مجله

رابطه میان کم خونی و ریزش مو

ریزش مو به علت کم خونی

در مقاله قبل در رابطه با یکی از عوامل شایع ریزش مو یعنی ریزش مو ارثی صحبت کردیم. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی به یکی دیگر از شایع ترین عوامل ریزش مو، یعنی ریزش مو به علت کم خونی و فقر آهن خواهیم پرداخت. همچنین به جواب سوالاتی از جمله: چرا کم خونی باعث ریزش مو میشود؟ اصلا آیا کمبود و فقر آهن موجب ریزش مو میشود؟ چگونه ریزش مو بر اثر کمبود آهن را درمان کنیم؟ علائم کمبود آهن در بدن چیست؟ و… خواهیم پرداخت.

علل کم خونی و انواع آن

ریزش مو به علت کم خونی

کم خونی می تواند علت های زیادی داشته باشد که از جمله آن می توان به عامل وراثت اشاره کرد. یکی از شایع ترین علت های کم خونی به خصوص در کودکان و زنان، زیاد بودن مس در بدن است. علائم این نوع کم خونی خیلی شبیه به فقر آهن است و به همین دلیل هم بسیاری از پزشکان آن را با کم خونی اشتباه گرفته قرص ها و مکمل های آن را برای بیمار تجویز می کنند. خوب است بدانید که ازدیاد آهن نیز موجب ریزش مو می شود.

علائم کم خونی بر روی بدن:

سرگیجه، سردرد، بی اشتهایی، سردی انگشتان دست و پا، تنگی نفس، احساس افسردگی، نداشتن تمرکز، علاقه به خوردن خاک و مواد غیر خوردنی، یبوست ، خستگی و بی حالی مستمر، رنگ پریدگی صورت، شکنندگی ناخن ها و زبان درد از علائم اصلی کم خونی هستند.

علائم کم خونی بر روی مو:

ریزش مو به علت کم خونی
فقر آهن و ریزش مو

آیا کم خونی باعث ریزش مو می شود؟

چرا کم خونی باعث ریزش مو میشود؟

بله، کمبود آهن باعث ریزش مو می شود. در حالت ایده آل ، آهن مسئول تولید هموگلوبین در بدن ما است. کمبود آهن می تواند اکسیژن و هموگلوبین خون را به شدت کاهش دهد. بدن ما برای تولید سلول و ترمیم بافت های قدیمی به اکسیژن نیاز دارد. به همین ترتیب، فولیکول های موی ما نیز برای تولید تار های جدید مو به هموگلوبین نیاز دارند.

حال اگر بدن با فقر آهن رو به رو شود چه اتفاقی می افتد؟ به اندازه کافی به موی سر مواد مغذی نمی رسد و در نهایت موجب ریزش مو و یا نازک شدن مو و ضعیف شدن مو می شود.

درمان کم خونی از نوع فقر آهن:

فقر آهن و ریزش مو
ریزش مو به علت فقر آهن
  • استفاده از مکمل های آهن: مکمل های آهن را خود سرانه مصرف نکنید چرا که ممکن است عوارض جانبی زیادی را ایجاد کند. طبق نسخه پزشک ممکن است ۳ الی ۶ ماه مجاب به مصرف این قبیل مکمل ها شوید. اگر از مکمل های آهن استفاده می کنید، نوشیدن آب پرتقال را فراموش نکنید. آهن فقط در صورتی جذب بدن می شود که با ویتامین C همراه باشد.
  • تزریق آهن: تزریق آهن نیز فقط باید در صورت تشخیص پزشک انجام شود. این روش معمولا جهت افزایش سریع آهن انجام می شود. بیشتر افرادی مجاب به تزریق آهن می شوند که بدن آن ها قادر به جذب درست آهن نیست. به طور مثال افراد مبتلا به بیماری کرون.
  • رژیم غذایی صحیح: مصرف آهن در رژیم غذایی می تواند به درمان فقر آهن کمک کند. از جمله مواد غذایی که سرشار از آهن هستند، می توان به گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، سبزیجات سبز برگ و حبوبات اشاره کرد.

روش های جلوگیری از کم خونی از نوع فقر آهن:

  • استفاده از رژیم غذایی درست و حاوی آهن مانند گوشت، میوه ها، سبزیجات و آجیل
  • از محصولات شیمیایی برای شست و شو موهایتان استفاده نکنید و شامپو گیاهی را جایگزین آن کنید
  • ورزش کردن را فراموش نکنید
  • اگر از دارو های آهن دار استفاده می کنید، توجه داشته باشید که سر موقع آن ها را مصرف کنید و به تعویق نیندازید
  • به اندازه کافی آب بنوشید

انواع درمان های ریزش مو به دلیل کم خونی:

فقر آهن و ریزش مو
ریزش مو به علت کم خونی
  • درمان پی آر پی prp
  • درمان بیوتین توسط روش مزوتراپی
  • جراحی
  • استفاده از مکمل ها و دارو های آهن
  • محصولات رشد مجدد مو

معرفی بهترین محصولات رشد مجدد مو:

محلول های رشد مجدد مو بایوفول:

محصولات بایوفول کانادا به طور تخصصی، محصولات قطع ریزش مو ورشد مجدد مو را ارائه می دهند. یکی از محصولات این برند کانادایی، محلول های رشد مجدد مو هستند.

ویال های رشد مجدد مو بایوفول باعث رشد مجدد مو، تسریع در رشد مجدد مو و ضخیم شدن مو های شما خواهد شد.

ریزش مو به علت فقر آهن
درمان ریزش مو

این محلول های رشد مو باعث: رشد مجدد مو، ضخیم شدن ساقه مو، تقویت ساقه و پرپشت شدن آن، احیا مو، استحکام و افزایش ضخامت ساقه  مو، بازسازی مو، درمان نازکی مو،حجیم و پرپشت شدن موهای ضعیف می شوند. محلول های رشد مجدد مو مختص جنسیت خاصی نیستند و برای آقایان و بانوان مناسب اند.


شرکت ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان تنها نماینده انحصاری واردات محصولات تخصصی قطع ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا در ایران و خاورمیانه می باشد.

منبع: www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *