مجله

سینه و بافت آن را بهتر بشناسید

سینه و آناتومی سینه خودرا بشناسید

سینه و آناتومی سینه خودرا بشناسید

اگر میخواهید با آناتومی سینه زنان و مردان آشنا شوید و راز داشتن سینه هایی زیبا ، حجیم و لیفت شده را بدانید تا انتهای این مقاله با

سایت سلامتی و زیبایی همراه باشید .

آناتومی پستان در مردان و زنان کمی متفاوت است. سینه های زنان دارای مجاری شیر و بافت غده ای هستند که به شیردهی کمک می کنند. نوک سینه های مردان و زنان اعصاب زیادی دارند که تحریک جنسی را تقویت می کنند. همه جنسیت ها می توانند به سرطان پستان مبتلا شوند. زنان بیشتر در معرض بیماری های خوش خیم (غیر سرطانی) پستان هستند.

سینه چیست؟

 قسمتهای قابل مشاهده آناتومی پستان ، شامل نوک سینه ها و آرئول است.

قبل از بلوغ ، سینه ها ، دارای بخش تیره ای به نام هاله areola هستند ، در مرکز هاله ، نوک برجسته ای به نام Nipple وجود دارد.

در زیر Nipple ، شبکه ای از مجاری ظریف شیر در کنار بافت چربی قرار دارند ،که تا زمان بلوغ نارس هستند وتوسط بافت نگهدارنده همبند بنام Stroma حمایت می شوند.

وقتی دختران به سن بلوغ می رسند ، میزان ترشح هورمونهای زنانه (استروژن و پروژسترون) افزایش می یابد ، و سینه ها رشد کرده به تکامل می رسند.

در هنگام بلوغ Stroma تکثیر می شود و مجاری هدایت شیر به تکامل می رسند و شبکه ای وسیع در سینه ایجاد می شود ، همچنین در بخش درونی سینه  lobule  ها به مانند جوانه ای شروع به رشد می نمایند. لوبولها کیسه های کوچکی هستند که بعد از زایمان وظیفه تولید شیر را بر عهده دارند. شیر تولید شده از میلیونها لوبول به سمت مجاری و در نهایت نوک سینه هدایت می شود.

سینه زنان

هر زنی تمایل دارد سینه هایی بزرگ و خوش فرم داشته باشد . از زمان باستان، سینه های بزرگ نماد زیبایی و همچنین زنانه بودن یک زن است.

خانم هایی هستند که نسبت به اندازه بدن خود ، سینه کوچکتری دارند و همین امر اعتماد به نفس زنان را پایین می آورد پیشنهاد

سایت سلامتی و زیبایی در این زمینه ، کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا میباشد. کرم حجم دهنده سینه با ترکیبات منحصر به فرد و کاملا ارگانیک روی بافت آدیپوز سینه تأثیر گذاشته و باعث افزایش سایز سینه و لیفت سینه میشود.

کرم حجم دهنده سینه
کرم حجم دهنده سینه

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا ، یکی از محصولات معتبر در سراسر جهان میباشد که تأییدیه بهداشت جهانی FDA بر روی محصول به صورت برجسته درج شده است .

کرم میبلین آمریکا ، درمان کننده کوچکی ، شلی ، افتادگی ، عدم تقارن سینه ها در مدت زمان یک هفته میباشد .

سینه ها از چه قسمتهایی تشکیل شده اند ؟

سینه و آناتومی سینه خودرا بشناسید

بافت های مختلفی سینه های زنان را تشکیل می دهند. عضلاتی که سینه ها را به دنده ها متصل می کنند بخشی از آناتومی پستان نیستند. انواع مختلف بافت پستان عبارتند از:

  • غده ای: لوبول نیز نامیده می شود ، بافت غده ای شیر تولید می کند.
  • چربی: این بافت اندازه پستان را تعیین می کند.
  • پیوندی یا رشته ای: این بافت بافت غده ای و چربی سینه را در جای خود نگه می دارد.

آناتومی سینه زنان از چه قسمتهایی تشکیل شده است ؟

  • لوب ها: هر پستان بین ۱۵ تا ۲۰ لوب یا بخش دارد. این لوب ها مانند پره های روی چرخ ، نوک سینه را احاطه می کنند.
  • بافت غده ای (لوبول): هر لوب دارای بخش های کوچکتری به نام لوبول است که در نهایت منتهی به یک غده کوچک شیری می شود که کار تولید شیر در دوران شیر دهی را انجام می دهد.
  • مجاری شیر (پستانی): این لوله های کوچک یا مجاری ، شیر را از بافت غده ای (لوبول) به نوک سینه ها منتقل می کنند.
  • نوک پستان : نوک پستان در مرکز آرئول قرار دارد. هر پستانک تقریباً نه مجرای شیر و همچنین اعصاب دارد.
  • آرئولا: آرئولا نواحی دایره ای و رنگ تیره پوست اطراف پستانک است . آرئولا دارای غده هایی به نام غدد مونتگومری است که روغن روانکاری ترشح می کند. این روغن از پستانک و پوست در هنگام شیردهی محافظت می کند.
  • رگ های خونی: رگ های خونی خون را در سراسر پستانها ، قفسه سینه و بدن گردش می دهند.
  • عروق لنفاوی: بخشی از سیستم لنفاوی ، این عروق لنفاوی را حمل می کنند ، مایعی که به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند تا با عفونت مقابله کند. رگهای لنفاوی به غدد لنفاوی یا غده هایی که در زیر بغل ، قفسه سینه و جاهای دیگر یافت می شوند متصل می شوند.
  • اعصاب: نوک سینه ها دارای صدها رشته عصبی هستند .

سینه مردان

کرم حجم دهنده سینه
سینه و آناتومی سینه خودرا بشناسید

مردها نیز پستان دارند. در دوران بلوغ ، هورمون مردانه تستوسترون معمولاً رشد پستانها را متوقف می کند. مردها نیز دارای پستانک و آرئول هستند. از نظر داخلی ، آنها مجاری شیر تکامل نیافته و بافت غده ای ندارند. مشکلات پستان مردان می تواند شامل ژنیکوماستی باشد ، یک بیماری خوش خیم که باعث بزرگ شدن پستانها و به ندرت سرطان پستان می شود .

عملکرد پستانها چگونه است؟

هورمون های زنانه – یعنی استروژن ، پروژسترون و پرولاکتین – نقشی اساسی در رشد و عملکرد پستان دارند.

  • استروژن مجاری شیر را کشیده و به آنها کمک می کند تا شاخه های جانبی برای حمل شیر بیشتر ایجاد کنند.
  • پرولاکتین باعث تولید پروژسترون می شود و غدد را برای تولید شیر آماده می کند.
  • پروژسترون در آماده سازی برای شیردهی تعداد و اندازه لوبول ها را افزایش می دهد. این هورمون همچنین رگهای خونی و سلولهای پستان را بعد از تخمک گذاری بزرگ می کند . 

سرطان سینه

سینه و آناتومی سینه خودرا بشناسید

سرطان پستان تهدید شماره یک سلامت پستان است. تقریباً از هر ۸ زن ۱ در طول زندگی خود تشخیص سرطان پستان را دریافت می کند. سایر شرایطی که بر سلامت پستان تأثیر می گذارد عبارتند از:

چگونه میتوانیم سینه های خود را سالم نگه داریم؟

از آنجا که سرطان پستان یکی از نگرانی های اصلی است ، بایک پزشک معالج در مورد زمان و تعداد دفعات انجام ماموگرافی صحبت کنید. توصیه ها بسته به عوامل خطر مانند سابقه خانوادگی بیماری ، متفاوت است. خودآزمایی سینه می تواند به شما کمک کند ، بنابراین با سهولت بیشتری متوجه تغییرات یا مشکلات احتمالی خواهید شد .

سینه و آناتومی سینه خودرا بشناسید

چه موقع باید به پزشک مراجعه کنیم؟

کرم حجم دهنده سینه

در صورت تجربه موارد زیر باید با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

  • توده تازه کشف شده.
  • ترشحات نوک پستان.
  • درد پستان
  • تغییراتی در نحوه مشاهده یا احساس پستان یا پوست شما.
  • نوک پستان که ناگهان به سمت داخل چرخانده شود (نوک سینه معکوس).
  • بثورات پستانی

یادداشتی از کلینیک کلیولند

سینه های زنان می توانند برای شیردهی شیر تولید کنند. انواع مختلفی از بافت ها ، سینه ها را تشکیل می دهند. این بافت ها می توانند سرطانی شوند. ماموگرافی منظم یا غربالگری پستان ، می تواند به تشخیص زودهنگام سرطان و درمان آن بیشتر کمک کند. هر وقت متوجه تغییر در شکل و احساس پستان شدید با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرید.

منبع : Cleveland Clinic

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *