مجله

آلوپسی اوفیازیس: علل، علائم و درمان

آلوپسی اوفیازیس چیست؟ علائم علل و درمان آلوپسی اوفیازیس

آلوپسی اوفیازیس چیست؟ علائم علل و درمان آلوپسی اوفیازیس

طاسی و ریزش مو می تواند دلایل زیادی داشته باشد. آلوپسی اوفیازیس یک طاسی با الگوی مار است که اغلب پشت سر شما را تحت تاثیر قرار می دهد . حتی اگر ریزش مو شدید نباشد، ممکن است باعث ناراحتی عاطفی شود. با این حال، گزینه های درمانی کمی می توانند این نوع ریزش مو را تا حدودی مدیریت کنند. برای دانستن بیشتر در مورد شرایط و راه های مدیریت آن به خواندن این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع آلوپسی اوفیازیس چیست؟ علائم علل و درمان آلوپسی اوفیازیس ادامه دهید.

آلوپسی اوفیازیس چیست؟

آلوپسی اوفیازیس چیست؟ علائم علل و درمان آلوپسی اوفیازیس
آلوپسی اوفیازیس چیست؟ علائم علل و درمان آلوپسی اوفیازیس

آلوپسی اوفیازیس چیست؟ علائم علل و درمان آلوپسی اوفیازیس

آلوپسی اوفیازیس زیربخشی از آلوپسی آره آتا، یک بیماری خود ایمنی است. این وضعیت با ریزش موی متقارن مار مانند یا نازک شدن مو مشخص می شود که اغلب در پشت پوست سر شما اتفاق می افتد. در برخی افراد، ریزش مو ممکن است در طرفین پوست سر نیز ظاهر شود.

آلوپسی اوفیازیس به افراد جوان‌تر مبتلا می‌شود و اعتقاد بر این است که درمان آن دشوار است . به اکثر داروها به خوبی پاسخ نمی دهد. 

علت این نوع آلوپسی چیست؟ در بخش بعدی به بررسی علل آلوپسی اوفیازیس خواهیم پرداخت.

آیا میدانستید؟ دایره‌المعارف رومی، Aulus Cornelius Celsus، در «De Medicina» خود از آلوپسیا Ophiasis نام برد و آن را به یکی از اولین بیماری‌های شناسایی شده تبدیل کرد.

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، انواع الگوهای ریزش مو را بدون بازگشت درمان می کند.

شامپو ضد ریزش مو بایوفل

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنهانماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات تخصصی درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد

علل اوفیازیس آلوپسی

آلوپسی اوفیازیس چیست؟ علائم علل آلوپسی اوفیازیس

آلوپسی اوفیازیس یک بیماری خود ایمنی است که در اثر عملکرد نادرست سیستم ایمنی ایجاد می شود . گلبول های سفید تولید شده توسط سیستم ایمنی شروع به حمله به فولیکول های مو می کنند. این منجر به التهاب و در نهایت ریزش مو می شود.

آلوپسی اوفیازیس (و به طور کلی آلوپسی) تقریباً همیشه با ژن ها مرتبط است. کسانی که سابقه خانوادگی این بیماری را دارند به احتمال زیاد آن را تجربه می کنند.

یکی از تصورات غلط رایج در بین مردم این است که آلوپسی اوفیازیس می تواند ناشی از استرس شدید باشد. در حالی که استرس شدید ممکن است باعث ریزش موی موقت شود، هیچ تحقیقی وجود ندارد که آن را با آلوپسی مرتبط کند.

اکنون اجازه دهید نگاهی به علائم و نشانه های آلوپسی اوفیازیس بیندازیم.

علائم و نشانه های اوفیازیس آلوپسی

آلوپسی اوفیازیس چیست؟ علائم علل و درمان آلوپسی اوفیازیس
آلوپسی اوفیازیس چیست؟ علائم علل و درمان آلوپسی اوفیازیس

آلوپسی اوفیازیس چیست؟ علائم علل و درمان آلوپسی اوفیازیس

آلوپسی اوفیازیس اغلب در بزرگسالان جوان دیده می شود، اگرچه ممکن است در مراحل بعدی زندگی نیز رخ دهد. علامت اصلی این بیماری ریزش مو به شکل مشخصه مار مانند است. همچنین ممکن است فرد تغییراتی در رنگ و بافت ناخن داشته باشد. ناخن هایی با لکه ها و خطوط سفید یا ناخن هایی که درخشندگی خود را از دست می دهند از دیگر علائمی هستند که باید مراقب آنها باشید. طبق شواهد حکایتی، نازک شدن ناخن های دست و پا نیز می تواند از علائم اولیه آلوپسی اوفیازیس باشد.

یکی دیگر از نشانه های آلوپسی اوفیازیس، ریزش موهای ضخیم و بلند و افزایش الگوهای مینیاتوری مو در نواحی آسیب دیده است.

اجازه دهید نگاهی به روش های درمانی خاصی بیندازیم که ممکن است به کنترل آلوپسی اوفیازیس کمک کند.

درمان آلوپسی اوفیازیس

آلوپسی اوفیازیس چیست؟ علائم علل و درمان آلوپسی اوفیازیس

۱٫ کورتیکواستروئیدها

کورتیکواستروئیدها یکی از داروهای محبوب برای درمان آلوپسی هستند . خواص ضد التهابی آنها ممکن است به سرکوب التهاب ناشی از عملکرد نادرست سیستم ایمنی کمک کند. کورتیکواستروئیدها به صورت تزریقی و پمادهای موضعی در دسترس هستند.

۲٫ میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ همراه با نور قرمز درمانی می تواند به درمان آلوپسی اوفیازیس کمک کند. این روش شامل سوراخ‌های کوچکی است که با میکروسوزن‌ها روی پوست سر ایجاد می‌شود. این سوراخ های مداوم و کوچک ممکن است باعث تولید کلاژن شود و به رشد مجدد مو کمک کند.

۳٫ کاشت مو

همیشه داروها نمی توانند به رشد مو کمک کنند. در چنین مواردی، انتخاب روش های ترمیم مو مانند کاشت کامل مو ممکن است ایده خوبی باشد. این فرآیند شامل برداشتن تکه‌های کوچک مو از نواحی آسیب‌دیده پوست سر و کاشت آن‌ها در نواحی آسیب‌دیده است.

آیا میدانستید؟ Dupilumab، یک آنتی بادی مونوکلونال که برای درمان درماتیت استفاده می شود، ممکن است به درمان آلوپسی اوفیازیس نیز کمک کند.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفل کانادا، باعث قطع ریزش مو و رشد مجدد موها می شود.

محلول ضد ریزش مو پلاسنتا

سرم ضد ریزش و تقویت کننده موهای آسیب دیده پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

سرم ضد ریزش گیاهی پلاستنا دارای ترکیبات پلاسنتای گیاهی، پروتئین گیاهی و پانتنول حالت دهنده می باشد.

این سرم ترمیم کننده مو موجب رشد مو می شود و ساقه مو و غشاء سر را بازسازی می کند.

فرمول سبک و بی نظیر این سرم ضد ریزش مو گیاهی به سرعت به عمق مو نفوذ کرده و نرمی، انعطاف و

استحکام ساقه مو را بازیابی می کند.

انرژی طبیعی و طراوت مو را برمی گرداند و از ریزش مو در شرایط آسیب رساننده محیطی و لوازم برقی آرایش مو جلوگیری می کند.

سرم مو ضد ریزش و ترمیم کننده پلاسنتا برای موهای ضعیف، دارای رنگ و آسیب دیدگی،

جهت بازگرداندن طراوت و شادابی از ریشه تا انتهای ساقه مو مورد استفاده قرار می گیرد.

 با این حال، برای دانستن بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.
در حالی که گزینه های درمانی امیدوارکننده هستند، آیا پیشگیری از این وضعیت مو و پوست سر مطلوب تر نیست؟ اما آیا می توانید از آلوپسی اوفیازیس پیشگیری کنید؟

پیشگیری از آلوپسی اوفیازیس

متأسفانه هیچ راهی برای پیشگیری از آلوپسی اوفیازیس وجود ندارد زیرا این یک اختلال خود ایمنی است که عمدتاً توسط ژن ها ایجاد می شود. با این حال، ممکن است با حفظ سلامت سیستم ایمنی و مصرف غذاهای غنی از خواص ضد التهابی، شروع آن را به تاخیر بیندازید. از جمله مواد غذایی می توان به کلم بروکلی، زغال اخته و سالمون اشاره کرد.

آلوپسی اوفیازیس چیست؟ علائم علل و درمان آلوپسی اوفیازیس

آلوپسی اوفیازیس چیست؟ علائم علل و درمان آلوپسی اوفیازیس
آلوپسی اوفیازیس چیست؟ علائم علل و درمان آلوپسی اوفیازیس

آلوپسی اوفیازیس یک اختلال موی نادر است که زمانی ایجاد می شود که سیستم ایمنی به فولیکول های مو حمله می کند و در نتیجه باعث ریزش مو در پشت سر می شود. نگران نباشید! تشخیص و درمان به موقع می تواند به مدیریت این مشکل و ترویج رشد مجدد مو کمک کند. 

آلوپسی اوفیازیس با ریزش موی مار مانند در پشت سر مشخص می شود. اگرچه ریزش مو شدید نیست، اما درمان آن دشوار است زیرا به داروها پاسخ خوبی نمی دهد. اختلال در عملکرد سیستم ایمنی، ژنتیک و استرس می تواند منجر به این بیماری شود. از دیگر علائم این بیماری می توان به تغییر رنگ و بافت ناخن اشاره کرد. شما می توانید آلوپسی اوفیازیس را با داروهای بدون نسخه، استروئیدها، میکرونیدلینگ یا کاشت مو درمان کنید. با درمان به موقع و مناسب، ممکن است بتوانید آسیب را به حداقل برسانید.

پاسخ به سوالات متداول

آلوپسی اوفیازیس چقدر طول می کشد؟

اوفیازیس آلوپسی یک بیماری خودایمنی است که می‌توان آن را در ژن‌ها ردیابی کرد. نمی توان آن را درمان کرد، اما ممکن است با درمان های پزشکی کافی، شرایط را مدیریت کنید.

سریعترین راه برای درمان آلوپسی چیست؟

آلوپسی قابل درمان نیست زیرا یک اختلال خود ایمنی است. با این حال، شما می توانید با درمان مناسب، که ممکن است شامل استفاده از داروهای ضد التهابی و کورتیکواستروئیدها برای سرکوب سیستم ایمنی باشد، وضعیت را مدیریت کرده و سلامت موهای خود را حفظ کنید.

تفاوت بین آلوپسی اوفیازیس و سیسایفو چیست؟

آلوپسی اوفیازیس باعث ریزش موی نواری در اطراف و پشت سر می شود، در حالی که سیسایفو باعث ریزش موی متقارن زخم در طرفین و پشت سر می شود.

آلوپسی اوفیازیس در کودکان چیست؟

در کودکان، معمولاً پشت و کناره‌های پوست سر را درگیر می‌کند، در حالی که موهای بالای سر را دست نخورده باقی می‌گذارد.

پیش آگهی برای افراد مبتلا به آلوپسی اوفیازیس چیست و آیا عوارض طولانی مدت یا خطرات سلامتی مرتبط با این بیماری وجود دارد؟

آلوپسی اوفیازیس دارای پیش آگهی متغیر است. برخی از بیماران ریزش موی موقت دارند، در حالی که برای برخی دیگر ممکن است به ریزش موی شدیدتر منجر شود یا یک مشکل دائمی باشد. حتی اگر این بیماری هیچ خطر فوری برای سلامتی نداشته باشد، ریزش مو می تواند تأثیر عاطفی قابل توجهی، به ویژه بر کودکان خردسال داشته باشد.

آلوپسی اوفیازیس چگونه می تواند بر کیفیت زندگی افراد تأثیر بگذارد و از چه راهکارهایی می توان برای مقابله با اثرات جسمی و روحی آن استفاده کرد؟

آلوپسی اوفیازیس می تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی افراد، به ویژه در کودکان داشته باشد. مکانیسم های مقابله ای شامل دریافت حمایت، پوشیدن کلاه گیس یا روسری، داشتن یک سبک زندگی سالم و دریافت مشاوره برای کمک به مدیریت اثرات عاطفی و فیزیکی است.

آلوپسی اوفیازیس چیست؟ علائم علل و درمان آلوپسی اوفیازیس

سخن پایانی
  • آلوپسی اوفیازیس می تواند ارثی باشد و زمانی ایجاد شود که سیستم ایمنی به فولیکول های مو حمله کند.
  • معمولاً در بین افراد جوان دیده می شود و درمان آن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.
  • این وضعیت زمان زیادی طول می کشد تا به داروها پاسخ دهد، بنابراین در تلاش های خود صبور و پایدار باشید. شما همچنین می توانید درمان میکرونیدلینگ را انتخاب کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *