مجله

۶ بیماری که توسط تغییرات بافت سینه زنان آشکار میشوند!!

بیماریهایی که توسط سینه آشکار میشوند

بیماریهایی که توسط سینه آشکار میشوند

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی به بررسی بیماریهایی که توسط سینه آشکار میشوند خواهیم پرداخت. هیچ نوع سینه یکسانی وجود ندارد. هر سینه متفاوت است و آنچه ممکن است در یک زن رایج باشد ممکن است در دیگری رایج نباشد. قاعدگی، قبل و بعد از بارداری، تغییرات هورمونی،رشد سینه، پیشگیری از بارداری یا نوسانات وزن، بزرگ شدن سینه، افزایش سایز سینه، کیست سینه، تغییرات داخلی و خارجی زیادی را در سینه ایجاد می کند. اگرچه این تغییرات طبیعی است اما گاهی اوقات، تغییرات در سینه ها به ما هشدار می دهد که مشکلی در بدن وجود دارد.

در ادامه با ما همراه باشید.

اکثر زنان در طول زندگی خود تغییراتی را در سینه های خود تجربه می کنند، اما برخی از آنها وجود دارند که نشان دهنده یک مشکل جدی سلامتی مانند سرطان هستند. به همین دلیل مهم است که به طور منظم، حداقل یک بار در ماه، به پزشک خود مراجعه کنید تا بفهمید چه چیزی “طبیعی” است و چه چیزی طبیعی نیست. فقط یک پزشک می تواند تشخیص دهد که تغییر ظاهر سینه طبیعی نیست و یک مشکل اساسی وجود دارد.

در اینجا برخی از علائم بیماری که در این قسمت از بدن زنان (سینه)منعکس می شود آورده شده است:

۱) افزایش سایز سینه

افزایش سایز سینه
رشد سینه

اگرچه ممکن است از افزایش سایز سینه راضی باشید، اما احتمال وجود مشکل اساسی در سلامتی وجود دارد. لازم به ذکر است که سینه ها بیش از هر چیز بافت چربی هستند. بنابراین، اگر سایز سوتین شما تغییر کرده و بزرگتر شده قطعا سایز شلوار شما نیز تغییر کرده و افزایش یافته است.

اکثر زنان در طول زندگی خود تغییراتی را در سینه های خود تجربه می کنند. اما مواردی وجود دارند که نشان دهنده یک مشکل جدی سلامتی مانند سرطان هستند. سینه ها علاوه بر چربی از مجاری شیر نیز تشکیل شده اند. بنابراین، بدون اینکه شما را بترساند، این می تواند نشانه بارداری باشد. هنگامی که زنان باردار می شوند، سینه های آنها شروع به متورم شدن می کند تا برای شیردهی آماده شود.

۲) کاهش سایز سینه

بیماریهایی که توسط سینه آشکار میشوند
بیماریهایی که توسط سینه آشکار میشوند

افزایش وزن باعث رشد سینه‌ ها می‌شود و کاهش وزن نیز در سینه‌ها به دلیل کوچک شدن اندازه آنها مشاهده می‌شود. با این حال، این نیز نشان دهنده کاهش سطح استروژن است.

اگر در شرف یائسگی هستید، طبیعی است که سینه‌های شما وزن کم کنند. این هورمون جنسی زنانه که مسئول رشد سینه ها در دوران بلوغ است، در زنی که این مرحله از زندگی را سپری می کند به شدت کاهش می یابد.

اگر در این شرایط نیستید و داروهایی مصرف نمی کنید که تولید استروژن شما را محدود می کند، کاهش سایز سینه ها می تواند نشانه ای از سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد، بیماری که در آن زن دچار عدم تعادل هورمون های جنسی زنانه است. این می تواند منجر به تغییر در چرخه قاعدگی، کیست تخمدان و سایر شرایط شود.

۳) تغییر در شکل پستان

 بیماریهایی که توسط سینه آشکار میشوند

شما با یک فرم سینه متولد می شوید. با این حال، این شکل می تواند در طول سال ها تغییر کند. شکل و ظاهر سینه ها تا حد زیادی بر اساس سن و سابقه شیردهی است.

پس از شیردهی به نوزاد و با افزایش سن زنان، رباط هایی که سینه ها را سفت نگه می دارند پاره می شوند و پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. این منجر به افتادن سینه می شود .

یک راه برای جلوگیری از این موضوع یک سوتین خوب است. افزایش وزن باعث رشد سینه های شما می شود. با این حال، همچنین می تواند نشان دهد که سطح استروژن شما در حال کاهش است. با این حال، به گفته NHS ، تغییرات در شکل سینه، می‌تواند نشانه‌ای از چیز بسیار جدی‌تری مانند سرطان باشد.

راه دیگر برای پیشگیری از افتادگی سینه، استفاده از کرم حجم دهنده و فرم دهنده سینه میبلین میباشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

کرم حجم دهنده سینه میبلین
کرم حجم دهنده سینه میبلین

۱-در مدت زمان یک هفته بافت سینه و باسن را تقویت نموده

۲-کوچکی ,افتادگی و شلی آنرا برطرف می سازد.

۳-کرم حجم دهنده سینه و باسن موجب افزایش سایز سینه و باسن می شود.

این کرم لیفت کننده و سفت کننده را می توان:

۱-برای جلوگیری از افتادگی در دوران شیردهی و پس از آن نیز استفاده نمود.

۲-درمان شلی و افتادگی پس از رژیم لاغری استفاده کرد.

۳-افتادگی سینه در اثر کاهش تولید هورمون استروژن بعد از یائسگی استفاده کرد.

۴-کرم سفت کننده میبلین را می توان برای  درمان افتادگی و شلی سینه به صورت ارثی و ژنتیکی استفاده کرد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان ، تنها نماینده رسمی واردات محصولات آرایشی بهداشتی میبلین آمریکا در ایران و امارات متحده عربی میباشد

۴) برآمدگی و کبودی

اگر به طور ناگهانی متوجه توده ای در سینه شده اید، این می تواند نشانه ای از برخی بیماری های جدی از جمله سرطان باشد.

با این حال، بیشتر توده ها توسط بیماری های دیگر ایجاد می شوند، دو عامل شایع بیماری، فیبروکیستیک و کیست سینه هستند. این باعث ایجاد تغییراتی در سینه ها می شود که غیر سرطانی هستند و می توانند باعث ایجاد توده، حساسیت به لمس و درد شوند. کیست ها کیسه های کوچک پر از مایع هستند که می توانند در سینه ایجاد شوند.

۵) ترشح یا تغییرات نوک پستان

بیماریهایی که توسط سینه آشکار میشوند
بیماریهایی که توسط سینه آشکار میشوند

ترشحات نوک پستان می تواند بافت ها و رنگ های مختلفی داشته باشد. 

ترشح از نوک پستان معمولاً نشانه سرطان نیست و می تواند به دلیل قرص های ضد بارداری، داروها و عفونت ها ایجاد شود. ترشح از نوک پستان در اینجا به معنای مایعی است که از سینه خارج می شود که شیر نیست و ممکن است همراه با خون باشد.

۶) درد سینه

بیماریهایی که توسط سینه آشکار میشوند

تغییرات هورمونی در طول چرخه قاعدگی می تواند آنها را حساس تر کند. سینه بند نامناسب نیز می تواند باعث درد سینه شود، همانطور که ورزش های شدید بدون استفاده از سوتین مناسب می توانند باعث درد شوند.

با این حال، ناراحتی سینه همچنین می تواند منجر به یائسگی یا کیست شود. درد غیر چرخه‌ای در زنان ۳۰ تا ۴۰ ساله شایع‌تر است و فقط در یک پستان ممکن است رخ دهد. این یک درد شدید و سوزاننده است که در یک ناحیه خاص رخ می دهد. گاهی اوقات، این بیماری توسط فیبروآدنوم، تومور غیر سرطانی، کیست سینه یا کیسه پر از مایع ایجاد می شود.

منبع : everydaycares.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *