مجله

عامل ارثی ریزش مو و راهکار های مقابله با آن

ریزش مو ارثی

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی، در رابطه با ریزش مو ارثی در مردان و زنان و عامل آن و همچنین راهکار های مقابله و درمان آن صحبت خواهیم کرد.

یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو، عامل وراثت است. افرادی که از این طریق دچار ریزش مو می شوند در واقع بیمار نیستند بلکه یک مشکل طبیعی است که به علت ترکیبی از ژنتیک، سطح هورمون و فرایند پیری ایجاد می شود. این مشکل در واقع به علت سطح هورمون هایی هستند که برای رشد فولیکول های مو مفید هستند.

ریزش مو ارثی چیست؟

ریزش مو ارثی

ریزش مو ارثی در واقع به آن معناست که ریزش مو در خانواده شما سابقه دارد. نام علمی این نوع ریزش مو آلوپسی آندروژنیک است. این عامل معمولا به علت کاهش هورمون مردانه تستسترون به وجود می آید که در ابتدا موها نازک و شکننده می شوند و سپس به مرور ریزش مو از حالت عادی به حالت غیر عادی در می آید. الگوی ریزش مو در زنان و مردان در ۴۰ درصد افراد شبیه به هم و یک الگوی مشخص است.

درگذشته ای طور یاد می شد که ریزش مو ارثی فقط از ژن مادری به ارث می رسد اما هم اکنون ثابت شده است که این ژن هم از مادر و هم از پدر ممکن است به فرزند منتقل شود.

نکاتی در رابطه با ریزش مو ارثی:

ریزش مو ارثی
  • ریزش مو ارثی در مردان شایع تر از زنان است. از هر ۵ مرد، ۳ زن دچار این نوع ریزش مو می شوند.
  • اگر در خانواده شما (چه مادری و چه پدری) مسئله ریزش مو وجود دارد، بهتر است از سن کمتر و قبل از اینکه به آن دچار شوید، به راهکار های پیشگیری و درمان ریزش مو فکر کنید.
  • این نوع ریزش مو معمولا از ۳۰ الی ۴۰ سالگی شروع می شود.

ریزش مو ارثی در آقایان:

ریزش مو ارثی

ریزش مو ارثی در مردان ممکن است در هر سنی اتفاق بیوفتد ولی در اکثر اوقات از ۳۰ سالگی شروع می شود.

ریزش مو ارثی در مردان به میزان تبدیل هورمون مردانه تستوسترون در پوست سر، به هورمونی دیگر یعنی دی هیدروکسی تستوسترون بستگی دارد.

علت ریزش مو در مردان، در ۹۹% مواقع به عامل وراثت بستگی دارد.

ریزش موی ارثی در خانم ها:

ریزش مو ارثی
درمان ریزش مو فوری

ریزش مو ارثی در خانم ها فقط بعد از یائسگی اتفاق می افتد.

الگوی ریزش مو در زنان، با مردان متفاوت است. در زنان خط رویش مو در پیشانی، مو سر یا فرق سر، نازک می شود.

این نوع ریزش مو در زنان در ۳۰ سالگی شروع می شود و در ۴۰ سالگی قابل ملاحظه می شود.

در سن ۵۰ سالگی ، ۵۰% خانم ها کم پشت شدن مو های خود را تجربه می کنند.

معمولا خانم ها بر عکس آقایان طاسی کامل مو را تجربه نمی کنند و فقط مو هایشان کم پشت می شود.

فیناستراید و ماینوکسیدیل چه دارو هایی هستند؟

فیناستراید: فقط برای ریزش موی ارثی در مردان تجویز می شود. این دارو از تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون، جلوگیری می کند. در رابطه با داروی فیناستراید باید بدانید که از هر ۱۰۰ نفر فقط روی یک نفر تاثیر گذاری ندارد. در مابقی افراد قطع ریزش مو را به همراه دارد. در صورت قطع مصرف دارو، ریزش مو ها مجددا شروع می شود.

ماینوکسیدیل: یک محلول است که هم برای آقایان و هم برای خانم ها قابل استفاده است. این محلول را معمولا ۲ بار در روز استفاده می کنند. ماینوکسیدیل باعث رشد مجدد مو و یا قطع کامل ریزش مو نمی شود بلکه تنها روند آن را کاهش می دهد و در صورت توقف در مصرف، دوباره ریزش مو شروع می شود.

راه چاره چیست؟ چگونه ریزش مو ارثی را درمان کنیم؟

به طور کل محصولات زیادی برای قطع ریزش مو ارثی وجود دارد که به ۲ مورد از بهترین و معروف ترین نوع آن ها اشاره کردیم. اما همان طور که گفته شد این نوع درمان ها هم قابل بازگشت است و هم قطعی نیستند. اگر به دنبال درمانی قطعی و بدون بازگشت هستید، پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما استفاده از محصولات بایوفول کانادا است که به طور تخصصی به تهیه محصولات ضد ریزش و رشد مجدد مو می پردازند.

درمان ریزش مو فوری

شما با استفاده از این محصولات، قطع کامل ریزش مو و حتی رشد مجدد مو را تجربه خواهید کرد. پکیچ کامل این محصولات شامل شامپو ضد ریزش، ویال (محلول) ضد ریزش و رشد مجدد مو، ماسک مو و موس مو است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان تنها نماینده انحصاری واردات محصولات تخصصی قطع ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا در ایران و خاورمیانه می باشد.

منبع: healthnavigator.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *