحال می کند در آینده انجام دهد.

رزی می گوید: “من یک ستاره راک خواهم شد.”

در سال ۲۰۱۸، رزی به عنوان قهرمان chop buddy walk® و family fun day انتخاب شد، جایی که او نماینده سایر کودکان مبتلا به سندرم داون بود. تیم او، rosie’s rockin’ rebels، بودجه قابل توجهی را جمع آوری کرد که به نفع برنامه trisomy 21 chop خواهد بود و به کودکان و بزرگسالانی مانند او کمک می کند.

نتیجه گیری

سندرم داون تظاهرات پوستی مختلفی را نشان می دهد: آلوپسی آره آتا ، ویتیلیگو، درماتیت آتوپیک، پیتریازیس روبرا پیلاریس و غیره.  یک بیماری التهابی خود ایمنی مزمن سلول t است که علیه فولیکول پیلوسباسه با توقف فاز آناژن واسطه می شود.  در ۱۰٪ از بیماران مبتلا به جمعیت عمومی و در زنان بیشتر است.

با این حال، تعداد مطالعاتی که ارتباط بین این دو بیماری را ارزیابی کرده اند کم است و برخی مطالعات نتوانسته اند نشان دهند. شیوع قابل توجهی آلوپسی آره آتا در بیماران سندرم داون. در مطالعه ای که در آن بروز خانوادگی آلوپسی آره آتا در بیماران سندرم داون برای اولین بار مورد بررسی قرار گرفت، بسیاری از بیماران دارای سابقه خانوادگی مثبت آلوپسی آره آتا بودند که نشان می دهد ارتباط با کروموزوم ۲۱ تصادفی است.

حرف آخر

پوست ۲۱۴ بیمار مبتلا به سندرم داون بستری شده به دقت مورد بررسی قرار گرفت. ۱۹ مورد آلوپسی آره آتا و ۴ مورد ویتیلیگو و جود داشت. از آنجایی که افراد مبتلا به سندرم د اون مستعد نقص ایمنی در عملکرد وابسته به تیموس (سلول های t )  هستند، یافته های معاینات پوستی نشان می دهد که عوامل ایمونولوژیک ممکن است در افزایش بروز ویتیلیگو و آلوپسی آره آتا در سندرم داون نقش داشته باشند.

منبع: https://ijdvl.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *