مجله

روغن آرگان و فواید آن برای مو

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان یا همان طور که بسیاری به آن “طلای مایع” می گویند از هسته تازه میوه درخت آرگان در مراکش تهیه می شود. از این روغن قرن هاست که برای پخت و پز و به عنوان یک درمان خانگی برای سلامتی و زیبایی از جمله ریزش مو، قطع ریزش مو، رشد مجدد مو و درمان بیماری های مو استفاده می شود. امروزه می توان آن را در تعدادی از محصولات مراقبت از مو و پوست یافت. فواید و نقش روغن آرگان در احیا مو بسیار مهم است. نشان داده شده است که در صورت استفاده ازآن برای پوست، فواید متعددی برای سلامتی دارد و بسیاری از این فواید، به موها نیز می رسد. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی به بررسی فواید روغن آرگان میپردازیم.

فواید روغن آرگان برای مو

رشد مجدد مو و قطع ریزش مو
رشد مجدد مو و قطع ریزش مو

آرگان سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های قوی مانند ویتامین E است. نشان داده شده است که برای پوست سر و موهای شما فواید دارد.

در اینجا برخی از فواید آن برای مو آورده شده است که ممکن است به محافظت در برابر ریزش مو و وسایل حرارتی مو کمک کند.

مرطوب کننده و حالت دهنده

رشد مجدد مو و قطع ریزش مو
رشد مجدد مو و قطع ریزش مو

روغن آرگان بیشتر به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست و مو استفاده می شود. زیرا سرشار از اسیدهای چرب به ویژه اسید اولئیک و اسید لینولئیک است. نشان داده شده است که این روغن ها ساقه مو را روان کرده و به حفظ رطوبت موهای شما کمک می کنند.

همچنین سرشار از ویتامین E است که یک لایه چربی برای مو و پوست سر شما فراهم می کند که ممکن است به جلوگیری از خشکی کمک کند و می تواند به کاهش وز شدن و افزایش درخشندگی کمک کند.

سلامت پوست سر را بهبود می بخشد

رشد مجدد مو و قطع ریزش مو
رشد مجدد مو و قطع ریزش مو

روغن آرگان، ضد التهاب و آنتی اکسیدان است. خواص مفید برای پوست دارد و می تواند به پیشگیری یا بهبود شرایط پوستی کمک کند. از جمله مواردی که می توانند روی پوست سر تأثیر بگذارند و باعث ریزش مو شوند، مانند:

تحقیقات علمی کمی در مورد خواص ضد قارچی روغن آرگان انجام شده است، اگرچه ممکن است به درمان شوره سر کمک کند. گاهی اوقات شوره سر ناشی از یک قارچ مخمر مانند مالاسزیا فوفور روی پوست سر شماست.


از آسیب ظاهری و رنگ آمیزی جلوگیری می کند

اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​موجود در آرگان یک اثر محافظتی دارند که می تواند به جلوگیری از آسیب ناشی از شستشو و حالت دادن کمک کند.

ResearchTrusted Source نشان می‌دهد که روغن‌های دیگری که سرشار از اسید لینولئیک، اسید اولئیک و اسید پالمتیک هستند، یک لایه محافظ به مو اضافه می‌کنند. که نیروی شانه‌کردن را بهبود می‌بخشد و از شکستگی مو در هنگام حالت دادن با حرارت محافظت می‌کند. همچنین درمان با روغن باعث کاهش موخوره می شود که می تواند به موهای ضخیم تر و سالم تر منجر شود.

محافظت در برابر آفتاب

درمان بیماری های مو فواید روغن آرگان
درمان بیماری های مو

روغن آرگان قرن ها توسط زنان مراکشی برای محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید استفاده می شد. studyTrusted Source دریافتند که فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن این دانه از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد ناشی از نور خورشید محافظت می کند. این مزیت ممکن است به موها نیز تسری پیدا کند و به جلوگیری از خشک شدن و سایر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک کند.

روغن آرگان برای ریزش مو

مزایای ثابت شده روغن آرگان برای سلامت مو و پوست سر، پیشگیری از شکستن مو و ریزش مو است. ویتامین E که روغن آرگان به وفور دارد رشد مو را در مدت زمان کوتاهی بهبود می بخشد.

آنتی اکسیدان های قوی و اسیدهای چرب مغذی موجود، به مرطوب نگه داشتن موهای شما کمک می کند و از آسیب های ظاهری و آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. این می تواند باعث عدم شکستگی و ریزش کمتر شود.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو

ماسک موی آرگان

درست کردن ماسک مو برای خودتان آسان است. استفاده از روغن آرگان خالص بیشترین سود را برای شما به ارمغان می آورد. زیرا می توانید آن را به تنهایی استفاده کنید یا آن را با سایر مواد مغذی مانند روغن نارگیل یا روغن کرچک ترکیب کنید .

نحوه مصرف:

درمان بیماری های مو فواید روغن آرگان
درمان بیماری های مو
  • با استفاده از دستان خود، ۸ تا ۱۰ قطره روغن آرگان را روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید. مقدار مورد نیاز را بر اساس طول موهای خود تنظیم کنید.
  • ماساژ موها و پوست سر را به مدت ۱۰ دقیقه ادامه دهید. مطمئن شوید که موهای شما از ریشه تا انتها پوشانده شده است.
  • موهای خود را در یک حوله یا کلاه رنگ بپیچید و بگذارید یک شب بماند.
  • صبح موهای خود را بشویید و طبق معمول حالت دهید.

شامپو

شما می توانید شامپو آرگان بخرید، اما درست کردن آن نیز آسان است.

  • مقدار معمول شامپو را در کف دست خود بریزید.
  • یک یا دو قطره روغن آرگان را به شامپو اضافه کنید. دستان خود را به هم بمالید تا مخلوط شود.
  • به موهای خود بمالید و طبق معمول بشویید و آبکشی کنید.
  • هر دو یا سه روز یکبار تکرار کنید.

بهترین روغن آرگان برای مو

درمان بیماری های مو فواید روغن آرگان
درمان بیماری های مو

روغن آرگان با کیفیت خوب و خالص هنگام استفاده از آن روی پوست سر و موی سر کلیدی است.

هنگام خرید برای مو، مطمئن شوید که:

  • روغن آرگان ۱۰۰ درصد خالص ارگانیک بدون هیچ گونه ماده دیگری
  • برچسب گذاری شده برای مصارف آرایشی
  • در یک بطری شیشه ای تیره رنگ فروخته می شود

آرگان خالص برای مصارف آرایشی نباید هیچ بویی داشته باشد. آرگان آشپزی بوی آجیل دارد و روغن آرگان بی کیفیت ممکن است بوی تند و ترش داشته باشد.

این روغن برای حفظ خواص آن باید در یک بطری شیشه ای تیره فروخته و نگهداری شود.

منبع: www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *