مجله

۷ مزیت برتر برس موی چوبی و نحوه استفاده از آن

مزایای استفاده از برس موی چوبی

مزایای استفاده از برس موی چوبی

چه کسی دوست ندارد موهای پرپشت و بلندی داشته باشد؟ برس موی چوبی با توجه به اینکه دنیا به دنبال گزینه‌های سازگار با محیط زیست است، روند رو به افزایش است. برس چوبی به راحتی روی موها می لغزد و فواید زیادی دارد. استفاده از برس موی چوبی می تواند گره های مزاحم را بدون کشیدن یا آسیب رساندن به موهای شما باز کند. روی موها ملایم است و باعث وز و ایستایی نمی شود. این یک گزینه پایدار نیز است. در این مقاله به جزئیات مزایای استفاده از برس موی چوبی خواهیم پرداخت.

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • برس موی چوبی چیست؟
  • ۷ مزیت برتر استفاده از برس موی چوبی
  • نحوه استفاده از برس موی چوبی
  • چگونه یک برس موی چوبی را تمیز کنیم
  • سوالات متداول
  • سخن پایانی

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، با ترکیباتی ارگانیک، باعث درمان انواع الگوهای ریزش مو بدون بازگشت می باشد.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا درمان فوری ریزش مو شامپو گیاهی ضد ریزش مو ویتامینه

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنهانماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات تخصصی درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد.

برس موی چوبی چیست؟

مزایای استفاده از برس موی چوبی
مزایای برس موی چوبی

برس یا شانه موی چوبی، همانطور که از نامش پیداست، یک ابزار آرایش موی پایدار و قابل استفاده مجدد است. قلم مو را می توان از انواع مختلف چوب از جمله چوب بامبو، چریش، چوب صندل یا شیشام تهیه کرد.

آیا میدانستید؟یک شانه چوبی رومی از سال ۱۴۰ تا ۱۸۰ پس از میلاد در بار هیل رومن فورت اسکاتلند در سال ۱۹۳۶ پیدا شد که ماهیت طولانی مدت ابزار آرایش مو را نشان می دهد.

طیف گسترده ای از برس ها و شانه ها به صورت چوبی به بازار عرضه می شوند. اما وقتی کمی دقیق تر به آن نگاه کنید، ممکن است فقط یک برس موی معمولی با یک دسته چوبی باشد. برخی از برس های چوبی ارزان قیمت ممکن است دارای موهای پلاستیکی باشند که فقط نوک آن از چوب ساخته شده است. اینها دقیقاً برس های چوبی نیستند.

شما باید از برس موی چوبی با موهای طبیعی که از ۱۰۰% چوب ساخته شده است، صرف نظر از نوع یا طول موهایتان استفاده کنید. اکثر شانه های چوبی بدون لاک و پوشش رنگ روی آن ها عرضه می شوند و بهترین جایگزین برای برس های پلاستیکی یا فلزی هستند.

مزایای برس چوب در مقایسه با شانه های پلاستیکی یا فلزی بی نظیر است. ما در زیر به هفت مورد از این شایستگی ها می پردازیم.

۷ مزیت برتر استفاده از برس موی چوبی

مزایای استفاده از برس موی چوبی

مزایای برس موی چوبی

۱٫ موهای ضخیم و پوست سر سالم

هنگامی که موهای خود را با استفاده از یک برس چوبی شانه می کنید، به آرامی پوست سر خود را ماساژ می دهید که منجر به گردش خون بهتر می شود. این باعث ضخیم شدن موهای شما می شود. دستگیره های انتهای برس های موی چوبی نیز تجمع پوست سر را از بین می برد و سلامت فولیکول ها را بهبود می بخشد. از آنجایی که موهای چوبی روی پوست سر خشن نیستند، پوست را کبودی یا خراش نمی دهند.

۲٫ از مزایای برس موی چوبی، رشد مو را تقویت می کند

طبق تحقیقات، حدود ۳۰ میلیون زن تنها در ایالات متحده از ریزش مو به دلیل آلوپسی رنج می برند. در حالی که آلوپسی نیاز به درمان فوری پزشکی دارد، استفاده از برس موی چوبی ممکن است کمی تسکین دهد. شانه ها و برس های چوبی جریان خون را در پوست سر افزایش می دهند و در نتیجه حالت بهتری به فولیکول های مو می دهند. شانه های چوبی همچنین ناخالصی های فولیکول های مو را از بین می برد و به مو اجازه رشد می دهد. اما برای اثبات این ادعا، تحقیقات علمی بیشتری لازم است.

۳٫ از واکنش های آلرژیک جلوگیری می کند

شانه های پلاستیکی یا فلزی می توانند باعث تحریک یا واکنش های آلرژیک در پوست سر شوند. اما یک شانه چوبی از چوب طبیعی ساخته شده است که کمتر باعث ایجاد عوارض جانبی یا خارش در پوست سر می شود .

۴٫ از شکستگی جلوگیری می کند

یکی دیگر از معایب شانه های پلاستیکی این است که استاتیک ایجاد می کنند. بار ساکن موها را شکننده و مستعد شکستن می‌کند زیرا موها را خشک می‌کند. این نیز باعث ایجاد موخوره می شود. علاوه بر این، بسیاری از برس‌ها دارای نوک‌های توپی یا پلاستیکی هستند که وقتی موها را می‌گیرند و گاهی اوقات آنها را بیرون می‌کشند، آسیب زیادی به موها وارد می‌کنند.

خوشبختانه برس های چوبی ضد الکتریسیته ساکن هستند و از گره خوردن و شکستن مو جلوگیری می کنند. آنها به سرعت روی پوست سر و از لابه لای پیچ ها بدون ایجاد وز می لغزند. برس های چوبی نیز نوک های صاف تری دارند که موهای شما را نمی کشد.

علاوه بر این، شانه‌های چوبی و برس‌های مو نیز برای از بین بردن هرگونه استاتیک موجود در مو مفید هستند، زیرا چوب به عنوان یک عایق عمل می‌کند و تمام بار را جذب می‌کند.

۵٫ کثیفی را از موهای شما پاک می کند

موهای شما به دلیل بار ساکن در آن به راحتی می توانند کثیفی و ذرات خارجی را جذب کنند. یک برس چوبی می تواند با از بین بردن هر گونه شارژ موجود از پوست سر، آلودگی ها را از بین ببرد و درعوض، به موهای شما جهش و شادابی بیشتری بدهد.

۶٫ تغذیه و درخشندگی می بخشد

پوست سر شما یک روغن طبیعی (سبوم) را دفع می کند که آن را تغذیه می کند و ریشه مو را هیدراته می کند. با این حال، این روغن همچنین می تواند موهای شما را صاف و چرب نشان دهد و در عین حال گرد و غبار و آلودگی را جذب کند.

شانه چوبی روشی عالی برای تغذیه و درخشندگی مو است زیرا روغن را به طور یکنواخت پخش می کند بدون اینکه موهای شما بی روح به نظر برسند.

۷٫ بهتر برای محیط زیست

برس های پلاستیکی و فلزی بی کیفیت برای محیط زیست مضر هستند و قابل بازیافت نیستند. با این حال، برس های موی چوبی سازگار با محیط زیست و زیست تخریب پذیر هستند. برس های چوبی در مقایسه با برس های پلاستیکی که ممکن است اجزای آن به راحتی از هم جدا شوند، ماندگاری و مقرون به صرفه تری دارند.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفل کانادا، باعث درمان ریزش مو و رشد مجدد موها می شود.

سرم تقویت کننده مو پلاسنتا

سرم ضد ریزش و تقویت کننده موهای آسیب دیده پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

سرم ضد ریزش گیاهی پلاستنا دارای ترکیبات پلاسنتای گیاهی، پروتئین گیاهی و پانتنول حالت دهنده می باشد.

این سرم ترمیم کننده مو موجب رشد مو می شود و ساقه مو و غشاء سر را بازسازی می کند.

فرمول سبک و بی نظیر این سرم ضد ریزش مو گیاهی به سرعت به عمق مو نفوذ کرده و نرمی، انعطاف و

استحکام ساقه مو را بازیابی می کند.

انرژی طبیعی و طراوت مو را برمی گرداند و از ریزش مو در شرایط آسیب رساننده محیطی و لوازم برقی آرایش مو جلوگیری می کند.

سرم مو ضد ریزش و ترمیم کننده پلاسنتا برای موهای ضعیف، دارای رنگ و آسیب دیدگی،

جهت بازگرداندن طراوت و شادابی از ریشه تا انتهای ساقه مو مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابراین، اکنون با فواید استفاده از برس موی چوبی آشنا شدید، نحوه استفاده از برس موی چوبی را در قسمت بعدی بیابید!

نحوه استفاده از برس موی چوبی

مزایای استفاده از برس موی چوبی

روش استفاده از برس موی چوبی در اصل مانند هر شانه یا برس دیگری است. با این حال، تهیه مجموعه‌ای که هم شامل یک برس چوبی و هم یک شانه باشد، برای داشتن موهایی سالم ایده‌آل است.

اگر می‌خواهید به یک برس و شانه موی چوبی تغییر دهید، این راهنمای گام به گام را برای تجربه شانه‌زنی صاف و بدون درد امتحان کنید:

  1. قبل از برس زدن موها از خشکی کامل موها مطمئن شوید. این به این دلیل است که بدون توجه به اینکه از کدام برس مو استفاده می کنید، موهای خیس بیشتر مستعد شکستن هستند.
  2. برای باز کردن گره ها از یک شانه چوبی دندانه دار استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از نوک موهای خود شروع کنید و تا ریشه کار کنید تا از شکستگی جلوگیری کنید.
  3. در مرحله بعد، از یک برس موی چوبی استفاده کنید تا به آرامی طول موهای خود را شانه کنید. این روغن را در موهای شما پخش می کند و پوست سر شما را تحریک می کند.

مراقبت از برس های چوبی و تمیز نگه داشتن آنها برای جلوگیری از آسیب مو ضروری است. در قسمت زیر نحوه مراقبت از برس موی چوبی را به شما نشان می دهیم.

چگونه یک برس موی چوبی را تمیز کنیم

  • برای تمیز کردن برس موی چوبی خود از آب استفاده نکنید زیرا می تواند به آن آسیب برساند.
  • در عوض، روغن بذر کتان یا روغن بذر کتان را روی قلم مو بمالید. پس از خشک شدن، برس را به آرامی با یک پارچه مرطوب پاک کنید.
  • روش دیگر، مالیدن ژل نفتی روی دندان ها و مسواک زدن است. بعد از نیم ساعت آن را با دستمال خشک کنید.
  • همچنین می توانید یک برس موی چوبی را با استفاده از کاغذ سنباده بین دندان ها تمیز کنید.
  • هرگز از مواد شوینده یا مواد شیمیایی خشن برای تمیز کردن برس استفاده نکنید.
  • هرگز برس یا شانه چوبی را از قبل خیس نکنید زیرا باعث از بین رفتن دوام و دانه بندی آن می شود.

از قرار دادن برس چوبی خود در مایکروویو برای ضدعفونی کردن خودداری کنید، زیرا باعث خشک شدن چوب و آسیب دیدن آن می شود.

مزایای استفاده از برس موی چوبی

استفاده از برس موی نامناسب می تواند بیش از آنچه فکر می کنید مضر باشد. ممکن است موهای شما را باز نکند و باعث آسیب بیشتر شود. بنابراین، تغییر به یک برس موی چوبی یک گزینه سازگار با محیط زیست و پایدار است. این برس های مو از چوب صندل یا چریش ساخته شده اند که رشد مو را تحریک می کند، چربی را از بین می برد و به موهای شما درخشندگی می بخشد. همچنین می توانید از روغن بذر کتان و کاغذ سنباده برای تمیز نگه داشتن برس موی چوبی خود استفاده کنید. از استفاده از مواد شوینده یا مواد شیمیایی خشن برای تمیز کردن آنها خودداری کنید زیرا ممکن است منجر به از بین رفتن دانه و دوام آنها شود.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و باعث درمان خشکی، درمان وزی و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود .

پاسخ به سوالات متداول

آیا می توانید از برس چوبی روی موهای خیس استفاده کنید؟

خیر. در حالت ایده آل، استفاده از برس روی موهای خیس توصیه نمی شود، زیرا ممکن است تارهای مرطوب را کشیده و ضعیف کرده و منجر به شکستگی شود.

آیا می توانم شانه های چوبی را بشوییم؟

بله. شانه های چوبی را هر ۱ تا ۲ هفته یکبار با محلول روغن ملایم و صابون گرم بشویید. با این حال، شانه را برای مدت طولانی در آب نگذارید زیرا ممکن است چوب را خراب کند.

آیا می توانیم از شانه چوبی برای موهای چرب استفاده کنیم؟

بله. شانه های چوبی برای موهای چرب خوب هستند زیرا روغن را به طور مساوی در طول تارها پخش می کنند.

آیا شانه های چوبی برای موهای وز خوب هستند؟

بله. شانه های چوبی برای موهای وز خوب هستند، زیرا به آرامی آن ها را باز می کنند و مانند شانه های پلاستیکی باعث ایستایی نمی شوند.

سخن پایانی
  • برس چوبی از چوب صندل یا بامبو ساخته شده است و از شانه های پلاستیکی برای موهای شما ماندگارتر و بهتر است.
  • گردش خون در پوست سر شما را تحریک می کند، رشد مو را تقویت می کند، کثیفی را از بین می برد و از هرگونه واکنش آلرژیک در پوست سر شما جلوگیری می کند.
  • از تمیز کردن برس چوبی با آب خودداری کنید و به جای آن از روغن بذر کتان یا ژله نفتی استفاده کنید تا دوام و دانه آن حفظ شود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *